Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 21:54   #121
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
over kemels gesproken ....

een kijkje op kifkaf gaat me de waarheid van de 'échte' ( dit moest je me nog es verklaren , maar ontwijk je steeds )en enige moslimgedachte onthullen ?

ah dan mag ik dus ook veronderstellen dat jij, 't VB en zovele anderen forumleden hier en elders werkelijk heimwee hebben naar de jaren 40
Licht jou gedachtensprongen eens toe want ik raak er niet aan uit. En dan kan ik ook niet reageren he.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 22:22   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Licht jou gedachtensprongen eens toe want ik raak er niet aan uit. En dan kan ik ook niet reageren he.
amai zo moeilijk, Wreker ?
ken je thepiano ?

da's dus een voorbeeldje van iemand die iedereen die VB ( even het gedachtegoed exclusief beschouwend ) stemt identificeert met de meest ergelijke nazi-sympathisanten onder hen die je bv hier en elders op forums kunt aantreffen
hetzelfde doe jij dus met de moslimgroep
je identificeert de elke moslim met de ergste uitwassen die je kunt vinden op 't net

Laatst gewijzigd door praha : 6 februari 2005 om 22:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 22:52   #123
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

mja, zeg dat eens tegen die italiaanse journaliste en haar familie die nog een paar dagen te leven heeft.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 23:01   #124
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
mja, zeg dat eens tegen die italiaanse journaliste en haar familie die nog een paar dagen te leven heeft.
wat zou ik haar moeten vragen M.V.B. ?
hoe zij nu de gehele moslimwereld bekijkt ?
niet echt een objectieve bron

je kan net zo goed een mening vragen of jongeren nog wel auto mogen rijden aan een slachtoffer van een verkeersongeluk veroorzaakt door een zatte jongeman
Oud 6 februari 2005, 23:05   #125
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
wat zou ik haar moeten vragen M.V.B. ?
hoe zij nu de gehele moslimwereld bekijkt ?
niet echt een objectieve bron

je kan net zo goed een mening vragen of jongeren nog wel auto mogen rijden aan een slachtoffer van een verkeersongeluk veroorzaakt door een zatte jongeman
niet vragen! ->zeggen
misschien kan je haar vertellen dat ze uitverkoren is door de islam
en dat het eigenlijk een eer is.
Oud 6 februari 2005, 23:07   #126
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet vragen! ->zeggen
misschien kan je haar vertellen dat ze uitverkoren is door de islam
en dat het eigenlijk een eer is.
'k zou ni weten M.V.B.
vertel es iets meer van die journaliste, ik ken het verhaaltje niet
Oud 6 februari 2005, 23:20   #127
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
'k zou ni weten M.V.B.
vertel es iets meer van die journaliste, ik ken het verhaaltje niet
awel in het nieuws.

Weer eentje die ze kapot gaan maken.
Oud 6 februari 2005, 23:58   #128
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel in het nieuws.

Weer eentje die ze kapot gaan maken.
geen idee M.V.B, zo goed op de hoogte van 't laatste nieuwtje ban ik ook weer niet

maar in hoever resp. ontkracht dit nu resp. bewijst dit nu de stellingen genomen in post 123 ?
Oud 7 februari 2005, 14:36   #129
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard nog maar eens proficiat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Wie is hier de ezel? Ik scheer helemaal niet iedereen over dezelfde kam. Trouwens je zou beter eens verder lezen. Iemand (cubilas) had dezelfde reactie als wat jij heir komt te vertellen. Dit hier is een fragment, de rest kan je beter zelf lezen.

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=828

Dan Cannon: "Kun je aangeven waar werd gesuggereerd dat ALLE moslims op dezelfde manier denken, doen, en hun godsdienst beleven?
Het probleem is niet de moslims, het probleem is de Islam."
manuel put is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 14:43   #130
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard

Inderdaad iemand is me voor geweest dit wil dus zeggen dat ik met mijn mening niet alleen sta. Ik weet niet hoe ik met mensen als jij moet communiceren dit is zo vb-achtig als je begrijpt wat ik bedoel. Zo simplistisch sorry ma ik wordt daar een beetje ziek van.Natuurlijk respecteer ik je mening maar daarom keur k hem niet goed, net zoals ik en vele andere mensen.Ik zou zeggen schrijf ook zon berichtje over het christendom het jodendom en andere godsdiensten dan ben je pas fair bezig en kunnen mensen vergelijken. Het is niet voor niks dat de 3 grote godsdiensten tot een bepaalde periode samenlopen.
Oud 7 februari 2005, 15:18   #131
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Neen jij bent het die simplistisch is. Als je kritiek op de islam hebt ben je 'vb-achtig'. Of je bent een racist of een nazi. Dat is pas simplistisch denken. Je hebt blijkbaar niet alle reacties en tegenreacties gelezen. Van boven tot helemaal beneden. Dat was ook de reden waarom dat ik die link hier gepost had. Beter lezen zou ik zo zeggen. En dan zul je ook begrijpen waarom dat men tegenwoordig zo veel kritiek op de islam heeft. Andere godsdiensten worden trouwens niet gespaart.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 februari 2005 om 15:25.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 16:03   #132
manuel put
Vreemdeling

Standaard kan wel zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Neen jij bent het die simplistisch is. Als je kritiek op de islam hebt ben je 'vb-achtig'. Of je bent een racist of een nazi. Dat is pas simplistisch denken. Je hebt blijkbaar niet alle reacties en tegenreacties gelezen. Van boven tot helemaal beneden. Dat was ook de reden waarom dat ik die link hier gepost had. Beter lezen zou ik zo zeggen. En dan zul je ook begrijpen waarom dat men tegenwoordig zo veel kritiek op de islam heeft. Andere godsdiensten worden trouwens niet gespaart.

Oud 7 februari 2005, 18:25   #133
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
amai zo moeilijk, Wreker ?
ken je thepiano ?

da's dus een voorbeeldje van iemand die iedereen die VB ( even het gedachtegoed exclusief beschouwend ) stemt identificeert met de meest ergelijke nazi-sympathisanten onder hen die je bv hier en elders op forums kunt aantreffen
hetzelfde doe jij dus met de moslimgroep
je identificeert de elke moslim met de ergste uitwassen die je kunt vinden op 't net
Dat is jouw mening.

Ik beweer iets geheel anders. En dat is dat een moslim een moslim blijft. Zowat alle moslims nemen de Koran als het letterlijk woord van God. Alleen zijn de echte ware gelovigen degenen die het voorbeeld van Mohammed volgen, de "extremisten" zogezegd. Nu hebben dezen die het voorbeeld van Mohammed volgen ook nog de steun nodig van minder strenge gelovigen en deze kunnen op hun beurt weer op de steun rekenen van de meer "gematigde" moslims, die echter nog extremer zijn dan de meest extreme christenen. Zelfs bijna ongelovige moslims kiezen als puntje bij paaltje komt de kant van hun "broeders".

Zonder de grote massa "weke" moslims kunnen de "harde" moslims niet gedijen. Maar als je een massa "weke" moslims hebt zitten daar altijd die hardere binnenlagen in die door de zachtere buitenlagen beschermd worden. De zachtere buitenlagen worden overigens sterk geindoctrineerd door de harde binnenkern van imams en strijders.

Dat blijkt uit het gedrag van de moslims in Europa: zowat in alle landen in Europa gedragen de zogezegd "gematigde" moslims zich steeds meer extreem: langere hoofddoeken, zwart en wit ipv kleur, langere en meer verhullende kleding etc. Dit wordt mooi georchestreerd vanuit de binnenkernen, want in geheel Europa verloopt deze evolutie quasi identiek.

Je kan de harde moslims niet bestrijden zonder de zachte moslims te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Wreker : 7 februari 2005 om 18:26.
Oud 7 februari 2005, 20:43   #134
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel put
Inderdaad iemand is me voor geweest dit wil dus zeggen dat ik met mijn mening niet alleen sta. Ik weet niet hoe ik met mensen als jij moet communiceren dit is zo vb-achtig als je begrijpt wat ik bedoel. Zo simplistisch sorry ma ik wordt daar een beetje ziek van.Natuurlijk respecteer ik je mening maar daarom keur k hem niet goed, net zoals ik en vele andere mensen.Ik zou zeggen schrijf ook zon berichtje over het christendom het jodendom en andere godsdiensten dan ben je pas fair bezig en kunnen mensen vergelijken. Het is niet voor niks dat de 3 grote godsdiensten tot een bepaalde periode samenlopen.
je valt in herhaling je mag je repertoire eens uitbreiden.

Als ik zeg dat die moslims westerlingen kapot maken, is dat toch verre van een leugen.En respecteren doe ik ze nooit.
Of ge was toch nie geschokeerd door het zinnetje "ze gaan er weer eentje kapot maken" want daar komt het eigenlijk gewoon op neer.En hopelijk word het mens nog gered uit de handen van die geestes gestoorde moslims.
Weet een ding dat bij de familieleden van al die mensen die al onthoofd zijn geweest ge nie moet afkomen dat de islam vredelievend is.
En refereren naar het eeuwige christendom of iets anders waarom!! ik heb daar niets mee te maken .Ik zit nie in zo'n clubje, doe daar nie aan mee.
Als je iets wilt weten over het christendom, koop er dan enkele boeken van. Ge moet geen kl*ten kennen van islam,christendom of iets anders om te weten dat onschuldige mensen de keel oversnijden verkeerd is.
Sympathie voor de islam = exit europe

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 7 februari 2005 om 20:46.
Oud 8 februari 2005, 00:41   #135
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Dat is jouw mening.

Ik beweer iets geheel anders. En dat is dat een moslim een moslim blijft. Zowat alle moslims nemen de Koran als het letterlijk woord van God. Alleen zijn de echte ware gelovigen degenen die het voorbeeld van Mohammed volgen, de "extremisten" zogezegd. Nu hebben dezen die het voorbeeld van Mohammed volgen ook nog de steun nodig van minder strenge gelovigen en deze kunnen op hun beurt weer op de steun rekenen van de meer "gematigde" moslims, die echter nog extremer zijn dan de meest extreme christenen. Zelfs bijna ongelovige moslims kiezen als puntje bij paaltje komt de kant van hun "broeders".

Zonder de grote massa "weke" moslims kunnen de "harde" moslims niet gedijen. Maar als je een massa "weke" moslims hebt zitten daar altijd die hardere binnenlagen in die door de zachtere buitenlagen beschermd worden. De zachtere buitenlagen worden overigens sterk geindoctrineerd door de harde binnenkern van imams en strijders.

Dat blijkt uit het gedrag van de moslims in Europa: zowat in alle landen in Europa gedragen de zogezegd "gematigde" moslims zich steeds meer extreem: langere hoofddoeken, zwart en wit ipv kleur, langere en meer verhullende kleding etc. Dit wordt mooi georchestreerd vanuit de binnenkernen, want in geheel Europa verloopt deze evolutie quasi identiek.

Je kan de harde moslims niet bestrijden zonder de zachte moslims te bestrijden.
Wreker,

jaja dat weet ik nu ondertussen wel al...

maar voor alle duidelijkheid, nogmaals
dit is dus jouw menig, slechts ook mening dus

eveneens een hypothese dus ....
niets is daarvan tot nu toe bewezen / aangetoond / weet ik veel...
noch door jou noch door een ander

al de 'vaststellingen/waarnemingen' ivm van het toenemen van de hinder en het meer extreem uiten van dat geloof die jij hier naar voren brengt al was het bewijslast, zijn sterk onderhevig aan de subjectie van waarnemer ( 'wij' dus) en bovendien nooit wetenschappelijk ( in diezelfde perspectie weliswaar ) onderbouwd

dat 'onze' zienswijze sterk geïnfluerenceerd wordt kan je alvast niet ontkennen door oa het internationaal nieuws dat moslims duidelijk in een slecht daglicht stellen ( al of niet gegrond, dat maakt niet uit ) en de sterkere positie van het VB waardoor alsmeer mensen deze perspectie resoneren

maw alle voorwaarden noodzakelijk om jouw mening/hypothese te poneren zijn er
maar ook alle voorwaarden noodzakelijk om een alternatieve hypothese ( zie vorige postings ) te uiten zijn aanwezig

blijft dus : de hypothese(n) te bewijzen of te ontkrachten

dat ( jouw stelling dus ) ontkrachten is niet erg moeilijk want dat heb ik reeds tot in den treuren gedaan
één tegenvoorbeeldje volstaat slechts, tenzij je dit tegenvoorbeeldje op jouw beurt weer kan afdoen ( dat is dus aantonen, en niet zomaar negeren ) als uitschieter
dat bewijzen is uiterst moeilijk en ben je nog steeds niet in geslaagd en dat ga je ook niet kunnen door telke male een Koranquote of weer eens een voorbeeldje van 'stoute bruine mannekes' als een mantra af te dreunen

ook voor de alernatieven gelden dezelfde voorwaarden
ofwel bewijst men die
ofwel blijven die staan net zolang je één tegenvoorbeeldje kan aantonen
ik wacht nog steeds......

ik hoop dat dit nu eens en voor altijd duidelijk is
en dat dogmatische stellingen ( al die rode tekstfragmenten ) eveneens niet tot de 'spelregels' horen als je wat wilt aantonen/bewijzen

van nu af aan zal ik slechts heel kort op je posts reageren, in de zin van : 'toon es aan' , 'bewijzen graag', 'statistisch materiaal en bovenal causaal verband graag'
als je wat gaat spammen
daar er voor de rest toch geen zinnige discussie met jou te beginnen valt
Oud 8 februari 2005, 00:54   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik zeg dat die moslims westerlingen kapot maken, is dat toch verre van een leugen.En respecteren doe ik ze nooit.
Of ge was toch nie geschokeerd door het zinnetje "ze gaan er weer eentje kapot maken" want daar komt het eigenlijk gewoon op neer.En hopelijk word het mens nog gered uit de handen van die geestes gestoorde moslims.
Weet een ding dat bij de familieleden van al die mensen die al onthoofd zijn geweest ge nie moet afkomen dat de islam vredelievend is.
En refereren naar het eeuwige christendom of iets anders waarom!! ik heb daar niets mee te maken .Ik zit nie in zo'n clubje, doe daar nie aan mee.
Als je iets wilt weten over het christendom, koop er dan enkele boeken van. Ge moet geen kl*ten kennen van islam,christendom of iets anders om te weten dat onschuldige mensen de keel oversnijden verkeerd is.
de correlatie tussen jouw totale aversie jegens de Islam en zulke gebeurtenissen is vrij duidelijk
nu nog de correlatie tussen moslims en die vreselijke praktijken graag
Oud 8 februari 2005, 06:59   #137
manuel put
Vreemdeling

Standaard

ik snap eigelijk niet goed wat islam te maken heeft met kelen oversnijden, het is niet zo dat er enkele extremisten er zo overdenken dat de groote meerderheid er net zo over denkt. Misschien in jou kleine wereld wel

Citaat:

Oud 8 februari 2005, 11:02   #138
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
de correlatie tussen jouw totale aversie jegens de Islam en zulke gebeurtenissen is vrij duidelijk
nu nog de correlatie tussen moslims en die vreselijke praktijken graag
Al wie zich niet onderwerpt aan de islam mag met in nootjes hakken!! (Koran is letter na letter vast gelegd door allah, zeggen de moslims)
Daar komt het eigenlijk op neer.
En bewijzen zijn er al genoeg geweest in onze straten en in het buitenland en er zullen er nog komen, maar ge moet maar de andere kant opkijken en blijven ontkennen zoals jullie dit altijd doen.

Deze uitleg is al meerdere malen hier geplaatst geweest met de letterlijke teksten uit de koran. Maar wat baten kaars en bril.................
Vraag eens aan een mullah wat de correlatie is tussen moslims en die vreselijke praktijken, want zij zijn de leermeesters ivm de koran/islam en sturen hun leerlingen wereldwijd uit.
Bij hen weet je tenminste waar je staat, terwijl er hier zijn die enkel meedraaien met de wind. Maar er is geen enkele die face to face een mullah durft tegen te spreken. Maar als het erop neer komt geven ze hem wel direct gelijk.

En nu nie afkomen over andere godsdiensten want ik heb er geen boodschap aan.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 8 februari 2005 om 11:29.
Oud 8 februari 2005, 11:15   #139
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel put
ik snap eigelijk niet goed wat islam te maken heeft met kelen oversnijden, het is niet zo dat er enkele extremisten er zo overdenken dat de groote meerderheid er net zo over denkt. Misschien in jou kleine wereld wel
Ja en het was vroeger goed in ons klein wereldje zonder die islam.

Er is maar één koran ja, en die is heeel duidelijk.
Eigenlijk is er geen discussie mogelijk want alles staat duidelijk op papier.
Dus je bent moslim of niet en je volgt de koran of niet.
En alle landen waar moslims aanwezig zijn, zijn er problemen.
Wat niet gezegd kan worden van de joden, daar draaien de zaken tenminste nog goed.

Die extremisten leven volgens de koran die geschreven is letter na letter door allah. Dus zijn het moslims. Jij noemt ze extremisten maar eigenlijk zijn dit de echte moslims die leven volgens de koran. Al de rest zijn meelopende honden die aan de voeten liggen van die echte moslims.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 8 februari 2005 om 11:43.
Oud 8 februari 2005, 17:31   #140
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wreker,

jaja dat weet ik nu ondertussen wel al...

maar voor alle duidelijkheid, nogmaals
dit is dus jouw menig, slechts ook mening dus

eveneens een hypothese dus ....
niets is daarvan tot nu toe bewezen / aangetoond / weet ik veel...
noch door jou noch door een ander

al de 'vaststellingen/waarnemingen' ivm van het toenemen van de hinder en het meer extreem uiten van dat geloof die jij hier naar voren brengt al was het bewijslast, zijn sterk onderhevig aan de subjectie van waarnemer ( 'wij' dus) en bovendien nooit wetenschappelijk ( in diezelfde perspectie weliswaar ) onderbouwd

dat 'onze' zienswijze sterk geïnfluerenceerd wordt kan je alvast niet ontkennen door oa het internationaal nieuws dat moslims duidelijk in een slecht daglicht stellen ( al of niet gegrond, dat maakt niet uit ) en de sterkere positie van het VB waardoor alsmeer mensen deze perspectie resoneren

maw alle voorwaarden noodzakelijk om jouw mening/hypothese te poneren zijn er
maar ook alle voorwaarden noodzakelijk om een alternatieve hypothese ( zie vorige postings ) te uiten zijn aanwezig

blijft dus : de hypothese(n) te bewijzen of te ontkrachten

dat ( jouw stelling dus ) ontkrachten is niet erg moeilijk want dat heb ik reeds tot in den treuren gedaan
één tegenvoorbeeldje volstaat slechts, tenzij je dit tegenvoorbeeldje op jouw beurt weer kan afdoen ( dat is dus aantonen, en niet zomaar negeren ) als uitschieter
dat bewijzen is uiterst moeilijk en ben je nog steeds niet in geslaagd en dat ga je ook niet kunnen door telke male een Koranquote of weer eens een voorbeeldje van 'stoute bruine mannekes' als een mantra af te dreunen

ook voor de alernatieven gelden dezelfde voorwaarden
ofwel bewijst men die
ofwel blijven die staan net zolang je één tegenvoorbeeldje kan aantonen
ik wacht nog steeds......

ik hoop dat dit nu eens en voor altijd duidelijk is
en dat dogmatische stellingen ( al die rode tekstfragmenten ) eveneens niet tot de 'spelregels' horen als je wat wilt aantonen/bewijzen

van nu af aan zal ik slechts heel kort op je posts reageren, in de zin van : 'toon es aan' , 'bewijzen graag', 'statistisch materiaal en bovenal causaal verband graag'
als je wat gaat spammen
daar er voor de rest toch geen zinnige discussie met jou te beginnen valt
Kan ik heel gemakkelijk op reageren. Op de meeste dingen die ik post over de moslims reageert bijna geen enkele moslim met een reactie zoals autochtone onwetende PCkes zoals jij. Ze geven mij zelfs gelijk zoals een Sinan bijvoorbeeld.

Geen enkele moslim zal mij tegenspreken als ik stel dat een moslim die vriendschap sluit met een Jood of een christen een slecht moslim is. Volgens de Koran is zoiets namelijk verboden en de Koran is het eeuwig ware woord van God. Geen enkele moslim zal mij nu tegenspreken, wacht en zie voor jezelf hoe de moslims nu gaan zwijgen over mijn post.

Laatst gewijzigd door Wreker : 8 februari 2005 om 17:32.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be