![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig voor jou bestaat er nog geen Centrum voor Democratie en Tegen Autoritair Denken, anders mailde ik dit bericht direct door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Schepen
|
![]() Je komt zagen dat het niet goed is zoals het nu is... maar iemand anders moet je komen vertellen hoe JIJ het moet veranderen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dan moeten die maar wat van hunne prijs afdoen en low budget beginnen net zoals die andere artiesten ook ooit moeten doen hebben. Mijn broer zijn Guitar en Marschall versterker hebben hem als 16 jarige ook een klein fortuin gekost, en daar kwam ook niemand naar zien. Had hij echter artiest willen worden, dan had hij maar een paar jaar moeten sukkelen tot de doorbraak, maar dan zijn het comersjeele platbroeken natuurlijk... vergeet niet dat veel van die topmuziekanten jaren zwarte sneeuw gezien hebben, of studiomuziekant of roadie hebben gespeeld voor ze zelf nog maar op een podium mochten staan. Niets komt vanzelf, In mijn job is dat hetzelfde, hé, ik ben ook begonnen, aan bijna 1/3 van de poen die ik nu vang. Natuurlijk heb ik het puur en plat comersjeel bekeken, uiteindelijk is het de bedoeling dat ik ne frank overhoud. Trouwens doet me weerdenken aan zo'n alternatief toneel dat ik vanzeleven gezien, heb, k heb er zo 2 gezien, ... Genoeg om mij voor eeuwig en altijd het theather uit te jagen, ondanks het feit dat ik wel bv, van film houd, en die mag soms wel, experimenteel zijn, maar als die mij degouteerd, zet ik die af natuurlijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom eis je dat de rest van de bevolking daarvoor betaalt via cultuursubsidies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Knuppel, Nogmaals, ik ben geen fan van bert Anciaux. Maar, dat is hier niet aan de orde.
Mijn stelling is dat het altijd slaafs volgen van de wil van de meerderheid nefast is omdat de meerderheid meestal zal kieze voor populaire beslissingen die op langere termijn wel eens nefast zouden kunnen blijken te zijn.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En het slaafs volgen van de wil van de politieke elite leidt niet tot beslissingen die op langere termijn wel eens nefast zouden kunnen blijken te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Belastingsgeld wordt zowiezo altijd herverdeeld. Gans het concept van belastingen heeft als uiteindelijk doel een herverdeling van middelen. Anders zou je vengoed gee belastingen kunnen betalen en je geld steken in wat je zelf wilt.
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Khonnor en Baarle ge hebt alle 2 gelijk.
Maar het moet wel redelijk blijven, ik kan best voorstellen dat er alternatieve vormen van kunst misschien wat hulp behoeven, als ze echter ergens voor staan heb ik daar geen probleem mee. Maar een schilderij met wa kladden verf, op, sorry Khonnor, maar ik zie nie in hoe dat uw hersenen kan prikkelen het zijn gewoor kladden verf, ... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2006 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zeg ik niet. Een politicus moet soms met meer zaken rekening houden dan enkel de absolute wil van de meerderheid van het volk.
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heer Flick heeft gesproken. Laten we er op Belgische wijze een compromis van maken en zeggen dat we beide gelijk hebben...
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan niet dat uw toneel 150 000 € kost en dat er 200 man naar komt zien als het meezit, en dat dat uit mijn portefeuille wordt betaald terwijl dat zever in pakskes is. als het zever is , is het zever. Als ge een toneel maakt voor 300 man, dat echt speciaal is, en een culturele meerwaarde heeft, door zijn genialiteit bv, vernieuwend is, voor de rest van de culturele toestanden, dan mag dat 200 000 € kosten omdat het inovatief is, Maar een strontmachien, of 4 planken in het SMAK of een schilderij met wa kladden rood, groen blauwe verf op of Kate Ryan, zijn dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2006 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet afwijken. Jij eist dat de overheid belastingsgeld aanwendt voor zaken die zonder overvloedige subsidies meteen zouden afsterven omdat maar een minieme minderheid er gebruik van wenst te maken. Dat lijkt me niet echt in aanmerking te komen als "herverdeling". De NMBS bijvoorbeeld wordt tamelijk klaarblijkelijk door een aanzienlijk aantal mensen gewild, daar kan subsidiëring verantwoord worden. Subsidies voor kunstuitingen ten bate van enkele honderden, in het beste geval enkele duizenden gebruikers, kunnen niet verantwoord worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben een uiterst flexibel mens, en sluit dagelijks tientallen compromissen. Desondanks zijn er enkele gebieden waarop ik geen compromis sluit. Democratie is er één van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laten we dan zeggen dat de geschiedenis ons leert dat het meestal de moeilijke en onbegrepen cultuur is die wordt doorgegeven aan toekomstige generaties. Cultuur die enkel dient als vermaak zal op het moment zelf vele toeschouwers lokken maar is het volgende jaar al weer vergeten.
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Correctie, de democratie zoals jij ze bergijpt, nl. een één op één relatie tussen de wil van de meerderheid en de beslissingen van de regering/het parlement.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de meerderheid van de bevloking filosofie bullshit vindt dat je die enkelingen die er wel in geïnteresseerd zijn de kans moet ontnemen om het te studeren in voor zover mogelijk ideale omstandigheden.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |