Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2021, 12:29   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Groen is is al heel lang geen prutspartij meer maar een mooi gecamoufleerd onderdeel van de verovering van Europe door de Islam.
Het was gemakkelijker te infiltreren in een bestaande partij die er op het eerste zicht onschuldig uitzag dan een nieuwe met naam genoemde moslimpartij te stichten. Dat zou op weerstand gestuit zijn. Dus een partij overnemen door er massaal moslims te laten op stemmen is blijkbaar geslaagd. Volgende keer zal er zeker rekening mee moeten gehouden worden want er komen jaarlijks massaal kiezers bij.

Tja, groen is ook de kleur van de islam.
Hoe dan ook, ik vind het vreselijk dat dit fanatiek klein partijtje in die Vivaldi prutsregering zit en er toelating krijgt om flink boven haar electoraal gewicht te boksen. Ik hoop dat ze in 2024 (of liever vroeger wat mij betreft) opnieuw een zelfde soort koude douche ondergaan als dat in 2003 het geval was.
Oud 16 december 2021, 13:08   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De enige politici met hersens op dit punt zijn de Duitsers en zeker niet de Nederlanders

Pffffttttt.

Het gaat er helemaal niet om wie op dit punt de beste is. Jouw persoonlijke mening kan mij worst wezen. We weten waar jouw schoentje wringt, mester System.
EEN ding is zeker: België heeft op dit punt zeker NIET de beste politici. Zelfs niet de beste journalisten want Business AM is ALTIJD een of zelfs twee dagen vroeger met belangrijk nieuws dan de gesubsidieerde "kwaliteitskranten". Ook wat de melding betreft dat Nederland haar oude kerncentrales openhoudt en er twee nieuwe gaat bijbouwen was BusinessAM de eerste.
Wat doorzicht en gezond verstand betreft bengelt België ALTIJD achteraan.

https://businessam.be/nederland-kies...inet-rutte-iv/

In België hebben De Croo en co hun jas gedraaid om Vivaldi te redden.

Welke krant heeft DIT nieuws al gebracht?

Citaat:
Vivaldi ontvangt in alle stilte Engie op de Zestien: nog één week om kernuitstap te regelen, mes op keel van MR

Wouter Verschelden

donderdag 16 december 2021 om 12:41

Dinsdag kwam in alle stilte de top van Engie langs op de Zestien, CEO Thierry Saegeman gaf een allerlaatste stand van zaken. Binnen de federale regering zijn alle bronnen eensluidend: de beslissing moet nu genomen worden, voor het eind van 2021. Daarbij is duidelijk dat een sluiting van alle centrales eigenlijk de enige optie is voor zes van de zeven coalitiepartners. De MR staat met het mes op de keel. Dat mes werd eerder door de Waalse regering gehanteerd. “Daar zullen ze nu echt alles moeten slikken, of ze liggen eruit”, is te horen in de hoogste kringen, nadat Georges-Louis Bouchez (MR) ook daar keet schopte.

In het nieuws: Het Nederlandse regeerakkoord.

De details: De Nederlanders houden de stokoude kerncentrale van Borssele nog langer open. En er komen twee nieuwe kerncentrales.

Nederland gidsland? Voor de Vlaamse liberalen geldt het toch een beetje: Mark Rutte, de Nederlandse succespremier, was op het feestje van MR en Open Vld, “150 jaar Liberalisme”, op de Heysel dit najaar, de grote vedette van de avond. Met zijn VVD toont Rutte dat je als regeringsleider succes kan oogsten.

Maar uitgerekend nu komt een nieuw Nederlands kabinet, Rutte IV, met het spectaculaire nieuws dat ze fors gaan inzetten op kernenergie. De enige kerncentrale die het land rijk is, wordt nog maar eens verlengd in levensduur én men gaat twee gloednieuwe kerncentrales bouwen. Dat past in het Nederlandse actieplan om de CO2-uitstoot terug te dringen.

Daardoor kreeg met name de Open Vld ervan langs op Twitter, met forse kritiek vanuit de N-VA: had Egbert Lachaert, de Open Vld-leider niet net uitgebreid Rutte gefeliciteerd omdat “Nederland in goede handen was, met een vooruitziend liberaal aan het roer“?

Daarmee zweeg Lachaert in alle talen over het enfant terrible van de Vivaldi-coalitie. Georges-Louis Bouchez (MR) had maar liefst zeven (!) tweets gepost over het Nederlandse regeerakkoord, allen uiteraard met de focus op kernenergie.

Nederland zal niet zonder stroom vallen. Ze hebben daar gas, een kerncentrale die open blijft, én er zullen, OP TIJD, twee nieuwe kerncentrales gebouwd worden.

Hou je dus maar vast aan de takken van de bomen als jouw geweldige belziek geen énkele kerncentrale meer heeft, en eens te meer de speelbal wordt van het Franse Engie. Frankrijk heeft wél kerncentrales, en zal wel stoom leveren als de (goed)gelovige Belgen in de kou zitten.

63% van de Belgen, en nog meer Vlamingen, heeft in het snuitje wat er op hen afkomt en kant zich tegen de sluiting van de kerncentrales. Dat zal de dweil en zijn regering worst wezen.

De electorale rekening zal hen de volgende verkiezingen gepresenteerd worden. Wees daar maar zeker van.

Oud 16 december 2021, 13:11   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Hoe dan ook, ik vind het vreselijk dat dit fanatiek klein partijtje in die Vivaldi prutsregering zit en er toelating krijgt om flink boven haar electoraal gewicht te boksen. Ik hoop dat ze in 2024 (of liever vroeger wat mij betreft) opnieuw een zelfde soort koude douche ondergaan als dat in 2003 het geval was.
Een uiterst simplistische redenering Monsieur Quercus. Schandalig simplistisch zelfs.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 13:20   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een uiterst simplistische redenering Monsieur Quercus. Schandalig simplistisch zelfs.
Ppfffttt.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Heel wat moslim-families liegen inderdaad hierover. Vaneiges. Als men ziet dat zijn kind of zijn broer of zuster plotseling meer dan normaal begint te bidden (hetgeen hij/zij vroeger helemaal niet deed), veel in de moskee rondhangt (wat hij/zij vroeger helemaal niet deed), geen alcohol meer drinkt (wat hij vroeger wel deed), en dies meer, dan moet er hoe dan ook een lichtje beginnen te branden.

Een andere zaak is natuurlijk of de familie de politie dan gaat inlichten wanneer zo’n plotse gedragsverandering van een familielid wordt opgemerkt. Het blijft uw kind of uw broer of uw zuster.

Maar het is een feit: de moslims distantiëren zich veel te weinig van de aanslagen. Volgens mij zijn er heel wat moslims die stiekem sympathiseren met ISIS.

En daarom, het klinkt radicaal, maar het is de enige uitweg: alle moslims moeten het land uit. Men moet dit mogelijk maken door een wet. Een eerste stap hiervoor is dat men geradicaliseerde moslims onmiddellijk moet buitenzwieren! Want u zult zien, men zal op termijn niet anders kunnen.

Overigens, men moet niet afkomen met 'vrijheid van mening'. Die vrijheid bestaat niet echt. Immers, als men van mening is dat de holocaust niet heeft bestaan, dan wordt men hier strafrechterlijk vervolgd. Dus 'vrijheid van mening'??

En dus, radicale moslims: onmiddellijk buiten! En andere moslims moeten aangezet en aangemoedigd worden om ons land te verlaten. Liefst zo vlug mogelijk.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=48

FDW had het niet beter kunnen zeggen.
Oud 16 december 2021, 14:54   #125
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zegt het wouldbe gidsland Nederland:

“Lieve kleinkinderen en achterkleinkinderen,

We hebben voor jullie twee mooie kencentrales gebouwd. Samen met de vorige centrales brengen ze wel wat hopen kernafval en andere narigheid mee, maar jullie komen er wel uit.

Wij denken nog steeds met veel affectie aan jullie.”

Dat klopt. Beter dat dan, Lieve kinderen, we hebben overal gascentrales neergepoot waardoor de CO2 uitstoot exponentieel steeg. Nederland bestaat niet meer, dat is nu zee geworden, maar jullie komen er wel uit hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 15:12   #126
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan alleen maar hopen dat" IK" in 2024 ongelijk ga hebben.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 15:13   #127
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mogen de Nederlanders rustig hun twee kerncentrales dicht bij de Belgische grens bouwen. Eentje in Zeeuws Vlaanderen en eentje in Nederlands Limburg. ....
De aangewezen lokaties zijn Borssele en de Eemshaven.

D eeerste lokatie zal probleemloos zijn, tenzij Tinne nog wat gaat gillen, de Eemshaven is een gok.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 15:14   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt. Beter dat dan, Lieve kinderen, we hebben overal gascentrales neergepoot waardoor de CO2 uitstoot exponentieel steeg.
....en de Lieve Belgische kindertjes bedacht worden met tonnen extra CO2 uitstoot, en de kans levensgroot is dat ze hun smartphone niet meer kunnen gebruiken bij gebrek aan stroom.
Oud 16 december 2021, 15:16   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een nieuwe kerncentrale in Nederlands Limburg. Vlakbij de grens met Belgisch Limburg. DAT zou pas een mop zijn!
Oud 16 december 2021, 16:06   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mogen de Nederlanders rustig hun twee kerncentrales dicht bij de Belgische grens bouwen. Eentje in Zeeuws Vlaanderen en eentje in Nederlands Limburg. Ik hoop dat ze de capaciteit van die kerncentrales ruim berekend hebben zodat ze evenzeer Vlaanderen van energie kunnen voorzien.
Inderdaad. Dan moeten de kabels naar ons toe niet al te lang zijn. Want we gaan het nodig hebben.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 16:50   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. We kennen dat soort 'voorbeeldlanden'...

Toemaatje.

Rapport: Europa heeft geen oplossing voor tienduizenden tonnen kernafval.

(HLN, 2020)
Toemaatje: buurland Frankrijk heeft maar liefst 58 kerncentrales en Macron wil er nog 6 bijbouwen.

Dan toch maar beter Belgische gascentrales, hé HO? We vergeten de extra CO2 die "we" de lucht in blazen en de gevolgen voor het klimaat. Toch?

En vergeten voor het gemak ook dat de Franse kerncentrales stroom leveren aan....België.
Oud 16 december 2021, 17:01   #132
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij deze opmerking “schandalig” simplistisch vindt zal mij worst wezen. Maar of het werkelijk dusdanig “schandalig” is zou ik in jouw plaats wel durven betwijfelen. Je hoeft slechts de filosofie van Groen over migratie er even op na te slaan.
Oud 16 december 2021, 17:02   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft gewoon (overschot van) gelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 17:04   #134
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ppfffttt.....

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=48

FDW had het niet beter kunnen zeggen.
Oeioei… kijk eens aan, wie had dat nu verwacht…
Oud 16 december 2021, 17:08   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oeioei… kijk eens aan, wie had dat nu verwacht…
Alle moslims die onze lekenstaat niet aanvaarden moeten ook het land uit. Maar dat heeft niets met racisme te maken want er zijn natuurlijk ook blanke moslims. Sommige posters halen alles uit de context en begrijpen maar de helft van het mooie weer. Hun context is in feite wafelen bakken voor het VB tijdens een IJzerwake. En misschien lukt dat zelfs niet helemaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2021 om 17:09.
Oud 16 december 2021, 17:16   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle moslims die onze lekenstaat niet aanvaarden moeten ook het land uit. Maar dat heeft niets met racisme te maken want er zijn natuurlijk ook blanke moslims. Sommige posters halen alles uit de context en begrijpen maar de helft van het mooie weer. Hun context is in feite wafelen bakken voor het VB tijdens een IJzerwake. En misschien lukt dat zelfs niet helemaal.
Aangezien het VB de enige partij is die uw gedachtengang volgt, moet je die partij massaal steunen.

Citaat:
Oud 16 december 2021, 17:26   #137
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aangezien het VB de enige partij is die uw gedachtengang volgt, moet je die partij massaal steunen.
Ik heb steeds beweerd dat ik in sommige opzichten mij kan vinden met het VB inzake moslims.En daar heb ik geen enkel probleem mee. Voor de rest vind ik het VB een verkapte fascistische én racistische partij. Ik vertrouw die uiterst rechtse rakkertjes als De Winter en 't coiffeurke voor geen iota. Om nog niet te spreken over Driesje. Want dat is wel degelijk een fascist pur sang. Een goede maat overigens van 't coiffeurke.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2021 om 17:30.
Oud 16 december 2021, 17:46   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb steeds beweerd dat ik in sommige opzichten mij kan vinden met het VB inzake moslims.En daar heb ik geen enkel probleem mee. Voor de rest vind ik het VB een verkapte fascistische én racistische partij. Ik vertrouw die uiterst rechtse rakkertjes als De Winter en 't coiffeurke voor geen iota. Om nog niet te spreken over Driesje. Want dat is wel degelijk een fascist pur sang. Een goede maat overigens van 't coiffeurke.
Welke bewijzen hebt u om die zware beschuldigingen te staven?
Oud 16 december 2021, 17:53   #139
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat houdt er u dan tegen aangezien uw grote vriend Panda beweert dat de strijd tegen de "makak" (zoals hij migranten noemt) hun enige reden van bestaan is.

Citaat:
Oud 16 december 2021, 18:14   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zegt het wouldbe gidsland Nederland:

“Lieve kleinkinderen en achterkleinkinderen,

We hebben voor jullie twee mooie kencentrales gebouwd. Samen met de vorige centrales brengen ze wel wat hopen kernafval en andere narigheid mee, maar jullie komen er wel uit.

Wij denken nog steeds met veel affectie aan jullie.”

Lieve kleinkinderen en achterkleinkinderen,

we weten niet hoe jullie het klaargespeeld hebben om nog in leven te zijn, maar wij raden U aan direct zelfmoord te plegen, ons leven was beter en we hebben daar veel plezier gemaakt.

Wat er met jullie verder gebeurt kan ons eigenlijk geen ballen schelen

lieve groetjes uit het verleden,

Kust ze.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be