Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2009, 20:58   #1441
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
+1

Ge stijgt in mijn respect. Zeer goed punt dat je aanhaalt, een kind kost hopen geld. En als ze groot zijn moet je ze toch loslaten en gaan ze hun eigen weg.
Oeps stijgen dalen van respect...

Respect moet er gewoon zijn, ook al delen anderen niet altijd dezelfde mening als jou, toch?

Je verbaast me voor iemand die de boeken van Neale leest!
Oud 6 maart 2009, 20:59   #1442
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik heb voor iedereen respect, voor de ene wat meer dan de anderen.

Ik heb ze gelezen, ze krijgen vorm in mijn leven, maar ik blijf nog altijd wie ik ben he
Oud 6 maart 2009, 21:02   #1443
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
En dat voor een Gesprekken met God lezer, U verbaast me mijn beste man
U gaat er dus vanuit dat iedereen die de Gesprekken met God leest, dat die dan allemaal persé kinderen willen in deze maatschappij???
Oud 6 maart 2009, 21:04   #1444
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Eigenlijk respecteer ik iedereen hier hoor De ene wat meer dan de anderen
Denk aan de éénheid dan is er geen ander meer!
Oud 6 maart 2009, 21:07   #1445
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb voor iedereen respect, voor de ene wat meer dan de anderen.

Ik heb ze gelezen, ze krijgen vorm in mijn leven, maar ik blijf nog altijd wie ik ben he:)
En wie ben jij dan?
Oud 7 maart 2009, 08:22   #1446
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Voil�* nog een goede reden om geen kinderen te nemen want kinderen opvoeden kost zeker massa's geld, massa's tijd en massa's kopzorgen, maar bon, dat moet men weten allemaal voor men aan kinderen begint. Veel denken daar allemaal niet aan en kweken er maar op los en dat gewoon uit een gevoel van eenzaamheid of een sterke behoefte (verlangen) om zelf liefde te kunnen geven en dit vervolgens terug verwachten etc... Daar is allemaal op zich niets mis mee, maar het blijft wel een verlangen/behoefte omdat mensen een diep gemis voelen ergens, dat ze absoluut willen bevredigd krijgen.
Eerst beweer je dat kinderen willen een vorm van egoïsme is. Als ik dan aantoon dat kinderen opvoeden net massa's geld, vrije tijd en kopzorgen betekent - haast een bodemloze investering - kom je af met het argument dat het eigenlijk tegen de eenzaamheid is, en om liefde te kunnen ontvangen.

Ja, en dan ? Is daar iets mis mee ? Eén van de belangrijkste redenen om kinderen te hebben is om deze lief te hebben en uiteraard ook om liefde terug te ervaren vanwege hen. En hopelijk denken je kinderen nog eens aan je in je oude dag.

Dit is gewoon liefde gekoppeld aan praktische zaken. Je hoeft daar absoluut niet cynisch over te doen.

Alles doodrelativeren en van op een afstand bekijken is de gemakkelijke oplossing. De beste stuurlui staan aan wal, is het niet ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 10:39   #1447
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eerst beweer je dat kinderen willen een vorm van egoïsme is. Als ik dan aantoon dat kinderen opvoeden net massa's geld, vrije tijd en kopzorgen betekent - haast een bodemloze investering - kom je af met het argument dat het eigenlijk tegen de eenzaamheid is, en om liefde te kunnen ontvangen.

Ja, en dan ? Is daar iets mis mee ? Eén van de belangrijkste redenen om kinderen te hebben is om deze lief te hebben en uiteraard ook om liefde terug te ervaren vanwege hen. En hopelijk denken je kinderen nog eens aan je in je oude dag.

Dit is gewoon liefde gekoppeld aan praktische zaken. Je hoeft daar absoluut niet cynisch over te doen.
Laten we het niet te moeilijk maken! Mijn mening is dat kinderen nemen in deze chaotische maatschappij niet aan te raden is en u houdt er een andere mening op na. That's it!!

Citaat:
Alles doodrelativeren en van op een afstand bekijken is de gemakkelijke oplossing. De beste stuurlui staan aan wal, is het niet ?
Het is niet de gemakkelijkste oplossing maar de beste oplossing. Men kan niet genoeg relativeren en alles eens eerst van op afstand te bekijken voor men de beslissing neemt om kinderen te nemen. Bijna alle vrouwen willen kinderen omdat de roep van hun moederinstinct te sterk is. Ze zouden beter hun eerst eens bezinnen of het nog wel aangeraden is om kinderen te nemen in deze chaotische/waanzinnige doorgeslagen wereld.
Oud 7 maart 2009, 13:17   #1448
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wie ben jij dan?
Onderdeel van God, die 1 is, maar dankzij het leven nu toch apartheid ervaart
Oud 7 maart 2009, 13:21   #1449
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U gaat er dus vanuit dat iedereen die de Gesprekken met God leest, dat die dan allemaal persé kinderen willen in deze maatschappij???
Integendeel, we moeten niets, gewoon ervaren.
En ik vind persoonlijk dat mijn dochter een héééééééééééél belangrijke rol speelt in mijn levenservaring
Oud 7 maart 2009, 13:59   #1450
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces;4012025[QUOTE
Bijna alle vrouwen willen kinderen omdat de roep van hun moederinstinct te sterk is. Ze zouden beter hun eerst eens bezinnen of het nog wel aangeraden is om kinderen te nemen in deze chaotische/waanzinnige doorgeslagen wereld.
In de meeste vrouwen zit het moederinstinct bijzonder stevig ingebakken. Dit proberen te rationaliseren is vruchteloos en onnatuurlijk.

Je kunt net zo goed vragen aan je maag om de functie van je lever over te nemen.

Laatst gewijzigd door kiko : 7 maart 2009 om 14:15.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 20:58   #1451
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Onderdeel van God, die 1 is, maar dankzij het leven nu toch apartheid ervaart
Als je zegt dat je slechts een onderdeel van God bent suggereer je ergens dat je niet compleet bent. Je bent God, maar wij ervaren ons als afgescheiden entiteiten en daarom denk je dat je maar een onderdeel van God bent. Als je tijd en ruimte overstijgt dan komt er pas een besef (herinnering) op van volkomen volmaaktheid en éénheid.
Oud 7 maart 2009, 21:04   #1452
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In de meeste vrouwen zit het moederinstinct bijzonder stevig ingebakken. Dit proberen te rationaliseren is vruchteloos en onnatuurlijk.
Je kunt net zo goed vragen aan je maag om de functie van je lever over te nemen.
Moeder natuur heeft het allemaal zo in elkaar gestoken dat we geen kant uit kunnen. Zelfs in oorlogstijd zouden vrouwen hun moederinstinct nog niet kunnen bedwingen. Geef toe,...Moeder natuur maakt het ons niet gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 maart 2009 om 21:05.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:16   #1453
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Integendeel, we moeten niets, gewoon ervaren.
Daar ga ik mee akkoord!

Citaat:
En ik vind persoonlijk dat mijn dochter een héééééééééééél belangrijke rol speelt in mijn levenservaring
Voil�*, dat bedoel ik nu!

Als je dieper kijkt dan is het voor een stuk ook uit eigen belang!
Oud 7 maart 2009, 21:21   #1454
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je zegt dat je slechts een onderdeel van God bent suggereer je ergens dat je niet compleet bent. Je bent God, maar wij ervaren ons als afgescheiden entiteiten en daarom denk je dat je maar een onderdeel van God bent. Als je tijd en ruimte overstijgt dan komt er pas een besef (herinnering) op van volkomen volmaaktheid en éénheid.
Ik ben een onderdeel van God mijn beste, God heeft zichzelf in stukjes verdeeld.
Lees hoe God bespreekt hoe je stukjes kan blijven onderverdelen in meerdere stukken.

Ik ben mss wel God, maar dat ervaar ik nu niet, en dat is de bedoeling van deze materiële wereld.
Ik ben één, maar dat ervaar ik nu niet, ik ervaar allemaal individuelen rondom me. Allen hun eigen bewustzijn, gevormd op hun ervaringen.
In deze rit, ben ik zeker niet één, toch niet waarneembaar. Maar ik blijf wel een onderdeel van dat wat ooit één was.
Oud 7 maart 2009, 22:42   #1455
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben een onderdeel van God mijn beste, God heeft zichzelf in stukjes verdeeld.
Lees hoe God bespreekt hoe je stukjes kan blijven onderverdelen in meerdere stukken.

Ik ben mss wel God, maar dat ervaar ik nu niet, en dat is de bedoeling van deze materiële wereld.
Ik ben één, maar dat ervaar ik nu niet, ik ervaar allemaal individuelen rondom me. Allen hun eigen bewustzijn, gevormd op hun ervaringen.
In deze rit, ben ik zeker niet één, toch niet waarneembaar. Maar ik blijf wel een onderdeel van dat wat ooit één was.
Het is te zien hoe u het bekijkt, vanuit een materieel perspectief of uit een 5 dimensioneel perspectief!

God heeft zich niet in stukjes verdeeld, dat heeft het mens"dom" gedaan door zijn identificatie met het denken. Als u tijd en ruimte overstijgt en alles 5 dimensioneel ervaart dan rijst er een intuïtief weten op dat u die éénheid altijd al bent geweest. Maar zolang men zich nog in een materiële wereld waant, dan is het waar dat men de hoogste waarheid van wie men is niet kan ervaren. Men bevindt zich dan nog steeds in het spel van maya. Men ervaart zich dan zoals u aangaf als een onderdeel van God.
Oud 7 maart 2009, 23:39   #1456
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wij verschillen van mening... Als de eenheid één bleef, ervaarde ze enkel eenheid. Maar hoe kan ze dat ervaren als er geen meerderheid bestaat?
Als u snapt wat ik bedoel
Oud 8 maart 2009, 00:08   #1457
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Wij verschillen van mening... Als de eenheid één bleef, ervaarde ze enkel eenheid. Maar hoe kan ze dat ervaren als er geen meerderheid bestaat?
Als u snapt wat ik bedoel
Ik snap zeker wat u bedoelt want ik heb die boeken van Neale ook allemaal gelezen en bestudeerd. En het is waar dat die éénheid zich zelf niet kan ervaren als enkel een éénheid op zich en daarom hebben wij (God) ons mentaal collectief afgescheiden van alles. Maar dat hoort waarschijnlijk bij het kosmisch plan. Nu het oude bewustzijn aan het oplossen is en het nieuwe bewustzijn ontwaakt gaan we inzien dat die éénheid er altijd al geweest is. Dat is nu net de transformatie die bezig is waar alle spirituele leraars het over hebben.
Oud 8 maart 2009, 00:10   #1458
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voila, nu hebt ge uw punt veel duidelijker gemaakt.

Dus: +1
We zijn allen één, maar we ervaren dat even niet, omdat we het ons niet allemaal ten volle bewust zijn
En door het bewustzijn, evaren we tegenkanten waarvan we ons dan weer bewust zijn, van wat we werkelijk zijn.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 8 maart 2009 om 00:20.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 00:23   #1459
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat onderverdelen wordt gedaan door het denken (ego)! Het is het denken dat blijft versnipperen, maar het denken dat zijn wij niet. Wat wij zijn is wat het denken waarneemt.

Descartes zei altijd "ik denk, dus ik ben" maar dat is fout. Door dit te hebben gedaan scheidt hij de geest van het lichaam en ontstaat er juist dualiteit en vervolgens chaos.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 maart 2009 om 00:24.
Oud 8 maart 2009, 00:31   #1460
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Voila, nu hebt ge uw punt veel duidelijker gemaakt.

Dus: +1
We zijn allen één, maar we ervaren dat even niet, omdat we het ons niet allemaal ten volle bewust zijn
En door het bewustzijn, evaren we tegenkanten waarvan we ons dan weer bewust zijn, van wat we werkelijk zijn.
Voil�* zo is dat!

Maar woorden kunnen die éénheid niet echt omschrijven. Men kan die éénheid alleen ten volle begrijpen/ervaren als men de identificatie met het denken loslaat. Dus met andere woorden tijd en ruimte gaat overstijgen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 maart 2009 om 00:31.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be