Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 12:53   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Een manvrije duik
De vrouwenuurtjes in openbare zwembaden kaderen in een ruimer doelgroepenbeleid. Vrouwen, en in het bijzonder migrantenvrouwen, vormen één van de doelgroepen die moeilijk de weg naar de sporthal vinden. Ook andere groepen, bijvoorbeeld senioren, kregen eigen zwemuren. Het Antwerpse zwembad 'Veldstraat', gelegen in een wijk met een grote migrantenpopulatie, begon twee jaar geleden al met enkele 'manvrije' uurtjes. Een uurtje baantjes trekken zonder mannen in de buurt bleek veel migrantenvrouwen aan te trekken. Zij kunnen nu ook in het bad 'Plantin en Moretus' en in het schoolzwembad 'August Leyweg' een manvrije duik wagen.

In Gent hadden de vrouwen wat meer moeite om hun eigen zwemuurtje te verkrijgen. 'Sommige leden van de gemeenteraad waren daar falikant tegen, omdat de vraag van ons kwam,' zegt Zeyneb Göktepe. 'Ze interpreteerden ons verzoek als de vraag van één etnische groep, terwijl wij van in het begin gepleit hebben voor een vrouwenuur, toegankelijk voor alle vrouwen.' Sinds vijf jaar kunnen vrouwen op zondag één uur volledig manvrij zwemmen, met uitsluitend vrouwelijke redders. Op maandag is er een vrouwenzwemuur met m/v redders.

Dit aanbod beantwoordt blijkbaar wel aan een behoefte. Elke zondag zijn er zo'n 75 tot 100 vrouwen in het zwembad. 'Dat is beduidend meer dan pakweg de duikersclub waar vooral mannen naartoe komen', schampert Göktepe. 'Ongeveer 85 procent daarvan zijn migrantenvrouwen. De anderen zijn Belgische vrouwen die zich ook lekkerder voelen in een vrouwelijke omgeving. Bijvoorbeeld corpulente vrouwen die het beu zijn om aangestaard of uitgelachen te worden of vrouwen die niet goed kunnen zwemmen en die schrik hebben in een zwembad vol spelende kinderen.' De vzw Adrenaline begint nu ook met andere sporten voor vrouwen, bijvoorbeeld aerobic en fitness.

'Natuurlijk vinden wij het belangrijk dat vrouwen zich weerbaar opstellen en hun plek in de maatschappij opeisen, maar voor sommige vrouwen is de drempel naar gemengde activiteiten - en dan vooral sportactiviteiten - gewoon te groot nu.' Deze behoefte heeft niets met fundamentalisme te maken,' zo benadrukt Göktepe nog. 'Er zijn heel wat migrantenvrouwen die ook op maandag en op andere dagen gaan zwemmen, maar ze vinden het gewoon fijn om af en toe alleen onder vrouwen te sporten.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:53   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn die gescheiden uren daar? Enige links over/van?
Het Laatste Nieuws van 24 oktober 2003 :
Quote:Het stedelijk zwembad van Vilvoorde is op zondagnamiddag voorbehouden voor vrouwen. Vooral de Marokkaanse gemeenschap was vragende partij voor zo'n middagje "gescheiden" zwemmen. Maar de vrees dat alleen allochtone vrouwen zouden binnenmogen, is onterecht. "Alle vrouwen zijn welkom" benadrukt sportschepen Guy Ceuppens (SP.A). Redders zijn er niet nodig. De vzw Aliflam, een organisatie voor migrantenvrouwen, zorgt zelf voor het "badpersoneel". ...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2006 om 12:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:56   #123
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het Laatste Nieuws van 24 oktober 2003 :
Quote:Het stedelijk zwembad van Vilvoorde is op zondagnamiddag voorbehouden voor vrouwen. Vooral de Marokkaanse gemeenschap was vragende partij voor zo'n middagje "gescheiden" zwemmen. Maar de vrees dat alleen allochtone vrouwen zouden binnenmogen, is onterecht. "Alle vrouwen zijn welkom" benadrukt sportschepen Guy Ceuppens (SP.A). Redders zijn er niet nodig. De vzw Aliflam, een organisatie voor migrantenvrouwen, zorgt zelf voor het "badpersoneel". ...
mijn hart, mijn hart....

hoe is't mogelijk...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:56   #124
Advocadus Diaboli
Vreemdeling

Advocadus Diaboli's schermafbeelding

Standaard

Wanneer morgen de hindoes vinden dat het slachten van koeien een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van koeien in België verbieden?
Wanneer morgen de joden en moslims vinden dat het slachten van varkens een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van varkens in België verbieden?
Wanneer GAIA zich steevast keerde tegen het eten van vlees waarvoor het slachten van dieren noodzakelijk is, maar nu het slachten van schapen aanvaardt, in hoeverre kan die organisatie nog steunen op principiële geloofwaardigheid?

GAIA heeft haar eigen principes verloochent uit angst door links in een rechtshoekje te worden gedrumd. Dit vind ik een verwerpelijke houding. GAIA is niet tegen het slachten van dieren omdat vanuit rechtse hoek weerzin bestaat tegenover het ritueel slachten van schapen. GAIA is tegen het slachten van dieren om eender welke aanleiding, religieuze of puur commerciële.
Wanneer ik ter linkerzijde hoor dat de leeflonen te laag zijn, dan ga ik toch ook niet beweren dat ik dat nonsens vind omdat die goed klinkt ter rechterzijde en uit angst omdat ik door rechts als linkse rakker zou worden uitgescholden. Neen, ik vind de leeflonen te laag maar daar voeg ik aan toe dat de begeleiding door de begunstigde van het leefloon intensiever moet gebeuren zodat het genot van het leefloon zo kort mogelijk in de tijd loopt.

Ik ben vegetariër en tegen het slachten van dieren dat betekent niet dat ik omnivoren als verwerpelijke mensen beschouw. Het is voor mij een persoonlijke keuze. Ik ben lid van GAIA - jawel, een rechts lid van GAIA dat kan - en ik heb reeds mijn ongenoegen omtrent de gebrekkige principiële houding duidelijk gemaakt. Indien GAIA niet principieel opkomt voor het dierenwelzijn dan zie ik geen enkele reden om langer lid te blijven van een organisatie die niet meer dan laf blijkt te zijn wanneer het aankomt ook in moeilijke omstandigheden haar visie te verdedigen.
Oud 20 juni 2006, 12:58   #125
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Er staan verdorie boeren voor de rechter omdat ze een koe een tik gegeven hebben met een stok. Maar over rituele thuisslachtingen mag zeker niet gesproken worden. En al zeker niet als die bepaalde groep nog eens extra toegevingen krijgt van de staat uit....
Ja mishandelingen op een publiek toegankelijke markt, en aangeklaagd door een organisatie die opkomt voor ALLE dieren. Weet u ook boeren voor de rechter staan omdat ze net als de rituele slachters hun varken, hun konijn,.... de keel hebben overgesneden ? Of blijf je volhouden dat dit niet meer gebeurt ?

Mijn zus werkt in een slachthuis, er zijn verdorie veel en harde controles, maar de rituele thuisslachter MAG niet gecontroleerd worden zeker. Laat staan dat iemand zegt dat het anders kan, of zelfs zou moeten...
Vraag maar eens na. Vooraf (levend) en nadien (vlees en ingewanden) bij de slacht zelf en het verwijderen van de ingewanden zie je die niet zo gauw wegens te smerig

En blijven zagen dat het vb groeit... niet moeilijk met zulke beslissingen en uitspraken die je hier soms te lezen krijgt...
Als iemand die de realiteit niet aankan automatisch VB stemt, het mag hem en de partij wel bekomen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:01   #126
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Het feit dat de Raad van State fundamentele mensenrechten op een hoger niveau plaatst dan de bescherming van dieren is niet barbaars maar juist het tegenovergestelde: het is een vorm van beschaving.
Beschaving? Hoe durf je in hemelsnaam het woord beschaving misbruiken om barbarisme goed te praten?! Rituele slachtingen zijn geen fundamentele mensenrechten, punt.

Citaat:
Als de dieren het er niet mee eens zijn, kunnen ze altijd klacht neerleggen. Wij hebben daar rechtbanken voor ...

Citaat:
De enige dierenrechten die mij interesseren zijn dieren gerechten. Een recht is iets dat je kan afdwingen, al het andere zijn gunsten.
Verhuis es naar Iran & verklaar daar in't openbaar eens uw liefde voor iemand van't zelfde geslacht, eens zien hoe goed je uw rechten kunt afdwingen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:02   #127
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Overigens, kaat, antwoord nu eens aub op mijn vraag: nergens in de voorschriften van de slachting (dhabiha) staat dat het dier niét mag verdoofd worden.
Kaat?
Oud 20 juni 2006, 13:03   #128
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Verhuis es naar Iran & verklaar daar in't openbaar eens uw liefde voor iemand van't zelfde geslacht, eens zien hoe goed je uw rechten kunt afdwingen
Je begrijpt het niet: Iran is in de greep van het racisme van het VB, gemengd met het neofascisme van het mondiaal kapitalisme.
Oud 20 juni 2006, 13:05   #129
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
iedere niet vegetarier die de rituele slachtingen veroordeelt is idd een hypocriet.
Noem me dan hypocriet, lig ik in dit geval al geen kanten van wakker. Rituele slachtingen kunnen voor mij nu eenmaal NIET.

Citaat:
anderzijds is iedere gelovige die een liefdevolle god predikt hypocriet als hij denkt dat zijn gunsten dmv dierenleed moeten bedongen worden.
Rituele slachtingen, hoe je't draait of keert, zijn barbaarse gewoontes.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 juni 2006, 13:07   #130
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als iemand die de realiteit niet aankan automatisch VB stemt, het mag hem en de partij wel bekomen.
Allee, hoeveel moslims zijn er al voor de rechter gekomen wegens thuis-slachting? veel zeker... waarschijnlijk 100 keer meer dan de boeren... jaja, ik ken dat.

realiteit niet aankunnen? zever, zever...
De realiteit heb ik al gegeven : iedereen is gelijk voor de wet, ook die voor thuisslachtingen, MAAR als het voor "godsovertuiging" is, geen probleem...

Ik heb niets tegen moslims, ik neem moslims omdat ik niet echt andere overtuigingen ken die rituele slachtingen doen.Maar het wetenschappelijk bewezen feit dat dieren afzien bij slachting ondergeschikt maken aan een niet bewezen overtuiging dat ik in "iets" geloof, gaat er niet in...
Visjes in de wijn doen en uitdrinken vind ik ook voor niets nodig. Een dier moet niet langer of meer afzien omdat iemand "iets" geloofd. En net dat gaan ze eens proberen wettelijk te beschermen zie, dat mensen dieren WEL mogen laten afzien omdat ze "iets" geloven... Bull-shit
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:12   #131
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 De acties van alle mensen die dieren thuis slachten zijn illegaal, volgens Belgische en zeker Europese wetgeving (die zeer streng is).

2 Toevallig kunnen de acties van deze rituele slachting wel onder goede controle staan omdat de dag en de mensen gekend zijn. Deze mensen hebben een executieve waar de overheid mee kan overleggen. Ik heb nog nooit gehoord van een executieve van mensen die thuis illegaal een varken de keel omdraaien. Indien het echter opgemerkt wordt dat een varken thuis geslacht wordt door eender wie, dan is dat vervolgbaar, en indien het niet opgemerkt wordt nog altijd illegaal.

Ik heb zo'n beetje het gevoel dat je zegt dat moord maar aanvaardbaar moet worden omdat we bij sommige zaken toch geen lijk of dader vinden.
Informeer u eerst eens.
Zelfs in het voorstel van De decker waarmee ge begonnen zijt, stond er een afschaffing van thuisslachtingen in.
Wat niet mag, moet ook niet afgeschaft worden.
Er bestaat zelfs een europese richtlijn die rituele slachtingen regelt.

U neemt uw wensen voor werkelijkheid, en doet dus aan desinformatie. Niettemin claimt u eerlijke bedoelingen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 13:24.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:18   #132
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Zal ik je eens vertellen hoe klein de biologische verschillen zijn tussen schapen en mensen wat gewaarwording betreft?

Je hebt er gewoon geen flauw benul van wat bewustzijn betekent en hoe zeer de hersenen van hogere gewervelden analoog functioneren.

5 miljoen jaar evolutie, de mens en het schaap en heel de geleedpotige reutemeteut zijn in slechts een fractie van die tijdsspanne ontstaan, en jij denkt dat de mens het enige is wat een vorm van bewustzijn bezit? Klein, onderontwikkeld, gedetermineerd diertje dat je bent...

Hahahahaa, een intelligente kaatd, hahahahahahahahahahahahahaha
Als je zijn .sig leest weet je genoeg vrees ik, het schoolvoorbeeld van een verwend nest dat graag provoceerd en "anders" doet, in een poging van zijn ePenis te vergroten, aka een troll.
Oud 20 juni 2006, 13:28   #133
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als ze maar de Islam denken te kunnen pakken zijn ze niet vlug beschaamd hé.

Dat daar steevast schapen genoemd worden, is waarschijnlijk door hun beperkte kennis. Heel het jaar door worden ook runderen op dezelfde manier geslacht, zowel door Moslims als door Joden, die wat dat betreft net dezelfde gebruiken hebben. Raar dat deze laatse bevolkingsgroep niet in de picture komt.
Dat van die joden wist ik inderdaad niet, maar als wat je zegt klopt, moet dat eveneens aan banden gelegd worden.

Citaat:
Voorkeursbehandeling ? Een allochtoon mag geen schaap thuis slachten, een autochtoon mag dat wel met een varken. Logica ?
Wie zegt dat ik vind dat een autochtoon thuis efkes een varken mag slachten?
Het afmaken van dieren moet, volgens mij toch, op een zo snel mogelijke & minst pijnvolle manier gebeuren.

Citaat:
Een uiting van geloof ?
Geloof is wel de domste reden om een dier af te maken die ik kan vinden.

Citaat:
Niet erger dan het "geloof" van de doorsnee vlaamse kleinveehouder, die met zijn konijnen, kippen, eenden, kalkoenen, ..... net het zelfde doet.
Dan ken jij toch wel heel andere kleinveehouders dan ik.

Citaat:
En zoals gezegd, zelfs bij grotere dieren wordt er niet steeds volgens de wet gehandeld door autochtonen. Weinig controle bij het slachten zelf. En wie die job dag in dag uit doet, is niet echt gevoelig meer voor dierenleed.
Een slachthuis wordt wel degelijk gecontroleerd.

Citaat:
Wie echt bekommerd is voor dierenwelzijn, zou ook de jacht moeten viseren, hoeveel dieren worden er niet nutteloos afgemaakt, liggen aangeschoten ergens langzaam te creperen.
Jacht is dan ook even barbaars dan rituele slachtingen

Citaat:
Als er iets is waarvan ik WALG, dan is het van selectieve verontwaardiging, waar die dieren niet gebruikt, maar misbruikt worden voor andere doeleinden dan hun welzijn.
Dat is dan uw interpretatie, en die zal wel kloppen voor een aantal mensen, maar niet voor allen.
Oud 20 juni 2006, 13:29   #134
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Informeer u eerst eens.
Zelfs in het voorstel van De decker waarmee ge begonnen zijt, stond er een afschaffing van thuisslachtingen in.
Wat niet mag, moet ook niet afgeschaft worden.
Er bestaat zelfs een europese richtlijn die rituele slachtingen regelt.

U neemt uw< wensen voor werlekijkheid, en doet dus aan desinformatie. Niettemin claimt u eerlijke bedoelingen.
Lees het oorspronkelijke stuk gerust is na. Indien u opmerkingen heeft, gelieve te citeren.
Oud 20 juni 2006, 13:35   #135
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja voor allochtonen wel
Voor iedereen, slimmeke
Oud 20 juni 2006, 13:36   #136
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Goed. Ik heb reeds drie medestanders. Binnenkort ga ik me tot paus uitroepen van de Heilige Lombasiaanse Triniteit (ik, lombas en mijn lieve volgelingen) en beginnen we de strijd tegen het verderfelijke hondenrasch dat overduidelijk Safans schepsels op aarde zijn. Openbare verbrandingen zijn niet uitgesloten, en protestanten worden mee op de hoop gegooid.
Geen orgieën? Jammer ....
Oud 20 juni 2006, 13:42   #137
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Inderdaad, daarom vind ik het ook fout dat deze uitspraak enkel op de moslims wordt verhaald en door sommigen als politiek middel wordt aangewendt.
Slachtingen zonder verdoving zijn een probleem van zowel allochtonen als autochtonen. Talloze boeren slachten hun dieren op dezelfde manier als de moslims om ze in het zwart te verkopen. Dat maakt dat ook zij er ongestraft mee weg komen. Het lijden van dieren is onaanvaardbaar, maar we moeten niet enkel onze pijlen richten op de moslims maar ook onze eigen fouten durven toegeven.
100% mee akkoord
Oud 20 juni 2006, 13:46   #138
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe idioot veel van die VB-ers zijn. Met "hen zou 't natuurlijk allemaal niet waar zijn", dat geloof ik graag: die vegen hun gat af aan de grondwet en aan de Rechten van de Mens.

Niet uit respect voor de dieren maar gewoon uit plat opportunisme.
Der zijn er nog die hun gat afvegen aan de grondwet & rechten van de mens etc etc etc
Oud 20 juni 2006, 13:48   #139
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Hm is zelfs Groen! dan niet... enkel VB? Zijn jullie wel zeker?
Die post snap ik al geen kanten, sorry
Oud 20 juni 2006, 13:50   #140
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik MOET daar ja op antwoorden...

Een "nee" zou willen zeggen dat ik dat normaal zou vinden, en ik vind dat verre van normaal...
Mij verrast het al lang niet meer, ik heb echt wel een degout van heel de Belgische politiek, VLD, SP.a, CD&V, Groen!, NV-A... 't is allemaal één pot nat, met geen enkele van die partijen zie ik België erop vooruitgaan, en met het VB zal er geen België meer zijn vrees ik.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be