![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een manvrije duik
De vrouwenuurtjes in openbare zwembaden kaderen in een ruimer doelgroepenbeleid. Vrouwen, en in het bijzonder migrantenvrouwen, vormen één van de doelgroepen die moeilijk de weg naar de sporthal vinden. Ook andere groepen, bijvoorbeeld senioren, kregen eigen zwemuren. Het Antwerpse zwembad 'Veldstraat', gelegen in een wijk met een grote migrantenpopulatie, begon twee jaar geleden al met enkele 'manvrije' uurtjes. Een uurtje baantjes trekken zonder mannen in de buurt bleek veel migrantenvrouwen aan te trekken. Zij kunnen nu ook in het bad 'Plantin en Moretus' en in het schoolzwembad 'August Leyweg' een manvrije duik wagen. In Gent hadden de vrouwen wat meer moeite om hun eigen zwemuurtje te verkrijgen. 'Sommige leden van de gemeenteraad waren daar falikant tegen, omdat de vraag van ons kwam,' zegt Zeyneb Göktepe. 'Ze interpreteerden ons verzoek als de vraag van één etnische groep, terwijl wij van in het begin gepleit hebben voor een vrouwenuur, toegankelijk voor alle vrouwen.' Sinds vijf jaar kunnen vrouwen op zondag één uur volledig manvrij zwemmen, met uitsluitend vrouwelijke redders. Op maandag is er een vrouwenzwemuur met m/v redders. Dit aanbod beantwoordt blijkbaar wel aan een behoefte. Elke zondag zijn er zo'n 75 tot 100 vrouwen in het zwembad. 'Dat is beduidend meer dan pakweg de duikersclub waar vooral mannen naartoe komen', schampert Göktepe. 'Ongeveer 85 procent daarvan zijn migrantenvrouwen. De anderen zijn Belgische vrouwen die zich ook lekkerder voelen in een vrouwelijke omgeving. Bijvoorbeeld corpulente vrouwen die het beu zijn om aangestaard of uitgelachen te worden of vrouwen die niet goed kunnen zwemmen en die schrik hebben in een zwembad vol spelende kinderen.' De vzw Adrenaline begint nu ook met andere sporten voor vrouwen, bijvoorbeeld aerobic en fitness. 'Natuurlijk vinden wij het belangrijk dat vrouwen zich weerbaar opstellen en hun plek in de maatschappij opeisen, maar voor sommige vrouwen is de drempel naar gemengde activiteiten - en dan vooral sportactiviteiten - gewoon te groot nu.' Deze behoefte heeft niets met fundamentalisme te maken,' zo benadrukt Göktepe nog. 'Er zijn heel wat migrantenvrouwen die ook op maandag en op andere dagen gaan zwemmen, maar ze vinden het gewoon fijn om af en toe alleen onder vrouwen te sporten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quote:Het stedelijk zwembad van Vilvoorde is op zondagnamiddag voorbehouden voor vrouwen. Vooral de Marokkaanse gemeenschap was vragende partij voor zo'n middagje "gescheiden" zwemmen. Maar de vrees dat alleen allochtone vrouwen zouden binnenmogen, is onterecht. "Alle vrouwen zijn welkom" benadrukt sportschepen Guy Ceuppens (SP.A). Redders zijn er niet nodig. De vzw Aliflam, een organisatie voor migrantenvrouwen, zorgt zelf voor het "badpersoneel". ...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2006 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
hoe is't mogelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer morgen de hindoes vinden dat het slachten van koeien een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van koeien in België verbieden?
Wanneer morgen de joden en moslims vinden dat het slachten van varkens een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van varkens in België verbieden? Wanneer GAIA zich steevast keerde tegen het eten van vlees waarvoor het slachten van dieren noodzakelijk is, maar nu het slachten van schapen aanvaardt, in hoeverre kan die organisatie nog steunen op principiële geloofwaardigheid? GAIA heeft haar eigen principes verloochent uit angst door links in een rechtshoekje te worden gedrumd. Dit vind ik een verwerpelijke houding. GAIA is niet tegen het slachten van dieren omdat vanuit rechtse hoek weerzin bestaat tegenover het ritueel slachten van schapen. GAIA is tegen het slachten van dieren om eender welke aanleiding, religieuze of puur commerciële. Wanneer ik ter linkerzijde hoor dat de leeflonen te laag zijn, dan ga ik toch ook niet beweren dat ik dat nonsens vind omdat die goed klinkt ter rechterzijde en uit angst omdat ik door rechts als linkse rakker zou worden uitgescholden. Neen, ik vind de leeflonen te laag maar daar voeg ik aan toe dat de begeleiding door de begunstigde van het leefloon intensiever moet gebeuren zodat het genot van het leefloon zo kort mogelijk in de tijd loopt. Ik ben vegetariër en tegen het slachten van dieren dat betekent niet dat ik omnivoren als verwerpelijke mensen beschouw. Het is voor mij een persoonlijke keuze. Ik ben lid van GAIA - jawel, een rechts lid van GAIA dat kan - en ik heb reeds mijn ongenoegen omtrent de gebrekkige principiële houding duidelijk gemaakt. Indien GAIA niet principieel opkomt voor het dierenwelzijn dan zie ik geen enkele reden om langer lid te blijven van een organisatie die niet meer dan laf blijkt te zijn wanneer het aankomt ook in moeilijke omstandigheden haar visie te verdedigen.
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kaat?
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt het niet: Iran is in de greep van het racisme van het VB, gemengd met het neofascisme van het mondiaal kapitalisme.
![]() |
![]() |
#129 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
realiteit niet aankunnen? zever, zever... De realiteit heb ik al gegeven : iedereen is gelijk voor de wet, ook die voor thuisslachtingen, MAAR als het voor "godsovertuiging" is, geen probleem... Ik heb niets tegen moslims, ik neem moslims omdat ik niet echt andere overtuigingen ken die rituele slachtingen doen.Maar het wetenschappelijk bewezen feit dat dieren afzien bij slachting ondergeschikt maken aan een niet bewezen overtuiging dat ik in "iets" geloof, gaat er niet in... Visjes in de wijn doen en uitdrinken vind ik ook voor niets nodig. Een dier moet niet langer of meer afzien omdat iemand "iets" geloofd. En net dat gaan ze eens proberen wettelijk te beschermen zie, dat mensen dieren WEL mogen laten afzien omdat ze "iets" geloven... Bull-shit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs in het voorstel van De decker waarmee ge begonnen zijt, stond er een afschaffing van thuisslachtingen in. Wat niet mag, moet ook niet afgeschaft worden. Er bestaat zelfs een europese richtlijn die rituele slachtingen regelt. U neemt uw wensen voor werkelijkheid, en doet dus aan desinformatie. Niettemin claimt u eerlijke bedoelingen. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het afmaken van dieren moet, volgens mij toch, op een zo snel mogelijke & minst pijnvolle manier gebeuren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Mij verrast het al lang niet meer, ik heb echt wel een degout van heel de Belgische politiek, VLD, SP.a, CD&V, Groen!, NV-A... 't is allemaal één pot nat, met geen enkele van die partijen zie ik België erop vooruitgaan, en met het VB zal er geen België meer zijn vrees ik.
|
|
![]() |
![]() |