Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2008, 10:33   #101
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is een groot deel van de haven in handen van de Singapore Port Authority en de Dubai Port Authority. Die zullen geen bezwaar maken tegen een Nederlanders van Marrokaanse afkomst...

Als ik me verder niet vergis waren Nederlanders vaak ook burgemeester en toezichthouder en gouverneur en dies meer in andere landen, zonder dat ze zelfs maar de nationaliteit van dat land aannamen. Daar maakte de rechterzijde toen niet zoveel kabaal over.
Nu weten we weer welk politiek systeem de linkerzijde nastreeft. Bedankt om het nog eens duidelijk te maken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 10:45   #102
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En dat is het verschil met de Marrokanen: die nemen de nationaliteit aan, passen hun kledij aan, gedragen zich volgens onze wetten, integreren zich en dragen bij aan het welzijn van het land waarheen ze migreren.
*kuch*
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 10:47   #103
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geef diene mens minstens een kans?
Ach schat, Rotterdam staat op z'n kop, zelfs de Belgische politiek ouweklept erover op Canvas, de kranten staan vol, maar als wij hier vragen hebben, dan moeten we onze muil houden?

Ben je zo bang dan?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 11:05   #104
willem1940NLD

Standaard

Media en regentaille maken zich kennelijk toch zorgen: voorlopig wordt per uur enige malen de loftrompet gestoken over Hr A.A, op Nederlandse Radio-1.

Nog wat Rotterdamse geluiden, voor en tegen in de snel aangroeiende forumdraad bij Leefbaar Rotterdam, opgefleurd door minstens 2 trollen:
http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...tersbenoeming/
Oud 18 oktober 2008, 11:06   #105
WVA
Vreemdeling

Standaard

Het feit dat deze man blijft vasthouden aan zijn twee nationaliteiten begrijp ik wel. Je kan ook niet verwachten dat hij elke voeling met zijn Marokkaanse afkomst opgeeft. Je bent wie je bent he. Bovendien kan het ook best wel handig zijn om twee paspoorten te hebben. Moest ik ervoor kunnen kiezen zou ik het ook wel willen...

Dan over het feit dat het een Marokkaanse burgemeester is. Het lijkt mij eigenlijk wel eens een goed plan om zo iemand te benoemen. Zeker al omdat er inderdaad een probleem is met een aantal allochtone jongeren. Als die man ervoor kan zorgen dat er meer banden zijn tussen deze verschillende gemeenschappen en de overheid, kan dat volgens mij alleen maar opbrengen. Het is in elk geval het experiment waard...

Tenslotte, zoals zovelen hier al gezegd hebben, is op voorhand kritiek geven bijna zinloos. Ik ken die man zijn verleden nu niet maar als hij heeft laten blijken een capabele man te zijn, moeten we die toch mss een kans gunnen....
WVA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 11:10   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat dikke Gust van de zoo in Antwerpen dood is anders hadden ze die burgemeester van Antwerpen kunnen maken, een kwestie van die Hollanders eens de loef af te steken. Bovendien ben ik er zeker van dat wanneer dat beest( met slechts 1 S) Burgervader zou geworden zijn dat er geen misbruiken zouden plaatsgevonden hebben met Visa kaarten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 11:20   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVA Bekijk bericht
Het feit dat deze man blijft vasthouden aan zijn twee nationaliteiten begrijp ik wel. Je kan ook niet verwachten dat hij elke voeling met zijn Marokkaanse afkomst opgeeft. Je bent wie je bent he. Bovendien kan het ook best wel handig zijn om twee paspoorten te hebben. Moest ik ervoor kunnen kiezen zou ik het ook wel willen...

Dan over het feit dat het een Marokkaanse burgemeester is. Het lijkt mij eigenlijk wel eens een goed plan om zo iemand te benoemen. Zeker al omdat er inderdaad een probleem is met een aantal allochtone jongeren. Als die man ervoor kan zorgen dat er meer banden zijn tussen deze verschillende gemeenschappen en de overheid, kan dat volgens mij alleen maar opbrengen. Het is in elk geval het experiment waard...

Tenslotte, zoals zovelen hier al gezegd hebben, is op voorhand kritiek geven bijna zinloos. Ik ken die man zijn verleden nu niet maar als hij heeft laten blijken een capabele man te zijn, moeten we die toch mss een kans gunnen....
dit zijn nu eens drie verschillende reden op een rij.

1. Hij geraakt van de marokkaanse nationaliteit niet af. Maar het blijft dan wel een probleem omdat hij volgens die wetten prioriteit moet geven aan zijn marokkaanse wetten (én trouw moet zweren aan marokkaanse koning).

2. Indien allochtone jongeren zo racistisch zijn dat ze enkel willen luisteren naar "eigen volk" dan moeten ze daar evengoed voor gestraft worden als autochtonen die enkel willen luisteren naar "eigen volk"... of wil je dat er met twee maten wordt gemeten?

3. Met alle positieve discriminatie heeft hij uiteraard al laten blijken "capabel" te zijn, alhoewel men daarbij vragen stelt moest hij géén marokkaan zijn: zou een Nederlander met dezelfde capaciteit ook als "capabel" worden aanzien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 12:07   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

P olly, waarom zou ik bang zijn en waar staat dat je hierover geen mening mag hebben?
Ik vind dat iemand de kans mag krijgen zichzelf te bewijzen, maar die dubbele nationaliteit vind ik niet kunnen.
Laten we eerst kijken hoe die man het doet als burgemeester?
Slechter dan Janssens in Antwerpen kan bijna niet; of is hier wel een beleid wat tot integratie leidt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:03   #109
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Dubbele nationaliteit is onverenigbaar met een openbaar ambt.

Dat een schoenmaker Belg en Litouwer en Mexicaan is, dat mag van mij gerust, maar wie voor de staat werkt, en de overheid vertegenwoordigt zoals een burgemeester doet, mag maar 1 nationaliteit hebben: de locale.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:11   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar ben ik het mee eens Forza
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:29   #111
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat item van het dubbele paspoort heb ik al aangekaart. In de dagelijkse praktijk heeft het niets te betekenen.

MAAR: Als Marokko nu eens Aboutaleb oproept voor krijgsdienst - technisch gesproken valt dat niet uit te sluiten, is hij verplicht om te komen opdraven.
Volgens de NL wet echter, mag hij niet in vreemde krijgsdienst treden.

Daar is natuurlijk nooit over nagedacht maar het feit ligt er wel.
Ik blijf nog steeds in zijn capaciteit geloven, maar hij moet wel duidelijkheid scheppen in zijn positie.

Alleen de Hongaarse Post kan op twee paarden rijden.
Oud 18 oktober 2008, 13:39   #112
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
3. Met alle positieve discriminatie heeft hij uiteraard al laten blijken "capabel" te zijn, alhoewel men daarbij vragen stelt moest hij géén marokkaan zijn: zou een Nederlander met dezelfde capaciteit ook als "capabel" worden aanzien?
Of Aboutaleb capabel is, is idd de vraag. Ik weet dat hij na de moord op Theo van Gogh door zijn optreden heeft bijgedragen aan het rustig houden van Amsterdam. Dat is positief. Een burgemeester dient voor de veiligheid en rust in zijn stad te zorgen. Maar of hij nog iets anders heeft gepresteerd, ik zou het niet weten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:46   #113
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Dubbele nationaliteit is onverenigbaar met een openbaar ambt.
Behalve dat Aboutaleb niet van zijn Marokkaanse paspoort af kan, zelfs al zou hij willen, is punt één.
Voorts doet de nationaliteit in feite niet terzake. Iemand moet geschikt zijn voor de job. Een directeur van groot bedrijf komt tegenwoordig ook uit alle windstreken. Aan hem wordt niet gevraagd of hij een Vlaams hart heeft, slechts of hij de zaak goed kan leiden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:53   #114
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Behalve dat Aboutaleb niet van zijn Marokkaanse paspoort af kan, zelfs al zou hij willen, is punt één.
Voorts doet de nationaliteit in feite niet terzake. Iemand moet geschikt zijn voor de job. Een directeur van groot bedrijf komt tegenwoordig ook uit alle windstreken. Aan hem wordt niet gevraagd of hij een Vlaams hart heeft, slechts of hij de zaak goed kan leiden.
Ongetwijfeld politiek-correct, maar in practische zin kan ik je stelling niet onderschrijven. Lees de koran.
Oud 18 oktober 2008, 16:27   #115
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Doet zich de vraag voor of hij wèrkelijk zo koran-minded is. Héél veel gereformeerde kerkgangers verstoppen de tv ook.
Ik kan daar geen uitspraak over doen, maar iemand in een positie als burgemeester kan er geen rigide moslimse principes op nahouden.
Maar dat zal wel blijken in de toekomst.
Oud 18 oktober 2008, 16:37   #116
FDM
Banneling

Standaard

( Jorg draait zich een eerste keer om )
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 16:49   #117
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Doet zich de vraag voor of hij wèrkelijk zo koran-minded is. Héél veel gereformeerde kerkgangers verstoppen de tv ook.
Ik kan daar geen uitspraak over doen, maar iemand in een positie als burgemeester kan er geen rigide moslimse principes op nahouden.
Maar dat zal wel blijken in de toekomst.
Er is genoeg over/van de man en zijn ideeën/uitspraken te vinden op Net; blijken zal het ongetwijfeld.
Oud 18 oktober 2008, 20:14   #118
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Onzin. Iemand die een openbare functie uitvoert in het algemeen belang van de samenleving, moet ook duidelijk aantonen loyaal te zijn t.o.v. die samenleving. Maar het is weer tekenend dat een links-liberaal als u alles naar bedrijfsnormen wil overschakelen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 21:33   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVA Bekijk bericht
Wat u hier schrijft, begrijp ik juist niet. Bepaalt een papiertje je identiteit dan? Zal hij zich minder Marokkaan voelen eens hij z'n Marokkaanse IK heeft opgestuurd? Voelt een etnische Armeniër uit Cyprus zich minder Armeniër omdat hij het Armeense staatsburgerschap niet bezit?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:42   #120
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Fijumori (perú) kon na zijn presidentschap nog terug Japan terecht ook na gezocht te worden door de justici in Perú. Sanchez de Lozana (Bolivia) kon in de VS terecht ook na een massamoord op zijn geweten te hebben en gezocht door bolivianse justici. Daarbij sprak die president Spaans met een serieus 'gringo' accent. Een dubbele nationaliteit kan handig zijn, zelfs al heb je er geen papiertje van.
Ik stel wel vast dat die mensen uiteindelijk beoordeeld werden op hun prestaties, niet op hun afkomst.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be