![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben zionist. Van mij mogen de joden een land hebben. Maar dat land moet zich dan wel een beetje aan de internatinale regels houden.
Mensen gaan uitschelden voor nazi en antisemiet omdat ze de misdaden van Israel en sommige eigenschappen vh joodse volk op de korrel nemen is een achterhaald en doorzichtig afweermechanisme, daar zit roest op, ge moet dat vervangen. Napoleon zei dat ge niet te lang met dezelfde vijand moogt vechten omdat ge hem zo al uw trukskes aanleert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sodemieter op jochie je bent hartstikke mesjogge ![]() Gelukkig niet... Ik denk trouwens niet dat je daar in Vlaanderen zoveel voorstanders van zult vinden... zelfs in de kwestie Israel-Palestina zijn ze verdeeld, veel Nederlanders steunen Israel, de meeste Vlamingen (en flaminganten overigens) hebben meer sympathie voor de Palestijnen. Ik hoop alvast niet dat in jouw groot-Nederland de Vlamingen zullen behandeld worden als de Palestijnen in Israel... De Engelsen hadden zelf de Balfour-verklaring geschreven, en wisten dus heel goed wat die betekende, er stond nooit in dat heel Palestina Joods moest worden. In dat opzicht waren de Palestijnse aanslagen eigenlijk gerechtvaardigd, de Palestijnen streden voor onafhankelijkheid van de kolonisator en tegen de kolonisatie van hun land door een ander volk. Natuurlijk wordt dit door zionisten als terrorisme beschouwd, terwijl hun eigen aanslagen als vrijheidsstrijd worden beschouwd. Zo zie je maar... what's in a name... Laatst gewijzigd door tomm : 20 januari 2008 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat propaganda en machtige vrienden al niet kunnen doen... maar in de Arabische en moslimwereld wordt Israel nog steeds gezien als een creatie van terroristen en moordenaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik snap eigenlijk niet waar dat verhaal vandaan komt dat Palestijnen Transjordaniërs zijn die eruit getrapt zijn?
Waarover hebben jullie het?
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() landpikkerij en etnische zuivering ten behoeve diegene die volgens de torah uitverkoren zijn via hun bloed, tiens
ge weet wel, wij hebben hier zo'n zeventig jaar geleden ook zo'n blut und boden & lebensraum theorie gehad. Maar die is hééél slecht . alleen als torah consoorten dat doen, is het goed. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
En voordat we weer in die discussie terechtkomen: Kijk eens naar de wereldranglijst van persvrijheid en welke plaats Nederland, respectievelijk België hierop innemen. En dat Vlamingen meer sympathie zouden hebben voor Palestijnen betwijfel ik. Daarbij, de strijd van de Vlamingen vertoont meer overeenkomsten met die van het Joodse volk dan met de Palestijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Jordaanse koning Hoessein heeft nooit om de belangen van de Palestijen gegeven. En de Palestijnen hebben nooit het Jordaanse koningshuis gerespecteerd (en waarom zouden ze?) Dus, voor mij is Zwarte September juist het ultieme bewijs dat Palestijnen en Jordaniërs twee duidelijk verschillende volkeren zijn, met duidelijk verschillende belangen.
![]() |
![]() |
#152 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ze hebben het nog niet door dat het "jij bent antisemiet, dus nu moet je maar zwijgen voor mijn uitverkoren leugens"truukje allang uitgewerkt is. de Vn resoluties zijn zéér duidelijk. Israel is de agressor en oorzaak ! Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo vroeg niet aan de fles zitten , jochie ! elke oprechte vlaams (volks) nationalist kan niet anders dan de strijd tegen de israelische bezetter steunen die net als de Waal heelder stukken de fact annexeert en koloniseert. Onder VlaamsNationalisten pakken uw kinderlijke leugentjes niet hoor ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 20 januari 2008 om 17:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
We zijn het eens dat de Westbank eigenlijk (Trans-)Jordanië is? Sta me toe om even ongenuanceerd, en kort door de bocht, mijn standpunt hierover uit te leggen. De Arabische buurlanden van Israël zeiden eerst tegen de arabische inwoners van het gebied "Ga uit de weg, dan maken wij de Joden voor jullie af'' in de veronderstelling dat dat zou lukken. Ze hebben het massaal en met man en macht geprobeerd maar het is niet gelukt. Hoe dan ook, die oorlogen leverde een gigantische hoeveelheid vluchtelingen op die allemaal naar de buurlanden van Israël trokken. Die buurlanden hebben zich nooit iets gelegen laten liggen aan die vluchtelingen waarvoor zij, in ieder geval mede-, verantwoordelijk waren. Sterker nog, Trans-Jordanië gaf zomaar de Westbank op met de impliciete mededeling "Zoek het zelf maar uit''. De Palestijnen zijn Jordanië uitgeknikkerd, zijn Libanon en Tunis uitgeknikkerd. De arabische buurlanden zitten met die vluchtelingen in hun maag, niet in het minst omdat ze ze herinneren aan hun nederla(a)g(en). Trans-Jordanie is een kunstmatige staat, net als veel landen in dat gebied. De enige kunstmatige staat in dat gebied die fel bestreden wordt is Israël, tengevolge van het arabisch antisemitisme. De buurlanden hebben allemaal boter op hun hoofd en zouden de laatsten moeten zijn om met een vinger te wijzen. Ze hebben, hoewel ze daartoe zeer goed in staat zouden zijn geweest, nooit één vinger uitgestoken om hun 'Palestijnse broedervolk' te helpen. Integendeel, het is bewust beleid geweest om de Palestijnen in erbarmelijke toetstanden te laten leven om het conflict te laten voortduren en de druk op Israël op te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Fursa Sa'eeda!
![]() Moslims moeten maar wat werken aan hun aaibaarheidsfactor, zoals de joden dat doen. Jullie zijn niet zielig genoeg, dat is het. Ergens is dat nog iets om trots op te zijn maar meer dan eer gaat ge er niet aan overhouden. De joden brengen nu eenmaal beter entertainment dan de moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elke Jan, Piet of Klaas werd na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk en de nasleep ervan toegestaan een eigen land te stichten, behalve het Joodse volk. Dáár ligt de kern van het probleem. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar er zijn bitter weinig redenen om de stadsbewoners en olijfboomkwekers van de Westbank als hetzelfde volk te beschouwen als de Jordaanse bedouienen. En die bedouinen zijn misschien niet de meerderheid van de bevolking in Jordanië, maar ze zijn wel de backbone van het leger, ze stonden lange tijd, ook na de onafhankelijkheid, onder rechtstreeks commando van een Brits officier, en ze vormden en vormen de ultieme machtsbasis van het hashemitisch koningshuis in (Trans-)Jordanië. Ik ben het voor de rest volkomen eens met je kritische analyse van de Arabische buurlanden, of beter: de autocratische machthebbers in die landen. Maar, ik geloof niet dat louter het 'arabisch antisemitisme' (een nogal rare uitdrukking, aangezien Arabisch een semitische taal is) de voornaamste oorzaak van de houding van de Arabische landen tegenover israel zou zijn. Anti-imperialisme, het gevoel dat zij nog steeds moeten leven met de gevolgen van koloniale en neo-koloniale inmenging, dat lijkt mij ook een cruciaal punt. Immers, het was een Europese, Russische en Amerikaanse beslissing om de staat Israel op te richten. Trouwens, ook alle overige artificiële grenzen die de Britten en de Fransen hebben nagelaten, werden en worden door de Arabische landen in vraag gesteld: de grens tussen Syrië en Libanon bvb, tussen Syrië en Turkije, die tussen Jordanië en Saudi-Arabië, tussen Irak en Saudi-Arabië, het bestaan van Koeweit dat door Irak al in vraag is gesteld. Of de vele panarabische experimenten, door Nasser, de baathisten of Khaddaffi, waarbij de begrenzingen van de postkoloniale nationale staten als betekenisloos werden beschouwd.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 januari 2008 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||
Minister-President
|
![]() wie zoekt die vindt...zeker als het over terechte kritiek gaat over je landpikkend en volksverdrijvend zionland.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
De nazi's hadden ook zo'n methoden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Ja, ik ben het met je eens, de stadsbewoners en olijfboomkwekers zijn andere mensen dan de bedoeïnen. Maar al met de oprichting van Trans-Jordanië ''erfde'' het land het grootste deel van die mensen. Ik gebruikte de term arabisch antisemitisme zoals die in de volksmond wordt gebruikt, correcter is inderdaad anti-judaïsme. Hoezeer ik het ook eens ben met je analyse in de laatste alinea's, feit blijft dat ondanks de onderlinge grens- en meningsverschillen, Israël nog steeds als de ''gemeenschappelijke vijand'' wordt gezien. Soms vanuit pan-arabisme, soms vanuit het verdoezelen van de eigen, interne problemen maar altijd gebruikmakend van een gemeenschappelijk anti-Joods gevoel. De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing. Maar ik krijg jeuk van mensen die nog steeds het bestaansrecht van Israël in twijfel trekken. Ik vraag me dan altijd af wat hún oplossing zou zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||
|
![]() Citaat:
Ja, dat is pas bewijs. Citaat:
Dat heeft geen zin bij jou. Voor jou is iedereen die het niet met je eens is een Jood. Dat zegt meer over jou dan over je gesprekspartner. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing." Hier kan ik mij volledig bij aansluiten. Maar momenteel evolueren we eerder naar een drie-statenoplossing, of misschien juister: een twee-staten-en-een-half-oplossing, met de huidige toestand in de Gaza-strook. En de vraag was al hoe economisch levensvatbaar een Palestijnse staat uberhaupt zou zijn. Een 'staat' Gaza is totaal onwerkbaar. Anyway, over het bestaansrecht van Israel: als de PLO zelf, de PFLP, de leider van de 2de Intifadah Marwan Barghoutti, Egypte, Jordanië, ... het bestaansrecht al erkennen, waarom zou iemand dan in Europa vanachter zijn pc-scherm moeten zitten beweren dat Israel niet bestaat? Dat lijkt mij nogal onnozel.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 januari 2008 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |