Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2008, 11:58   #141
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Volgens een poll op HLN.be is 67% van de ondervraagden VOOR een herinvoering van de doodstraf. Op het moment van schrijven hebben 6156 mensen geantwoord:

4126: ja

1850 : nee

180: geen mening

Dit is toch een grote meerderheid. Voor mij mag de doodstraf ook weer ingevoerd worden (er staat niet dat ze moet uitgevoerd worden: omzetten naar echt levenslang volstaat). Wat jullie?
Hangt er vanaf voor wie. Lustmoordenaars, massamoordenaars, kinderverkrachters-moordenaars, mensen die folteren om te weten te komen waar het geld ligt, zulk volk mag gerust een kopje kleiner gemaakt worden, daar zal de wereld zich enkel bij beteren.
Ophangen voor een gestolen brood of een gestroopte haas, zoals vroeger vind ik dan weer niks. Diefstal is de dood niet waard.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 11:59   #142
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Voer dan levenslang zonder vervroegde vrijlating in, dan heb je hetzelfde effect en de omkeerbaarheid blijft behouden.
Dat komt te duur uit, en de mogelijkheid bestaat dat de gevangene ontsnapt.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:00   #143
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ophangen voor een gestolen brood of een gestroopte haas, zoals vroeger vind ik dan weer niks. Diefstal is de dood niet waard.
wat zijn we mild vandaag.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:03   #144
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hangt er vanaf voor wie. Lustmoordenaars, massamoordenaars, kinderverkrachters-moordenaars, mensen die folteren om te weten te komen waar het geld ligt, zulk volk mag gerust een kopje kleiner gemaakt worden, daar zal de wereld zich enkel bij beteren.
Moordenaars in het algemeen mag men van mijn apart ook de doodstraf geven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:46   #145
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Moordenaars in het algemeen mag men van mijn apart ook de doodstraf geven.
Ge volgt de discussie niet precies.
Er zijn voorbeelden legio van mensen die voor moord terdoodveroordeeld geweest zijn, en waarbij later bleek dat ze de moord toch niet gepleegd hebben.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:28   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat meneer LaCote meespeelt op dit forum, maar we zouden hem eens moeten uitnodigen om zijn argumenten op tafel te gooien. Ik vermoed dat hij voorstander is, zo te zien toch aan zijn gedrag en aan zijn shortlists ...

De Standaard Online
vrijdag 02 mei 2008 | Bron: belga
Twee Belgen op dodenlijst ontsnapte topgangster

BRUSSEL - De voortvluchtige Frans-Canadese topgangster Jean-Claude LaCote heeft een dodenlijst met daarop zeven personen die omgebracht moeten worden, omdat ze LaCote het leven zuur zouden hebben gemaakt. Op die lijst staan 'two Belgian officials', zonder meer gegevens. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.
De Zuid-Afrikaanse justitie heeft zijn Belgische collega's niet op de hoogte gebracht. 'We zijn het pas enkele dagen geleden toevallig te weten gekomen. We zijn nooit officieel op de hoogte gebracht van die lijst', zegt de Brugse procureur Jean-Marie Berkvens. 'Dit is onaanvaardbaar.'

Bovenaan staat de Ierse scheepsmagnaat Noel Hanley. Hij loofde zopas een beloning van 100.000 euro uit aan wie LaCote kan vinden. Verder staan op de lijst een Franse zakenman, een Zuid-Afrikaanse journaliste, en 'two Belgian officials'.

'Wij weten niet over wie het gaat', zegt procureur Berkvens in Het Laatste Nieuws. LaCote wordt in Brugge gezocht voor de moord op de Britse zakenman Marcus Mitchell, 12 jaar geleden. De man is een maand geleden met de hulp van nepagenten ontsnapt uit de gevangenis van Johannesburg.

ivb

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:52   #147
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de doodstraf enkel voor religieuzen, andere mensen hebben nog baat bij maatschappijleer. Het zijn sowieso gelovigen die de doodstraf willen invoeren. Opgeruimd, netjes.
Ik ben dus tegen de doodstraf, voor alle duidelijkheid
ik ben gelovig en tegen de doodstraf - ik ontken niet dat veel gelovigen mss conservatief zijn en dus voor de doodstraf enz maar graag niet teveel veralgemenen dus aub
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:53   #148
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

tegen de doodstraf maar wel voor het recht op euthanasie voor gevangenen ( voor iedereen trouwens )

en vraag me eigenlijk ook af wanneer de eerste levenslang veroordeelde euthanasie gaat vragen

moest ik levenslang veroordeelt worden zonder vooruitzicht op vervroegde in vrijheidstelling zou ik dat zeker doen

leven zonder ( vooruitzicht op ) vrijheid heeft mi totaal geen zin

k geloof ook in reincarnatie en zou dus redeneren van - dit leven heeft geen zin meer en dus beter met een propere lei een gans nieuwe start maken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2008 om 11:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 11:01   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegenstander van de doodstraf, maar om eerlijk te zijn, ook niet altijd omwille van "humanistische" redenen.

- uiteraard TEGEN omdat ook het gerecht kan dwalen

- TEGEN omdat men om een moordenaar te doden, opnieuw een moordenaar moet maken (wie de doodstraf uitvoert is ook een moordenaar).

- en dan mijn minder humanistisch kantje: TEGEN omdat ik de vreselijkste criminelen het niet gun dat ze zonder veel zever uit het leven kunnen stappen;

Een Dutroux wens ik bijvoorbeeld nog een heel lang leven toe... in alle eenzaamheid en liefst zonder bezoek. Als het aan mij ligt, met minstens zes uur per dag kindergeschrei dat door zijn cel schalt.

Een Fritzl wil ik liefst 95 zien worden (niet dementerend als het even kan) en dan gedurende de jaren die hem resten in zijn cel vastgebonden houden aan zijn kloten, terwijl hij die zelf telkens moet uitrekken om aan zijn karig maal te kunnen geraken. Desnoods wordt Fourniret aan de andere kant gehangen...

Je ziet, veel menslievendheid zit niet aan de basis van mijn anti-doodstrafprincipe.
(ho: ik vind het ook niet nodig dat ze voor hun voedsel voorzien worden van de vijf nodige elementen. zwart brood, aardappelen en water lijken me voldoende. eens per week een verneutelde appel, maar daarvoor moet fritzl dat wel héél ver rekken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 mei 2008 om 11:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 11:16   #150
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Volgens een poll op HLN.be is 67% van de ondervraagden VOOR een herinvoering van de doodstraf. Op het moment van schrijven hebben 6156 mensen geantwoord:

4126: ja

1850 : nee

180: geen mening

Dit is toch een grote meerderheid. Voor mij mag de doodstraf ook weer ingevoerd worden (er staat niet dat ze moet uitgevoerd worden: omzetten naar echt levenslang volstaat). Wat jullie?

Snel terug invoeren. Idem voor lijfstraffen en publieke vernedering als straffen.
Voordelen zijn: minder cellen nodig + goedkoper + inzake doodstraf ook definitieve verwijdering uit de gemeenschap die dan geen schade meer kan berokkend woden door recidive.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 11:19   #151
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ge volgt de discussie niet precies.
Er zijn voorbeelden legio van mensen die voor moord terdoodveroordeeld geweest zijn, en waarbij later bleek dat ze de moord toch niet gepleegd hebben.

Juist. Doodstraf kan en mag enkel wanneer de feiten onomstotelijk vaststaan. daarom dat de VS bijvoorbeeld -zoals in alles- geen voorbeeld kunnen zijn. Ook voor moordenaars die handelen in een vlaag van passionele woede vind ik doodstraf ongepast, het moet gaan om gevaarlijke psychopaten, genre Dutroux, Fourniret,...
Oud 2 mei 2008, 11:20   #152
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
tegen de doodstraf maar wel voor het recht op euthanasie voor gevangenen ( voor iedereen trouwens )

en vraag me eigenlijk ook af wanneer de eerste levenslang veroordeelde euthanasie gaat vragen

moest ik levenslang veroordeelt worden zonder vooruitzicht op vervroegde in vrijheidstelling zou ik dat zeker doen

leven zonder ( vooruitzicht op ) vrijheid heeft mi totaal geen zin

k geloof ook in reincarnatie en zou dus redeneren van - dit leven heeft geen zin meer en dus beter met een propere lei een gans nieuwe start maken
Gevangen hebben al veel te veel rechten, het is ongepast hen nog een mooie uitweg te geven ook. Straf moet dienen om boete te doen, om na te denken en iets terug te geven aan de gemeenschap die schade werd berokkend, bijvoorbeeld via verplichte dwangarbeid.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be