Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2023, 18:19   #121
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben geen tsjeef. Maar ik hou er dan ook niet van dat men tsjeverijen op mij probeert toe te passen en mij woorden in de mond legt...

Ik zeg enkel dat er hier -jammer genoeg- een aantal bejaarde N-VA'ers zijn die heel erg aan denial syndrome lijden en Blokkers als equivalente menselijke wezens willen zien, benoemen, behandelen en vanuit die fictie becommentariëren.

Mijn vraagstelling was glashelder : weten we al of er een link bestaat tussen die twee 'verwarde extreem-rechtse jongeren' en het Vlaams Blok.
Je komt zelf ook niet al te jong over.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:20   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Na de groep van Bloed, Bodem Eer en Trouw die vooral rond Peer en Leopoldsburg zat, en Jurgen Conings uit de Maaskant weeral een broeihaard in de provincie Limburg.

Moeten we niet Gazastrookgewijs een hek rond die regio zetten en de inwoners met gepaste omzichtigheid en afstand gaan behandelen?
Echt extreem rechts zijn de moslims. Die zitten helemaal niet alleen in Limburg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:21   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No problem, 'de Jurgen', of die geflipte prepper, we zijn ervan af en dus veilig voor hun fratsen.
Maar van de echte extreem-rechtsen die jij knuffelt zijn we alles behalve af he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:26   #124
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Er is in Brakel, Ronse en kortrijk een verse lading coke geleverd, allee bij heel de open vld. Wat een grapjas onze sinese beer aka peter 1962, moet erg lastig zijn om overal rechtse extremisten te zien, zou het niet beter zijn om onze ???? uit te leveren aan zijn geboorteland.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:27   #125
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou me op de hoogte wanneer een noord afrikaanse moslim een kleine van twee jaar voor zijn LOL gaat neerschieten hee samen met haar kinderoppas, en een kerel die toevallig op een bankje daar zat.
Nog niet zo lang geleden was er toch ene die met zijn mes in kinderwagens stak. Iemand heeft hem uiteindelijk overmeesterd door zijn rugzak als bescherming te gebruiken.

Edit: Het was in Frankrijk.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 november 2023 om 18:30.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:35   #126
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
No problem, 'de Jurgen', of die geflipte prepper, we zijn ervan af en dus veilig voor hun fratsen.
Gij moet toch weten dat die twee vermoord zijn in opdracht van uw vivaldi criminelen
Oud 11 november 2023, 18:38   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En maar goed ook.
Kunnen we evenveel moeite doen om extremistische tapijtsnuivers te stekken te nemen?
Oud 11 november 2023, 18:41   #128
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou me op de hoogte wanneer een noord afrikaanse moslim een kleine van twee jaar voor zijn LOL gaat neerschieten hee samen met haar kinderoppas, en een kerel die toevallig op een bankje daar zat.
Die gebruiken daar messen voor, en laten dat door kinderen doen, heb ik eens ergens in de media gezien.
Oud 11 november 2023, 18:51   #129
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de fratsen van het islam-geboefte storen u blijkbaar veel minder.
Alleen maar als het hem uitkomt. De islamietjes van Hamas zijn dan blijkbaar weer niet zijn vriendjes.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 11 november 2023 om 19:03.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:52   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wel een aantal mensen op belangrijke plaatsen hebben gezegd dat het grootste terroristische gevaar tegenwoordig van extreem rechts komt, onder meer de nieuwe minister van justitie Van Tigchelt en de nieuwe baas van de staatsveiligheid Fransisca Bostyn stelden dat. Dus zo'n idiotie is dat niet. De eerste onschuldige links-extremist of moslimfundamentalist moet nog neergeschoten worden maar Yannick Verdyck die me helemaal niet zo radicaal leek werd al door de politie vermoord.
Citaat:
Vrienden herdenken doodgeschoten ‘prepper’ Yannick Verdyck (36) aan zijn woning in Merksem met foto’s, bloemen en knuffels (04/10/2022 - Gazet van Antwerpen)
Tientallen vrienden en sympathisanten hebben de voorbije dagen foto’s, bloemen en knuffels achterlaten aan de voordeur van de woning van Yannick Verdyck, de 36-jarige ‘prepper’ uit Merksem die vorige week om het leven kwam bij een huiszoeking.
Citaat:
04/10/2022
Hij wordt volstrekt ten onrechte beschreven als extreemrechts.” Familie doodgeschoten Yannick V. dient klacht in tegen politie
Citaat:
Op 28 september 2022 wordt de 36-jarige ‘prepper’ Yannick Verdyck in Merksem doodgeschoten bij een politieactie tegen extreemrechts terrorisme en verboden wapenhandel. “Yannick was een kritische geest. Hij is zonder proces schuldig verklaard. Blijkbaar beslissen partijbureaus wat de burger nog mag denken”, reageren de ouders van Yannick.
Citaat:
Wie schoot eerst, de ‘prepper’ of de politie? “Agenten riepen ‘ta gueule’ en toen werd er geschoten

Een inval van de politie, gisterenochtend in een huis in Merksem heeft het leven gekost aan Yannick Verdyck (36). Volgens het federaal parket werd de man verdacht van een “vorm van gewapend verzet tegen de overheid. Maar er was geen concreet doel of tijdstip”, klinkt het. Het kwam tot een vuurgevecht met de goudhandelaar die door kogels getroffen werd en ter plekke overleed.
Citaat:
(08/04/2023
“Hij had net een nieuw lief. Dan wil je toch geen aanslag plegen?”: half jaar nadat politie ‘prepper’ doodschoot, blijven er nog veel vragen

Een half jaar geleden kwam Yannick Verdyck (36) om het leven bij een inval van de speciale eenheden van de federale politie. Zij beukten zijn deur in omdat hij een terroristische aanval zou voorbereiden. In de schietpartij die volgde liet Yannick het leven. Nu het onderzoek naar de potentiële terreuraanslag bijna afgerond is, kunnen we ons opnieuw de vraag stellen: Was Yannick een extreem-rechtse complotdenker of slechts iemand die de overheid niet vertrouwde en zijn naasten wilde beschermen? “Een vrij man rekent niet op een ander om datgene te beschermen wat hem het dierbaarst is.”
Citaat:
“Yannick leek mij een correcte man”: federatie van sportschutters reageert aangeslagen na dodelijk schietincident in Merksem (28/09/2022 - Gazet van Antwerpen)
Yannick Verdyck, het 36-jarige slachtoffer van de huiszoeking met dodelijke afloop in Merksem, was een bekend figuur in het wereldje van de sportschutters. Bij de Koninklijke Federatie van Karabijn en Pistoolschutters Antwerpen (KFKPA) reageert men aangeslagen op de plotse dood van hun voorzitter. “Yannick leek mij een heel correcte man”, zegt penningmeester Marc Van Beeumen. “Dit hadden we niet zien aankomen.”
Citaat:
Vrienden over doodgeschoten ‘prepper’ Yannick (36) uit Merksem: “Bijzondere gast zonder enig kwaad in”
Citaat:
30/09/2022
Extreemrechts, mogelijke terrorist, gevaar voor de maatschappij … De vrienden van Yannick Verdyck (36) reageren verbaasd op hoe hun kameraad de afgelopen dagen wordt weergegeven in de nieuwsmedia. “Hij volgt al drie jaar bij mij salsales”, vertelt zijn dansleraar. “Yannick was heel behulpzaam en sociaal, iedereen kende hem.” Zondag wordt in Merksem een wake gehouden voor Yannick.
Citaat:
(28/09/2022 - Het Nieuwsblad)
Doodgeschoten Yannick Verdyck noemde zich een ‘prepper’: “Waarschijnlijk was hij meer aan het vechten met zijn angsten dan met het mogelijke gevaar”
Een prepper. Zo noemde de 36-jarige Yannick Verdyck, die woensdag tijdens een huiszoeking in Merksem werd doodgeschoten, zichzelf. Zulke ‘preppers’ worden typisch omschreven als mensen die zich voorbereiden op het einde van de wereld. Wie zijn ze en waar bereiden ze zich echt op voor?
Citaat:
Volle kerk neemt afscheid van doodgeschoten ‘prepper’ Yannick Verdyck: “Waren wij dan allemaal zo verkeerd?” (15/10/2022 - Het Nieuwsblad)
Goudsmid en verwoed wapenliefhebber Yannick Verdyck (36) stierf op 28 september tijdens een faliekant verlopen ochtendlijke huiszoeking, waarbij ook meer dan 200 wapens werden gevonden. Zijn vriendin, zus en ouders spraken de haast bomvolle kerk in Merksem toe en ontkrachtten dat hij extremistische ideeën had. “Iedereen vond hem zachtaardig, met het hart op de juiste plaats. Waren wij, alle vrienden van de schietclub, van de salsales, al zijn klanten als goudhandelaar, dan allemaal zo verkeerd?
Citaat:
Antwerp eert overleden supporter Yannick Van Dyck: “Mijn broer stond altijd paraat voor vrienden en familie” (21/03/2023 - Gazet van Antwerpen)
Zaterdagochtend vond de politie het levenloze lichaam van de 43-jarige Yannick Van Dyck in zijn appartement in Antwerpen. Yannick was head of sales bij fietsenmerk Giant en een hevig supporter van voetbalclub Antwerp. Zondag verscheen er tijdens de thuiswedstrijd tegen Charleroi ‘Rust zacht, Yannick’ op de ledboarding in het Bosuilstadion. “Het is mooi dat Yannick dit eerbetoon heeft gekregen”, zegt grote broer Marko.
De familie van Yannick V., de 36-jarige man die vorige week tijdens een huiszoeking in Merksem werd doodgeschoten, heeft besloten een klacht in te dienen tegen de politie. In een mail die ze verstuurden via hun advocaat John Maes, laten ze weten dat ze de ingreep van de politie een onbegrijpelijke actie vinden en roepen ze op tot een doortastend onderzoek naar de ware aard van zijn dood. [/quote]

Citaat:
Familie en vrienden nemen afscheid van Yannick Verdyck (15/10/2022 - Gazet van Antwerpen)
In Merksem hebben familie en vrienden zaterdag afscheid genomen van Yannick Verdyck, de ‘prepper’ die doodgeschoten werd tijdens een huiszoeking door de speciale eenheden. “Iedereen vond hem een goeie, eerlijke en behulpzame gast. Waren al deze mensen dan al die jaren helemaal verkeerd?”, vroeg zijn zus Evelynn.
Citaat:
“Ze hebben iedereen doen geloven dat er een reden was dat je dood moest”: Familie en vrienden herdenken ‘prepper’ Yannick Verdyck (36) jaar na overlijden (30/09/2023 - Het Laatste Nieuws)
Yannick Verdyck (36) overleed een jaar en twee dagen geleden tijdens een politie-inval bij hem thuis in Merksem. Een gebeurtenis die zijn familie en vriendenkring tot op vandaag diep geschokt heeft achtergelaten. Zaterdagnamiddag hielden ze daarom een herdenkingsplechtigheid in de Onze lieve vrouw van Smarten Kerk in Merksem waar hij vorig jaar ook begraven werd. 365 dagen later lijkt het verdriet amper gesleten. “Ik hoor je laatste woorden nog: ‘Ik laat het op me afkomen. We zien wel.’”
Dit is wat we al weten over Yannick V. (36), die doodgeschoten werd bij huiszoeking: “Verzet wordt een morele plicht”

“Verzamelaar militaria, sportschutter en interesse in al wat met macht heeft te maken”. Zo omschrijft de 36-jarige Yannick V. uit Antwerpen zichzelf op sociale media. V. - die om het leven kwam na een vuurgevecht bij een huiszoeking in Merksem - verspreidde als ‘prepper’ handleidingen waarin hij beschrijft hoe gemakkelijk het is om aan wapens te raken en gelijkgezinden te vinden. Want volgens de zwaarbewapende man zou het einde van de wereld eraan kunnen komen. “Verzet wordt een morele plicht.”

Citaat:
Waarom federale politie geen bodycams droeg tijdens dodelijk schietincident met ‘prepper’ Yannick V.: “Camera’s zitten nog in testfase”
De speciale eenheid van de federale politie die bij ‘prepper’ Yannick V. de versterkte huiszoeking uitvoerde, was niet uitgerust met bodycams. Beelden en de klankopnames hadden nochtans duidelijkheid kunnen scheppen over het dodelijke schietincident. Voor het ontbreken van die camera’s is weliswaar een logische verklaring. “De ouders van Yannick V. hebben in elk geval recht op de waarheid”, stelt federaal procureur Frédéric Van Leeuw. “Maar als iemand zo veel wapens thuis heeft, kan ik geen maatschappelijk assistent sturen.”
[/quote]De familie van Yannick V., de 36-jarige man die vorige week tijdens een huiszoeking in Merksem werd doodgeschoten, heeft besloten een klacht in te dienen tegen de politie. In een mail die ze verstuurden via hun advocaat John Maes, laten ze weten dat ze de ingreep van de politie een onbegrijpelijke actie vinden en roepen ze op tot een doortastend onderzoek naar de ware aard van zijn dood. [/quote]

Citaat:
De schietpartij waarbij Yannick Verdyck uit Merksem dodelijk getroffen werd doet heel wat stof opwaaien. De ouders van de overleden Verdyck dienden klacht in wegens doodslag. “Ik begrijp die mensen”, zei federaal procureur Frédéric Van Leeuw woensdag in De Afspraak.
Niet beschuldigd.
Niet aangeklaagd.
Niet veroordeeld.
Maar toch vermoord....
Oud 11 november 2023, 18:56   #131
wagner.666
Minister-President

Standaard

Ronse anno 2023
Oud 11 november 2023, 18:56   #132
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Djeezes... quasi dagelijks actief op het forum, en nog niet weten wie hier serieel grossiert met de 'is dat zo ?' dooddoener.
En dan?
Wil dat dan zeggen dat hij dat zinnetje uitgevonden heeft?
Wil dat zeggen dat hij er copyright op heeft?
Ik gebruik het als ik serieuze twijfels wil uiten bij een gratuite bewering.
Hij gebruikt het te pas en te onpas, dat is het verschil.

Citaat:
Weet je echt niet wie je hier zit te papegaaien ?

Blijkbaar niet...
Ik papegaai niet, het is een zinnetje dat ik ook gebruik, maar dan in de juiste omstandigheden.
Dat is het verschil.
Als jij afkomt met "ieder zinnig mens weet dat...", dan ben ik ook geneigd om te zeggen: "Is dat zo?".
Als je een bewering doet die gefundeerd is, zal ik dat niet zo gauw doen.
Oud 11 november 2023, 18:58   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Moeten we niet Gazastrookgewijs een hek rond die regio zetten en de inwoners met gepaste omzichtigheid en afstand gaan behandelen?

Er zijn ook op dit forum signalen dat het extremisme er woedt. En zoals we allemaal weten bestaat er niet zoiets als gematigd nationalisme.
Om te weten dat gematigd nationalisme niet bestaat hoeven we maar te bekijken wat Panda op dit forum aan haatzaaierij heeft achtergelaten.
Oud 11 november 2023, 18:59   #134
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De leeftijd moet waarschijnlijk exact kloppen, en misschien ook nog de voornaam, kwestie dat je altijd een excuus hebt om te zeggen dat het iets "helemaal anders" was.
Oud 11 november 2023, 19:00   #135
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik citeer mezelf eerder uit deze draad hieronder nog eens. Onderstaande is heus niet de enige keer. Iedereen die de actualiteit zelfs maar een beetje volgt, weet ervan.
Inderdaad, maar zelfs in je eigen quote zette je "mogelijk" in het vet.
Duidelijk verschil met bewezen moslimterroristen die eerst mensen vermoorden tegen dat er iets aan gedaan wordt.
Oud 11 november 2023, 19:01   #136
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En dan?
Wil dat dan zeggen dat hij dat zinnetje uitgevonden heeft?
Wil dat zeggen dat hij er copyright op heeft?
Ik gebruik het als ik serieuze twijfels wil uiten bij een gratuite bewering.
Hij gebruikt het te pas en te onpas, dat is het verschil.

Ik papegaai niet, het is een zinnetje dat ik ook gebruik, maar dan in de juiste omstandigheden.
Dat is het verschil.
Als jij afkomt met "ieder zinnig mens weet dat...", dan ben ik ook geneigd om te zeggen: "Is dat zo?".
Als je een bewering doet die gefundeerd is, zal ik dat niet zo gauw doen.
oei...
Oud 11 november 2023, 19:02   #137
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wel een aantal mensen op belangrijke plaatsen hebben gezegd dat het grootste terroristische gevaar tegenwoordig van extreem rechts komt, onder meer minister van defensie Dedonder, de nieuwe minister van justitie Van Tigchelt en de nieuwe baas van de staatsveiligheid Fransisca Bostyn stelden dat....
Val hem nu toch niet lastig met de werkelijkheid, hij voelde zich nu zo goed in zijn parallelle werkelijkheid...
Oud 11 november 2023, 19:03   #138
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
En die gasten die de luchthaven deden ontploffen?
Daar was preventie niet nodig, zeker?
Oud 11 november 2023, 19:04   #139
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zijn vorige naam zegt het allemaal: peter1962...
Oud 11 november 2023, 19:04   #140
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zeker niet. Wanneer je zijn proza leest kun je slechts vaststellen dat hij in1945 meerderjarig was.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be