Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 17:40   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

U kent ongetwijfeld de wereldberoemde Vlaamsnationalist Wouter Van Bellegem
U heeft het hier wellicht over Wouter Van Bellingen ??
djimi is offline  
Oud 3 maart 2007, 17:42   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp en ook uw slogan, dan is dus een vrijzinnige ook 'volksvreemd'. Of niet?
Als ik zo eens goed rond mij kijk, dan hoop ik boven�*l 'volksvreemd' te zijn.

Hoe volksvreemder, hoe liever, zelfs.
djimi is offline  
Oud 3 maart 2007, 18:48   #123
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik zo eens goed rond mij kijk, dan hoop ik boven�*l 'volksvreemd' te zijn.

Hoe volksvreemder, hoe liever, zelfs.
U bent een gewilde apatride. Het siert u.
system is offline  
Oud 3 maart 2007, 19:54   #124
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De leefbaarheid en de sfeer in de Vlaamse steden en daarbuiten zal fors verbeteren als de Vlaming opnieuw kan leven tussen overwegend volksgenoten met een heel kleine minderheid inwijkelingen.
Waarom? verklaar? Zijn er bepaalde genetische eigenschappen inherrent aan 'niet-vlamingen' die inferieur zijn? Kan u die dan eens opnoemen?

Citaat:
De Vlaming kan dan zonder complexen opnieuw Vlaming zijn.
Graag een definitie van deze etnisch, genetisch en waarschijnlijk ook politiek zuivere 'Vlaming'?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 3 maart 2007, 19:56   #125
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
kuddedieren,
Kuddedieren, zijn dat geen beesten zonder individuele persoonlijkheid, allemaal geschapen volgens een genetisch, genitief, uiterlijk en moreel patroon?

Zoals de "etnische vlamingen"?
Oud 3 maart 2007, 20:00   #126
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
- als men op het uiterlijk (klederdracht, gedragingen, fysische kenmerken) niet kan opmaken dat je voorouders hebt die vreemdelingen waren
Kan u mij die kenmerken eens opsommen en zeggen waarom die zo noodzakelijk opgevolgd moeten worden?
Ik mag volgens u wellicht geen jeansbroek dragen?

Citaat:
- de Vlaamse leidcultuur volgt
Kan u mij die leidcultuur even uitleggen?

Overigens, zelf ben ik de Vlaamse onafhankelijkheid niet ongelegen, maar helaas ben ik niet zo raszuiver... gaat u mij het Vlaamse staatsburgerschap ontzeggen, zelfs als ik mee zou ijveren voor die staat?
Oud 4 maart 2007, 12:54   #127
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als allochtonen zich aanpassen aan onze normen en waarden en zich keurig houden dan mogen zij hier blijven, dan kunnen we ze niet terugsturen

er moet inderdaad wel een onmiddellijke immigratiestop komen en ook de snel belg wet moet afgeschafd worden
Ben ik het 100% mee eens.

Daarnaast heb ik ook nog opmerkingen aan max4westland.

Ik begrijp deze persoon zijn frustraties, maar ik deel ze niet. Op de eerste plaats stel ik me vragen bij "vlaams bloed". Mijn vader is Waals met Bretoense roots, maar ik beschouw mezelf nog steeds als Vlaams.
Oké, ik heb geen andere kleur dan sommige "nieuwe Vlamingen" zal ik dan maar zeggen, maar ik ga er van uit dat de cultuur een volk maakt.

Daarnaast ben ik niet katholiek. Deze godsdienst komt eigenlijk uit het Midden-Oosten en is eigenlijk ook niet eigen aan Europa. Anderzijds is godsdienstvrijheid één van de peilers van onze samenleving. Zolang het een ander niet schaadt, heeft ieder recht om te geloven wat hij/zij wil.

Openheid en gastvrijheid zijn eigen aan onze roots en vele Europese volkeren hebben in het verleden iedereen in hun rangen opgenomen, die bereid was mee te werken aan hun samenleving.

Anderzijds ben ik het er mee eens dat ons land overbevolkt raakt en dat we inderdaad niet alle armen ter wereld kunnen opvangen. Projecten in hun landen van herkomst en daadwerkelijke ontwikkelingshulp lijkt me beter. Per slot van rekening zouden we een betere wereld hebben, als iedereen inderdaad het goed zou hebben. Dan is er ook geen reden meer om te moeten vluchten.
Oud 4 maart 2007, 13:26   #128
ilfalco
Minister-President

Standaard

Vol is vol , we zijn de dichtsbevolkte regio van europa. Dus de nieuwe liberale migratieprofeten die nog voor arbeidsmigratie pleiten zijn mijns inziens totaal loco.

We moeten verder ook de islamitische tijdbom ontmijnen. Zij die blijven vasthouden aan waarden die haaks staan op de onze kunnen maar beter terugkeren. In hun belang en ons belang.
ilfalco is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:20   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Vol is vol , we zijn de dichtsbevolkte regio van europa. Dus de nieuwe liberale migratieprofeten die nog voor arbeidsmigratie pleiten zijn mijns inziens totaal loco.

We moeten verder ook de islamitische tijdbom ontmijnen. Zij die blijven vasthouden aan waarden die haaks staan op de onze kunnen maar beter terugkeren. In hun belang en ons belang.

Monaco en Vatikaanstad, Malta en Nederland zijn nog dichter bevolkt dan België.

Zo slecht is het leven daar nu ook weer niet.
djimi is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:27   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Monaco en Vatikaanstad, Malta en Nederland zijn nog dichter bevolkt dan België.

Zo slecht is het leven daar nu ook weer niet.
de immigratie politiek van Monico en Vatikaanstad? Direct!

Ook met Nederland smijt u uw eigen ruitjes in, maar zoveel moeite om erop te reageren heb ik er nu ook niet voor over.

dankuwel dzimmie

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 maart 2007 om 21:28.
born2bewild is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:34   #131
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de immigratie politiek van Monico en Vatikaanstad? Direct!

Ook met Nederland smijt u uw eigen ruitjes in, maar zoveel moeite om erop te reageren heb ik er nu ook niet voor over.

dankuwel dzimmie
Het gaat mij niet om de immigratiepolitiek, maar om de 'bevolkingsdichtheid'.

Maar ik doe verder ook geen moeite.

Geen dank.
djimi is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:37   #132
born2bewild
Banneling

Standaard

vaticaanstad, het grote voorbeeld van de multicullers
wie had dat gedacht.

Ook Monaco is natuurlijk een voorbeeld van een melting pot zoals links het graag ziet: geen ****** iedereen rijk.

danku stijf

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 maart 2007 om 21:44.
born2bewild is offline  
Oud 4 maart 2007, 21:47   #133
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

'stijf' kunt u ook in Antarctica worden.

Lekker veel plaats en geen volk rond u.

Da's pas ècht 'wild'.
djimi is offline  
Oud 6 maart 2007, 21:30   #134
Bert Schoofs

Bert Schoofs's schermafbeelding

Standaard

Ik sluit mij met het grootste genoegen en de volste overtuiging aan bij Boadicea.
Bert Schoofs is offline  
Oud 7 maart 2007, 00:34   #135
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Ik sluit mij met het grootste genoegen en de volste overtuiging aan bij Boadicea.
Dan heeft u toch een probleem met De Man.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 8 maart 2007, 19:02   #136
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Anderzijds ben ik het er mee eens dat ons land overbevolkt raakt en dat we inderdaad niet alle armen ter wereld kunnen opvangen. Projecten in hun landen van herkomst en daadwerkelijke ontwikkelingshulp lijkt me beter.
Met deze zin toont u perfect aan waarom we tegen de migratie en de multi-etnische samenleving moeten zijn.

Met een zuiver assimilatiebeleid kom je er niet hoor. Er zijn nu al veel te veel vreemdelingen en de meeste nieuwkomers slagen er wel in zich te assimileren. Zo wordt Vlaanderen steeds dichtbevolkter en onleefbaarder.

De enige oplossing is een immigratiestop gekoppeld aan een terugkeerbeleid.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 maart 2007, 19:16   #137
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan heeft u toch een probleem met De Man.
ik denk dat u dan eerder een probleem hebt met microscopische verschillen tussen Vb'ers onderling maar Doof, stom en blind blijft voor de verschillen bij de andere partijen waar je soms uiterst-rechts tot uiterst-links in een partij vindt.
ilfalco is offline  
Oud 8 maart 2007, 23:25   #138
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met deze zin toont u perfect aan waarom we tegen de migratie en de multi-etnische samenleving moeten zijn.

Met een zuiver assimilatiebeleid kom je er niet hoor. Er zijn nu al veel te veel vreemdelingen en de meeste nieuwkomers slagen er wel in zich te assimileren. Zo wordt Vlaanderen steeds dichtbevolkter en onleefbaarder.

De enige oplossing is een immigratiestop gekoppeld aan een terugkeerbeleid.
Ben ik het mee eens tot op een zekere hoogte. Een migratiestop moet er zeker komen. Men zou bv kunnen stellen dat wie een partner uit het buitenland wil, er maar mee moet trouwen in dat land en er daar mee moet samenleven. Dat zou het probleem van de importhuwelijken al aan banden leggen.
Echte liefde is toch grenzeloos. Nu komen er uit die huwelijken soms kinderen voort. Dat is het volgende probleem: een te hoog geboortecijfer leidt ook tot een overbevolking, zeker in combinatie met een hoge vergrijzing.
Daarom stel ik voor om het kindergeld te beperken, zeker voor de hogere inkomstenklassen. Ik zou het enkel als een voorrecht aan de lagere inkomstenklassen geven. Met wat we uitsparen, kunnen we de bejaarden verder ondersteunen.
Per slot van rekening kies je heden ten dage wel bewust voor of je kinderen wil, maar oud wordt je in de meeste gevallen zonder dat je er om vraagt. Daarnaast zou ik de fiscale aftrekbaarheid beperken tot 3 kinderen.
Daarbij zou ik de import van bejaarden, die hier een uitkering krijgen onder het mom van "gezinsheriniging" ook stoppen. Wel zou ik migranten aansporen om voor hun bejaarden te gaan zorgen in hun landen van herkomst. Dat lijkt me beter om verschillende redenen:
1) een oude boom verplant je niet: deze mensen hoeven zo op hun oude dag niet meer naar een ander land met een ander cultuur en een andere taal verscheept te worden. Ze kunnen rustig blijven waar ze zijn.
2) de komst van opa en oma hoeft niet bepaald de integratie van de (klein)kinderen te vermoeilijken. Deze kinderen hoeven niet meer opgevoed te worden tussen twee culturen en in 2 talen, waardoor ze meestal een onoverbrugbare achterstand op school en in onze samenleving oplopen.
3) minder allochtone jongeren zullen gefrusteerd worden door hun achterstand in de maatschappij en hierdoor in de criminaliteit belanden. Dat zal het imago van hun volk in ons land ook ten goede komen.
Oud 8 maart 2007, 23:37   #139
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is het volgende probleem: een te hoog geboortecijfer leidt ook tot een overbevolking, zeker in combinatie met een hoge vergrijzing.
U wil het probleem van de vergrijzing aanpakken door het geboortecijfer te beperken?

Eigenaardige logica, die Vlaams Nationalisten!
Ciccio is offline  
Oud 9 maart 2007, 00:03   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
U wil het probleem van de vergrijzing aanpakken door het geboortecijfer te beperken?

Eigenaardige logica, die Vlaams Nationalisten!
Ge kunt het geloven of niet maar met meer kinderen vermindert het aantal ouderen niet.
Bobke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be