![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Burger
|
![]() Weet maar zeker dat er toch heel wat van die allochtonen die een huis hebben in het thuisland zich kapot hebben gewerkt in de mijnen.
En ook dat je het sociaal systeem voor een deel te danken hebt aan al die vervelende en rotallochtonen die hun thuisland hebben verlaten voor in die verotte mijnen te komen werken..
![]() |
#143 |
Partijlid
|
![]() in de mijnen?
dat zijn vooral de italianen en misschien ook wel de turken. maar ik denk niet dat er veel Marokkanen en Tunesiers gewerkt hebben in onze mijnen.. Laatst gewijzigd door Fabke : 18 maart 2008 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koerd met alle respect maar het sociaal systeem is niet te danken aan gastarbeiders die in de mijnen werkten.
Het is ontstaan door arbeiders die hun leefomstandigheden in fabrieken rond de eeuwwisseling niet meer pikten en zelf door de duitsers tijdens de tweede wereldoorlog ( kinderbijslag werd door duitsers ingevoerd) Toegankelijke medische zorg, vakantiegeld, verlofdagen, pensioen en werkloosheidsuitkering dateert van voor een gastarbeider een mijn zag, dus wel serieus blijven he? Daarmee wil ik niet zeggen dat die mensen niet hard gewerkt hebben maar dat haalde hen dan ook binnen een generatie uit de armoede, dat zou anders zijn moesten ze niet als gastarbeider de kans hebben gehad Laatst gewijzigd door alice : 18 maart 2008 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2)De draad is: "een leven zonder allochtonen ?", en u bent er ééntje. 3) Waar praat ik op abnormale en onrespectvolle manier tegen u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat ik daar iets tegen hebn maar kom niet meer af met "de mijnen", die man zijn generatie heeft daar nooit een voet binnen gezet. (hij is rond de 45 jaar). De mijnen, dat is voltooid verleden tijd. Die zijn allang dicht, wist u dat niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ik er meerdere ken die één of meer huizen in hun thuisland hebben die hier in een sociale woning zitten aan rond de €150 per maand dat doet zeer. Mocht ik bij het OCMW gaan aankloppen dan zouden ze zeggen 'Je hebt toch een eigendom madam? Awel verkoop het!' Nog zoiets dat ik niet snap, als ik zelfstandig begon moest ik het bewijs voorleggen dat ik bedrijfsbeheer 'gestudeerd' heb. Aan de andere kant zijn bovenvermelde allochtonen zelfstandig (yep, zelfstandig en ze huren sociaal ![]() Voor alle duidelijkheid: ik verwijt hen niets, ze zouden zot moeten zijn om er niet van te profiteren, wel diegenen in de regering die deze absurde toestand mogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
HOE ik voor een onafhankelijk Koerdistan zal zorgen, zijn nogmaals u zaken niet meneer spook. En je zegt dat ik aan het zagen ben, is dat respect hebben dan volgens jou? Jou werelddeel my *ss ja, hoeveel recht jij hebt om hier te wonen, enenveel ik. Jij hebt een Belgische identiteitskaart, ik ook. Je bent 0.0 meer waard als mij in dit kleine Belgenlandje... En inderdaad ik ben een allochtoon en ben er ongelofelijk fier op Citaat:
![]() Dat is nou een marokkaan die jij persoonlijk kent, er zijn een pak meer allochtonen die IK persoonlijk ken en die zich hier kapotwerken voor een huis te kunnen bouwen in hun thuisland. Dus wat die marokkaan van jou allemaal uitspookt, i do not care... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals je dacht dat er veel meer een werkloosheidvergoeding trekken dan uit de cijfers blijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
een pak meer die werken? je woont echt niet in dezelfde stad dan ik ![]() en ik heb al meerdere verhalen (betrouwbare bronnen !!) van vele allochtonen die gewoonweg profiteren van ons sociaal systeem, en met hun kledij (en baard) denk ik niet dat echt werkwillig zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ontken niet dat er mensen zijn die werkloosheidsvergoeding trekken en daarnaast in het zwart bij verdienen. Zowel autochtonen als allochtonen. Ik kan je verzekeren dat ik tegen zwartwerk ben. Inderdaad, de Marokkanen en Turken werden niet naar hier gehaald om in de mijnen te werken. Ze zijn wel naar hier gehaald om te werken, toen er in de industrie werkvolk te kort was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt hetzelfde probleem met vb. gepensioneerden die hun huis verkopen, het geld op de bank zetten, en dan een sociale serviceflat vragen. Citaat:
Er zijn inderdaad nog lancunes in de wetgeving, maar die zijn voor iedereen gelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Notabene: ik heb het grootste respekt voor de vrijheidsstrijders die met de wapens in de hand vechten voor een onafhankelijk Koerdistan. Voor de anderen, die "ongelofelijk fier "zijn rustig in Europa te wonen, liggen de zaken een beetje anders...Ik vraag me af wat die hier uitvoeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je toch al met cijfers bewezen dat de meerderheid wel werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij hebt respect voor mensen die de wapens opnemen en geweld gebruiken? Ik heb meer respect voor mensen die hun doel vreedzaam proberen te bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar doordat ze naar hier gekomen zijn, toen we ze nodig hadden, is de economie zo sterk kunnen groeien. Ze hebben hier belastingen en sociale bijdragen betaald, en zo mee ons sociaal systeem opgebouwd. Ze betalen nu ook belastingen en RSZ, net zoals jij en ik. |
|
![]() |
![]() |