Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 21:33   #121
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer het niet belachelijk te maken.Drievierde volstaat.Overigens is het gewoon een kwestie van logica dat als men tegen migratie is daaruit voortvloeit dat de nationaliteit alleen door afstamming kan verkregen worden.Het een vloeit voort uit het andere en het VB is altijd tegen mhgratie geweest.Hoe kan men de nationaliteit verkrijgen anders dan door afsgtamming als men geen migratie toelaat en dat laatste is altijd het standpunt van het VB geweest.Vlaanderen is overbevolkt.Punt gedaan.8)
het bloedrecht of ius sanguinis is trouwens geen onredelijke eis en in verschillende staten van toepassing
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:35   #122
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat u dan in de toekomst enkel adopties toelaat van weeskinderen van hier doch kinderen zoals Aisha die opgevoed zijn door Vlaamse ouders en niks anders kennen dan onze cultuur, taal en waarden zijn Vlamingen. Zij denken en voelen zich op en top VLAAMS. Aisha is een Vlaamse en daarmee uit !
zij is geen Vlaamse, in geen honderd jaar. Daarmee bedoel ik niet dat ze niet welkom is bij ons volk. Als gast.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:36   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Probeer het niet belachelijk te maken.Drievierde volstaat.Overigens is het gewoon een kwestie van logica dat als men tegen migratie is daaruit voortvloeit dat de nationaliteit alleen door afstamming kan verkregen worden.Het een vloeit voort uit het andere en het VB is altijd tegen mhgratie geweest.Hoe kan men de nationaliteit verkrijgen anders dan door afsgtamming als men geen migratie toelaat en dat laatste is altijd het standpunt van het VB geweest.Vlaanderen is overbevolkt.Punt gedaan.8)
Uw logica is er juist een van gebrek aan logica. U verwart duidelijk nationaliteit met bloedlijn. Het Vlaams Blok heeft nooit mensen omwille van een andere bloedlijn verworpen; wel heeft de partij het ongecontroleerd asielbeleid en het daaruit totaal falende integratiebeleid aangeklaagd, juist omdat die mensen helemaal geen Vlamingen onder de Vlamingen voelen en ook niet willen voelen. Juist daarom is er voor hen geen plaats bij ons. Niet omwille van uw gelul over "overbevolking". Onze eigen inheemse bevolking kan gerust nog toegroeien.

Het Vlaams Belang is niet tegen migratie, maar toont zich wel voorstander van een gecontroleerd en strenge asielpolitiek alsook een strenge nationaliteitsverwerving.

Wat u schrijft over "drievierde" is grote zever. Mijn overgrootvader was volgens u dus geen Vlaming, daar zijn moeder dan wel Vlaamse was maar zijn vader niet. Grotere onzin heb ik nog nooit gelezen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:36   #124
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard onzin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad. Alles wat er al gezegd werd tegen Aïsha verraadt gewoon puur racisme: het verwerpen van mensen enkel en alleen omwille van hun huidskleur.
Kleur heeft er niets mee te maken.De polen vliegen ook als ze hier meer dan tijdelijk willen blijven.Geen migratie.Punt uit.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:37   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
het bloedrecht of ius sanguinis is trouwens geen onredelijke eis en in verschillende staten van toepassing
Het begrip "ius sanguinis" heeft in de grond niets met "bloedlijn" te maken, maar staat voor het doorgeven van de nationaliteit doordat vader (en moeder) die bepaalde nationaliteit hebben. Iemand van Spaanse afkomst (en er zijn er toch enkelen in Antwerpen) is daardoor niet minder Vlaming.
Oud 2 juni 2006, 21:39   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleur heeft er niets mee te maken.De polen vliegen ook als ze hier meer dan tijdelijk willen blijven.Geen migratie.Punt uit.
Dit gaat niet over Poolse arbeiders. Dit ging over iemand die als peuter werd geadopteerd en bijvoorbeeld van Poolse, Ierse of Noorse afkomst was. Ging u dan ook stellen dat die persoon niet welkom was in het Vlaams Belang?

Zo ja, waarom?
Oud 2 juni 2006, 21:40   #127
kingtiger
Banneling

Standaard Dom

Citaat:
Uw logica is er juist een van gebrek aan logica. U verwart duidelijk nationaliteit met bloedlijn. Het Vlaams Blok heeft nooit mensen omwille van een andere bloedlijn verworpen; wel heeft de partij het ongecontroleerd asielbeleid en het daaruit totaal falende integratiebeleid aangeklaagd, juist omdat die mensen helemaal geen Vlamingen onder de Vlamingen voelen en ook niet willen voelen. Juist daarom is er voor hen geen plaats bij ons. Niet omwille van uw gelul over "overbevolking". Onze eigen inheemse bevolking kan gerust nog toegroeien.

Het Vlaams Belang is niet tegen migratie, maar toont zich wel voorstander van een gecontroleerd en strenge asielpolitiek alsook een strenge nationaliteitsverwerving.

Wat u schrijft over "drievierde" is grote zever. Mijn overgrootvader was volgens u dus geen Vlaming, daar zijn moeder dan wel Vlaamse was maar zijn vader niet. Grotere onzin heb ik nog nooit gelezen.
Zes miljoen mensen op een klein stukje grond en we zijn niet overbevolkt.Dommer dan dom.En de grote werkloosheid zijt ge ook vergeten.Migratie is onzin en een nationalist moet daar tegen zijn.Ge zijt gewoonweg niet geloofwaardig.In de partij lopen tegenwoordig dikke pipos rond.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:43   #128
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u dit meent te kunnen ontwaren in mijn antwoorden, dan moet u toch dringend eens Nederlands leren. Ik stel wel duidelijk dat een geadopteerde persoon die nooit iets anders heeft gekend dan onze levenswereld op geen enkele wijze te vergelijken valt met de migranten waarmee we nu te maken krijgen.
Dat is juist wat u zegt. Indien u enkel de multikultuur wenst te bestrijden (en dat doe ik ook), volgt die Aisha zeker onze eigen Vlaamse kultuur en dan is er geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik als volksnationalist ook ben voor de bescherming van het eigen Vlaamse volk en dit samen met de bescherming van onze Vlaamse kultuur. Met dit signaal geeft men aan dat men immigratie weldegelijk ondersteunt mits men zich volledig aanpast aan onze eigen kultuur. Ik denk dat er vele van die, spijtig genoeg, arme mensen in de Derde Wereld staan te popelen om zich hier volledig aan te passen en zo hier te kunnen blijven. Maar zoiets gaat toch niet, willen we ons dichtbevolkt Vlaanderen leefbaar houden. Het gaat niet om dat ene meisje of om Pieter van Boxel, het gaat hem om het signaal dat de partij nu uitgeeft. En dit gaat in tegen het volksnationalistisch beginsel voor de bescherming van ons eigen volk. Nogmaals ik ben geen racist en zal nooit een waardeoordeel vellen over deze mensen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:44   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zes miljoen mensen op een klein stukje grond en we zijn niet overbevolkt.Dommer dan dom.En de grote werkloosheid zijt ge ook vergeten.Migratie is onzin en een nationalist moet daar tegen zijn.Ge zijt gewoonweg niet geloofwaardig.In de partij lopen tegenwoordig dikke pipos rond.
Indien Vlaanderen volgens u al "overbevolkt" is, mag de bevolking bijgevolg niet toenemen. Bijgevolg mag er ook geen aangroei komen onder de inheemse bevolking. Ja?

Migratie is geen onzin. Migratie moet evenwel gericht en noodzakelijk zijn. De Duitse opmars naar het Oosten tijdens de middeleeuwen is daar een mooi voorbeeld van: gevraagd en ook gezocht door de monarchen. Tot zelfs in Rusland werden de Duitsers gevraagd, daar het goede boeren waren en heel actieve en productieve mensen waren. Daar waar Russen er niets van bakten, slaagden de Duitsers erin bloeiende dorpen uit de grond te stampen. Daarom ook vroeg bijvoorbeeld Peter de Grote en tsarina Catharina tijdens hun regeringsperiode meerdere malen om Duitse en Nederlandse boeren en zeevaarders.
Oud 2 juni 2006, 21:44   #130
kingtiger
Banneling

Standaard standpunt

Citaat:
Dit gaat niet over Poolse arbeiders. Dit ging over iemand die als peuter werd geadopteerd en bijvoorbeeld van Poolse, Ierse of Noorse afkomst was. Ging u dan ook stellen dat die persoon niet welkom was in het Vlaams Belang?

Zo ja, waarom?
Ik ben ook tegen europese migratie en indien dat ook het partijstandpunt zou zijn dan kan zo iemand de ideologie niet echt aanvaarden.Ik heb nooit het arbitraire onderscheid tussen europees en niet europees aanvaardt.Migratie is migratie.Adopteer een vlaams kind.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:47   #131
kingtiger
Banneling

Standaard inheems

Citaat:
Indien Vlaanderen volgens u al "overbevolkt" is, mag de bevolking bijgevolg niet toenemen. Bijgevolg mag er ook geen aangroei komen onder de inheemse bevolking. Ja?

Migratie is geen onzin. Migratie moet evenwel gericht en noodzakelijk zijn. De Duitse opmars naar het Oosten tijdens de middeleeuwen is daar een mooi voorbeeld van: gevraagd en ook gezocht door de monarchen. Tot zelfs in Rusland werden de Duitsers gevraagd, daar het goede boeren waren en heel actieve en productieve mensen waren. Daar waar Russen er niets van bakten, slaagden de Duitsers erin bloeiende dorpen uit de grond te stampen. Daarom ook vroeg bijvoorbeeld Peter de Grote en tsarina Catharina tijdens hun regeringsperiode meerdere malen om Duitse en Nederlandse boeren en zeevaarders.
De inheemse bevolking neemt niet toe.Ze neemt af en dat is gedurende een zekere tijd positief.Daarna moet men het geboortecijfer doen stijgen tot een niveau voldoende om de bevolking in stand te houden.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:47   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dat is juist wat u zegt. Indien u enkel de multikultuur wenst te bestrijden (en dat doe ik ook), volgt die Aisha zeker onze eigen Vlaamse kultuur en dan is er geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik als volksnationalist ook ben voor de bescherming van het eigen Vlaamse volk en dit samen met de bescherming van onze Vlaamse kultuur. Met dit signaal geeft men aan dat men immigratie weldegelijk ondersteunt mits men zich volledig aanpast aan onze eigen kultuur. Ik denk dat er vele van die, spijtig genoeg, arme mensen in de Derde Wereld staan te popelen om zich hier volledig aan te passen en zo hier te kunnen blijven. Maar zoiets gaat toch niet, willen we ons dichtbevolkt Vlaanderen leefbaar houden. Het gaat niet om dat ene meisje of om Pieter van Boxel, het gaat hem om het signaal dat de partij nu uitgeeft. En dit gaat in tegen het volksnationalistisch beginsel voor de bescherming van ons eigen volk. Nogmaals ik ben geen racist en zal nooit een waardeoordeel vellen over deze mensen.
"Bescherming van het eigen Vlaamse volk"... Beschermt u het Vlaamse volk door een geadopteerde persoon te weigeren in te stappen in onze cultuur en in onze levenswereld? Natuurlijk groeit een Indisch meisje beter op binnen haar Indische cultuur, maar als de feiten zich aandoen zoals ze zich aandoen is er geen enkele reden om een geadopteerd en volledig geassimileerde persoon als een bedreiging voor onze volksaard te zien.

Indien u zo redeneert, dan moet u blijkbaar voorstander zijn van een grote zuivering van alle niet-Vlaamse elementen. Waar trekt u dan de grens? Te beginnen bij de huidskleur? Wat volgt nadien?
Oud 2 juni 2006, 21:48   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De inheemse bevolking neemt niet toe.Ze neemt af en dat is gedurende een zekere tijd positief.Daarna moet men het geboortecijfer doen stijgen tot een niveau voldoende om de bevolking in stand te houden.8)
De reinste "Club van Rome"-onzin...
Oud 2 juni 2006, 21:49   #134
kingtiger
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Bravo.Wij leveren inderdaad geen waardeoordeel. Wij beschermen ons overbevolkte vlaanderen.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:50   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook tegen europese migratie en indien dat ook het partijstandpunt zou zijn dan kan zo iemand de ideologie niet echt aanvaarden.Ik heb nooit het arbitraire onderscheid tussen europees en niet europees aanvaardt.Migratie is migratie.Adopteer een vlaams kind.8)
U bent tegen "Europese migratie". Ik ga er dan ook vanuit dat alle Vlamingen met niet-Vlaamse wortels er volgens u dan ook uit moeten?
Oud 2 juni 2006, 21:52   #136
kingtiger
Banneling

Standaard geboortecijfer

Citaat:
De reinste "Club van Rome"-onzin...
DAT DE wereld overbevolkt is, is geen onzin Iedereen weet dat behalve U blijkbaar.Ik behoor ook tot de nationalisten die redelijk groene opvattingen hebben over het milieu.Milieu is belangrijk.Vlaanderen is totaal kapot gebouwd door zijn overbevolking.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:53   #137
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Dat is waar. Ons landje is overbevolkt en er is bijna geen open ruimte meer en de vergrijzing waar men het zo over heeft is maar tijdelijk en lost men helemaal niet op met meer kinderen op de wereld te zetten want dan verschuift men gewoon het probleem naar de toekomst (wat dan nog een groter probleem zal zijn dan het nu is). Maar maak dan de imigratie in de toekomst onmogelijk tenzij enkel voor die mensen die men nodig heeft in de bedrijven indien men hier geen geschoolde werkkrachten voor de job kan vinden. Maar je kan toch moeilijk tegen Aisha zeggen dat ze buiten moet. Zij is verdorie hier opgevoed door Vlaamse ouders. U houd tevens geen rekening met de band tussen ouder en kind. U zou beter eens een voorbeeld nemen aan de Indianen in Amerika die blanke kinderen adopteerden en ze opvoedden tot volwaardige stamleden. Zij hielden helemaal geen rekening met bloedband. Nogmaals. Maak dan adoptie van buitenlandse kinderen IN DE TOEKOMST onmogelijk maar de door Vlaamse ouders geadopteerde kinderen die hier reeds zijn, zijn VLAMINGEN !

[/SIZE]

Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2006 om 21:54.
smiley is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:53   #138
kingtiger
Banneling

Standaard belachelijk

Citaat:
U bent tegen "Europese migratie". Ik ga er dan ook vanuit dat alle Vlamingen met niet-Vlaamse wortels er volgens u dan ook uit moeten?
Men kan de erfenis uit het verleden niet volledig ongedaan maken.Gedeeltelijk kan.Meer niet.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:55   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DAT DE wereld overbevolkt is, is geen onzin Iedereen weet dat behalve U blijkbaar.Ik behoor ook tot de nationalisten die redelijk groene opvattingen hebben over het milieu.Milieu is belangrijk.Vlaanderen is totaal kapot gebouwd door zijn overbevolking.
Dat is wel onzin en de theorieën van de Club van Rome worden door mensen met kennis van zaken al lang verworpen. Indien u nog tot die goedgelovigen behoort, dan heeft u sedert dan geen boek meer opengedaan.

Vlaanderen niet niet kapot gebouwd door overbevolking, maar is kapot gebouwd door gebrek aan goede stedebouwkundige planning en door de gruwelijke lintbebouwing. Nederland is in bepaalde provincies nog veel dichter bevolkt, maar Nederland heeft niet die beklemmendheid van Vlaanderen. De reden is vrij simpel: in Nederland heeft men reeds heel vroeg strenge stedebouwkundige regels opgesteld en ook toegepast.
Oud 2 juni 2006, 21:56   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan de erfenis uit het verleden niet volledig ongedaan maken.Gedeeltelijk kan.Meer niet.8)
Wat bedoelt u met "gedeeltelijk kan"?
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be