![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() @ contra's : zagemannen!
Dat gedoogbeleid mag van mijn part onmiddelijk worden afgeschaft en ik pleit dan ook van een legalisatie van elke vorm van narcotica. En zolang er geen maatschappelijke overlast is moet alles kunnen. Dus please overheid...legaliseer het eindelijk zodat ik een coffeeshop uit de grond kan stampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
lees meer http://forum.politics.be/showthread.php?t=80218 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Vreemdeling
|
![]() Ik rook niet en drink geen alcohol (geheel onthouder). En pak zeker geen drugs. En ik ben soms wel blij dat ik dat allemaal niet doe. Als ik zo kijk naar mijn vrienden wat voor zotte toeren die allemaal uithalen. Pff
![]() |
#124 |
|
![]() Maar u gaat akkoord dat het uw vrienden hun vrije keus is of ze deze gebruiken of niet? Of wil u liever hen verplichten om niet meer te consumeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Op jongerenfora kan je degene die aan drugs zitten er na een tijdje zo identifiëren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() http://www.schizophrenia.com/New/Oct...kecannabis.htm
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programme...ma/4104702.stm EN: http://news.independent.co.uk/uk/hea...cle2368994.ece http://minilien.com/?iQAO4vzGmj VOORAL: http://www.thelancet.com/search/resu...text1=cannabis http://www.bmj.com/cgi/content/full/325/7374/1183 En de befaamde Zweedse en Canadese studies... Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2007 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
uit een review uit 2004: Citaat:
link:http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/abstract/184/2/110 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
In de plaats daarvan kunnen we vele niet-schadelijke vormen van drugs en collectieve roes bedenken. Er zijn hier al een paar voorbeelden gegeven. We moeten gewoon creatief zijn. Wanneer de individuele vrijheid het Algemeen Belang schaadt, dan moet die vrijheid beperkt worden. Da's de basis van elke moderne staat - rood of anderskleurig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Citaat:
Het artikel vermeld in het begin van deze thread bouwt op dat voorgaand onderzoek voort. AdrianHealthy mag toch stilaan overtuigd raken. Als hij het nu nog niet is, dan bewijst hijzelf de dat overvloedig THC gebruik tot troebele geesten leidt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar wil ik als wetenschapper toch enkele vraagtekens bij plaatsen. Alcohol beïnvloedt de GABA-receptoren in de hersenen, de welke zorgen voor gevoelens van rust en gelukzaligheid. Soortgelijk in werking zijn de benzodiazepines (Valium, Temesta, Xanax, ...) en GHB ("vloeibare XTC"). Alcohol is echter ook een goed vetoplossend solvent, waardoor willekeurige zenuwbanen ontdaan worden van hun beschermende buitenste vetlaag, wat dan leidt tot het afsterven van de cellen. Alcohol is dus neurotoxisch. Alcohol wordt in de eerste plaats afgebroken door enzymen in het bloed, in een veel later stadium pas door de lever, wanneer de beschikbare hoeveelheid enzymen verzadigd zijn door regelmatig en overmatig gebruik (alcohol wordt traag gemetaboliseerd). De afbraakstof van ethanol door lever of bloed is aceetaldehyde, de stof die verantwoordelijk is voor het grootste gedeelte van de kater, de slechte adem en vermoeidheid. Aceetaldehyde is een verdovend middel en zijn polymeer, paraldehyde, is een bij wet gecontroleerde substantie die in het verleden werd gebruikt als slaapmiddel. Als ik me goed herinner heeft deze stof ook een neurotoxische werking. Cannabis, en dan meer bepaald actieve stof THC, imiteert de werking van hersenhormoon anandamine en is dus een receptor agonist. Ze is dus niet neurotoxisch. Anandamine heeft dan weeral invloed op de GABA-receptoren waardoor het rustgevende gevoel veroorzaakt wordt. Normaal komt deze stof vrij in de hersenen wanneer een teveel aan extracellulair dopamine aanwezig is, bv. na een hevige ruzie kan men zich plots op een vreemdsoortige manier rustig gaan voelen. Anandamine is dus een soort alarmbel t.o.v. de hoeveelheid dopamine in het lichaam. (vergelijk: cocaine verhoogt de hoeveeldheid extracellulair dopamine gevoelig, waardoor z'n werking gepaard gaande met egocentrisme, agressie e.d.) Alcohol is dus duidelijk veel toxischer op *fysisch* vlak. Over de psychische effecten spreken we hier dus niet. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 30 juni 2007 om 19:04. Reden: splefauten door degenratie van het hersenweefsel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Trouwens, overmatig gebruik van gelijk welke psychoactieve stof leidt tot vertroebeling van de geest. Wat doe je dan met Valium, Prozac e.d. ?
Stalinisme leidt in mijn opinie ook tot vertroebeling van de geest. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij kan de individuele vrijheid pas ingekrompen worden als: 1. Iemand anders zijn individuele vrijheid dit vereist (persvrijheid - privacywetgeving bvb) 2. De basis zelf van ons staatsbestel dit vereist. (bvb iemand opsluiten omwille van terrorisme) Ordinaire schade aan het Algemeen Belang vind ik nogal lichtjes. mvg, Andy
![]() |
![]() |
#133 |
Staatssecretaris
|
![]() Je spreekt jezelf tegen...
![]() |
#134 |
Staatssecretaris
|
![]() Ter verduidelijking:
Laatst gewijzigd door Spliff : 30 juni 2007 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Stalin was nota bene ook de uitvinder van de moderne collectieve waan en roes - een grote doorbraak in het veld van de sociale technologieën. Vandaag zou ik voor het neurotische Europa met architectuur en veel zen psychoacoustische bouwwerken en meditatietempels voorschrijven, waarmee artificiële, collectieve zinsverbijsteringen kunnen opgewekt worden die tot meer geluk en minder geweld leiden. Er is trouwens een wetenschappelijke basis om op te bouwen: collectieve meditatie maakt het brein onwaarschijnlijk happy en met speciaal ontworpen ruimtes kan dat effect versterkt worden. Dat is mooi onderzocht. We moeten deze zaak dus gewoon weten te organiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Mijn alternatief is zen-architectuur en collectieve meditatie. Ik ben tegen elke vorm van gevangenis, met uitzondering voor zware misdadigers en (dus ook) voor kapitalisten. Laatst gewijzigd door C2C : 30 juni 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit het nawoord: Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gevaar van cannabis is volgens mij een combinatie van het bovengenoemde argument, het gebrek aan directe fysische gevolgen bij de gebruiker en de opstapeling van THC. De meesten onder ons zullen wel eens te diep in het glaasje hebben gekeken en de dag(en) erna gewalgd hebben bij de geur van alcohol. Dat helpt om een soort 'geweten' te kweken. Je weet dat je niet elke dag een fles vodka kan leegdrinken zonder binnen de kortste keren zwaar af te takelen. De fysische gevolgen van de roes zijn veel opzichtiger en gevaarlijker dan de psychische. Bij cannabis is dit absoluut niet zo. Je kan gerust elke avond een joint roken. Elke avond vluchten van je problemen is gemakkelijk, zo gemakkelijk dat je problemen op termijn niet zoveel uitmaken en de rest, achja de rest... Voor je het goed beseft ben je alles aan het relativeren met een totaal verlies aan persoonlijkheid als gevolg. En het ergste is dat je niet eens doorhebt dat die cannabis daarvoor verantwoordelijk is want het zou natuurlijk ook altijd iets anders kunnen zijn: slechte punten, uit met lief, scheiding van ouders... Dan is er nog de opstapeling van de THC die dit gevoel versterkt. Bij veel drugs als alcohol of heroïne is de werkzame stof na enkele uren uit het lichaam verdwenen. Bij een verslaving heeft dit als gevolg dat de mensen een 'cold turkey' ervaren. Dat is een gevoel waarbij de verslaafde tot niets meer in staat is, misselijk wordt en andere afkickverschijnselen vertoont. Wanneer je met cannabis stopt is dit absoluut niet het geval. Gevolg: na enkele weken stoppen heb je nog steeds een emotioneel rotgevoel en lijkt het dan toch niets met die cannabis te maken te hebben. Je gaat nadenken over alle problemen die je in de maanden ervoor hebt verdrongen, zoekt daar een verklaring in en het resultaat is een totaal verlies aan controle over je emoties. Ik ken de gevaren van cannabis en heb ze van erg dichtbij meegemaakt. Relativeer echter wel de mate waarin het wordt gebruikt. Enkele joints per jaar zullen geen al te grote invloed hebben. Ook de redenen waarom je het gebruikt zijn erg belangrijk en kunnen erg uiteenlopen. Laatst gewijzigd door reinaert68 : 30 juni 2007 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |