![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cultuur mag een beetje geld kosten. Ik betaal daar met plezier voor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik noem dat geen cultuur hoor. Best gek dat mensen het idee van Republiek België niet kennen. Zou onze koning echt het lijm tussen Vlaanderen en Wallonië zijn? Is dat niet eerder een illusie?
Raar dat de tegenwoordige modale 'Belg' dát niet inziet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 december 2006 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar zit'm de cultuur in een koningshuis?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Wel als 25 % voor het behoud is en wanneer 45 % onverschillig is, dan is 30 % een meerderheid
![]()
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we zijn in het allerbeste geval een particratie ... maar een politiek systeem waar er door een zestal partijvoorzitters in achterkamertjes compleet willekeurig beslist wordt wie er volksvertegenwoordiger kan worden ... en jij noemt dat niet totalitair ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() komaan, je kan geen politiek probleem van de laatste jaren aanhalen, of er werd heel anders over gedacht boven en onder de taalgrens ... gun die mensen allebei toch hun eigen oplossingen ... velen zijn evenwaardig, maar niet combineerbaar. en dan nog iets 78 ministers, drie regeringen ... wil je dat eens aan pakweg een Amerikaan uitleggen ?! je mag voor mijn part nog een universitair pakken. dit is toch compleet van de pot gerukt ... wel, en dat is al de prijs van het niet splitsen sinds 1970 .... wat gaat dat ons nog allemaal kosten ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() dit vind ik nu wel eerlijk van u zie. chapeau ! (en houdt 'm voor uw poep, uw laken is gescheurd)
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2006 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Een taal die niet de taal is van de meerderheid van de bevolking?...als dat geen cultuur is Een traditie van antidemocratische en sektaire aktiviteiten �* la opus dei?...als dat geen kultuur is Een jaarlijkse (ze komen er weer eens aan ![]() Het pakken van diploma's en eretitels zonder enige komptetentie?...als dat geen kultuur is Het verdienen van tonnen geld zonder er iets voor te doen...als dat geen kultuur is Het propageren van multikultuur..maar als de Lorre voor zijn kinderen een muzelrat als peter wil mag het niet van den Berre...als dat geen kultuur is ....... ....... 't is dat ik geen tijd heb...anders schreef ik hier uit de losse pols nog een paar bladzijden vol hoor over onze Roi...het symbool van de Waalse, door la Belgique gedwongen, armoede.... ....... ....... Ik daarentegen roep samen met de Waalse intelligentia, mijn waalse broeders en waalse vrienen en vriendinnen vol overtuiging....vive la Wallonie...weg met de pauperiserende Belgische konstruktie...
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vergelijking tussen de DDR en Wallonië daarentegen is al een stuk minder 'van de pot gerukt'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent niet dat ik voor 3 regeringen ben hé. Ik ben daar nooit vragende partij voor geweest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus, wanneer gaat HLN nu eens eindelijk doorhebben dat het zich straalbelachelijk maakt met het serieus nemen van die bespottelijke internetpolls?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Ik volg al een paar dagen de discussies op de vrt en de rtb,blijkbaar zijn wij zo uit mekaar gegroeid dat wij elkaar niet meer kennen.
Dat is althans wat de politiek en de media ons doen geloven. Ik heb nochtans aan caravan staan aan de kust en juist naast mij staat een koppel dat bestaat uit een Gentenaar en een Luikse,juist voor mij staat een Brusselse franstalige vrouw,en langs de andere kant staan Vlaamse mensen uit de buurt van Opwijk,nog nooit heb ik ook maar enige vorm van ruzie of naijver gemerkt en de verstandhouding is zelfs perfect. Dit gegeven wordt opgeblazen door de pers en door de politiek,ik ben geboren met Walen en Brusselaars als mijn landgenoten,gewone mensen zoals u en ik. Als Belgie niet moest gefederaliseerd moest zijn was er nog eens geen sprake van een eventuele splitsing! Ik kan bepaalde punten van Flaminganten en Walinganten verstaan,maar dat kan met een beetje goede wil uitgepraat worden. Tevens is de taalproblematiek in de ring met een beetje goede wil van de mensen toch niet onoverkomelijk of toch wel? Ik heb wel een hekel aan zowel Franstaligen als Vlaamstaligen die geen oor hebben voor mekaars verzuchtingen,denken jullie nu echt dat gewone mensen die opgevoed zijn in hun taalgebied al dat communotair gedoe niet een beetje moe aan het worden zijn. Zoals ik al stelde met een beetje goede wil komt men ver goeiendag et au revoir.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 december 2006 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Les goûts et les couleurs ne se discutent pas, beste. Ik zie bijvoorbeeld geen culturele meerwaarde in de fors gesubsidieerde katholieke kerk, terwijl er dan weer mensen zijn die bij hoog en bij laag volhouden dat die religieuze afzeik deel uitmaakt van onze "cultuur". Ik hou nu eenmaal van de folklore en de traditie en de romantiek die een koningshuis uitstraalt en ik ben vast niet de enige.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Alle culturele subsidies moeten afgeschaft worden. Iets dat niet voor zichzelf kan zorgen, tja...
En ook al ben ik katholiek, ik ben van de mening dat de Kerk geen subsidies meer mag krijgen. Enkel op die manier kan de hoge geestelijkheid politiek onafhankelijk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |