![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *kuch*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Ach schat, Rotterdam staat op z'n kop, zelfs de Belgische politiek ouweklept erover op Canvas, de kranten staan vol, maar als wij hier vragen hebben, dan moeten we onze muil houden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Media en regentaille maken zich kennelijk toch zorgen: voorlopig wordt per uur enige malen de loftrompet gestoken over Hr A.A, op Nederlandse Radio-1.
Nog wat Rotterdamse geluiden, voor en tegen in de snel aangroeiende forumdraad bij Leefbaar Rotterdam, opgefleurd door minstens 2 trollen: http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...tersbenoeming/
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() Het feit dat deze man blijft vasthouden aan zijn twee nationaliteiten begrijp ik wel. Je kan ook niet verwachten dat hij elke voeling met zijn Marokkaanse afkomst opgeeft. Je bent wie je bent he. Bovendien kan het ook best wel handig zijn om twee paspoorten te hebben. Moest ik ervoor kunnen kiezen zou ik het ook wel willen...
Dan over het feit dat het een Marokkaanse burgemeester is. Het lijkt mij eigenlijk wel eens een goed plan om zo iemand te benoemen. Zeker al omdat er inderdaad een probleem is met een aantal allochtone jongeren. Als die man ervoor kan zorgen dat er meer banden zijn tussen deze verschillende gemeenschappen en de overheid, kan dat volgens mij alleen maar opbrengen. Het is in elk geval het experiment waard... Tenslotte, zoals zovelen hier al gezegd hebben, is op voorhand kritiek geven bijna zinloos. Ik ken die man zijn verleden nu niet maar als hij heeft laten blijken een capabele man te zijn, moeten we die toch mss een kans gunnen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat dikke Gust van de zoo in Antwerpen dood is anders hadden ze die burgemeester van Antwerpen kunnen maken, een kwestie van die Hollanders eens de loef af te steken. Bovendien ben ik er zeker van dat wanneer dat beest( met slechts 1 S) Burgervader zou geworden zijn dat er geen misbruiken zouden plaatsgevonden hebben met Visa kaarten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Hij geraakt van de marokkaanse nationaliteit niet af. Maar het blijft dan wel een probleem omdat hij volgens die wetten prioriteit moet geven aan zijn marokkaanse wetten (én trouw moet zweren aan marokkaanse koning). 2. Indien allochtone jongeren zo racistisch zijn dat ze enkel willen luisteren naar "eigen volk" dan moeten ze daar evengoed voor gestraft worden als autochtonen die enkel willen luisteren naar "eigen volk"... of wil je dat er met twee maten wordt gemeten? 3. Met alle positieve discriminatie heeft hij uiteraard al laten blijken "capabel" te zijn, alhoewel men daarbij vragen stelt moest hij géén marokkaan zijn: zou een Nederlander met dezelfde capaciteit ook als "capabel" worden aanzien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() P olly, waarom zou ik bang zijn en waar staat dat je hierover geen mening mag hebben?
Ik vind dat iemand de kans mag krijgen zichzelf te bewijzen, maar die dubbele nationaliteit vind ik niet kunnen. Laten we eerst kijken hoe die man het doet als burgemeester? Slechter dan Janssens in Antwerpen kan bijna niet; of is hier wel een beleid wat tot integratie leidt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementslid
|
![]() Dubbele nationaliteit is onverenigbaar met een openbaar ambt.
Dat een schoenmaker Belg en Litouwer en Mexicaan is, dat mag van mij gerust, maar wie voor de staat werkt, en de overheid vertegenwoordigt zoals een burgemeester doet, mag maar 1 nationaliteit hebben: de locale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens Forza
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Dat item van het dubbele paspoort heb ik al aangekaart. In de dagelijkse praktijk heeft het niets te betekenen.
MAAR: Als Marokko nu eens Aboutaleb oproept voor krijgsdienst - technisch gesproken valt dat niet uit te sluiten, is hij verplicht om te komen opdraven. Volgens de NL wet echter, mag hij niet in vreemde krijgsdienst treden. Daar is natuurlijk nooit over nagedacht maar het feit ligt er wel. Ik blijf nog steeds in zijn capaciteit geloven, maar hij moet wel duidelijkheid scheppen in zijn positie. Alleen de Hongaarse Post kan op twee paarden rijden.
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Of Aboutaleb capabel is, is idd de vraag. Ik weet dat hij na de moord op Theo van Gogh door zijn optreden heeft bijgedragen aan het rustig houden van Amsterdam. Dat is positief. Een burgemeester dient voor de veiligheid en rust in zijn stad te zorgen. Maar of hij nog iets anders heeft gepresteerd, ik zou het niet weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorts doet de nationaliteit in feite niet terzake. Iemand moet geschikt zijn voor de job. Een directeur van groot bedrijf komt tegenwoordig ook uit alle windstreken. Aan hem wordt niet gevraagd of hij een Vlaams hart heeft, slechts of hij de zaak goed kan leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Doet zich de vraag voor of hij wèrkelijk zo koran-minded is. Héél veel gereformeerde kerkgangers verstoppen de tv ook.
Ik kan daar geen uitspraak over doen, maar iemand in een positie als burgemeester kan er geen rigide moslimse principes op nahouden. Maar dat zal wel blijken in de toekomst.
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() ( Jorg draait zich een eerste keer om )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijumori (perú) kon na zijn presidentschap nog terug Japan terecht ook na gezocht te worden door de justici in Perú. Sanchez de Lozana (Bolivia) kon in de VS terecht ook na een massamoord op zijn geweten te hebben en gezocht door bolivianse justici. Daarbij sprak die president Spaans met een serieus 'gringo' accent. Een dubbele nationaliteit kan handig zijn, zelfs al heb je er geen papiertje van.
Ik stel wel vast dat die mensen uiteindelijk beoordeeld werden op hun prestaties, niet op hun afkomst. |
![]() |
![]() |