![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb ooit Jan Penris wel een heel angstaanjagende perciflage weten geven van Fidel Castro, petje, sigaar en alles ... dat was gewoonweg CRIMINEEL ... hem zomaar depenaliseren zou dus wel eens een stap tever kunnen zijn hoor ! (ook al was ie toen nog geen 20 ) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() quod erat demonstrandum ... vrees ik zo ... wel Maes, ge hebt een primeur, ik vind u (en uw gevaarlijke mening haha) gevaarlijker dan die duistere Duitse liedjes zangers ... maar laat ons gul wezen ... ik hoop dat nooit iemand erin slaagt jouw mening of je vereniging te verbieden om deze meningen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tussen 'fysieke daden' en 'meningen' ligt er een wereld van verschil. Een mening verkondigen is geen fysieke daad. Van mij mag elke moslim de wereld uitdagen en zeggen dat hij onze hoofden gaat afsnijden. Maar zolang hij die daden niet werkelijk uitvoert blijft hij slechts een schim op deze aardbol. Net hetzelfde als bij uw 'neo-nazi's'. Wel mag de overheid 'potentiële' gevaren voor de Westerse maatschappij (wat dat tegenwoordig ook moge zijn) onderzoeken en bij eventueel nakend gevaar eens aan de tand voelen en volgen. Maar louter een mening verbieden, al verkondigt die mening moord en brand? Nee, dat kan voor mij niet! En als ik uw uitleg lees op wikipedia dan ben ik allerminst onder de indruk... Deze ideologie is achterhaald en zal nooit aan aanhang winnen. Moslimextremisme daarentegen heeft reeds duizenden doden op haar geweten. Dat is nu net het verschil. Achter het moslimextremisme schuilt een geweten en een gigantisch kapitaal, achter 'neo-nazisme' schuilt... drank en praat van leeghoofden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heeft een Imam het recht om alles wat hij wil te verkondigen? Mag in een moskee een lied dat 911 ophemelt worden gezongen? Vind je dat gevaarlijk? Heeft een extreem VB'er het recht om alles wat hij wil te verkondigen? Mag op een VB-vergadering een lied dat de Nazi's ophemelt worden gezongen? Vind je dat gevaarlijk? Het is niet omdat het "duitse" liedjes zijn. Het is omdat het liedjes zijn die sympathiseren met een walgelijk regime; voor mijn part zingen ze in het Slovaaks, Engels of Middelnederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en uiteraard mag een imam ook zingen wat ie wil, en gelukkig maar ! nee, ik vind dat niet gevaarlijk gevaarlijk vind ik : zo'n extremisten het zwijgen opleggen en in de illegaliteit duwen waardoor zijn product aantrekkelijk wordt (tiens, is dat niet dezelfde redenering die linkiewinkies steevast gebruiken in het softdrugsdebat ?) gevaarlijk vind ik : mensen verbieden te zingen, omdat hun boodschap de gevestigde autoriteit en de toevallige meerderheid niet aanstaan ... had je mijn qualificatie 'duistere' gemist, Maes ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen. Citaat:
Citaat:
Neen. Duidelijke vragen, duidelijke antwoorden. Alstublieft! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() Vreemd, dat gevoel krijg ik nu omdat jullie blijkbaar ping-pong bevestiging zoeken bij gelijkgezinden....
Denk je dat ik hier bezig ben om jullie te overtuigen??? ![]() Komaan, gasten serieus blijven e.... Er zijn hier veel meer lezers dan schrijvers; laat ons zeggen dat ik gewoon zorg dat jullie extreem-rechts (hoe noem je anders NSV'ers?)gedachtengoed wat tegenwind krijgt op een openbaar forum. Blijkbaar is het windkracht 10 in de living bij jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Niet akkoord; maar dat wist je al
![]() Citaat:
Foei foei... Ga eens langs in een moskee; die nieuwe in Nederland is een aanrader: ze spreken enkel Ndl. Citaat:
Het ophemelen van 911 via liederen heeft een wervende kracht en praat misdaden goed bij moslimextremisten en moet dus worden verboden. Citaat:
En trouwens: volgens uw logica hierboven: mogen mensen die die liederen wel zouden zingen gescreend en gevolgd door de overheid (zie uw standpunt over Imams die haat prediken)? Citaat:
Mag het op een NSV-cantus? Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee Maes, het is een storm in een glas water, een scheet in een fles, de tijd die we d'erin steken absoluut niet waard maar ik ben blij dat jij aan alle lezers hier hebt duidelijk gemaakt waar je voor staat : het verbieden van meningen en het beperken van godsdienstelijke vrijheden dat is dan bij deze voor al die lezers duidelijk. zij hebben tevens gezien wie er vandaag nog voor dergelijke waarden (ongeacht op wie ze van toepassing zijn cfr uw erbijgesleurde imam) opkomt ... Pietje van de vakbond was het niet ... ps en dat t ni plezant was bedoelde ik als : tis leuker als iemand consequent en stevig argumenteert in een discussie zodat hij/zij niet over zijn eigen spaghettiknoop van argumentatielijnen struikelt, daar is immers geen of weinig verdienste aan. Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Moslimextremisten moeten met rust worden gelaten? Gelukkig bent U niet het hoofd van de staatsveiligheid zeg... Citaat:
Raar e? Citaat:
Hoezo? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"Een kleine nuance, betekent een wereld van verschil" ad lib Vermaelen Brothers Citaat:
Citaat:
vrij meningsuiting en al ![]()
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 oktober 2008 om 12:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zucht ... allez andere boeg : Maes, waar doet zo'n haatimam heen als je hem het spreken verbiedt ? zwijgen ? of ruk je effectief zijn tong uit ? of steek je m gewoon in de gevangenis (zodat ie zeker zijn publiek heeft ?) ![]() de staatsveiligheid heeft amper nog limiteringen als gevolg van de anti-terrorisme wetten ... als je t over beschermen van de democratie wil hebben moeten we t daar idd nog wel eens over hebben ! nu is die dienst aan niemand verantwoording verschuldigd ... we WETEN tot wat zoiets leidt (je moet maar zover teruggaan als Mitterand om dat te weten, en die hield zich dan nog heel braaf alleen met vergaren van info en afpersen van politieke tegenstanders bezig ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wat als je die eruit hebt gezuiverd ? welke wordt het dan ? Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2008 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als hij andere mensen minderwaardig noemt? Als hij met zijn woorden aanzet tot acties van anderen (zonder daar zelfs concreet voor op te roepen? Als hij de maatschappij tegenwerkt door onze vrijheden te bestrijden? Voor de rechter ermee! Wat je argument betreft de gevangenis betreft: volgens u dus ook geen andere misdadigers in de bak steken? "Zie dat ze iets bijleren van hun collega's" ![]() Citaat:
Citaat:
Wie zegt dat nu weer? Moet je alles zwart-wit zien? We kunnen gerust een staatsveiligheid hebben die zicht bezighoudt met politiek extremisme zonder daarvoor over te gaan tot misbruiken... Maar ja, omdat alles van de staat en het regime slecht, links en verdorven is, negeer je waarschijnlijk ook die mogelijkheid... je bent een salon-reactionair met lekkere tieten in je avatar. Daar komt het allemaal op neer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en opnieuw slippery slope van je trouwens.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor de rechter na misdadige handelingen Maes als medeplichtige hooguit ... niks slippery slope Amerikaans, 'dit is Belgisch' anno 2008. en ja dat is nog nooit, nergens in heel de geschiedenis van de mensheid gelukt, absolute ongecontroleerde macht die niet uitgeschoven is, waarom denk je dat dat juist in Belgie 2008 gaat lukken ? ![]() ![]() ![]() ![]() je kon het al raden : ik hou niet zo van vakjes ![]() |
|
![]() |
![]() |