![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onderschat de inwoners van soetenaaie niet, eric. Ze zijn ook wel slim genoeg om het concept van transactiekosten te begrijpen. Voor de rest klinkt die opmerking nogal als "Vlaamse onafhankelijkheid? Wat een nonsens! Dan kunnen we evengoed Antwerpen onafhankelijk maken! En Tsjetsjenië! En Belgisch Kongo!"
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) racisme? 2) een eigentijdse interpretatie van de integrale democratie? 3) iets anders?
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Example of not getting the point.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Bovendien is het uiteraard compleet naast de kwestie. Och ja, het is niet de eerste keer dat feremans racistisch getinte "grapjes" maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
De Zaïre is een MUNT. Jij was bezig over allerlei munten, ik vind deze munt juist een voorbeeld van hoe je met verschillende muntsystemen kan knoeien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Goed, gewoon omdat zulke 'argumentatie' erom vraagt: De hyperinflatie in Duitsland in de jaren twintig? De inflatie in Argentinië? Rusland? Turkije? Italië? Het loskoppelen van de goudstandaard, dat is de voornaamste - zoniet de enige - reden waarom er inflatie is. In de letterlijke zin van het woord.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we denken aan "wederkerige ruil". Een munt niet met een materiaal als basis (goud, zilver, andere papieren munten, obligaties, ...) maar met de schuld van een andere. het totaal van die munten = steeds gelijk aan 0. Neem bijvoorbeeld, dat ik een auto van je koop. dan gaat mijn account met 2000€ in het rood en bij jouw komt er 2000€ bij. Hoe meer handelingen (economische activiteit) hoe meer geld (en omgekeerd). Dus inflatie bestendig. Hier is geen centrale bank voor nodig, anderzijds, wel een centrale administratie die al de accounts van de mensen bijhoud. Dit kan dan in privé (geen monopolies, juiste regels ..) of overheidshanden(democratishce controle, maar zoalng we geen democratie hebben durf ik dit niet overdragen aan de overheid). Meer ga ik er niet over zeggen, aangezien ik nogal sterk naast het onderwerp zit. (je kan hier meer over vinden onder de naam LETS, ROCS, ...) Om op de eerste vraag te antwoorden, wie bezit de schulden van belgië: Iedereen en niemand. Dat is onmogelijk om uit te zoeken, gewoonweg iedereen met staatsobligaties, een paar banken (gaat maar over een klein deel van de schulden)en andere nationale staten. Het probleem is dat deze obligaties aan toonder zijn. Je kan ze dus onderling doorverkopen (als je ze opvraagt bij de bank), dus wie deze nu bezit? ... onbegonnen werk. 1 tip, er leven 6 miljard mensen op de aarde en 2de tip, ik ga ervanuit dat de meeste belgische staatsobligatiehouders in België zitten ... Succes met je zoektoch! Denis
![]() |