![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet tegen de Nederlanders. Ik vind gewoon sommige Nederlanders arrogant met hun steeds opgestoken vingertje. Ik kom mij ook niet bemoeien met de Nederlandse politiek, alhoewel daar ook het een en het ander te zeggen valt. U schetst dit allemaal veel te zwart-wit. Maar ik geef toe, ik zie me niet als een onderdaan van koningin Beatrix. Nog in geen 100.000 jaar. En zo denken er velen hier over, wat u ook mogen beweren of uitbazuinen.
Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt voor die "mentaliteit": wat is een mentaliteitsverschil als je beweert limburger te zijn en niet vlaming? Ook Vlamingen zijn toch "Belgen" voor jou? Waarom verschilt een noord-brabander meer van een Antwerpenaar dan een Limburger van een West-Vlaming? Daarenboven ken je enorm veel "mentaliteit" toe aan grenzen op de landkaart en onderschat je klassen en opvoeding binnen een bevolking. ik heb Beatrix en Balkenende nog niet zien pissen tegen kathedralen. Ik heb Verhofstadt en Dardenne daarentegen wel al ferm strontzat gezien... Zo zie je maar. Citaat:
Als het typisch aan een Nederlands "volk" (u zegt zelf dat het een ander volk is, niet?) dat sommige arrogant zijn, is de hele wereld een Nederland.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 maart 2008 om 11:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Omdat het geschiedenisonderwijs over het ontstaan van Belgie, onderdeel is van de overheidspropaganda. Wanneer men Vlaamse kindertjes de waarheid zou onderwijzen, namelijk dat de Vlamingen helemaal niet zaten te wachten op een afscheuring in 1830, dan brengt dat de eenheid van het land in gevaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Graag een bron? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 maart 2008 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgique had, en heeft, dan ook nood aan geschiedvervalsing om te kunnen overleven.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Uw replieken zinderen van persoonlijk en orgineel zelfstandig denken:
Citaat:
Citaat:
Waarom zegt u niet gewoon: 'ja zuster' of 'neen zuster'. Het zou u bovendien nog het laatste restje moeite besparen. Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 16:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Misschien kan je er een poll van maken: vind u dat system knuppels manier van spreken in vraag mag stellen?
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Op dit forum mag men iedereen en alles in vraag stellen. En daarom heeft dit forum ook succes. Maar ook dit laatste moet men relativeren. Vaak zijn het altijd dezelfde mensen die discussiëren.
Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
ach, ja, ertussendoor dan.
![]() |
![]() |
#157 |
Parlementslid
|
![]() Zijn Nederlanders arrogant? Nou echt niet! Er zijn er heus wel die denken dat Nederland Gods Geschenk is aan deze Aardkloot, maar dat zijn ze echt niet allemaal en als het over arrogantie gaat dan kan de Vlaming behoorlijk meespreken. Op dit forum heb ik vaak genoeg gelezen dat ''Vlaanderen het rijkst is''..''Vlaanderen heeft het beste onderwijs'', Vlaanderen dit, Vlaanderen dat. Je zou bijna gaan denken dat het de Hof van Eden is. Een gezond nationaal gevoel is okay, maar van de daken schreeuwen wat er allemaal het best, het mooist en het meest is, dat lijkt me nog veel arroganter. En trouwens, je zou als Vlaming mogen willen dat je zo'n staatshoofd (gekozen of niet gekozen) zou hebben als Koningin Beatrix. Maar ik begrijp dat de Sachsen-Coburgs of de Sarkozy's en de Bushes beter scoren. Lang leve jullie republiek Vlaanderen en nu maar bidden dat er niet te veel mensen met mooie beloftes komen die ze -eenmaal verkozen- toch maar aan hun laars lappen. Na vier jaar stuur je ze de laan weer uit en dan komt de volgende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |