Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 14:36   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Behalve dat het geldverspilling is?
Cultuur mag een beetje geld kosten. Ik betaal daar met plezier voor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:38   #122
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik noem dat geen cultuur hoor. Best gek dat mensen het idee van Republiek België niet kennen. Zou onze koning echt het lijm tussen Vlaanderen en Wallonië zijn? Is dat niet eerder een illusie?

Raar dat de tegenwoordige modale 'Belg' dát niet inziet.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 december 2006 om 14:42.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:40   #123
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Cultuur mag een beetje geld kosten. Ik betaal daar met plezier voor.
Een koningshuis heeft mijn inziens geen enkele culturele meerwaarde.
Waar zit'm de cultuur in een koningshuis?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:41   #124
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
30%... nog steeds een minderheid.
Wel als 25 % voor het behoud is en wanneer 45 % onverschillig is, dan is 30 % een meerderheid
Oud 18 december 2006, 14:42   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wij leven dan gelukkig ook niet in een totalitair systeem hé! Ik denk echt dat sommigen geen idee hebben van wat een totalitair systeem betekent.
en jij geloofde vroeger ook dat de DDR ook niet totalitair was omdat ze toch verkiezingen hadden en zichzelf Democratisch noemden, zeker ?!

we zijn in het allerbeste geval een particratie ...

maar een politiek systeem waar er door een zestal partijvoorzitters in achterkamertjes compleet willekeurig beslist wordt wie er volksvertegenwoordiger kan worden ... en jij noemt dat niet totalitair ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 14:49   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie eigenlijk geen voordelen. Ik geloof niet dat het bestuur dan nauwer zou aansluiten bij "de wil van de bevolking", ik geloof niet in een groot "cultureel politiek verschil" en ik vind al dat communautair gezever nogal naast de kwestie.
komaan, je kan geen politiek probleem van de laatste jaren aanhalen, of er werd heel anders over gedacht boven en onder de taalgrens ... gun die mensen allebei toch hun eigen oplossingen ... velen zijn evenwaardig, maar niet combineerbaar. en dan nog iets 78 ministers, drie regeringen ... wil je dat eens aan pakweg een Amerikaan uitleggen ?! je mag voor mijn part nog een universitair pakken. dit is toch compleet van de pot gerukt ... wel, en dat is al de prijs van het niet splitsen sinds 1970 .... wat gaat dat ons nog allemaal kosten ?!
Oud 18 december 2006, 14:50   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou me daar alleszins niet mee bezig.
elaba, jij weet dat ik dat niet bedoelde ! (hoop ik voor je mensenkennis)
Oud 18 december 2006, 14:51   #128
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn twee extremen.

Ik zweef daar ergens tussenbeide, hoe gek het ook mag klinken.
ok dit was je politiek antwoord, maar persoonlijk moet je toch een voorkeur hebben ? een koning of niet ?
Oud 18 december 2006, 14:52   #129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de lol.
dit vind ik nu wel eerlijk van u zie. chapeau ! (en houdt 'm voor uw poep, uw laken is gescheurd)

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2006 om 14:53.
Oud 18 december 2006, 15:04   #130
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en jij geloofde vroeger ook dat de DDR ook niet totalitair was omdat ze toch verkiezingen hadden en zichzelf Democratisch noemden, zeker ?!

we zijn in het allerbeste geval een particratie ...

maar een politiek systeem waar er door een zestal partijvoorzitters in achterkamertjes compleet willekeurig beslist wordt wie er volksvertegenwoordiger kan worden ... en jij noemt dat niet totalitair ?!
Nee, dat noem ik inderdaad niet totalitair. De vergelijking tussen België en de DDR is dan ook totaal van de pot gerukt. Neemt niet weg dat ik ook meer democratie wil hoor!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:07   #131
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola...een gans plafond vol met politiek korrekte kevers?...als dat geen cultuur is
Een taal die niet de taal is van de meerderheid van de bevolking?...als dat geen cultuur is
Een traditie van antidemocratische en sektaire aktiviteiten �* la opus dei?...als dat geen kultuur is
Een jaarlijkse (ze komen er weer eens aan ) oproep tot verdraagzaamheid, vergevingsgezindheid, en gezinstrouw?...terwijl ze ruziemakend over elkaar heenrollen voor en na het maken en verstoten van onechte kinderen...als dat geen kultuur is
Het pakken van diploma's en eretitels zonder enige komptetentie?...als dat geen kultuur is
Het verdienen van tonnen geld zonder er iets voor te doen...als dat geen kultuur is
Het propageren van multikultuur..maar als de Lorre voor zijn kinderen een muzelrat als peter wil mag het niet van den Berre...als dat geen kultuur is
.......
.......
't is dat ik geen tijd heb...anders schreef ik hier uit de losse pols nog een paar bladzijden vol hoor over onze Roi...het symbool van de Waalse, door la Belgique gedwongen, armoede....
.......
.......
Ik daarentegen roep samen met de Waalse intelligentia, mijn waalse broeders en waalse vrienen en vriendinnen vol overtuiging....vive la Wallonie...weg met de pauperiserende Belgische konstruktie...
Oud 18 december 2006, 15:08   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat noem ik inderdaad niet totalitair. De vergelijking tussen België en de DDR is dan ook totaal van de pot gerukt. Neemt niet weg dat ik ook meer democratie wil hoor!!!
De vergelijking tussen de DDR en Wallonië daarentegen is al een stuk minder 'van de pot gerukt'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:08   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komaan, je kan geen politiek probleem van de laatste jaren aanhalen, of er werd heel anders over gedacht boven en onder de taalgrens ... gun die mensen allebei toch hun eigen oplossingen ... velen zijn evenwaardig, maar niet combineerbaar. en dan nog iets 78 ministers, drie regeringen ... wil je dat eens aan pakweg een Amerikaan uitleggen ?! je mag voor mijn part nog een universitair pakken. dit is toch compleet van de pot gerukt ... wel, en dat is al de prijs van het niet splitsen sinds 1970 .... wat gaat dat ons nog allemaal kosten ?!
Men maakt van elk probleem een communautair probleem om zo de aandacht weg te leiden van de kern van de zaak. Dat is iets helemaal anders. Ook binnen Vlaanderen én Wallonië zijn er mensen die andere en niet combineerbare oplossingen willen. Om dat ongedaan te maken, zal je moeten blijven splitsen en dan nog...

Maar dat betekent niet dat ik voor 3 regeringen ben hé. Ik ben daar nooit vragende partij voor geweest
Oud 18 december 2006, 15:08   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De vergelijking tussen de DDR en Wallonië daarentegen is al een stuk minder 'van de pot gerukt'.
Dringend eens wat over de DDR lezen dan!
Oud 18 december 2006, 15:09   #135
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Jezus, wanneer gaat HLN nu eens eindelijk doorhebben dat het zich straalbelachelijk maakt met het serieus nemen van die bespottelijke internetpolls?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:15   #136
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik volg al een paar dagen de discussies op de vrt en de rtb,blijkbaar zijn wij zo uit mekaar gegroeid dat wij elkaar niet meer kennen.
Dat is althans wat de politiek en de media ons doen geloven.
Ik heb nochtans aan caravan staan aan de kust en juist naast mij staat een koppel dat bestaat uit een Gentenaar en een Luikse,juist voor mij staat een Brusselse franstalige vrouw,en langs de andere kant staan Vlaamse mensen uit de buurt van Opwijk,nog nooit heb ik ook maar enige vorm van ruzie of naijver gemerkt en de verstandhouding is zelfs perfect.
Dit gegeven wordt opgeblazen door de pers en door de politiek,ik ben geboren met Walen en Brusselaars als mijn landgenoten,gewone mensen zoals u en ik.
Als Belgie niet moest gefederaliseerd moest zijn was er nog eens geen sprake van een eventuele splitsing!
Ik kan bepaalde punten van Flaminganten en Walinganten verstaan,maar
dat kan met een beetje goede wil uitgepraat worden.
Tevens is de taalproblematiek in de ring met een beetje goede wil van de mensen toch niet onoverkomelijk of toch wel?
Ik heb wel een hekel aan zowel Franstaligen als Vlaamstaligen die geen oor hebben voor mekaars verzuchtingen,denken jullie nu echt dat gewone mensen die opgevoed zijn in hun taalgebied al dat communotair gedoe niet een beetje moe aan het worden zijn.
Zoals ik al stelde met een beetje goede wil komt men ver
goeiendag et au revoir.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 december 2006 om 15:16.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:38   #137
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dringend eens wat over de DDR lezen dan!
Ik heb het vooral over het economische luik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:59   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas, beste. Ik zie bijvoorbeeld geen culturele meerwaarde in de fors gesubsidieerde katholieke kerk, terwijl er dan weer mensen zijn die bij hoog en bij laag volhouden dat die religieuze afzeik deel uitmaakt van onze "cultuur". Ik hou nu eenmaal van de folklore en de traditie en de romantiek die een koningshuis uitstraalt en ik ben vast niet de enige.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:02   #139
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Alle culturele subsidies moeten afgeschaft worden. Iets dat niet voor zichzelf kan zorgen, tja...

En ook al ben ik katholiek, ik ben van de mening dat de Kerk geen subsidies meer mag krijgen. Enkel op die manier kan de hoge geestelijkheid politiek onafhankelijk zijn.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:07   #140
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas, beste. Ik zie bijvoorbeeld geen culturele meerwaarde in de fors gesubsidieerde katholieke kerk, terwijl er dan weer mensen zijn die bij hoog en bij laag volhouden dat die religieuze afzeik deel uitmaakt van onze "cultuur". Ik hou nu eenmaal van de folklore en de traditie en de romantiek die een koningshuis uitstraalt en ik ben vast niet de enige.
Romantiek? Met onze vorsten?!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be