![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb soms de indruk dat ik naar een split-screen zit te kijken waarbij de antagonisten langs de ene kant gezellig zitten te keuvelen onder elkaar, niet gehinderd door de antagonisten aan de andere kant (die net hetzelfde doen) en waarbij er af en toe wat salvo's over en weer vliegen.
Een echte loopgravenoorlog.
![]() |
#1522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij niet? Waarom niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1525 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tjah? D�*t zou pas hallucinant zijn vrees ik. Maar zoals je weet, liggen de feiten anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 december 2010 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1. Een overheid die pleit voor duurzame relaties zal imho niemand verhinderen om vreemd te gaan. Althans, ik ken toch niemand die zich laat leiden door de overheid als het op kiezen van een bedpartner aankomt. Misschien ligt dit voor Dewinter anders, ik weet het niet.
2. Pleiten dat homo's een heteroseksuele relatie beginnen heeft imho eerder een nogal perfide ondertoon, en zal er enkel toe bijdragen dat de homogemeenschap zich afkeert van de overheid omdat ze zich niet erkend voelt in haar eigenheid. Ik denk dat beide argumenten al enkele dagen geleden uitvoerig zijn beschreven, niet?
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het pleiten voor duurzame monogame relaties moet nalaten omdat dit niemand zal verhinderen om toch vreemd te gaan... Wat is dan het nut van het pleiten voor condoomgebruik? Verhinderd dat iemand om er geen te gebruiken? Natuurlijk kan het pleiten voor duurzame monogame relaties helpen. net zoals het condoom gebruik ook helpt. Niet genoeg, maar het helpt. Pleiten dat homofielen een heteroseksuele relatie zouden beginnen is inderdaad een brug te ver. Toch mag opgemerkt worden dat het virus zich het meest verpreidt bij homoseksuele mensen met wisselende parners en het minst bij duurzame monogame heterorelaties. De biseksuelen hebben recht op dit soort informatie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 december 2010 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef immers niet wat u eruit haalt, maar wel de totaliteit. En daarin staat niet dat ik ervan uitga dat hij sowieso gelijk heeft, maar wel dat hij "met grote waarschijnlijkheid tot een correcte conclusie kan komen". Ook die twee laatste woorden, die u schijnbaar niet in uw redenering wilt opnemen daar u ze niet in het vet plaatst, hebben hun betekenis in het geheel van wat ik neerschrijf. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere opvoeding is een zekere vorm van "indoctrinatie" (etymologisch verwant met het woord "doctus"), want je geeft je kinderen hoe dan ook tijdens de opvoeding een bepaald waardenpatroon mee. Je geeft dus altijd iets van je eigen opvattingen, waarden, meningen, geloof, enz. mee. Dat hoeft niet altijd met veel woorden gebeuren, want bij de opvoeding geldt nog steeds: "woorden wekken, voorbeelden trekken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal geen enkele. Ga je deze discussie na, dan merk je onmiddellijk dat de opponenten hun meningen tot feiten verklaren. Uitleg is er bijna nooit bij. Dat was wel heel typerend: waarom een geloofsopvoeding nu al dan niet "indoctrinatie" is, vernemen we niet, want wat men ons voor de voeten werp (nl. je leert het bestaan van God = een leugen) is weer eens een mening en geen feit als dusdanig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze gaan beseffen dat hun geloofwaardigheid door dergelijke standpunten heel sterk achteruitgaat, zoniet volledig teniet wordt gedaan. Of ze daardoor echter anders gaan denken, is nog maar de vraag. Ik vrees dat een hoge mate van perversiteit onlosmakelijk verbonden is met hun denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot er eentje eens op reageert. Blijf jij het ook niet verbazend vinden dat men dit element netjes blijft negeren, om toch maar de stelling "godsdienstige opvoeding = indoctrinatie" recht te kunnen houden?
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 december 2010 om 14:24. |
![]() |
![]() |