Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2008, 08:19   #141
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ongetwijfeld politiek-correct, maar in practische zin kan ik je stelling niet onderschrijven. Lees de koran.
Om de politiek van Leterme of Balkenende te beoordelen, hoef ik niet eerst de bijbel te lezen. Insgelijks zal ik niet de koran lezen voor de politiek van Aboutaleb.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 08:39   #142
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Onzin. Iemand die een openbare functie uitvoert in het algemeen belang van de samenleving, moet ook duidelijk aantonen loyaal te zijn t.o.v. die samenleving. Maar het is weer tekenend dat een links-liberaal als u alles naar bedrijfsnormen wil overschakelen.
Niet alle vergelijkingen zijn even gelukkig, maar Adolf Hitler was een Oostenrijker en hij heeft veel voor Duitsland betekend.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 09:45   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Om de politiek van Leterme of Balkenende te beoordelen, hoef ik niet eerst de bijbel te lezen. Insgelijks zal ik niet de koran lezen voor de politiek van Aboutaleb.
Ik begrijp uw uitgangspunt, maar het strookt niet helemaal.

Aboutaleb is als Marokkaans burger verplicht om zijn Marokkaans staatsburgerschap te laten primeren.

Zo is polygamie volgens de Marokkaanse wetten toegestaan

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 11:48   #144
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Aboutaleb is als Marokkaans burger verplicht om zijn Marokkaans staatsburgerschap te laten primeren.

De Marokkaanse wet is de Marokkaanse wet, de Nederlandse die van Nederland.

Tot voor kort heeft Nederland het polygame huwelijk van o.a. Marokkanen geaccepteerd, wat wettelijk gezien onmogelijk is zonder aanpassing, die er destijds in sneltreinvaart kwam, maar nu blijkt dat die gedoogpolitiek niet langer politiek wordt ondersteund.
Je krijgt dan Marseillaanse toestanden waar Afrikaanse families van hun werkloosheids uitkering en kinderbijslag uiterst royaal kunnen leven, getuige de vele geblindeerde BMW's aldaar. Ambtenaren van de stad vertelden mij dat er families zijn die maandelijks tegen de 20.000 euro toucheren.

Maar, Circe, dit al heeft niets met Aboutaleb te maken. Althans niet op dit moment. De les van deze geschiedenis ligt nog in de toekomst. En niemand kan voorspellen hoe die zal zijn.

We hebben massa's extreemlinkse activisten uit de '70er jaren die zich nu vastgevroten hebben in de NL politiek.
Dat vind ik een veel ergere zaak.
Maar het dubbele paspoortenbeleid voor een overheidsfunctionaris moet niet kunnen. Dat moge wel duidelijk zijn.
Oud 19 oktober 2008, 13:42   #145
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doctrine. Probeer 1 door moslims gedomineerd land te vinden/noemen waar het leven voor (anders)Denkenden de moeite waard is.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder
Verdraagzaamheid is een belangrijk goed natuurlijk.

Terugkomend op het thema. Mag ik dan uit uw verwijzing naar Moslims afleiden dat de bezwaren tegen de nieuwe burgemeester van Rotterdam ingegeven zijn niet door het feit dat het om een buitenlander gaat, maar om een moslim?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 13:48   #146
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat zal voor sommigen wel het geval zijn. Ik stel vast dat in America een Japanner of een halve gringo zelfs president kan worden. Ik was in Bolivia toe Sanchez de Lozana president was, maar zijn blank uiterlijk, of zijn VS verleden was zo goed als geen issue. Met zijn accentje werd wel eens gelachen, maar de man heeft het voordeel van de twijfel gekregen. Toen hij begon te moorden was het welliswaar vlug gedaan. Staat dit niet in kontrast met de reakties op een Marokaanse burgemeester (nog ver af van een president dus) in Europa vraag ik me af, en waarom zou dat zo zijn? Ik heb daar geen duidelijk antwoord op.
Zouden de Europeanen Amerika als voorbeeld moeten nemen volgens jou ? Vind je echt dat alles daar zo goed verloopt ?
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 13:50   #147
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je voorbeeld bevat geen MOSLIMS.

Het gaat niet echt om nationaliteit of zelfs "ras", maar om ingeprinte doctrine.

Ter wereld is geen door moslims gedomineerde staat levenswaardig voor (anders)denkende onderdanen.
Lees de koran.
Daar zit veel waarheid in . Islamieten kan je mogelijk hier verdragen, hun verantwoordelijkheden geven is er over.
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:18   #148
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wild cannibal Bekijk bericht
Zouden de Europeanen Amerika als voorbeeld moeten nemen volgens jou ? Vind je echt dat alles daar zo goed verloopt ?
Nee en Nee. Europa zoekt best zijn eigen weg, maar kan altijd leren van anderen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:29   #149
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De Marokkaanse wet is de Marokkaanse wet, de Nederlandse die van Nederland.

Tot voor kort heeft Nederland het polygame huwelijk van o.a. Marokkanen geaccepteerd, wat wettelijk gezien onmogelijk is zonder aanpassing, die er destijds in sneltreinvaart kwam, maar nu blijkt dat die gedoogpolitiek niet langer politiek wordt ondersteund.
Je krijgt dan Marseillaanse toestanden waar Afrikaanse families van hun werkloosheids uitkering en kinderbijslag uiterst royaal kunnen leven, getuige de vele geblindeerde BMW's aldaar. Ambtenaren van de stad vertelden mij dat er families zijn die maandelijks tegen de 20.000 euro toucheren.
Maar, Circe, dit al heeft niets met Aboutaleb te maken. Althans niet op dit moment. De les van deze geschiedenis ligt nog in de toekomst. En niemand kan voorspellen hoe die zal zijn.

We hebben massa's extreemlinkse activisten uit de '70er jaren die zich nu vastgevroten hebben in de NL politiek.
Dat vind ik een veel ergere zaak.
Maar het dubbele paspoortenbeleid voor een overheidsfunctionaris moet niet kunnen. Dat moge wel duidelijk zijn.
En u denkt dat zulks bij ons niet voorkomt?? Ik heb zelfs weet van Marokkanen die nooit in België hebben gewoond, maar toch uitkeringen toegestuurd krijgen in the fuckin' Rif in het kader van de wetten op de gezinsheriniging. Ik ken opa Ali's en oma Fatima's die alleen naar België komen om een nieuwe plastieken heup te laten zetten, revalideren en parasiteren om daarna met de noorderzon richting Tanger te vluchten.

De Albanese kuisvrouw die door mijn ouders met dienstencheques werd betaald, heeft nooit een werk- of verblijfsvergunning gehad en toch werkt zij al maanden via de reguliere weg (werkwinkels etc...) bij wel 15 gezinnen hier in de regio. Haar man heeft(zal) nooit gewerkt en is bovendien fysiek en psychisch zwaar ziek en zit meer in de psychiatrie dan ergens anders. Allemaal op kosten van de Belsjieke staat. De Albanese heeft inmiddels een sociale woning gekregen, een rijbewijs voor een symbolische euro en vraagt steeds aan de mensen bij wie ze poetst om het in het zwart te doen ipv. met dienstencheques, want "isj bieter fer mej"... Wraakroepend allemaal.

Pfff, ik kan hier duizend en één verhaaltjes uit de doeken doen over manifest misbruik en oplichterij...

Eén ding is me inmiddels zéér duidelijk: dit blijft niet meer blijven duren. 1 groep zal uiteindelijk het onderspit delven en dat zullen de Vlamingen zijn, omdat wij immers graag over ons heen laten walsen. Vergeet de multikul-eenheidsworst want die komt er nooit. De kans dat de Sharia ook in België voet aan grond krijgt is veel groter.
De linkse losers die zichzelf nog steeds liever verloochenen dan de waarheid onder ogen te zien, zijn obscene judassen van planeet Utopia.
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:41   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
Is dat juridische informatie of jouw perceptie die je hier mededeelt? Bron?

Citaat:
Zeer beperkt in de praktijk, ook in Marokko. Niets in onze wetten belet een blonde Vlaming of Nederlander met 4 of 7 vrouwen samen te wonen (indien hij denkt dat aan te kunnen)

Terloops: kent de Marokkaanse wet het begrip "nationaliteitsverzaking" ? Weinig landen aanvaarden dat begrip bij mijn weten. (maw k?*n iemand wel aan dubbele nationaliteit verzaken en kan hij dan kiezen aan welke?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:48   #151
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Als een Marokkaanse baby wordt aangegeven bij de burgerlijke stand dan is er vrije keuze van voornaam. Een Marokkaanse vader is niet gebonden aan de toegestane-marokkaanse-namenlijst. Hij mag zijn zoon Willem Alexander noemen.
Maar dan krijgt die zoon geen Marokkaans paspoort, zal niet kunnen erven van familie in Marokko, mag geen huis gaan bezitten aldaar, moet oppassen bij betreding van Marokko dat die niet geslagen wordt etc.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:49   #152
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
J?* nu kies je me daar ook een site die niet bang is de grootste onzin ts schrijven:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6989

OK, geenstijl.nl is nog erger...soms
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:57   #153
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dan weet je dus ook niet waarover je het hebt; steek maar mooi politiek-correct je kop in het zand, zoals in Nederland verplicht was wegens nazi-duitsland als "bevriende mogendheid".

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/h...nd+staatshoofd
Oud 19 oktober 2008, 15:06   #154
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Verdraagzaamheid is een belangrijk goed natuurlijk.

Terugkomend op het thema. Mag ik dan uit uw verwijzing naar Moslims afleiden dat de bezwaren tegen de nieuwe burgemeester van Rotterdam ingegeven zijn niet door het feit dat het om een buitenlander gaat, maar om een moslim?
Ik denk dat je aardig in de buurt komt, ja; natuurlijk is het wel mogelijk dat er voor sommigen nog meer dingen "meetellen" maar het wereldnieuws stemt niet optimistisch over het verschijnsel "islam".

(Ook) in Nederlandse moskeeën wordt gedurig haat gepredikt tegen het westen en tegen de democratie; natuurlijk wordt bij verslaggeving daar altijd politiek-correct bij gezegd "niet-representatieve minderheid" enzo, maar getallen worden niet genoemd en de dossiers zowel als de aanhang zijn groot.

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...ortage_id=1301

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 oktober 2008 om 15:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:11   #155
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als een Marokkaanse baby wordt aangegeven bij de burgerlijke stand dan is er vrije keuze van voornaam. Een Marokkaanse vader is niet gebonden aan de toegestane-marokkaanse-namenlijst. Hij mag zijn zoon Willem Alexander noemen.
Maar dan krijgt die zoon geen Marokkaans paspoort, zal niet kunnen erven van familie in Marokko, mag geen huis gaan bezitten aldaar, moet oppassen bij betreding van Marokko dat die niet geslagen wordt etc.
Welnu wie spreekt er dan over het door ons gepleegde racisme?
Dit is een bewijs temeer dat het treintje in het breintje niet helemaal spoort daar in de Rif.
Dus zal A.A alle zeilen moeten bijzetten om in het NL spoor te blijven en niet op de Islamitische toer te gaan. Privé staat hem vrij om welke godsdienst dan ook te belijden, vermits we daarvan geen sporen terugvinden in zijn werk.
Oud 19 oktober 2008, 16:09   #156
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Europeanen zijn geen Amerikanen.

In beide continenten leven er wel mensen met hoogst eigenaardige opvattingen
maar : genetisch gezien komen de meeste amerikanen wel uit Europa & zijn de
talen alleszins europees.

Ook in the USA verschijnt er een "Vlaamse gazet", dat is niet eens zo veel minder dan in België...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:16   #157
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Is dat juridische informatie of jouw perceptie die je hier mededeelt? Bron?

Zeer beperkt in de praktijk, ook in Marokko. Niets in onze wetten belet een blonde Vlaming of Nederlander met 4 of 7 vrouwen samen te wonen (indien hij denkt dat aan te kunnen)

Terloops: kent de Marokkaanse wet het begrip "nationaliteitsverzaking" ? Weinig landen aanvaarden dat begrip bij mijn weten. (maw k?*n iemand wel aan dubbele nationaliteit verzaken en kan hij dan kiezen aan welke?

Dubbele nationaliteiten ; dat is een redelijk complexe zaak. Bc. tot voor kort was het voor een belg die US citizen werd niet mogelijk om "belg" te blijven ie. een dubbele natiuonaliteit aan te nemen - men heeft dit gewijzigd omdat het in bepaalde gevallen tot ergerlijke discriminaties leeidde voor personen die om praktische redenen gedwongen werden om een "andere " nationaliteit aan te nemen. Behalve de marokkaanse is ook de zwitserse nationaliteit er een die je niet kan "verzaken" en bv. Istaëliër ben je automatisch indien je een joodse moeder hebt.

Overigens wordt het hoog tijd dat er een EU nationaliteit ingevoerd wordt
omdat de verschillende nationaliteiten binnen de EU absoluut geen bijdrage leveren aan het vrije verkeer van personen...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:09   #158
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Natuurlijk is hij wel een moslim.
als hij bedreigd wordt is het een afvallige???????????? Weet er te weinig over iniedergeval als hij pro hoofddoek is en pro halal is het een duidelijke achteruitgang.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 21:18   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
als hij bedreigd wordt is het een afvallige???????????? Weet er te weinig over iniedergeval als hij pro hoofddoek is en pro halal is het een duidelijke achteruitgang.
Misschien weet u er 'iniedergeval' te weinig over...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 09:58   #160
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
En u denkt dat zulks bij ons niet voorkomt?? Ik heb zelfs weet van Marokkanen die nooit in België hebben gewoond, maar toch uitkeringen toegestuurd krijgen in the fuckin' Rif in het kader van de wetten op de gezinsheriniging. Ik ken opa Ali's en oma Fatima's die alleen naar België komen om een nieuwe plastieken heup te laten zetten, revalideren en parasiteren om daarna met de noorderzon richting Tanger te vluchten.

De Albanese kuisvrouw die door mijn ouders met dienstencheques werd betaald, heeft nooit een werk- of verblijfsvergunning gehad en toch werkt zij al maanden via de reguliere weg (werkwinkels etc...) bij wel 15 gezinnen hier in de regio. Haar man heeft(zal) nooit gewerkt en is bovendien fysiek en psychisch zwaar ziek en zit meer in de psychiatrie dan ergens anders. Allemaal op kosten van de Belsjieke staat. De Albanese heeft inmiddels een sociale woning gekregen, een rijbewijs voor een symbolische euro en vraagt steeds aan de mensen bij wie ze poetst om het in het zwart te doen ipv. met dienstencheques, want "isj bieter fer mej"... Wraakroepend allemaal.

Pfff, ik kan hier duizend en één verhaaltjes uit de doeken doen over manifest misbruik en oplichterij...

Eén ding is me inmiddels zéér duidelijk: dit blijft niet meer blijven duren. 1 groep zal uiteindelijk het onderspit delven en dat zullen de Vlamingen zijn, omdat wij immers graag over ons heen laten walsen. Vergeet de multikul-eenheidsworst want die komt er nooit. De kans dat de Sharia ook in België voet aan grond krijgt is veel groter.
De linkse losers die zichzelf nog steeds liever verloochenen dan de waarheid onder ogen te zien, zijn obscene judassen van planeet Utopia.
achtung,

naturlich herr,

concentrazion und deportazion dan ?
daar hebben sommigen wel ervaring mee, he?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 20 oktober 2008 om 09:58.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be