![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als overtuigd Stalinist ben ik tegen elke vorm van opium voor het volk, zij het religie, liberalisme, alcohol, kapitalisme, harddrugs of cannabis:
Citaat:
Mijn huisarts vertrouwde mij ooit toe dat het onder dokters algemeen bekend is dat er een hele generatie jongeren zijn brein kapotrookt met die rommel, en dat we binnenkort een ware vloedgolf van psychotische jongeren te zien gaan krijgen. Maar de dokters voelen zich bedreigd door een harde cannabis lobby en een burgerlijk-links/open-VLD-achtig politiek correct denken waardoor ge de 'stepping stone' theorie, noch de bewijzen over de psychoses die door cannabis worden opgewekt, moogt verspreiden. Dat moet maar eens ophouden. Want op economisch vlak is die bende jongeren die constant stoned is een echte ramp, zeker in het geriatrische Europa, waar we elke jonge werkkracht wel kunnen gebruiken. Dus: keihard cannabis verbieden. Dat is een echt een duivelse drugs. Ik pleit voor de massale introductie van Boeddhistische meditatie als vorm van ontspanning en ter creatie van een minder neurotische en psychotische maatschappij. Er mag ook meer gezonde sex zijn. Maar cannabis, dat moet weg. Laatst gewijzigd door C2C : 30 april 2007 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahahah, daar gaan je meloengroene spitsbroeders niet mee kunnen lachen.
Maar weet je wat, ik ga nog een ijskouwe juppie uit de ijskast trekken.
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Tegen drugs zijn is een bij uitstek links idee. Net zoals veiligheid. Want wie wordt het ergst getroffen door druggebruik en onveiligheid? Inderdaad, de zwaksten, de mensen in de ghettos, de armen. Als Stalinist zijn veiligheid, gezondheid en anti-drugs-denken absoluut een prioriteit voor mij. Het kan me geen bal schelen wat groene, paarse of roze kameraden daarover denken. Allez, en nu moogt ge uwe jup uit de koelkast trekken. Bier mag van mij, maar met mate, en in zoverre dat uw revolutionair potentieel niet schaadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen,de 2de rangs communisten in België, is toch voorstander van legalisering van allerhande rotzooi? Ook bij de SP.a zijn er stemmen die niet tegen cannabis zijn.
Of is het Vlaams belang dan de enige andere partij die van het anti drug beleid zo'n heet hangijzer maakt? Ikzelf ben van mening dat als iemand zichzelf wil vergiftigen dat het moet kunnen, maar niet op de kosten van de maatschappij. 1 simpele bloedproef kan dan beslissen dat uw kosten voor het hospitaal, al was het maar voor een verstuikte teen, terugbetaald worden of niet.
![]() |
#5 |
|
![]() Ik denk dat ik nog eens een pijpke ga roken.
Jullie zetten aan tot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Eén van de eerste maatregelen die Mao trof toen hij aan de macht kwam, was de afschaffing van de opium-manie, want die brengt schade toe aan het collectief. Weg met alle drugs, maar laten we beginnen met de harddrugs die cannabis toch wel is. Trouwens, het drugs-liberalisme waar gij naar verwijst stamt eigenlijk uit een heel klein-burgerlijk Mei-68 clubje van rotverwende kinderen. Die mensen hun ideologie is zo fake als wat, de echte vijand van elke rechtschapen linkse mens. Laatst gewijzigd door C2C : 30 april 2007 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ga dat ne keer zeggen aan de wietlawaaien die met dreadlocks en rode vuilzakken rond het lijf gedrapeerd "Chénge the World" staan te roepen...
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Nerd.
Maar serieus: ik vind ook dat mensen over zichzelf moeten kunnen beslissen. Lompheid word zo op den duur uitgeselecteerd. Maar ja, mensen, zoals gij die pretendeert te verafgoden, hebben graag macht en moeten dus inspelen om de mensheid hun zwakheden en hen in een zekere zin kinds houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ieder zijn ideologie. Ik geloof niet in plat liberalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw objectieve gegevens zijn juist maar ik denk niet dat uw "rode broeders" het met uw eens gaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ooit een joint gerookt, C2C? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En het effect was pas zichtbaar bij overmatig gebruik, 5 joint per dag ofzo. Probleem over zelfbeslissing is Verwacht je zelf dat een puber van 14 vol met hormonen een niet van het moment afhankelijke gevoelsmatige beslissing kan nemen? Mensen kunnen de gevolgen van hun beslissing alleen gedeeltelijk overzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen tast alcohol je lichaam aan op latere leeftijd en wiet op jonge leeftijd. En als Stalin zo subliem was met zijn anti-drugs is de Islam dat ook. Die drinken ook geen alcool |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik zou wel willen stoppen hoor, maar stel u voor dat ik zoals u wordt.
- Bill Hicks, vrije vertaling.
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
--> Was het niet opium VAN het volk? - Laatst gewijzigd door Havana : 30 april 2007 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Hoe gefundeerd is de mening van iemand die het verschil niet begrijpt tussen triggeren en veroorzaken?
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik heb wel eens een jointje gerookt ja. En ik vond dat een weinig interessante ervaring. Vooral veel koppijn.
Ik vind ook het lallende, asociale, narcistische gedrag van mijn wiet-rokende vrienden allesbehalve interessant. Maar ik doe daar tegenover hen niet moeilijk over. Op maatschappelijk vlak vind ik wel dat daar moet tegen opgetreden worden, zeker nu meer en meer vaststaat dat wiet duidelijk tot psychoses kan leiden. Er zijn veel gezondere en creatievere methoden om een relaxerende roes tot stand te brengen, zonder uw eigen gezondheid en die van het maatschappelijk weefsel in gevaar te brengen. |
![]() |
![]() |