Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 22:29   #141
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Lucien heeft gewoon gelijk! Er is momenteel hoegenaamd geen "clash" over de toekomstige ideologie of strategie van de partij aan de gang, maar zuiver over "belangen" (o wat een woordspeling *zucht*).
Dat mag grotendeels op conto van FDW worden geschreven.

Soit, ipv een volksverlakker zoals JDD te bekampen, heeft het VB besloten hem te kopiëren. Pijnlijke defensieve houding.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 januari 2008 om 22:31.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 22:52   #142
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat mag grotendeels op conto van FDW worden geschreven.

Soit, ipv een volksverlakker zoals JDD te bekampen, heeft het VB besloten hem te kopiëren. Pijnlijke defensieve houding.
Bwa, ik denk dat je hier toch een beetje makkelijk door de bocht gaat. Ik ben niet dol op LDD maar ik kan alleen maar vaststellen dat de partijen die kozen voor Vlaanderen vandaag aan de kant gezet worden door België. Dan is het toch beter om Open VLD, CD&V, SP.a en groen? de rekening te presenteren.

Voor de rest blijft LDD een ultraliberale partij die zonder Dedecker weinig of niets klaarmaakt en zo'n beetje van overal politiek personeel bij elkaar harkt. Maar goe: liever Open VLD een ferme peer stoven dan LDD.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 22:57   #143
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

LDD is even Vlaamsnationalistisch als Anciaux. Niet dus.
Oud 13 januari 2008, 23:01   #144
litaliboemballaboem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
een achteruitgang qua aantal mandatarissen is zelfs een zegen : het vergroot de greep van de leiding op de "gelukkige verkozenen".
De partijLEIDING verliest dus elke verkiezing, ocharme...
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 23:04   #145
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Bwa, ik denk dat je hier toch een beetje makkelijk door de bocht gaat. Ik ben niet dol op LDD maar ik kan alleen maar vaststellen dat de partijen die kozen voor Vlaanderen vandaag aan de kant gezet worden door België. Dan is het toch beter om Open VLD, CD&V, SP.a en groen? de rekening te presenteren.

Voor de rest blijft LDD een ultraliberale partij die zonder Dedecker weinig of niets klaarmaakt en zo'n beetje van overal politiek personeel bij elkaar harkt. Maar goe: liever Open VLD een ferme peer stoven dan LDD.
ultraliberaal doet me ook vrezen: voor een ongebreidelde immigratie, en dat zou ook maar eens moeten worden bekendgemaakt. Eénmaal dat bekend verliest LDD de helft van zijn stemmen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 23:09   #146
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ultraliberaal doet me ook vrezen: voor een ongebreidelde immigratie, en dat zou ook maar eens moeten worden bekendgemaakt. Eénmaal dat bekend verliest LDD de helft van zijn stemmen.
Ze zijn zogezegd voor 'selectieve gastarbeid'. Dat kennen we nog uit de jaren '60 toen de intersectoriële mobiliteit verboden werd. We zien vandaag wat het opleverde.
Oud 13 januari 2008, 23:09   #147
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
LDD is even Vlaamsnationalistisch als Anciaux. Niet dus.
Alsof je vanuit verschillende perspectieven niet via een aparte analyse tot dezelfde conclusie kan komen.
Oud 13 januari 2008, 23:15   #148
Den Ardennees

Standaard

hoe dan ook, ik denk dat Jean Marie Dedecker zijn partij zélf naar de ondergang zal helpen. We hebben genoeg gezien hoe hij vaak hij ruzie veroorzaakte in zijn VLD-periode. Het is wellicht gewoon wachten op het eerste meningsverschil in zijn partij eer de etterbuil openbarst, of eer een partijlid zijn dictatuur beu is.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 januari 2008 om 23:16.
Oud 13 januari 2008, 23:18   #149
litaliboemballaboem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
hoe dan ook, ik denk dat Jean Marie Dedecker zijn partij zélf naar de ondergang zal helpen. We hebben genoeg gezien hoe hij vaak hij ruzie veroorzaakte in zijn VLD-periode. Het is wellicht gewoon wachten op het eerste meningsverschil in zijn partij eer de etterbuil openbarst, of eer een partijlid zijn dictatuur beu is.
Je vergeet een iets, nu heeft zijn partij nog maar 6% maar wat de volgende verkiezing? 10% 15% of meer? Zo'n partijen kunnen zelfs etterbuilen aan die openbarsten, zolang JMDD nog maar leeft... Wat je zegt geldt enkel als de etterbuil NU (voor de volgende verkiezing) openbarst.
Oud 13 januari 2008, 23:22   #150
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
Je vergeet een iets, nu heeft zijn partij nog maar 6% maar wat de volgende verkiezing? 10% 15% of meer? Zo'n partijen kunnen zelfs etterbuilen aan die openbarsten, zolang JMDD nog maar leeft... Wat je zegt geldt enkel als de etterbuil NU (voor de volgende verkiezing) openbarst.
dan nog, ik sluit een LPF-scenario niet uit. De partij is gewoon te snel gegroeid en ven één man afhankelijk.
Oud 13 januari 2008, 23:23   #151
litaliboemballaboem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
dan nog, ik sluit een LPF-scenario niet uit. De partij is gewoon te snel gegroeid en ven één man afhankelijk.
En die man zal niet weggaan, of hij zou moeten worden vermoord, wat ik niet uitsluit.
Oud 14 januari 2008, 09:31   #152
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat LDD niet voor een ongebreidelde immigratie is. Mogelijk wel voor een gemakkelijker immigratie van mensen die hier nodige zijn.

Echte (rijke) liberalen zijn natuurlijk voor meer immigratie, dan pikken zij er de 'goei' uit om wat meer te verdienen, en het kaf is op de rug van de anderen maar dat is hun zorg niet. Dus een zeer asociale maatregel.
Oud 14 januari 2008, 09:37   #153
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
En die man zal niet weggaan, of hij zou moeten worden vermoord, wat ik niet uitsluit.
Pim was in één klap weg. JMDD is er nog altijd. Naast zich heeft hij Boudewijn Bouckaert en Yvan Sabbe, beide mannen van formaat.
Als JM de tijd krijgt om te groeien en een behoorlijk deel van de VLD kan overnemen dan kan dat op lange termijn heel wat teweeg brengen. Wat stemmen afsnoepen van VB-NVA is een doodlopend straatje.
Oud 14 januari 2008, 11:53   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Terug naar de topic zelf...

Valkeniers is de pasmunt (zeg maar cement) om de boel bij elkaar te houden. Vanhecke met zijn Mata Hari heeft zichzelf onmogelijk gemaakt (geen concensus meer mogelijk) en daar hebben zijn talrijk geworden vijanden gebruik van gemaakt. Wil meteen ook zeggen dat geen concensus mogelijk is rond Dewinter én Annemans. Verandert dat iets aan de zaak ?
Wij gaan nu een beetje terug naar het Dillen-tijdperk van de beginjaren '90. Het tijdperk van de baronniën. Dillen liet overal begaan omdat hij niet meer de macht en de goesting had om in te grijpen. Colen heeft dit trouwens in de krant laten zetten. Het Blok verdeeld zoals India eeuwenlang, in honderden vorstendommetjes, met almachtige radja's en maharadja's. Ook een positieve noot: de hoerentent op de Madou moet niet ongerust zijn, ze zullen bij het afsterven van hun bok niet als sutti's mee op de brandstapel moeten om levend verbrand te worden. Dat is wettelijk verboden...

Wat we nu zullen zien is een voorzitter zonder basissteun in de hoogste partijorganen. Die langs alle kanten om steun zal moeten smeken. Duwen en trekken, en complotten smeden. Wie denkt dat de tegenstellingen met Valkeniers opgelost zijn, dwalen. Integendeel, afrekeningen zullen volgen.
Interessante ontwikkeling.
wat een quatsch !
de partij drijft al jaren op de goede krachten en het NSV netwerk ... en al die mensen erkennen de kwaliteiten van BV, en de militanten kennen hem heus wel vanop de acties !

de meest geschikte man op de juiste plaats, én een naadloze vernieuwing

d�*t doet tandenknarsen bij elkeen die op een interne twist zat te wachten natuurlijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:56   #155
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vraag me af of Bruno Valkeniers familie is van die andere Valkeniers, Jef Valkeniers, ex-Volksunie parlementslid

de kans lijkt me wel groot aangezien er volgens deze site slechts 31 Valkeniersen in Belgie rondlopen: http://www.familienaam.be/
.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2008 om 11:57.
Oud 14 januari 2008, 11:56   #156
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vraag me af of Bruno Valkeniers familie is van die andere Valkeniers, Jef Valkeniers, ex-Volksunie parlementslid

de kans lijkt me wel groot aangezien er volgens deze site slechts 31 Valkeniersen in Belgie rondlopen: http://www.familienaam.be/
Jef is nu VLD'er in Schoten , als ik mij niet vergis
Oud 14 januari 2008, 12:48   #157
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat een quatsch !
de partij drijft al jaren op de goede krachten en het NSV netwerk ... en al die mensen erkennen de kwaliteiten van BV, en de militanten kennen hem heus wel vanop de acties !

de meest geschikte man op de juiste plaats, én een naadloze vernieuwing

d�*t doet tandenknarsen bij elkeen die op een interne twist zat te wachten natuurlijk !
Ik vertrouw geen enkele politieker meer. Wie ik nog minder vertrouw zijn mensen die na hun carrière de politiek opzoeken om uit te bollen en aldus een riant (cumuleerbaar) pensioen opbouwen. En dan nog wel via het voorzitterschap van een steunpilaar van de neutrale Vlaamse Beweging. Die dan opeens "Het Licht" hebben gezien. De Bont is nog zo'n exemplaar.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 14 januari 2008 om 12:49.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:00   #158
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw geen enkele politieker meer. Wie ik nog minder vertrouw zijn mensen die na hun carrière de politiek opzoeken om uit te bollen en aldus een riant (cumuleerbaar) pensioen opbouwen. En dan nog wel via het voorzitterschap van een steunpilaar van de neutrale Vlaamse Beweging. Die dan opeens "Het Licht" hebben gezien. De Bont is nog zo'n exemplaar.
Wat jij allemaal verzint om je onzin toe te dekken, het is niet te schatten.
Oud 14 januari 2008, 13:02   #159
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ofwel wordt het een politieke partij en dan vertrekken er op slag een pak, ofwel gaat die partij als de LPF ten onder. Maar met al het volk dat hij heeft aangetrokken en de gemaakte beloftes moét het gewoon mis gaan in 2009.
Oud 14 januari 2008, 14:17   #160
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat een Bull Shit alweer !?!

wat de zogezegde Vlaamse journaillisten/politiek experten ook mogen beweren, Bruno Valkeniers is bekender bij de militant uit de Vlaamse beweging dan VanHecke was bij zijn aantreden.

mocht ik mijn pappenheimers niet beter kennen, zou het mij mateloos verbazen dat het journaille Bruno Valkeniers nu als een complete nieuwkomer in de Vlaamse beweging en dus ook in het Vlaams Belang tracht af te schilderen

één woord : journaillistiek.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2008 om 14:17.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be