![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst heb ik op TV nog een uitzending gezien over dat er wagens afgekeurd worden omwille van roet.
Ik krijg de 'schrik' al op mijn lijf want ik moet mijn ouders hun wagen even naar de garage rijden waarna hij voor controle aangeboden zal worden. De wagen is een diesel A6 die al een ardige ouderdom heeft. Als je die ziet staan is het precies een nieuwe met dank aan Uni voor de regelmatige onderhoud. Ik vrees er een beetje voor. Staat een knappe RS6 in de garage, ouders wat 'warm' maken ![]() Uni kijkt bij deze even in zijn lege portefeuille en zet het op een neuspeuteren. Stel u heeft zo een wagen en komt een bord tegen dat 'schrijft' 30km/u dan stel ik mij de vraag, hoe doe je dat met zo een wagen, uitstappen en te voet verder,zijnde de beste optie??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 oktober 2022 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brazilië heeft graag naft en gooien er ethanol in van hun suikerplantages. Ze rijden zo goed als voor niks.
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hieronder linkje van 21 jaar oud van "de diesellobby" in Brazilië die toen nog hoopvol was dieselpersonenwagens te kunnen slijten in Brazilië. Helaas pindakaas, vandaag nog altijd verboden ![]() Citaat:
En na dieselgate 2015 waren de Brazilianen maar al te content dat ze niet in de dieselstront getrapt zijn. Daarom deze link van 2015: https://theicct.org/brazil-is-not-re...r-diesel-cars/ En deze met de jaarlijkse vroegtijdige sterfgevallen door NOx van grote landen, in Brazilië verwaarloosbaar klein van personenwagens, in EU het allermeeste: Kankerrisico dieseluitlaatgassen: https://cancer-code-europe.iarc.fr/i...-dieselmotoren Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2022 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die stokoude boxermotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brazilië heeft sinds 2010 een grotere automarkt dan Duitsland heb ik net gegoogeld. Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2022 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brazilië koopt anders zoveel mogelijk diesel.
Van Rusland. https://businessam.be/brazilie-overw...l-uit-rusland/
![]() |
#127 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua buitenlandse merken een klassieke mengeling van gans de wereld. En benzinemotoren optimaal "op flexfuel af te stemmen" is nu ook geen probleem sinds digitale motorsturing. Citaat:
Er zijn natuurlijk ook meer SUV dan 15 jaar geleden, soit ondanks meer SUVs **Diesel mag alleen door commerciële (lichte) voertuigen gebruikt worden, die zijn er alvast niet zuiniger op geworden nog altijd 9,9 lge/100 km, benzine nu 9,4 lge/100 km komende van 8,3 lge/100 km: **Zie evolutiegrafiek 2005-2019 via link: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2022 om 15:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geen wikipedia prullen hé Laatst gewijzigd door Deo : 23 oktober 2022 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PORSCHE verfijnde deze motor over decennia. Dat is momenteel één van de knapste stukjes techniek in zijn soort geworden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige goede roetmeting is meting bij een belaste motor.
Dus al rijdend. Onbelast meten is zeer schadelijk voor de motor en ook niet represantief. Niemand rijd in zijn hoogste toeren. Het is weeral het zoveelste stemmingmakerij naar de argeloze mensen toe. Gewoon om tabellen en valse statistieken onder onze neus te kunnen duwen.
![]() |
#131 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit opvangen in filters of inspuiten met lapmiddel ADBleu. Leugens voor milieu. De minstvervuilende op 100 km is één die minste verbruikt. Laatst gewijzigd door Deo : 24 oktober 2022 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook een Porsche.....niet direct zuinig autootje (maar is ook al 37 jaar oud ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2022 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van alle verkeer zo moeilijk mogelijk te maken met wegversmallingen, verkeersdrempels, allerlei toestanden en daarenboven meer rijbanen te creëren zodat het verkeer kan rijden ipv stil te staan zou men gigantisch veel uitstoot kunnen besparen. Een vb: Als mijn madam met een van onze wagens gaat werken verbruikt ze 14l/100km. Om reden dat ze meer stil staat dan zich effectief verplaatst, zeg rijdt. Als je met dezelfde wagen op de snelweg rijdt, aan constant 100km/uur dan verbruikt dat ding 8 liter/100km. Daarom, maak dat de wagens kunnen rijden ipv het zodanig moeilijk te maken dat ze meer stil staan dan te bollen.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij de 2de 520dGT met adblue niets "zwart" meer in het uitlaateinde ....ook na zelfde km aantal . Uw uitleg klopt niet . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Burgervoertuigen keuren ze veel strenger langere test en soms overdreven toerental .....bedrijfsvoertuigen bolt het dan is het goed en remt het een beetje dan is het ook goed ....dieseltest kort een klein beetjes gas en in overdreven laag toerental . Of zou het geweest zijn de firma daar zitten veel Politiekers in en "Reg" is er mee baas van . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20 km/u wordt nu de nieuwe trend. Dat is inderdaad trager dan een marathonloper. Maar volgens mij moet een RS6 makkelijk 20 km/u halen ![]() Na de algemene zone 30 in het Brussels Gewest wordt het centrum van de hoofdstad na de lockdown een zone…20. Dat hebben burgemeester Philippe Close (PS) en Schepen van Mobiliteit Bart Dhondt (Ecolo-Groen) in de krant Le Soir aangekondigd. https://www.vroom.be/nl/nieuws/bruss...-de-weg-23143/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal een kontervence?
![]() |
![]() |
#140 |