Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2004, 16:23   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Filosoof, ge zit te zeveren.

Marokko heeft, net als Tunesië trouwens, in bepaalde delen van zijn rechtstelsel wél de sharia zitten, voorbeeld : erfenisrecht.
En niks geen interpretatie, onnozele hals, de koran zegt dat een vrouw slechts de helft erft van wat haar broer erft. Die sharia-wet wordt in beide landen ook toegepast. Dat dient niet geïnterpreteerd te worden, dat is zo. Punt uit. Deze koranwetten betreffende de erfenissen geven trouwens in Tunesië aanleiding tot ellenlange ellendige twisten tussen broers en zussen. Hele families worden erdoor uiteen gedreven.

Trouwens, wist ge dat bvb. Tunesiërs voor bijna alle andere moslims een zeer kwalijke reputatie hebben, als zouden ze halve kafiroun zijn geworden! Juist omdat ze zo weinig sharia-gehalte in hun rechtsstelsel hebben. Daarom ook dat de moslimvrouwen uit andere landen bijzonder tuk zijn op een huwelijk met een Tunesiër. De Marokkaanse meisjes liggen gewoon aan hun voeten, omdat ze in Tunesië monogaam zijn en als vrouw ook de echtscheiding mogen aanvragen op europees geïnspireerde gronden, iets waarvan een moslima elders slechts kan dromen...

Ge zijt gewoon aan het lullen over iets waar ge geen bal van weet beste filozeveraar, zoals nogal dikwijls. Voil�* ik heb u nu eens goed mijn gedacht gezegd, gij opgeblazen machokikker. Een andere verklaring vind ik niet voor uw pro-islam gedachtengoed. Hebt ge misschien ook zin in polygamie, totale macht over de vrouwen in uw huishouden, een groter erfdeel dan uw zus(sen), 72 houries in het paradijs,...of wa? Of zijt ge écht stom?

De groetjes,

Dutch

(ik word raar of zelden boos, maar zal nu wel hormonaal zijn zeker...allez, allah beweert toch via de mond van zijn mottige tweelingsbroer Mohamed dat een vrouw met menses niet meer weet wat ze doet, zodus, filozeveraar, aangezien ik nu mijn regels heb kan ik u verrot schelden, kan er niets aan doen )

Dutch
dutch,
Ik laat je zoveelste lading scheldwoorden voor wat ze is... een uiting van je persoonlijkheid...
Vreemd dat jij die de islam zo heftig bestrijdt, er beroep op doet als 't je een excuus biedt om te schelden...
Je intieme hygiëne interessert me dus niet...(of wat dacht je soms??)

serieus nu,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Marokko heeft, net als Tunesië trouwens, in bepaalde delen van zijn rechtstelsel wél de sharia zitten, voorbeeld...
Dat schreef ik toch? Scroll naar boven en je zal het lezen....
Je scheldpartij heeft dus geen enkele rechtvaardiging, behalve je onoplettendheid en je humeur, en d�*�*r kan ik [size=6]niets [/size]aan doen...
Ik heb het zelf opgezocht, dit schreef ik(zie de zin in bold):
Citaat:
Vergissing: sharia is een algemeen omvattende term: het aangehaalde gruwelijke voorbeeld komt uit een locale interpretatie van de sharia in het strafrecht, In Marokko bvb wordt de sharia absoluut niet gebruikt in het strafrecht, maar dan wel gedeeltelijk in het erf- en huwelijksrecht: dus sharia is een vlag die vele ladingen dekt en dan nog zeer afhankelijk is van de interpretatie van de rechter.....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:26   #122
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Ziezo Filosoof, u kon even kennis maken met de denkwereld van een 'gematigde' Belgische moslim.
Ze mogen dan in jeans rondlopen, in het hoofd blijven ze talibans.
Niet echt verwonderlijk als de koranschool bovenop de agenda staat, uiteraard onder het mom van 'behoud van een link met de moedercultuur'.
Mij verbaast het niet dat tijdens de voorbije hoofddoekbetoging de papa's en broers vanaan de kant hun dochters en vrouwen zaten te dirigeren (en controleren).
jaja en jij kan in zo'n hoofdje rondkijken. ik KEN gematigde moslims, en das niet van ze zomaar te zien rondlopen. JIJ zit er volledig naast met je ik-denk-dat-het-zo-is-dus-dan-is-het-zo visie.

Ik KEN ook gematigde moslims en zij bevestigen enkel wat ik schrijf, weliswaar in bedekte, 'kom-af' uitspraken genre : 'ze krijgt wat ze verdient', en vermijden vervolgens elk debat, want 'het is de wil van Allah', en daarmee amen en uit.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:27   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als het nazi-regime verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het aan en terecht

Als het Christendom verantwoordelijke is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het Christendom aan en terecht

Als den Amerikaan verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men den Amerikaan aan en terecht

Als het communisme verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het communisme aan en terecht

Als de islam verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men de islam aan en terecht.

En al wie hierop een uitzondering durft maken is nen dikken, vetten hypochriet.

en al diegenen die het frakske past, trekt het aan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:34   #124
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als het nazi-regime verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het aan en terecht

Als het Christendom verantwoordelijke is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het Christendom aan en terecht

Als den Amerikaan verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men den Amerikaan aan en terecht

Als het communisme verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men het communisme aan en terecht

Als de islam verantwoordelijk is voor mensonterende toestanden, dan klaagt men de islam aan en terecht.

[img]http://smileys.******************/cat/4/4_1_204.gif[/img]
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:36   #125
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In België blijkt dat niet nodig te zijn wijsneus
ik had het over de VS. U hebt nog altijd niet door dat de gemiddelde moslims hier even weinig te maken heeft met Soedan als gij met Amerika.Dus mijn vraag: waarom ben je nog nooit gaan protesteren Hanne? en doe aub eens voor één keer de moeite om inhoudelijk te reageren
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:38   #126
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

100% akkoord.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:40   #127
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="mad_dronejaja en jij kan in zo'n hoofdje rondkijken. ik KEN gematigde moslims, en das niet van ze zomaar te zien rondlopen. JIJ zit er volledig naast met je ik-denk-dat-het-zo-is-dus-dan-is-het-zo visie.[/quote]

En nu had ik graag eens posting van je gelezen waarin je ingaat op
de visie van voormelde ‘gematigde’ moslim, want het is toch zo gemakkelijk om naast te kwestie te blijven babbelen. De afleidingsmaneuvers worden echt boring en de politiek correcten worden zichtbaar echt nerveus als je hen eens met een uitspraak confronteert -, en dan nog wel een uitspraak van een gematigde moslim - die dan niet sluitend is met het beeld dat de politiek correcte hardnekkig wil blijven ophangen.

Ha Filosoof is weer on board. Wedden dat hij er weer koptische vrouwen bij sleurt.
De brave man lijdt aan een vergoeilijkingssyndroom.
Vis je naar het statuut van de 'nieuwe Profeet' Filo?
Oud 22 januari 2004, 16:41   #128
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone

jaja en jij kan in zo'n hoofdje rondkijken. ik KEN gematigde moslims, en das niet van ze zomaar te zien rondlopen. JIJ zit er volledig naast met je ik-denk-dat-het-zo-is-dus-dan-is-het-zo visie.

Ik KEN ook gematigde moslims en zij bevestigen enkel wat ik schrijf, weliswaar in bedekte, 'kom-af' uitspraken genre : 'ze krijgt wat ze verdient', en vermijden vervolgens elk debat, want 'het is de wil van Allah', en daarmee amen en uit.
Hanne, ik heb dus jouw "citaten" zgn uit kifkif.be gezocht, en ze niet gevonden: dat is de tweede keer dat je goochelt met zgn citaten uit een site die er bij nazicht niet staan.... Zoek ze volgende keer zélf op, in plaats van klaargestoomd materiaal van één of andere zwartblokker zo maar aan te nemen, [size=6]verifiëer zélf!![/size]
Oud 22 januari 2004, 16:46   #129
Tegendradigaard

Standaard

al diegenen die excuses zoeken voor mensonteren toestanden niet aan te klagen of af te zwakken of het zelfs goed te praten :

Ik veroordeel U tot 100 zweepslagen of tot een steniging.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 januari 2004, 16:49   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
al diegenen die excuses zoeken voor mensonteren toestanden niet aan te klagen of af te zwakken of het zelfs goed te praten :

Ik veroordeel U tot 100 zweepslagen of tot een steniging.
Meneer heeft zichzelf tot islamietische rechter benoemd?
Meneer gaat véél werk hebben dan....(er zijn ruw geschat 6 mia mensenn op de wereld, waarvan ca 1 mia islamieten) Maar wil meneer er rekening mee houden dat de sharia enkel van toepassing is op islamieten en dat dit vonnis dus al nietig is...goed begin voor een rechter!
Ik klaag u aan onder de belgische wet voor tergend en roekeloos geding.
Oordeel nu maar!
Oud 22 januari 2004, 16:53   #131
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
In België blijkt dat niet nodig te zijn wijsneus
ik had het over de VS. U hebt nog altijd niet door dat de gemiddelde moslims hier even weinig te maken heeft met Soedan als gij met Amerika.Dus mijn vraag: waarom ben je nog nooit gaan protesteren Hanne? en doe aub eens voor één keer de moeite om inhoudelijk te reageren
Dat laatste moet je zelf maar eens doen. Je hebt nog niet één keer geprobeerd op de kern van het debat in te pikken.
Je zal het waarschijnlijk weer al niet begrepen hebben.
Het spijt me, maar voor de 135ste keer hetzelfde uitleggen aan een CD&V-pup is net iets te veel gevraagd. Nog een uurtje en het is Musti. Dan zal er beter ingaan.
Toch nog een vraagje. Wanneer werd er in de VS het laatst een meisje terecht gesteld voor buitenechtelijke zwangerschap?

Voor het overige Seba, ik heb geprotesteerd via de site van Amnesty International én heb ik de aandacht op dit probleem gevestigd via deze site, en dat zette misschien veel mensen ertoe aan om ook actie te ondernemen via AI. En wat heb jij ondernomen?

Verder zal het misschien toch duidelijk zijn dat ik de islam niet kan veranderen. Daar moeten moslims zelf voor zorgen. Zij moeten hun godsdienst, de sharia en alle mensonterende praktijken die gebeuren in naam van beiden in vraag stellen en durven bekritiseren ( net zoals Vlamingen vandaag de visie van een bejaarde kardinaal bekritiseren en in vraag stellen). Maar uit moslimhoek blijft het windstil.
En d�*t was de kern van mijn betoog.

Veel kijkplezier met Musti
Oud 22 januari 2004, 16:54   #132
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

"" Zij moeten wanprakijken die in naam van hun achterlijke godsdienst en rechtsspraak gepleegd worden in vraag stellen ""

Helaas Hanne, hoe nobel en wenselijk dit ook is, de indoctrinatie door het "grondpersoneel van Allah" is echt wel heel groot. Van enige insubordinatie t.o.v. hun geloof is weinig of geen sprake. Het blijft een verlammend theïstisch denken voor de meesten met weinig of geen ruimte voor dissidentie.

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:56   #133
Tegendradigaard

Standaard

Tuurlijk, als gij uw eigen tot filosoof verheft, mag ik mij tot rechter verheffen.

Oud 22 januari 2004, 16:57   #134
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, als gij uw eigen tot filosoof verheft, mag ik mij tot rechter verheffen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 22 januari 2004, 16:57   #135
Tegendradigaard

Standaard

Alhoewel Hyposoof misschien nen betere naam zou zijn.

Ik denk dat de frak past.

Oud 22 januari 2004, 16:57   #136
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Dat laatste moet je zelf maar eens doen. Je hebt nog niet één keer geprobeerd op de kern van het debat in te pikken.
Je zal het waarschijnlijk weer al niet begrepen hebben.
Het spijt me, maar voor de 135ste keer hetzelfde uitleggen aan een CD&V-pup is net iets te veel gevraagd. Nog een uurtje en het is Musti. Dan zal er beter ingaan.
Toch nog een vraagje. Wanneer werd er in de VS het laatst een meisje terecht gesteld voor buitenechtelijke zwangerschap?

Voor het overige Seba, ik heb geprotesteerd via de site van Amnesty International én heb ik de aandacht op dit probleem gevestigd via deze site, en dat zette misschien veel mensen ertoe aan om ook actie te ondernemen via AI. En wat heb jij ondernomen?

Verder zal het misschien toch duidelijk zijn dat ik de islam niet kan veranderen. Daar moeten moslims zelf voor zorgen. Zij moeten hun godsdienst, de sharia en alle mensonterende praktijken die gebeuren in naam van beiden in vraag stellen en durven bekritiseren ( net zoals Vlamingen vandaag de visie van een bejaarde kardinaal bekritiseren en in vraag stellen). Maar uit moslimhoek blijft het windstil.
En d�*t was de kern van mijn betoog.

Veel kijkplezier met Musti
de kern van het debat ging niet over de sharia, de kern van eht debat ging over het feit dat u de Belgische moslimgemeenschap verweet niet te betogen op straat, of denkt u soms dat ik een sharia-aanhanger ben? En ja inderdaad, de Vlamingen bekritiseren de mening van Joos, volledig terecht, maar als ik naar straat kijk zie ik nochthans niemand betogen. Het wil toch niet zeggen dat omdat er geen moslim op straat hiertegen protesteert, dat zij de sharia aanhangen of die praktijken niet erg vinden zoals u lijkt te suggeren.

Musti, neen dank u, qua kinderachtigheid heb ik al genoeg gezien in deze topic
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:58   #137
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=Hanne]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "mad_dronejaja en jij kan in zo'n hoofdje rondkijken. ik KEN gematigde moslims, en das niet van ze zomaar te zien rondlopen. JIJ zit er volledig naast met je ik-denk-dat-het-zo-is-dus-dan-is-het-zo visie.[/quote

de visie van voormelde ‘gematigde’ moslim, want het is toch zo gemakkelijk om naast te kwestie te blijven babbelen. De afleidingsmaneuvers worden echt boring en de politiek correcten worden zichtbaar echt nerveus als je hen eens met een uitspraak confronteert -, en dan nog wel een uitspraak van een gematigde moslim - die dan niet sluitend is met het beeld dat de politiek correcte hardnekkig wil blijven ophangen.

Ha Filosoof is weer on board. Wedden dat hij er weer koptische vrouwen bij sleurt.
De brave man lijdt aan een vergoeilijkingssyndroom.
Vis je naar het statuut van de 'nieuwe Profeet' Filo?
Ik profeet? Dat is wel de laatste van mijn ambities...
Ik ben enkel diep verontwaardigd over de manier waarop hier de antiracisme wet wordt omzeild:
Citaat:
de islam is slecht, dus zijn allochtonen slecht....
en om de andersgekleurde medemens te stigmatiseren halen we voorbeelden aan waar die mensen NIETS mee te maken hebben...

Trek die redenering door en dan ben jij ook een oorlogsmisdadiger, omwille van alle blanke oorlogsmisdadigers uit de 10 laatste oorlogen....

Veroordeel nu jezelf maar....
Oud 22 januari 2004, 17:02   #138
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ga jij dan misschien hier eens op in:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
In Antwerpen legt die een kaartje op 't commissariaat, helaas...tot groot genoegen van FDW....

http://www.cowdance.com dan ben je effe braaf!
Ha ja, de Antwerpse politie heeft het weer gedaan. Maar dan wel een beetje komen ambetant doen over stigmatiseringen, he?

http://www.hypocrisy.com/ dan ben je braaf! 8)
Oud 22 januari 2004, 17:08   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:

Ha ja, de Antwerpse politie heeft het weer gedaan. Maar dan wel een beetje komen ambetant doen over stigmatiseringen, he?

http://www.hypocrisy.com/ dan ben je braaf! 8)
Distel,
Je "citeert" zgn; een tekst van mij:
filosoof schreef:
Die tekst is NIET van mij... Heb je dat geleerd op VB-cursus "Hoe manipuleer ik een forum"?
Oud 22 januari 2004, 17:13   #140
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Distel,
Je "citeert" zgn; een tekst van mij:
filosoof schreef:
Die tekst is NIET van mij... Heb je dat geleerd op VB-cursus "Hoe manipuleer ik een forum"?
Dan kan jij misschien best eens dringend leren quoten. Voornoemde tekst stond in uw bericht niet tussen quotes, en ik veronderstelde dan ook dat ze van u kwam (ik lees niet alle berichtjes in elke topic na, dus moet ik me wel op zulke veronderstellingen baseren).

Ik zie alvast wel dat u mijn vraag ontwijkt, en dit door middel van een debiele verwijzing naar het Blok. Heb jij geleerd van zo discussie te voeren misschien?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be