Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2005, 01:45   #1
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard ...zijn erger dan beesten...

Schokkend... (voor wie het nog niet wist).

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=828
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 02:02   #2
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

OMFG!

Een meesterlijk staaltje hoe ruk ik woorden uit een bepaalde context....
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 07:06   #3
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

bangelijk
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 07:28   #4
sinan123
Banneling

Standaard

Lees de tora, tuurlijk zijn volgens elke godsdienst de personen die er niet in gelove niet goed bezig. Ze negeren immers gods woord (volgens dat geloof). Dat wordt figuurlijk aangeduide met blind als .... Het is een (figuurlijke) vergelijking met maar één overkomst.
Er staat ook nergens straf ze zelf, er staat alleen ze zullen in het vuur geworpen worden.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 11:13   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
OMFG!

Een meesterlijk staaltje hoe ruk ik woorden uit een bepaalde context....
Er staat wat er staat. Er is natuurlijk een context waarin die verzen zijn geschreven..... Maar nou mag je mij toch eens zeggen welke context er in hemelsnaam zou bestaan waarin die verzen passen & waardoor de woorden zoals ze er staan niet opgevat kunnen worden zoals ze er staan....

Islam is haatdragend tegenover niet-moslims... Dat is een feit. Je hoeft daar niet verontschuldigend over te doen.
Oud 3 februari 2005, 11:13   #6
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Schokkend... (voor wie het nog niet wist).

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=828
Nou, hij heeft zijn nickname inderdaad goed gekozen : "CroMagnon"
Oud 3 februari 2005, 11:16   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Lees de tora, tuurlijk zijn volgens elke godsdienst de personen die er niet in gelove niet goed bezig. Ze negeren immers gods woord (volgens dat geloof). Dat wordt figuurlijk aangeduide met blind als .... Het is een (figuurlijke) vergelijking met maar één overkomst.
Er staat ook nergens straf ze zelf, er staat alleen ze zullen in het vuur geworpen worden.
Wat denk je waar dat op neer kwam in Mohammad's tijd? Wat denk je dat Mohammad heeft gedaan met de talloze ketter-dorpen rondom Makka? Wat denk je wat Mohammad heeft gedaan met Makka zelf trouwens?

Tot de grond gebrand natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Raven : 3 februari 2005 om 11:17.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 12:15   #8
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Er staat wat er staat. Er is natuurlijk een context waarin die verzen zijn geschreven..... Maar nou mag je mij toch eens zeggen welke context er in hemelsnaam zou bestaan waarin die verzen passen & waardoor de woorden zoals ze er staan niet opgevat kunnen worden zoals ze er staan....

Islam is haatdragend tegenover niet-moslims... Dat is een feit. Je hoeft daar niet verontschuldigend over te doen.
'Doof, stom en blind' staat in de context van, blind zijn voor iets... (een beetje zoals jij blind bent voor de context...).
'Als vee' slaat op een gebrek/weigering tot rationele zelfreflectie
Die 'ezel' is nog het meest uit zijn verband gerukt. Het zegt niet 'zo dom als een ezel', wel gebruikt het ezel als metafoor voor het dragen van een last.
'Erger dan beesten' betekent niet dat ze minderwaardig zijn dan beesten. Bedoelt wordt dat beesten niet kunnen begrijpen, terwijl ongelovigen niet willen begrijpen, in die zin zijn ze erger...

natuurlijk, het is veel makkelijker om lekker populistisch te doen en mee te gaan huilen met het bos. Doe echter eens de moeite om begrijpend te lezen, het is heus niet zo moeilijk.
Oud 3 februari 2005, 12:29   #9
smiley

Standaard

Neen, ik denk niet dat ik getraumatiseerd ben.

Heb gewoon ervaring met leven in een moslimland, zeker als vrouw... Het heeft mij lange jaren gekost om klaar te zien, aanvankelijk was ik ook in de val gelopen van het amalgaam "anti-islam = racisme". Ik zag in de moslimwereld rondom mij erg veel dingen en gebeurtenissen die ik niet kon plaatsen...tot ik toevallig uit interesse de koran ben gaan lezen.

Daar pas heb ik de basis van de islam begrepen en zijn mij de schellen van de ogen gevallen. Plots kon ik een hele reeks voorvallen en gebeurtenissen plaatsen en zelfs begrijpen...houdingen van moslims, uitspraken van zo op het eerste gezicht totaal vredelievende moslims die haatdragend en bot deden over niet-moslims, het fatalisme-tot-op-het-bot dat de moslimvrouwen rondom mij verlamt en beperkt, de totale afwezigheid soms van elementair respect voor anderen (vooral vrouwen en niet-moslims) en de totale verwaarlozing van het eigen denkvermogen,... zo kan ik nog een poosje voortgaan.

Deze ontdekkingen in de koran hebben mij echt met verstomming geslagen en daarna ben ik gaan beseffen dat deze religie één groot bedrog is, dat de moslims (waaronder mijn man) hun hele leven bedot worden, dat ze erg veel mislopen in hun bestaan door deze religie,... Ik heb er medelijden mee gekregen en heb tevens voor mijzelf besloten dat ik niet langer kon en mocht zwijgen.

Als bijlage gaf de koran mij de twijfel, ik ben agnosticus geworden.
Ik heb gezien wat islam kan aanrichten, met mijn eigen ogen, rondom mij heb ik vrouwen in naam van islam als beesten zien behandeld worden, heb ik kinderen hun levensvreugde zien verliezen, heb ik mannen zien verworden tot emotioneel gehandikapten... Ik dacht dat bij mijn terugkeer in het Westen het zou volstaan van te getuigen, van te bewijzen...

Maar dat was buiten de PC's en links gerekend, om nog maar te zwijgen van gewone dwaasheid... Daardoor was ik verrast, eerst kon ik het niet geloven, hoe kon men nu ziende blind zijn? Nochtans heb ik voor mijzelf besloten, alle dreigementen ten spijt, dat ik mijn mond niet hou. Als iedereen zou zwichten uit schrik, wie gaat dan de waarheid uitbrengen...?

Je ziet, Hercules, ik ben nogal een doordouwer van nature.

Jij kan nu als (verwende) westerse moslim denken dat ik overdrijf en dat wat ik hierboven beschreef een ver-van-je-bed historie is... Dat is niet waar. In Molenbeek (Brussel) woont een vrouw van een imam die hier al 10 jaar verblijft zonder ooit één voet buiten gezet te hebben, in naam van de islam... In Laeken (niet ver van de koning) woont een jonge maagd die deze zomer de 3e vrouw wordt van een man die haar grootvader zou kunnen zijn, in naam van de islam...In Ukkel woont een moeder met 6 kinderen wiens man in de gevangenis zit, in naam van de islam volgde hij Al Quaeda...

Als moderne moslim kan je 2 dingen doen, is het je humane plicht één van beiden te doen :
1. ex-moslim worden en dat ook publiek maken (op 't net bvb)
2. moslim blijven, maar dan ijveren voor herziening, aanpassing of gewoonweg afschaffing van de sharia...

Doe je niks, dan ben je voor mijn part medeplichtig aan wandaden tegen de mensheid...

Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153
Oud 3 februari 2005, 12:39   #10
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kijk eh, volgens mij kan je niet de Islam de schuld geven van wat in de naam van de islam gedaan wordt. En er worden veel schandalige praktijken uitgeoefend in naam van de islam, dat zal ik niet ontkennen.

Als extremisten de Koran op een bepaalde manier gaan interpreteren is dat vooral hun schuld, en de schuld van al die gelovigen die erin trappen. Waarom trappen ze erin? Zelfde reden als waarom christenen zolang bloedige oorlogen uitgevochten hebben in naam van hun religie.. Ze weigeren zelf na te denken, een voorgekauwd versje van de imams is zoveel makkelijker. De Islam moet niet afgschaft worden, ze moet wel een verlichting doormaken zoals het westen die doormaakte.

De fout ligt niet bij de religie zelf, maar wel op de wijze waarop deze geïnterpreteerd wordt.
Oud 3 februari 2005, 12:53   #11
smiley

Standaard

"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Bij mij ging het net andersom! Ik zocht eerst de verklaring bij onwetendheid en kwam toen tot de vaststelling dat de schuld wel degelijk in de leer van de islam ligt : in de koran, soenna en ahadith! Het volstaat om ze te lezen...
Feitelijk is dat schuld-vinden toch maar bijzaak : in de realiteit stellen we vast dat islam mede als gevolg heeft : deplorabel statuut van de vrouw, afkeer van al wat niet moslim is, aan banden leggen van logisch en vrij denken, schendingen van de universele mensenrechten, oppositie van democratie, ...
Dat is toch een belangrijke vaststelling?! Waar we niet over kunnen zien."

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153
Oud 3 februari 2005, 13:48   #12
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Idd, zo denk ik erover.

Want als je stelt dat de Islam op zich fout is, hoe verklaar je dan dat niet alle diepgelovige moslims hun vrouw slecht behandelen, voorstander zijn van vrouwenbesnijdenis,..?

Ik ken alleszins veel moslims die echt wel diepgelovig zijn, en deze zaken toch afwijzen...
Oud 3 februari 2005, 15:10   #13
smiley

Standaard

Citaat:
Idd, zo denk ik erover.

Want als je stelt dat de Islam op zich fout is, hoe verklaar je dan dat niet alle diepgelovige moslims hun vrouw slecht behandelen, voorstander zijn van vrouwenbesnijdenis,..?

Ik ken alleszins veel moslims die echt wel diepgelovig zijn, en deze zaken toch afwijzen...
"Idd, zo denk ik erover."

Idd jij bent een van hen die er niet al te veel van af weten.

"Want als je stelt dat de Islam op zich fout is, hoe verklaar je dan dat niet alle diepgelovige moslims hun vrouw slecht behandelen,"

Omdat de meeste moslimvrouwen niet over de schreef gaan en omdat de meeste 'moderne' moslims is wijs gemaakt dat de man de vrouw niet mag slaan.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=28978

Om een godsdienst te verkopen moet men de scherpe kantjes eraf vijlen. Zeker als je die aan Westerlingen zoals jij wil verkopen

De meeste moslims kennen hun eigen godsdienst trouwens niet goed. En daar komt dan nog bij dat de koran onmogelijk verkeerd kan geinterpreteerd worden. De koran zegt van zichzelf dat het klaar en duidelijk is voor iedereen.

Daar komt dan ook nog bij dat men er niks aan mag veranderen, dat het voor iedereen en voor alle tijden is.

voorstander zijn van vrouwenbesnijdenis,..?

Omdat vrouwenbesnijdenis cultureel is en dat dit niks met de islam te maken heeft.

Hahaha dat is hun interpretatie. Die weten gewoon niet beter because...

"the Islamic websites have lied to you"

Vooral als het Turken zijn. De meeste Turken kennen geen Arabisch.

Of lees meer getuigenissen van ex moslims. Dat zijn mensen die weten waar ze over praten zoals deze jongedame... als ze durven praten tenminste....

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=101

Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2005 om 15:12.
Oud 3 februari 2005, 15:16   #14
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
"Idd, zo denk ik erover."

Idd jij bent een van hen die er niet al te veel van af weten.

"Want als je stelt dat de Islam op zich fout is, hoe verklaar je dan dat niet alle diepgelovige moslims hun vrouw slecht behandelen,"

Omdat de meeste moslimvrouwen niet over de schreef gaan en omdat de meeste 'moderne' moslims is wijs gemaakt dat de man de vrouw niet mag slaan.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=28978

Om een godsdienst te verkopen moet men de scherpe kantjes eraf vijlen. Zeker als je die aan Westerlingen zoals jij wil verkopen

De meeste moslims kennen hun eigen godsdienst trouwens niet goed. En daar komt dan nog bij dat de koran onmogelijk verkeerd kan geinterpreteerd worden. De koran zegt van zichzelf dat het klaar en duidelijk is voor iedereen.

Daar komt dan ook nog bij dat men er niks aan mag veranderen, dat het voor iedereen en voor alle tijden is.

voorstander zijn van vrouwenbesnijdenis,..?

Omdat vrouwenbesnijdenis cultureel is en dat dit niks met de islam te maken heeft.

Hahaha dat is hun interpretatie. Die weten gewoon niet beter because...

"the Islamic websites have lied to you"

Vooral als het Turken zijn. De meeste Turken kennen geen Arabisch.

Of lees meer getuigenissen van ex moslims. Dat zijn mensen die weten waar ze over praten zoals deze jongedame als ze durven praten tenminste....

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=101
Hmm, ok. Maar dan blijft er nog altijd de vraag wat er mis is met de Islam zoals die door Westerse gelovigen wordt aangehangen (ondanks dat jij zegt dat ze hem fout beleven)? Als een moslim zijn vrouw goed behandeld, haar op gelijke hoogte stelt als hemzelf, haar niet onderdrukt,.... waarom zou die moslim dan niet zijn geloof mogen behouden?

Zou het niet logischer zijn de haatpredikers aan te pakken ipv de godsdienst zelf? Want als je de godsdienst in zijn geheel aanvalt, dan zorg je ervoor dat de gemiddelde moslim die het wél goed meent radicaliseert..
Oud 3 februari 2005, 15:23   #15
smiley

Standaard

Neen met mensen die denken dat ze hun vrouw niet mogen slaan daar is niks mis mee. Het probleem is niet de mensen maar de islam. Dat zijn trouwens geen moslims meer al denken ze van zichzelf van wel want men mag niets aan de koran veranderen. Ze gaan er toruwens prat op dat de koran geen veranderingen zou hebben ondergaan (waar ze zich alweer in vergissen)

Het is de islam die een verandering moet ondergaan. Het is zoals DUTCH terecht zegt..

Als moderne moslim kan je 2 dingen doen, is het je humane plicht één van beiden te doen :
2. moslim blijven, maar dan ijveren voor herziening, aanpassing of gewoonweg afschaffing van de sharia... (wat uiteindelijk in feite hetzelfde is als nummertje 1 want dan kan je je geen moslim meer noemen)

Doe je niks, dan ben je voor mijn part medeplichtig aan wandaden tegen de mensheid...

Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2005 om 15:31.
Oud 3 februari 2005, 15:33   #16
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neen met mensen die denken dat ze hun vrouw niet mogen slaan daar is niks mis mee. Het probleem is niet de mensen maar de islam. Dat zijn trouwens geen moslims meer al denken ze van zichzelf van wel want men mag niets aan de koran veranderen. Ze gaan er toruwens prat op dat de koran geen veranderingen zou hebben ondergaan (waar ze zich alweer in vergissen)

Het is de islam die een verandering moet ondergaan. Het is zoals DUTCH terecht zegt..

2. moslim blijven, maar dan ijveren voor herziening, aanpassing of gewoonweg afschaffing van de sharia... (wat uiteindelijk in feite hetzelfde is als nummertje 1)

Wie ben jij om te bepalen wie moslim is en wie niet?

Je maakt een beetje dezelfde fout als de moslimextremisten. Je ziet enkel de ultraradicale kant van het verhaal, terwijl Islam om veel meer draait dan de regels van ayatollahs en imams ed..opvolgen
Oud 3 februari 2005, 15:39   #17
smiley

Standaard

Dat zegt de koran. Niets mag men aan de koran veranderen. Als je dat toch doet...
Ook zij die de koran niet volgen...

vandaar mijn conclusie. Trek jij de jouwe.
Oud 3 februari 2005, 15:42   #18
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat zegt de koran. Niets mag men aan de koran veranderen. Als je dat toch doet...
Ook zij die de koran niet volgen...

vandaar mijn conclusie. Trek jij de jouwe.
Jammer dat je me niet kunnen overtuigen hebt dan.
Ik blijf erbij dat er niks scheelt met de Islam zelf, enkel met de radicale interpretaties ervan. Jammer genoeg schijnen sommigen het verschil tussen beide niet te kunnen maken.

Een vb: Allerlei ultraconservatieve katholieke sektes beroepen zich ook op de Bijbel. Mag je daarom het gedachtegoed van die sektes gelijkstellen aan het hele christendom? Mag je daarom zeggen dat het hele christendom moet verdwijnen?
Neen, nuancering is belangrijk en kenmerkt de rationele geest.
Oud 3 februari 2005, 15:45   #19
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

inderdaad. Voor zover ik kan zien zullen die niet-radicale moslims hun koran beter kennen dan een buitenstaander als Smiley. Dat hij dan durft te beweren dat ze geen goede moslim zijn en de koran verkeerd zouden interpreteren getuigt enkel en alleen van arrogantie.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 15:45   #20
smiley

Standaard

Citaat:
Jammer dat je me niet kunnen overtuigen hebt dan.
Ik blijf erbij dat er niks scheelt met de Islam zelf, enkel met de radicale interpretaties ervan. Jammer genoeg schijnen sommigen het verschil tussen beide niet te kunnen maken.

Een vb: Allerlei ultraconservatieve katholieke sektes beroepen zich ook op de Bijbel. Mag je daarom het gedachtegoed van die sektes gelijkstellen aan het hele christendom? Mag je daarom zeggen dat het hele christendom moet verdwijnen?
Neen, nuancering is belangrijk en kenmerkt de rationele geest.

Typisch, dan komen ze af met vergelijkingen met het christendom om de oogkleppen maar te kunnen ophouden. Je hebt zelfs de getuigenissen van de ex moslims niet gelezen. Zelfs dat doe je niet. Jij weet het immers veel beter.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2005 om 15:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be