![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook heel leuk om op die boomklimmers te schieten met rubberkogels, kunnen we een wedstrijdje organiseren , hun billen raken 5 punten , `t neuzeke 100 punten, nen tand uit 10000 punten, wie het eerst 100 000 punten verzameld krijgt nen halven dag verlof, ![]() Maar ja er is geen humor meer he in de wereld, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als iemand bijvoorbeeld zou stellen dat alle Marokkanen dieven zijn, dan wil je die vervolgd zien, Edina. Dan kan de staat niet repressief genoeg zijn. Nochtans berokkent die veralgemenende stellingname niemand meetbare schade en kan je weigeren de stelling te aanhoren. Wanneer dan iemand een persoon fysich aanvalt (een taart gooien is dat) dan moet deze agressieve daad kunnen volgens jou, Edina, want het past in jouw kraam? Je bent gewoon weer wat emotioneel aan het wauwelen, Edina. Wat je vertelt houdt geen steek want je keurt geweld goed. Van mijn part mag je dit zoveel pogen goed te praten als je wil, maar het doet niks af aan de essentie dat geweld - eender welk - verkeerd is.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 15 juni 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de typische reactie van linksen, kijk maar naar Rostock, ha wij krijgen ons goesting nie , dan slaan we toch gewoon den boel naar de kloten ,... Nu ha we verliezen de verkiezingen , dan drukken we toch nog gewoon onze wil erdoor met rap rap een koninklijk besluitje te regelen,... typisch voor de sossen en commies, democratie is een woord dat enkel te gebruiken is om rechts te bestrijden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag ook eens een ander plaatje opzetten. Voor mijn part noem je alles emotioneel als je je daardoor beter voelt vanuit je verheven positie (waarvan je schijnt te denken dat die 100% rationeel is). Maar daarmee heb je nog geen geldig argument gebruikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Het gooien van een taart naar een hoofddoekdraagster... Zou dat strafbaar zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heavy... ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Komaan Edina, je kan wel beter dan dat...
![]() |
![]() |
#132 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
't Is te zeggen, een selectieve, repressieve staat. Selectief volgens jouw orakelende wijsheden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herinner me ook nog een discussie waarin je emotioneel tekeer ging tegen mensen die hun boterham verdienden bij wat volgens jou onethsich werkgevers waren (in de topic gestart met de vragen door C2C). Wanneer bleek dat ook jij eet uit de hand van een niet al te ethische financier, dan kon het plots wel en luidde het iets als: "Ja, maar ik mag geld aannemen uit onethische handen want het is niet veel". Maar selectief? Edina niet! Citaat:
Slapstick is - voor het geval je dit even vergat - een term voor filmpjes...Fictie dus. Citaat:
Het was een aanslag op de fysische integriteit en hoe ze die aanslag formuleren doet niks af aan het feit dat het wel degelijk om een gewelddaad ging. Het enige waar jij een probleem mee hebt, Edina, is wanneer dat repressieve staatje dat je zo adoreert zich tegen iets keert waar jij voor opkomt. Citaat:
Ik denk onderhand dat het overbodig is nog enig argument op te werpen waarmee jouw selectiviteit nog verder wordt geaccentueerd. Je denkt emotioneel en selectief. Ik hoef me daarvoor niet 'verheven' te positioneren, enkel te lezen wat je hier op dit forum allemaal neerpent.
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Iemand in elkaar slaan kan op geen enkele manier vergeleken worden met het gooien van een taart. Nu, ik wil best toegeven dat het gooien van een taart iets verder gaat dan gewoon je mening uiten, maar daarmee is het nog geen misdrijf. Zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd, kan ik nog aanvaarden dat de kosten voor de droogkuis van de kleren worden verhaald op de gooier. Maar strafrechtelijke vervolging is er echt over. Dat staat op geen enkele manier in verhouding tot de daad. En zeker niet als er celstraffen op staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||
|
![]() Citaat:
Maar soit, met je voorbeelden wil je dus aantonen dat ik voor een repressieve staat zou zijn. Jammer genoeg, slaag je er met die voorbeelden niet in, aangezien ik in geen enkel geval pleit voor een strafrechtelijke vervolging. De laatste quote is overigens zonder meer verkeerd begrepen (ik vroeg me niet af waarom ze Electrabel daar niet toe dwingen, want dat kan nu eenmaal niet, maar wel waarom Electrabel dat niet doet), maar soit, dat is volledig off topic. Maar je hoeft geen libertair te zijn om tegen een repressieve staat te zijn hoor... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waar je het vandaan haalt dat ik onze staat zou adoreren, ontgaat me volkomen. Die uitspraak toont alleen maar aan dat je me niet kent, maar dat je voortgaat op een beeld dat je van mij hebt gevormd dat niet overeenstemt met de realiteit. Maar je doet maar hé! Citaat:
En probeer volgende keer eens on topic te blijven ipv op de vrouw te spelen. Het zou de rationaliteit van je posts ten goede komen ![]() Laatst gewijzigd door Edina : 15 juni 2007 om 13:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Partijlid
|
![]() Kris Peeters een beetje getaart
Toch allemaal niet zo erg. Onze anti-milieuminister kan toch wel tegen een stootje zeker? En misschien was de slagroom nog lekker.
![]() |
#139 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wilde je uitgebreid antwoorden maar La Chunga doet het zo goed dat dat niet nodig is. Ik begrijp dat je het niet kunt bevatten hoe 'onschuldig' een taart kan zijn. Ter illustratie: Citaat:
Wat jij maar niet schijnt te beseffen is dat 'taarten' een daad van agressie is, ogenschijnlijk onschuldig. Trouwens, je weet dat de gooier naar Kris Peeters al verscheidene malen eerder was opgepakt wegens ordeverstoring en geweldpleging? Natuurlijk moet een taartgooier, als het inderdaad een onschuldige taart is, niet zo zwaar gestraft worden als voor mishandeling, dat zou te ver gaan. Maar heb je nu nog steeds niet door dat het geen 'slapstick' is? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 juni 2007 om 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Maar toch nog dit ivm Fortuyn. Reeds lang voor het taartincident voelde Fortuyn zich al bedreigd. Het taartincident toonde aan dat - ondanks de bedreiging - zijn beveiliging niet ernstig werd genomen. Het spreekt voor zich dat een politicus (of een ander publiek figuur) die bedreigd wordt de nodige bescherming moet krijgen. Dat dit niet het geval was, toonde het taartincident aan. Maar dat maakt van het taarten zelf nog geen misdrijf. En je kan dus enkel het gebrek aan veiligheidsmaatregelen aanklagen. En wat de taartengooier in Borsbeek betreft: opgepakt worden voor geweldpleging is niet hetzelfde als er schuldig aan zijn (dat ben je pas bij een veroordeling). En wat ordeverstoring betreft: hij was één van de bezetters van het bos en is daar meermaals door de politie uit een boomhut geplukt. Dat geldt ook als ordeverstoring. Ik noem dat vreedzaam verzet. Verbluffend vreedzaam zelfs, want ondanks de provocaties en het regelmatig onnodig geweldadige optreden van de politie hebben de bezetters nooit geweld gebruikt, zelfs niet verbaal. Ik durf je bron (wat die ook moge zijn) dus op zijn minst tendentieus noemen. Laatst gewijzigd door Edina : 15 juni 2007 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |