![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
Maar dan is het spelletje wel even UIT voor nva dat weten ze ook... Ook leterme verliest hier veel stemmen mee...plus dan moet hij zich bezighouden met de écht serieuse zaken ![]() Ook aan franstalige kant heb je er momenteel een paar die het liever niet zien gebeuren... Maar eenmaal het er is is het wel back to business en wat dan? ![]() Gelukkig is Bart Dewever ook nog buiten een uitsgesproken flamingant een liberaal en dus kan dit nog wel eens op zijn poten vallen (gezien ook de blauwen in de regering zitten) maar toch zal dit jaar vet negatief eindigen en alweer onder een oranje regime gaten in ons budget maken... Leterme zal dit maskeren door dit "lijken van paars" te noemen maar daar trappen enkel nog fanatici in... Het wordt hard en ziet er niet al te best uit voor België de komende jaren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de titel van de draad: kompleet onwaar. Leterme die gisteren nog verklaarde in het Westfluuts gazetje, dat ie geen zin heeft in een tweede kamikaze-formatieronde: ik noem dat begot geen begin van (ontoegeeflijke) toegevingen hoor !!
Splitsing bhv met inschrijvingsrecht: niet toegelaten. Iedereen gelijk voor de wet. Inwoners van Knok (juiste uitspraak voor Knokke-Heist, maar het gedeelte aan de zee) hebben ook geen recht om zich elders in te schrijven om er te gaan kiezen; en ikzelf, woonachtig in een gewoon Vlaamse boerenstadje, al evenmin. De immigranten waarover we het hebben, kunnen natuurlijk met eigen partijen opkomen, kunnen verkozenen hebben enzovoorts ... niemand wil aan dat demokratisch prinsiep een jota afpeuteren .... Voor de rest ben ik van een politieke mening dat mijn overheid best geregeld wordt vanuit Vlaanderen, en daarboven vanuit Europa. Ik denk dat dit de effisietste organisatie is, maar zelfs al zou het enkel omwille van dokrtinaire dinges zijn, dan is dat nog mijn goed politiek recht. Niemand moet pogen mijn politiek goed recht trachten te beknotten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() De 5 resoluties zijn ondertekend door alle Vlaamse partijen.
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toepassen van de grondwet of niet, het is duidelijk dat de splitsing van BHV een compromis zal vereisen, dat weet zelfs Leterme. Een paar jaar geleden was er bijna een oplossing gevonden, maar weeral de flaminganten van Spirit hebben dat toen verhinderd. Het wordt eens tijd dat al die uitzaaiingen van de voormalige VU minder macht en impakt krijgen.
Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() BHV moet conform de grondwet gesplitst worden en wij moeten iets terugkrijgen wegens de benadeling die we leden.
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Daarmee dat de regeringsonderhandelingen vastliggen, de Walen merken dat de Vlamingen zich niet zomaar alles laten opdringen.
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijven flaminganten, zelfs in troetelversie. BHV, waar de flaminganten al decennia over zagen, kon dan gesplitst worden, en ze verhinderen het, volgens mij zitten ze zonder BHV zonder inspiratie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() Geen enkele partij kan het maken om daarvoor een compensatie te geven, bedenk u liever welke radicalisatie dat zal opleveren (->VB)
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Nee, een afgezwakte versies van de resoluties van het Vlaams Parlement, goedgekeurd door alle Vlaamse partijen.
![]() |
#138 |
|
![]() Puur feitelijk bekeken is het nochtans zo.
Vreemd dat jij de Franstalige hineininterpretierung volgt.
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reageer er zelfs niet meer op, zoals tarek al lang door heeft is voor jullie iedereen die niet 100% akkoord gaat met separatisme een FDF'er. Of "geen echte vlaming" zoals Dewever onlangs nog tegen Decroo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Decroo niet veel moeite heeft met 'geen echte Vlaming' genoemd te worden. Ik denk dat die in hoofdzaak een Belg is.
![]() |
![]() |