![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vuurwapens geheel verbieden, dus ook voor leden van schietverenigingen ? | |||
Ja, een totaal verbod verlaagt de kans op een volgend bloedbad. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,78% |
Nee, gestoorden zullen altijd aan wapens kunnen komen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Vuurwapenbezit geheel legaliseren. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,26% |
Vuurwapenbezit onder strikte wetgeving legaliseren. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,22% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Over het algemeen heb ik meer vertrouwen in een getrainde politieagent die dit voor zijn job doet, dan een burger die in feite gewoon een obsessie heeft voor wapens en wapendracht....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor dat geval in Duitsland idem : die tiener begint te schieten maar de leraar pakt zijn vuurwapen uit z'n schouderholster, en riposteert. De schoten verwittigen de andere leraars, die allen , wapen in de hand, aangelopen komen, en de moordenaar doorzeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Vooraleer die politieagent agent was, en getraind, was hij ook niet meer als een door wapens en wapendracht geobsedeerde burger .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag dan zelf een wapen liefhebber zijn, uw verantwoordelijkheid stijgt evenredig. Moest ik nu zelf bv een wapen hebben zoals een magnum of zo, ik zou er denk ik liever de slijpschijf doorhalen dan hem door te verkopen. Alhoewel de prijs me van mening kan doen veranderen misschien. Maar toch, aan een onevenwichtig persoon zou ik hem niet verkopen. Vraag is dan...hoe weet je dat iemand onevenwichtig is?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 maart 2009 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom, kom; hadden die begeleidster een wapen gehad, had Kim niets kunnen doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel een gematigd voorstander van gun control te herroepen. De huidige regulering zorgt voor een zodanige institutionele setting dat het effectief zo is dat onschuldige burgers geen wapens hebben en criminelen daar heel eenvoudig aan geraken. Policyfailure toegeven is moedig. Kun jij het?
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die gedachte van 'tot de tanden gewapende agenten die in groepjes van 4 overal particulieren' is nen goeie haha.
Los van 'wie gaat dat betalen' heb je dan nog het probleem dat er absoluut geen noodzakelijke connectie is tussen meer blauw en meer veiligheid. Tenzij je natuurlijk zegt dat 'misdaden door de staat' geen misdaden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dat ieder voor zich moet vrij kunnen uitmaken of hij een wapen in huis wil of niet..... Met géén enkele wapenwet houdt je hoe dan ook een gangster tegen aangezien die écht géén vergunning voor hun wapens gaan aanvragen.... Je zorgt er alléén voor dat een nu quasi weerloze burger er nóg weerlozer op wordt en maar moet afwachten of hij bij gratie gods en de goedgeluimdheid van zijn overvaller mag overleven aangezien onze flikken toch steeds weer in slagen om hopenloos té laat op te duiken...En zelfs al pakken ze die gasten,tja ,dan is er wél een of andere procureur des konings of een geflipte rechter die deze gasten de dag daarop op vrije voeten stelt "wegens géén plaats genoeg in de instellingen" of gewoonweg " deze feiten zijn niet zwaarwichtig genoeg"... Laat die burger zélf maar beslissen of hij een wapen in huis wil.... En mijn beste Derk,destijds hebben wij geleerd om met een wapen om te gaan in het leger....Waarom zouden wij dat nu niet meer kunnen denkt U... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als er een mogelijkheid zou bestaan _ daarom hoeft dat geen wapenverbod te worden _ om zulke potentiële gevallen minder makkellijk in de buurt van een vuurwapen te laten komen ... graag btw 'gangsters' gaan inderdaad steeds ook aan hun trekken komen inzake bewapening of je nu een totaalverbod erdoor gaat sleuren of niet dat de burger zich minder weerloos opstelt indien hij/zij een wapen in huis heeft tov die 'gansters' of 'gekken' lijkt me betwijfelbaar maar een 'veilig gevoel' is ook wat waard en misschien speelt het inderdaad ook een licht ontradende rol niettemin pleit ik voor particulier wapenbezit was het alleen maar omwille van een principekwestie Laatst gewijzigd door praha : 13 maart 2009 om 03:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. leraar: Mustafa, geef mijn pistool terug! Nu! .... Ja. .... leraar:En wie heeft mijn kogels gepakt!!!!! 2. leraar: Mannen, ik heb vandaag hoofdpijn, dus DE EERSTE DIE ZIJN KLEP OPEN DOET ( met wapen in de hand) ![]() Serieus blijven mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Scene in de kindercrèche:
Ons Natacha is met ons Kelly hare vent gaan lopen, beiden zijn collega's in een crèche. Natacha heeft een blaffer in haar sacoche, Kelly maakt een giftige opmerking over hoe goed den Dennis wel in bed is.... BAM BAM |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Another Jack. je zou er verbaasd van zijn eenmaal mensen een bepaalde verantwoordelijkheid hebben aangenomen, hoe goed ze die wel uitvoeren.
(het tegenovergestelde fenomeen zien we wel in de politiek) En zeker om dat jouw hypothetische hoofdpijnerige leraar zijn wapen niet hoeft te zwaaien- redelijk idioot want hij weet als hij maar 1 keer schiet zijn hoofdpijn permanent verholpen is. Een serieus langdurende aspro, zo'n blauwe boon. Natachake en kelly zitten in hetzelfde schuitje. Een goed verstaander in hun buurt kan altijd ingrijpen, als de verantwoordelijkheidszin er maar is. Nu is die er totaal niet, kompleet ontraden door onze maatschappelijke instelling. En als Natachake dan toch per see de bak in moet, omdat ze een moordenares is, wat is het verschil dan? Nu hebben we zo'n geval met een parachute nietwaar.
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ik mag geen wapen gaan kopen in de winkel !? Wat moet ik nu doen als ik er toch één wil ? Aan die schoeljes gaan vragen of ze me er ééntje verkopen zeker ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ik mag geen wapen gaan kopen in de winkel !? Wat moet ik nu doen als ik er toch één wil ? Aan die schoeljes gaan vragen of ze me er ééntje verkopen zeker ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |