![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mijn beste LargoW. 1 bout in een auto steken? Je bent nog nooit in een autofabriek geweest hé? Je zou er nog geen kwartier mee kunnen. Jullie weten niet hoe men daar werkt en onder welke (tijds)druk men je daar zet.
Als je niet weet waarover je spreekt mijn beste Largo, zwijg dan liever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smijt het geld niet buiten met de vrachtwagens om alle politici te betalen. Waarom hebben wij zoveel politici nodig? Waarom denk je dat bedrijven als electrabel het voor mekaar gaan krijgen om zomaar eventjes 20% duurder te worden terwijl ze elk jaar al monsterwinsten hebben gemaakt? Omdat er overal politici tussenzitten die premies krijgen die wij niet te zien krijgen. Interelectra...zelfde verhaal. Vroeger was het 1 bedrijf. Waarom denk je dat Walter Creemers ervoor gezorgt heeft dat het nu opgesplitst is in Intergas, interkabel, interelectra, riolim,... omdat hij nu niet 1 bezoldigd mandaat ervan heeft maar een stuk of 5. Waarom laten andere politici dit toe? Omdat zij op deze manier hun zakken ook aan het vullen zijn. Maar nu wanneer de gewone mens eens iets krijgt van bedrijven die al jaar en dag dikke winsten maakt...oew nu is het erover. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Pensioenkas 5 miljard euro overgenomen door de overheid,maar ook om hun begroting te laten kloppen denk ik!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 2 juli 2007 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Heb je dan liever dat ze op de werklozensteun terecht komen?
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zoals ik al zei (met mijn simplistisch voorbeeld) heb ik heel veel respect voor zo een mensen ik zou het ook niet willen doen later... Maar blijft dat de druk niet te vergelijken valt geen honderste zeg maar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [quote=BitterSweet;2768693]Heb je dan zot! Nee nee ik vraagde je in hoeverre je geloofde dat de ontslagpremie 100% uit de zak van de multinationals komen...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() [quote=largo_w;2768864]Wow das heel wat geld
![]() ![]() Met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen,maar de overheid zal toch wel ni zo zot zijn om eerst het generatiepact goed te keuren en dan te gaan betalen tegen hun eigen voorstellen allee dat denk ik toch.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=largo_w;2768864]Wow das heel wat geld
![]() ![]() Brengt de staat zelf zijn eigen geld op?
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Pas op, er zal een tijd komen waarin de scheefgetrokken situatie, met name de overschatting van topmanagers aan banden wordt gelegd, en aandeelhouders de premies van deze mensen zullen verlagen. Wat uiteindelijk beter is. Maar het uiteindelijke beslissingsrecht moet altijd bij de eigenaars van het bedrijf liggen. Het is meestal zo dat hetgene waar de staat zich in moeit achteraf toch maar slechter draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Illwill stelde :
Citaat:
2. Klopt ... maar : om 15:00 moest hij naar de firma XYZ telefoneren om mede te delen "hoeveel camions bouten" er morgen om circa 08:00 bij de Volvo moeten aankomen, om te kunnen verder produceren (principe van de "vlottende of rijdende" voorraden). Door de werkstress was hij dat obligaat telefoontje vergeten mede te delen aan zijn "staff" ... Dju de dju ... het is mogelijk dat morgen, zo in de vroege namiddag, de produktie stilvalt wegens gebrek aan "vijzen", pardon "bouten" ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#135 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
voldoende? wat die loonkost betreft, zoals ik al zei krijgen de bedrijven die een vijftigplusser aanvaarden een zeer interresant fiscaal voordeel zodat de loonkost van de vijftigplusser aanzienlijk word verminderd (ik spreek hier wel over reële cijfers en die zijn: 15 �* 20 %). dus indien die vijftigplussers een hoger loon hebben, zou dit verschil al 15 �* 20ù mogen zijn voraleer ze evenveel kosten als een jonge recruut. los van dit feit kan niemand zijn vroegere loon opeisen in een nieuw bedrijf indien daar andere cao's gelden. we moeten logisch blijven, als je vandaag ontslagen word als werkleider, kan je toch elders hetzelfde loon niet verwachten als gewone arbeider. betaling naar dienst noemt dit. zo kom je tot het essentiele van de zaak, wil men de moeite doen elders aan de slag te gaan en een totaal andere richting kiezen? indien niet bewijst dit de onbereidwilligheid van de mensen, het is me dunkt beter ander werk te doen (die men ook boeiend zal vinden) tegen een lager loon, dan thuis te zitten kevelen dat men aan geen werk geraakt en moet leven van den dop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maar best dat die premies niet aan iedereen gegeven worden, eigenlijk zou niemand die riante premies mogen krijgen. ik vind uw man daar een prima voorbeeld van. ik doe er trouwens mijn petje voor af want uw man heeft bewezen dat als je niet bij de pakken blijft zitten je wel degelijk aan ander werk geraakt en op die manier uw leven verder zet. spijtig dat de grootste groep zo egoïstisch reageert, ze willen allemaal een enorme premie (terwijl ze er geen recht op hebben), wat voor de meeste arbeiders in ons apelandje niet is weggelegt (vooral in de kleinere bedrijven). het resultaat van de toch gekregen premies is wel dat deze personen niet onmiddelijk de moeite gaan doen ander werk te zoeken, maw, deze groep mensen vind dat als het je zelf niet aanstaat op de werkvloer, je vrij bent ander werk te zoeken maar indien je je ontslag krijgt, de wergever er maar voor moet zorgen dat ander werk enige tijd niet nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
welke keuze hebben bedrijven dan wel? niemand ontslaan en failliet gaan of de nodige ontslagen doorvoeren en het bedrijf, inclusief resterend personeel, redden. dat is de enige keus die een bedrijf heeft en waar het moet voor vechten !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Burgemeester
|
![]() Maar nu wanneer de gewone mens eens iets krijgt van bedrijven die al jaar en dag dikke winsten maakt...oew nu is het erover.
![]() ze kregen elke maand iets van die bedrijven, of telt hun loon ook al niet meer mee (lonen die trouwens veel hoger liggen dan in andere sectoren waar men veel zwaardere arbeid verricht). daar gaat het hem trouwens om, ze hebben zich bij het bedrijf aangeboden om tegen het voorgestelde loon arbeid te verrichten. zo wisten ze op voorhand dat ze dit bedrag maandelijks zouden krijgen gedurende de periode van hun kontrakt ongeacht of het bedrijf nu winst of verlies boekt. maw voor bewezen diensten zijn ze reeds vergoed, wat hun ontslag betreft is mij dunkt de normale ontslagvergoeding die men in heel België (en dan vooral bij de kleine bedrijven) toekent meer dan voldoende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft nu beslist om de werknemers deze premie te geven? Toch dezelfde eigenaars of niet?
![]() |
![]() |