![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Burger
|
![]() Maak er dan eveneens de berekening bij hoeveel je moet uitgeven aan je medic-card voor dezelfde ziekteverzekering als hier te hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat wij enorm veel belastingen betalen, dat is waar. Maar dat komt niet door de SZ, maar door de andere uitgavens van onze staat. Als student economie zou je dat moeten weten. Loonsberekeningen leer je trouwens niet op de unif, maar in het 4de secundair handel en boekhouden. Daar ik vermoed dat jij ASO hebt gedaan, heb je natuurlijk nooit geen loonsberekeningen geleerd. En veralgemeen je alle belastingen met de RSZ. Als je enkel RSZ zou moeten betalen en verder geen belastingen op inkomsten, maar enkel belastingen op goederen, dan zouden 3/4 van de ambtenaren zonder werk zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die taks van 13% is overigens lang niet genoeg om de kosten van de uitkeringen te dekken. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mag je van mij zelfs inkaderen en boven je bed hangen.
Ik heb dat standpunt altijd gehad en ben nog steeds razend op de SP.a, PS en de groene omdat ze de werkloosheidsuitkeringen en het leefloon voor iedereen toegankelijk hebben gemaakt. En dat ze de norm voor een minimum gewerkte tijd om een uitkering te bekomen hebben afgeschaft voor schoolverlaters, want hierdoor hebben ze idd profiteurs en luiaarden gekweekt. En dat ze het leefloon hebben ingevoerd neem ik hen ook kwalijk, want vroeger kregen de leefloners geen geld in eigen handen, maar bonnen voor de nodige voeding en werd de rest betaald door de dienst van de openbare onderstand. En deze dienst had het recht om mensen aan het werk te zetten en hen de gemaakte kosten voor hen terug te doen betalen. Kinderen die te egoistisch waren om voor hun hulpbehoevende ouders te zorgen, krijgen zonder pardon de rekening van deze dienst. Oudere mensen die naar een rusthuis gingen kregen de nodige zorgen, maar alles wat niet betaald was met hun pensioen werd zonder pardon terug gehaald bij de erfgenamen. Men kon toen zijn ouders dus niet op kosten van de belastingbetaler in een bejaarde tehuis duwen en zelf een luxe leven gaan leiden. Wie vroeger werk weigerd werd zonder pardon van den dop gesmeten, wie drie stempel na elkaar miste lag er ook af. Wie dacht dat hij kieskeurig kon zijn in het werk dat hij wilde doen, stond al snel met bonnen zijn inkomen te doen en mocht gerust zijn dat de commissie van de openbare onderstand hem wel snel aan een job hielp. Dat deze job niet volgens zijn diplomas was kon die dienst echt niet schelen, job van hen weigeren betekende zelfs geen bonnen meer krijgen en geen tussenkomst van hen meer voor het betalen van je rekeningen. ja,wij betalen nu idd veel belastingen, maar dat hebben we te danken aan de partij en haar vriendjes van Steve gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg me dan eens even het wezenlijke verschil uit tussen beiden? Ze worden allebei van mijn loon hier afgehouden om de uitkeringen (in de ruime betekenis) van de staat te dekken. Daar draait het net om in deze discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de gegevens vind zal ik het zeker doen. In de States kan ik wel gelukkig nog voor mezelf kiezen tot in welke mate ik me verzeker en de daarbijhorende kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rzs is het enige inkomen van de staat dat gebruik word om het riziv en werkloosheid te vergoeden. Alle andere belastingen zijn voor de luxe van de staat en de politici. Als je eens tijd hebt, moet je zo eens in kapellen gaan kijken naar het domein voor belastingsambtenaren. Heeft niets te maken met de RSZ, maar word wel betaald met de belastingen. En dergelijke zaken moeten ook in de USA betaald worden, met belastingsgelden. Dat de belastingen op inkomen uit arbeid daar lager liggen is idd een feit, maar de kwaliteit en de veiligheid van de openbare diensten en wegen liggen er ook veel lager. Trouwens Bush heeft de belastingen er ondertussen ook al een pak verhoogd. Hij moest wel om de kosten van zijn oorlogen en de rampen van de laatste jaren nog te kunnen betalen. Je kan je dus beter gaan afvragen of de USA wel zo'n paradijs is. Als je bezig bent met je berekeningen kijk dan trouwens ook eens naar wat je in Canada en Australie zou overhouden met hetzelfde inkomen. Een kleine hind als je toch wil emmigreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Yup, voor iemand met een hoog inkomen is België het paradijs op aarde !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Parlementslid
|
![]() jantje "vertelde" o.a. :
Citaat:
Citaat:
Bullshit ! Die kan je niet kennen Jantje - zélfs een ziekenhuis kent zijn eigen kosten niet ... Om dat te weten moet je natuurlijk boekhouden kennen én dan nog ! Er zijn in de totale medische kosten, een aantal wettelijke en minder wettelijke kosten die bijna niet in te schatten zijn. Beginnen we er aan. Dus : ik vraag en jij zal antwoorden; in cijfers uiteraard ... 1. Welk is de kostprijs van de zieken van 02:00 (de zieken van twee uur in de nacht - een antwaaaarpse uitdrukking die een begrip aan het worden is in het medische milieu) ? 2. Klein-invaliden (we komen er aan) ... mensen die maar voor een klein % invalide zijn trekken een "lump sum" van de staat, een aan de levensduurte éénmaal per jaar uitgekeerd bedrag, dat NIET moet aangegeven worden aan de belastingen ... breng dat eens in rekening als ziektekosten ... niet liegen want ik ken het cijfer voor iemand met een invaliditeit van 5% ... 3. Grotere-invaliden (we zijn er) ... vermindering, vermindering, vermindering, ... vrijstelling, vrijstelling, vrijstelling .... Zouden we de boeken niet beter dicht doen ? ... Ik keur dat uiteraard niet af, maar Jantje, poch dan aub niet met eurokes invaliditeitsgeld ... 4. Nog één ogenblik ... komt het OCMW ook niet tussen voor de ziektekosten van de "armen" ? Wél op dit ogenblik kent het antwaaaaarpse OCMW opnieuw niet de juist uitgaven ... (140 miljoen of +170 miljoen) ... voor het voorbije boekjaar. Monica, zal fakturen moeten leren lezen ... Globale totale ziektekosten, zélfs per prestatie ... vergeet het maar ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() hurycane bestatigde :
Citaat:
Dat moet ik uitleggen én dat gaat gebeuren met een fiktief bedrag van 1.000 geldeenheden uiteraard voorstellende, een hoog bedrag. Hoeveel betaal ik in België aan allerlei belastingen op dat bedrag ? Akkoord met 480 - er rest me dus nog : 520. Hoeveel betaal ik in de US of A aan allerlei belastingen op dat bedrag ? 60 rekeneenheden ( eigenlijk 120, maar ik heb rond mijn "hofke" een rij kleine boompjes laten plaatsen en dat halveert mijn belastingen) - er rest me dus nog 920. Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens iedereen kan gaan nakijken hoeveel het maximum is dat de ziekenkas of een arbeidverzekering aan invaliditeit betalen. Die cijfers zijn zonder problemen terug te vinden op het internet. Eén van de zeldzame bronnen die ik trouwens zelf geeft. En kijk maar eens deftig naar je facturen, of denk je dat die van de facturatie van een ziekenhuis niet weten wat ze moeten aanrekenen en hoe ze een geldige factuur moeten maken. En 1 van mijn vrienden is hoofdboekhouder van een Antwerps OCMW ziekenhuis. Ik zal het hem vertellen dat hij niet weet wat hoeveel kost en er zomaar een slag naar doet. En een bewijs dat je duidelijk niets kent van de invaliditeitswet en uitkeringen geeft je hier zelf prachtig door. De staat betaald geen invaliditeit van onder 2/3 werkonbekwaam. Kom dus niet af dat je iemand kent die 5%van de staat, want dat kan niet. De staat betaald enkel ziekte-invaliditeit. Alle andere invaliditeiten komen van een verzekering en zijn arbeidongevallen met restletsel (arbeidsverzekering)of beroepsziektes(fbz). En beide zijn een verzekering betaald door de werkgever, hier en in de USA. trouwens als je hier wil gaan discuseren over de invaliditeitsvergoedingen en medische kosten, zal ik er eerst een paar andere forumgangers bijhalen. Zij kennen de cijfers evengoed als mij, want ik ben echt niet de enige hier die deze vergoeding trekt hoor. En de medische facturen van een ziekenhuis, wel iedereen hier kan die gewoon uit zijn kast nemen en nakijken. Is trouwens reeds gebeurd door iemand hier op deze draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ken persoonlijk enkele Amerikanen, zelfs iemand met een serieus trust fund. Een vriend en vriendin van mij met drie kinderen betaald maar liefst 10.000 dollar voor een jaar aan zijn ziekteverzekering. Weet je trouwens ook dat ouders kinderen tussen bepaalde leeftijdsgrenzen minder of niet verzekerd in de great US of A omdat ze dan statistisch gezien minder kans op ziekte hebben ? België is een paradijs voor mensen met veel geld, zo simpel is het.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat zal wel niet gebeuren , natuurlijk.Ze gaan een tijdje staken, na veel palaber gaan ze dan drie centen opslag krijgen, en we zijn terug op schok voor een paar jaar...En een paar maand n�* de staking worden de grootste monden de laan uitgestuurd... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 5 augustus 2007 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementslid
|
![]() Jantje .... :
Citaat:
Amen ... Naschrift. Mijn echtgenote was kleuteronderwijzeres; de lichte, zélfs niet zichtbare noch hinderlijke, "invaliditeit" is te wijten aan een "tuimeling" tijdens de "lestijden".
![]() |