![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar geen staten, bijgevolg hebben ze onder geen beding het recht oorlog te voeren.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha en waarom niet? Bezetting is bezetting, annexatie is annexatie. Ik heb geen toelating nodig van de vn of de eu of eender welke antidemocratische instelling om grondgebied van het eigen land te beschermen. Wil het FDF brussel uitbreiden, dan zal het FDF extra veiligheidsmaatregelen rond zijn kantoren moeten plaatsen zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() En welke daad van agressie heeft het FDF gesteld? Zeg dat nu eens. Staan roepen is bij mijn weten nog altijd geen daad van agressie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel uitbreiden zou als een daad van agressie kunnen beschouwd worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of om het heel eenvoudig te stellen: Brussel kan niet worden uitgebreid zonder Vlaamse toestemming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een Vlaamse partij die dit zou toestemmen wordt totaal afgeslacht de volgende verkiezingen, dat is waar, het omgekeerde zou bizar zijn, niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leuk symptomatisch dat zelfbenoemde anti-nationalisten als Belgisch nationalist Geert C geen vuiltje aan de lucht zien als de Brussels-Franstalige bourgeoisie dit al een halve eeuw doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens, Geert, een Nederlandstalige school oprichten in Komen werd ook al beschouwd als een daad van agressie, wat is dan een uitbreiding van Brussel??
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik zou u mijn eerlijke mening over het FDF geven, maar ik vrees dat ik dan een waarschuwing wegens onbehoorlijk taalgebruik riskeer.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen beschouwen zelfs de vraag om de taalwetgeving in de Vlaamse Rand na te leven als een daad van agressie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is net goed, laat ze maar arrogant wezen. Hoe meer FDF'ers hun kop laten zien hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 maart 2008 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het glijdende-schaal-argument is zo verschrikkelijk afgezaagd. Indertijd werd dat ook al gebruikt om talloze politieke kwesties voor zich uit te schuiven: "we gaan dit en dat niet doen, want dan komen er die en die eisen die nog verder gaan." Het is niet omdat na eis A eis B komt dat ik, als ik daar goede redenen voor zie, eis A niet moet inwilligen. Ik kan daarna m.b.t. eis B nog altijd op het rempedaal gaan staan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik pleit gewoon voor andere afspraken, juist omdat de huidige door hun gebrek aan realisme onnaleefbaar zijn. Ik zie niet in wat dat met "Franstalige manifestatiedrang" te maken heeft. Als de Franstaligen mijn bondgenoten zijn in deze kan mij dat geen moer schelen. Hun motieven zijn wellicht niet eens de mijne, en dat hoeft ook niet. Hun vraag om Brussel uit te breiden is volkomen legitiem en het is ronduit hypocriet van de Franstaligen te eisen dat zij hun taboes opgeven als de Vlamingen daar zelf niet toe in staat zijn. Citaat:
![]() Ik spreek in naam van mezelf en de gevolgen van mijn uitspraken kunnen mij geen lor, geen zier en geen sikkepit schelen. Ik streef de neveneffecten - producten van emo-nationalisten kennelijk - niet na. Hadden Copernicus en Darwin moeten zwijgen omdat hun denkbeelden de mensheid in hun superioriteitsgevoelens zouden kwetsen? De geschiedenis zal mij later wel gelijk geven. Ik ga voor eeuwige roem, niet voor een pyrrhusoverwinning. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je reageert gewoon op dingen die ik nooit geschreven heb, maar die jij meent tussen de lijnen of god-weet-waar te lezen. Wie voert er dan de dovemansdiscussie? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 4 maart 2008 om 20:17. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gestolen eigendom noem ik niet 'legitiem'.
![]() Maar die discussie kunnen we hier best niet voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn wel meer politici die onpopulaire beslissingen hebben genomen waarvan achteraf de meerderheid erkende dat ze terecht waren. Het probleem is natuurlijk dat a) we geen politici van dat kaliber meer hebben (alleen De Gucht komt in de buurt) b) de macht van de kiezer niet in overeenstemming is met zijn rede en redelijkheid: van het ene heeft hij te veel, van het andere te weinig En zo sukkelen we van de ene ondoordachte beslissing naar de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alle problemen komen voort uit de panische angst een minderheid te zijn in belgië, onder nederlandstalig bevel (dit is ook één van de reden van de bourgoisieopstand die tot de formatie van belgië heeft geleid). Daarom bestaan al die rare consructies in belgië. Nu willen franstaligen nog dat laatste stukje, een paritaire senaat. Daarom werd de nederlandstaligen decennia als tweederangsburgers behandeld. En daarom wilden de franstaligen geen tweetalig land in 1932, daarom willen ze faciliteiten. Wel die houding kan niet blijven duren. Het geduld is langzaam op. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik herhaal de stelling nog even: elke aanslag op een territorium, of het nu gemeenschappelijk of particulier is, en zelfs op bezittingen tout court, is een casus belli. |
|
![]() |
![]() |