![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik om een bepaald toneelstuk te zien 75 EUR of zo ga moeten neertellen omdat het gezelschap geen subsidie meer krijgt omwille van een "het volk besilst" beleid, ga ik ook twee keer nadenken. Bovendien, lang niet alle mensen die van elitaire kunst houden zijn zowiezo rijke, elitaire mensen. Maar het zal wel een beetje moeilijker zijn jou dat te doen inzien.
![]() |
![]() |
#102 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En wat voor u oenen zijn, dragen anderen hoog in het vaandel... Ik ben geen fan van deze mini-ster, maar dat ben ik van geen enkele... Ik vraag mij gewoon af waarom men altijd meent de boel op zijn kop te moeten zetten als er in de politiek een scheet word gelaten... En elke keer zijn de werken die zouden moeten uitgevoerd worden niet aan de fundering maar altijd op het dak... als je snapt wat ik bedoel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Links intelectueel, hé, ... ![]() Ge moet het maar gedaan krijgen uiteindelijk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ... and proud of it!...8)
Citaat:
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Schepen
|
![]() natuurlijk, Ik vind het ook niet leuk dat sommige kunstvormen waar ik geen boodschap aan heb veel geld krijgen, en dat zijn er wat, ik ben niet echt een "kunst" liefhebber. Maar Belgie is zo in elkaar gestoken door het "democratische" volk... Dat er 1 persoon is die het allemaal overziet, in het oog houd en beslissingen neemt... En door een spijtige zaak de boel omgooien en nog wat ingewikkelder maken is misschien wel goed voor de mensen die er van wakker liggen, maar is en blijft enkel een vergroting van de mierenhoop stuctuur hier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
75 € voor een ticketje, zul je ook moeten betalen voor comersjeele artiesten te kunnen zien, soms zelf nog meer, en daar gaat soms een paar duizend man naar zien. Wat kost het gemiddelede "sportpaleis" conecert tegenwoordig, ge zult toch rap 30 euro kwijt zijn de man. De cinema kost er zelf al 7 of 8 ... Ik denk persoonlijk dat 75€ voor een opera of een of ander concert waar verschillende mensen aan meewerken, eigenlijk nog redelijk te doen is. Als ge dan toch naar Kunst met de grote K wil gaan zien, moete er maar voor afspetten ook hé. En ik kan mij heel goed vinden in sponseren van orkesten of schauwburgen met daaraan gekopelde gezelschappen, het is duur om die dingen te onderhouden en het maakt ook wat deel uit van onze cultuur. Maar pipo's sponseren die 4 planken op mekaar gooien in het SMAK en dan zeggen dat da kunst is sorry, maar dan ben ik ook artiest hé. (ge moet mijnen bureau eens bekijken een true work of modern art, ... alleen ne goeie naam voor verzinnen, wat leuteren over de lichtinval en symboliek en ik ben 20 000 euro rijker... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK heb nog gekozen, noch gekeken naar die onzin en wil er dus ook niet voor betalen. JIJ kan MIJ dus niet bij die WIJ rekenen die volgens JOU maar voor Kate Style hadden moeten kiezen.
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoniet dan betaalt de burger voor wat hij zelf gewild heeft, en kan hij zijn visie nadien bijsturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() OK, 75 EUR was misschien een verkeerd voorbeeld....
het hangt af van de voorstelling natuurlijk. Maar 75 EUR voor een geweldig goeie opera of een optreden van een bekende groep, dat zullen veel mensen niet overdreven vinden. 75 EUR voor een theaterstuk van een onbekend gezelschap dt haar waarde nog moet bewijzen, zal voor veel mensen echter niet één maar vijf stappen te ver zijn.
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet de verantwoordelijkheid voor het versmossen van 60.000 euro (of hoeveel het ook is) dan genomen worden door degenen die de beslissing daartoe niet genomen hebben?
Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een politicus moet met iedereen trachten rekening te houden, ook met minderheden, ook met toekomstige genearties, etc.... Een politicus moet niet altijd slaafs de mening van de meerderheid van het huidige gepeupel volgen.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 mei 2006 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat verdedigt hier niemand. Wel wordt hier het principe in vraag gesteld dat de staat met belastingsgeld allerlei al dan niet zelfbenoemde cultuurmakers moet gaan onderhouden, zonder inspraak van de opdrachtgevers die ervoor moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smaken verschillen, ik neem dit extreme voorbeeld om even te ilustreren, hoe van de pot gerukt die moderne kunstenaars eigenlijk wel zijn. En u zegt dat die machine nie gesponserd is, Wel waar heeft ze ten toon gesteld gestaan, en was dat gebouw dan misschien niet toevallig gesponserd met overheidsgeld, ... MAW de overheid geeft wel degelijk onrechtstreeks, geld uit aan smakeloze bullshit ! Ik kan ook kunst appreciëeren, maar dan wel mooie dingen, of dingen die echt ergens voor staan, waar tijd , werk en fantasie van de artiest ingekropen is. Onlangs stonden er hier op straat een paar schilders met hun werk ten toon, wel tussen de kleine , simpele schilderijkes zat heel wat eenvoudig, mooi spul tussen, van licht abstract, tot landschaptoestanden, modern tot klasiek. Da zijn de echte kunstenaars, mensen die voor hun hobby, zo wat proberen, en iets moois willen creëren en die krijgen daar genen bal voor, hooguit nekeer 200 € als ze hun schilderijke verkopen en op die manieer weer geld hebben om materiaal te kopen. Allemaal die vliegende panamerenko monsters en kakmachienes, sorry hé, maar als ge op een autokerkhof wa gaat zoeken en ge prest met de clarck 't een en t ander samen, kunde het ook "accident" noemen en er dan een paar duizend euro voor cashen, ge moet alleen hoet zo zot krijgen dat hij dien hoop oud ijzer een maand of 6 in zijn SMAK wil zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou de belastingbetaler moeten betalen om die laag van de bevolking in staat te stellen "van elitaire kunst te houden"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Khonnor;1715289]Niet mee eens, toekomstige generaties laten betalen voor de kortzichtige wil van de huidige massa is niet aan mij besteed. [/qoute]
De wil van kortzichtige en populistische eigenbelangers dus wel? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan je me eens aantonen wanneer en hoe het volk beslist heeft hoe België in moet steken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar, het is niet omdat de massa het niet mooi vindt dat het niet belangrijk is. En net daarom heeft de overheid als taak om deze cultuurvormen in stand te houden.
![]() |