![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat Europa wel een bijdrage levert aan Brussel. |
|
![]() |
![]() |
#1442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat die allemaal goed in ons zakken zitten.
|
![]() |
![]() |
#1443 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() akkoord, dus voel ik me verplicht om een gedegen bron van jouw kant te vragen.
#1444 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De uitstraling die zoiets geeft is onbetaalbaar. Als BE iets betekent in de wereld, is het door Brussel als Europese hoofdstad, anders waren we Letland of Cyprus. |
||
![]() |
![]() |
#1445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want die 10.000 euro is ook het bruto, maw, er gaat geen cent van belastingen op diens loon naar Brussel. en van die 10.000 euro zal hij idd wel wat uitgeven in Brussel, maar het grootste deel zal wsl naar een spaarrekening gaan waar Brussel ook weer niets aan heeft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#1447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen-zonder-België zou eerder iets zijn met een uitstraling als Catalonië of Schotland.
![]() |
#1448 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#1449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rijke Brusselaars (doorgaans bewoners van de gemeenten in het Oosten van de stad) zouden om te beginnen solidair kunnen zijn met de arme Brusselaars (doorgaans bewoners van de rest van de 19 gemeenten).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die vele andere landen daar veel geld voor zouden geven aan Europa, waarom doen ze het dan niet. Landen zoals Duitsland die zoveel keer meer te zeggen hebben in Europa, als die nu echt zouden willen dat de Europese hoofdstad in Duitsland moet liggen, denk je dan niet dat ze daar zou liggen, zelfs zonder dat ze daar geld voor moeten betalen. Als Duitsland morgen zegt, stop, we kappen er mee. We trekken ons terug uit Europa als we niet de hoofdstad mogen leveren, wat gaat europa daar dan tegen doen denk je? Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2010 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
#1451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betekend België nu meer dan Vlaanderen alleen. België, dat amper nog niet eens 2 keer zo groot is als die ene speldenprik. Een land dat wijt en zijt bekend staat om zijn onbestuurbaar heid, zijn problemen allerhande en zijn onstabiliteit. Denk je niet dat buitenlands kapitaal veeeele malen liever zou investeren in een, weliswaar een iets kleine maar, stabiel Vlaanderen dan in dat verziekte België? Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2010 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
#1453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn wel bedoeld om verder te kunnen aanmodderen met 19 ocmw's, 19 gemeenteraden, 19 burgemeesters enz. enz. (*) Trouwens, we zouden beter zwijgen over de hoofdstad van Europa. Het enige wat Brussel is, is dat het een paar van die EU-instellingen huisvest op haar grondgebied. Europa heeft geen 'hoofdstad'. Wij profiteren wel van dat onbegrip in de geesten van velen, maar we zijn daar beter wat voorzichtiger mee. Als we de grote broeren wat teveel jennen daarmee, dan verhuizen ze parlement en commissie binnen de kortste keren naar Oostenrijk, Tsjechie, Hongarije, Slovakije, Slovenie ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#1454 |
Europees Commissaris
|
![]() Koudwatervrees?
|
![]() |
![]() |
#1455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem het voor mijn part: overgevoeligheid aan de oren voor Hollandse lawaaierigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#1456 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#1457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er een probleem mee dat het mijn politieke visie is dat we best als onafhankelijk Vlaanderen, naast Nederland, deel uitmaken van de EU (en dat de invloed van dat kleine Vlaanderen in gans de EU niet groter of niet kleiner is dan het aantal Vlamingen, ten opzichte van het aantal Europeanen) ?
![]() |
![]() |
#1458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw visie is er een van angst. Angst voor minorisering ten opzichte van Nederland. Kennelijk is die angst er niet als het om de EU gaat. Angst is een slechte raadgever. |
|
![]() |
![]() |
#1459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me alleen maar niet verliefd op Nederland, dus begeer ik haar niet als bruid. Een gezellige party met gans de EU: hmm hoe meer hoe liever.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2010 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
#1460 |
|
![]() geen uitstraling dus.
|
![]() |