Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 11:09   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Alle gekheid op een stokje:

Het kan zijn dat die hond idd geleerd heeft dat 'zwarten' gevaarlijk zijn omdat ze hem pijn doen.
Maar gaat hij dat verhelpen door te blaffen? Weglopen en vooral geen geluid maken kan even effectief of zelfs effectiever zijn, inderdaad...

Het zou kunnen dat de hond heviger reageert als er een 'getint persoon' op zijn territorium komt, dan anders. Niet omdat hij hiermee een slechte ervaring heeft. Maar omdat hij niet vaak 'getinte' personen ziet en deze hem een zekere angst inboezemen. De Vlaams-Belang-reactie, als het ware. De oplossing kwam in dat geval vanzelf naar het bedrijf van meneer aangewandeld ... inderdaad: een verhoogde blootstelling aan "getinte mensen".

Maar het is toch een waakhond ... lijkt me niet erg goed opgeleid als hij enkel maar blaft als er een 'getint persoon' langskomt? ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 11:10.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:11   #62
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Allez dan: de mens MOET die zwarte mijnheer aannemen, de hond blaft zich te pletter nadat hij eerst die zwarte heeft aangevallen, de rest van het personeel neemt ontslag omdat ze overspannen geraken door het geblaf van de hond, de werkgever moet voor de strafrechter verschijnen omdat zijn hond zijn zwarte werknemer heeft aangevallen en moet naar de gevangenis omdat hij zijn hond racistisch heeft opgevoed. Bovendien krijgt de zwarte werknemer nog eens een serieus bedrag aan schadevergoeding vermits die hond nu net zijn edel deel eraf heeft gebeten. De zaak moet worden verkocht om de schadevergoeding te betalen en de racistische werkgever hangt zichzelf op in zijn cel.

Edina is content en voor de rest is alles in orde!
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Ten eerste horen gevaarlijke honden hoe dan ook niet thuis op plaatsen waar allerlei mensen komen. En ten tweede is het onaanvaardbaar om werknemers te weigeren op basis van huidskleur (die hond is natuurlijk niet meer dan een flauw excuus). Hoe dat moet gestraft worden, is een totaal andere kwestie. Gevangenisstraffen zijn in ieder geval niet aan de orde.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:13   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Gewoon even voor de duidelijkheid ...

"de hond had waarschijnlijk slechte ervaringen met "zwarten" "-zinnetje is volgens jou zeker waar? In die zin dat jij er daarom meteen vanuit gaat dat het beest getraumatiseerd werd door "een zwarte"?
Dat geloof ik zeker en vast. Dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Vraag het trouwens ook eens aan Boadicea: ik meen dat ze er hier al over geschreven heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:16   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Ten eerste horen gevaarlijke honden hoe dan ook niet thuis op plaatsen waar allerlei mensen komen. En ten tweede is het onaanvaardbaar om werknemers te weigeren op basis van huidskleur (die hond is natuurlijk niet meer dan een flauw excuus). Hoe dat moet gestraft worden, is een totaal andere kwestie. Gevangenisstraffen zijn in ieder geval niet aan de orde.
U blijft maar de veronderstelling maken dat de hond een flauw excuus is.
Nochtans is geweten dat sommige honden racistisch gedrag vertonen (gewoonlijk door slechte ervaringen).

Als ik Uw redenering volg dan is dat de piste van mijn "belachelijke post";
Maar geen nood: moest ik een hond hebben die voor de een of andere reden een probleem heeft met Edina's, wees gerust: ik zwijg in alle talen!

Het zou net als bij Ferryn wèl grappig zijn moest deze werkgever wèl zwarten in dienst hebben... bij de buitendienst!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:18.
Oud 8 juni 2007, 11:17   #65
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Naast de antidiscriminatiewet bestaat ook nog de antiracismewet. Iemand niet aannemen wegens leeftijd, geslacht,... is geen misdrijf, iemand niet aannemen omwille van een zogenaamd ras, afkomst,...wel.
Das inderdaad wel vreemd.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:18   #66
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

De hond, mijn vriend.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:20   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Naast de antidiscriminatiewet bestaat ook nog de antiracismewet. Iemand niet aannemen wegens leeftijd, geslacht,... is geen misdrijf, iemand niet aannemen omwille van een zogenaamd ras, afkomst,...wel.
Ik blijf me altijd afvragen wat ze daarmee bedoelen. Rassen bestaan toch niet? dus ook geen "zogenaamde rassen"?

Vergelijking: kabouterkes bestaan niet, maar "zogenaamde kabouterkes" zouden dan wèl bestaan?

Oud 8 juni 2007, 11:26   #68
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het kan zijn dat die hond idd geleerd heeft dat 'zwarten' gevaarlijk zijn omdat ze hem pijn doen.
Maar gaat hij dat verhelpen door te blaffen? Weglopen en vooral geen geluid maken kan even effectief of zelfs effectiever zijn, inderdaad...
En gij denkt dat ge een hond dat kunt aanleren van weg te lopen als er gevaar dreigt, enkel wanneer zijn leven in gevaar kan komen zal hij dat mss doen, en anders vecht hij op leven of dood.

Een waakhond die wegloopt als er gevaar dreigt, die moet ik nie hebben.

Laatst gewijzigd door alberto : 8 juni 2007 om 11:26.
Oud 8 juni 2007, 11:28   #69
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het zou kunnen dat de hond heviger reageert als er een 'getint persoon' op zijn territorium komt, dan anders. Niet omdat hij hiermee een slechte ervaring heeft. Maar omdat hij niet vaak 'getinte' personen ziet en deze hem een zekere angst inboezemen. De Vlaams-Belang-reactie, als het ware. De oplossing kwam in dat geval vanzelf naar het bedrijf van meneer aangewandeld ... inderdaad: een verhoogde blootstelling aan "getinte mensen".
Het Vlaams Belang , straffe kost moet ik zeggen, het zijn verkiezingen zeker.

Laatst gewijzigd door alberto : 8 juni 2007 om 11:29.
Oud 8 juni 2007, 11:28   #70
ilfalco
Minister-President

Standaard

Een ondernemer moet kunnen aannemen wie hij wil en moet verdorie niet motiveren waarom hij iemand wel of niet aan neemt..

Enkel indien hij bvb enkel voor de staat werkt moet hij dat wel doen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:29   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
http://www.indymedia.be/files/vdab.gif

Met welke flauwe redenen gaan ze nog aankomen om allochtonen werk te weigeren? En dan maar spreken over integratie... en over allochtonen die hier van ons komen profiteren... maar ze aan werk helpen? Ho maar!
Dit is geenszins een flauwe reden.
Mijn zus heeft jarenlang een zaak uitgebaat en was verscheidene keren slachtoffer van roofovervallen. Om potentiele overvallers af te schrikken nam ze haar hond mee naar de zaak. De hond zat achter de toonbank die afgesloten was door een hek met de klantenruimte. Haar hond, een geadopteerd dier waarvan ze de achtergrond niet kende, had precies dezelfde tic : telkens er zwarten binnenkwamen werd hij razend, begon te grommen, liet zijn indrukwekkende tanden zien en stond hij aanvallensklaar. Het dier was waarschijnlijk mishandeld geweest door zwarten. Idem dito voor klanten die in lange, zwarte of heel donkere kleren gehuld waren van kop tot teen (bv. van die lange regenjassen)

Soms ging ik met die hond wandelen : kwamen er zwarten de straat in, dan moest ik de hond stevig in bedwang houden en veranderde ik sowiezo van straatkant om onheil te vermijden.

Soms basysitte ik de hond tijdens vakantieperiodes. Toendertijd was mijn buurvrouw een zwarte française (van la Martinique), een goede vriendin van mij, mijn zus, en nog steeds trouwens. Hoe we ook ons best deden, telkens als zij binnensprong om een glas te komen drinken of omdat we een barbecue onder de buren deden, dan moesten we de hond eerst opsluiten of hij ging haar onmiddellijk te lijf. Alleen haar.
Zij maakte daar geen punt van. Ze ging er eveneens van uit dat de hond
een trauma had overgehouden aan iets dat gebeurd is voor de hond geadopteerd werd (hij werd in een restaurant achtergelaten).
Waarschijnlijk is hij serieus mishandeld geweest als puppie.

Laatst gewijzigd door Online : 8 juni 2007 om 11:46.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:29   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Hier moet toch absoluut niet over gediscussieerd worden zeker? Iemand enkel en alleen weigeren op basis van huidskleur is puur racisme. Huidskleur doet niks terzake als het gaat om competenties en persoonlijkheid. Dat sommige mensen dit kunnen goedpraten gaat er bij mij niet in.

Dat sommigen een discussie beginnen over een hond om die acties te rechtvaardigen is zielig. Een hond die zonder reden mensen aanvalt, die wordt afgemaakt. Als er iemand gebeten wordt door een hond dan wordt die hond direct afgemaakt. Als die baas zegt dat de hond zwarten bijt dan moest die hond al lang afgemaakt zijn. Zijn excuus is dan ook ongeldig en is dus ook puur en onverdroten discriminatie/racisme.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:30   #73
ilfalco
Minister-President

Standaard

mijn hond is sowieson achterdochtig als hij een zwarte ziet.

ook als hij iemand ziet die zer donrker gekleed is of met een kap over...

Ze zien dat gewoon als een bedreiging...omdat het mysterieus is voor die dieren.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:32   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik wou schrijven: en nu is het wachten op de eersten die dit perfect normaal vinden, maar ik ben al te laat!

Het ergste is nog dat ze klakkeloos dat verhaaltje van die hond geloven...

Ik had een hond, en die beest deed niks, maar nen helen bus moslims wou er niks van weten ,... toen ik in oostenrijk op verlof was, was weg gemakkelijk om aan te schuiven voor de kabelbaan, die gasten deden het bekanst in hun broek , ... en zo nen braven ,... hij had zo nog niet eens een trillend bovenlipke zo, ... grrr. en plezier dat ik had, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:33   #75
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een hond die zonder reden mensen aanvalt, die wordt afgemaakt. Als er iemand gebeten wordt door een hond dan wordt die hond direct afgemaakt.
Volgens mij valt een hond nooit aan zonder reden, er is altijd een aanleiding.
Oud 8 juni 2007, 11:36   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft maar de veronderstelling maken dat de hond een flauw excuus is.
Nochtans is geweten dat sommige honden racistisch gedrag vertonen (gewoonlijk door slechte ervaringen).

Als ik Uw redenering volg dan is dat de piste van mijn "belachelijke post";
Maar geen nood: moest ik een hond hebben die voor de een of andere reden een probleem heeft met Edina's, wees gerust: ik zwijg in alle talen!

Het zou net als bij Ferryn wèl grappig zijn moest deze werkgever wèl zwarten in dienst hebben... bij de buitendienst!
Ons kat blaast ook naar ons Argentijnse kuisvrouw, ... maar dat is omdat ze hem soms op t terras moet opsluiten, ... ik heb de kat hier ondertussen al over ingelicht, dat hij da nie meer mag doen, en hem uitgelegd dat er zoiets is als het CGKR , ... Hij heeft het wel begrepen, als ik hem iets uitleg, snapt m da vrij snel...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:37   #77
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
En gij denkt dat ge een hond dat kunt aanleren van weg te lopen als er gevaar dreigt, enkel wanneer zijn leven in gevaar kan komen zal hij dat mss doen, en anders vecht hij op leven of dood.
LOL. Ik heb ook een hond thuis ...
Ik kan u zeggen dat uw hypothese niet klopt.

Citaat:
Een waakhond die wegloopt als er gevaar dreigt, die moet ik nie hebben.
Een waakhond die enkel blaft als er allochtonen afkomen wel zeker?
Oud 8 juni 2007, 11:38   #78
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik blijf me altijd afvragen wat ze daarmee bedoelen. Rassen bestaan toch niet? dus ook geen "zogenaamde rassen"?

Vergelijking: kabouterkes bestaan niet, maar "zogenaamde kabouterkes" zouden dan wèl bestaan?

De problemen met het Nederlands zijn hardnekkiger dan ik dacht.
Oud 8 juni 2007, 11:39   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die baas zegt dat de hond zwarten bijt dan moest die hond al lang afgemaakt zijn. Zijn excuus is dan ook ongeldig en is dus ook puur en onverdroten discriminatie/racisme.
Als je alle honden gaat afmaken die een probleem hebben met zwarten, dan ga je toch een probleem krijgen met GAIA denk ik.

De correcte houding is eerder dat je er als eigenaar voor zorgt dat die zwarte mensen niet in aanraking komen met de hond (en uiteraard vice versa). Indien ik op mijn erf dus een hond heb die een probleem heeft men zwarten verwittig ik die zwarten dat ze uit de buurt van de hond moeten blijven.

U vindt dus dat ik mijn hond dan maar gewoon eerst moet laten bijten en dan afknallen?

Ik ben wel eens benieuwd naar de actie van het CGKR in dit geval: is een werkgever verplicht om zijn huisdier af te knallen in geval er zich een sollicitant aanbiedt waar het huisdier problemen mee heeft? Of moét hij gewoon de sollicitant aannemen en afwachten wat er gebeurt? En indien er effectief gebeten wordt daar zelfs de verantwoordelijkheid nog voor dragen bovendien?

Jullie zijn hier allemaal kierewiet aan het worden als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:42.
Oud 8 juni 2007, 11:43   #80
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Je kan diie man toch bezwaarlijk racistisch noemen?

Uit Wikipedia....

The Labrador is believed to have originated on the island of Newfoundland, now part of the province of Newfoundland and Labrador, Canada.[1] The breed is not indigenous to the Newfoundland area nor is there evidence they accompanied early Inuit settlers.[2] It is thought to have descended over time from the St. John's Water Dog (no longer in existence), a crossbreed of native water dogs and the Newfoundland dog (to which the Labrador is closely related), through ad-hoc breedings by early settlers in the mid to late 15th century

(Om het idiote van "het centrum" te illustreren kan je hun acties enkel in het belachelijke trekken...)
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be