Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vuurwapens geheel verbieden, dus ook voor leden van schietverenigingen ?
Ja, een totaal verbod verlaagt de kans op een volgend bloedbad. 16 34,78%
Nee, gestoorden zullen altijd aan wapens kunnen komen. 10 21,74%
Vuurwapenbezit geheel legaliseren. 13 28,26%
Vuurwapenbezit onder strikte wetgeving legaliseren. 7 15,22%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2009, 22:55   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
En als zo een tot de tanden gewapende robocop plotseling zot word , en een zinloze slachting wil aanrichten ?
Over het algemeen heb ik meer vertrouwen in een getrainde politieagent die dit voor zijn job doet, dan een burger die in feite gewoon een obsessie heeft voor wapens en wapendracht....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 23:01   #142
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Het zijn niet de wapens die doden, maar mensen die doden. En mensen zijn slim genoeg om iets te vinden dat de job gedaan krijgt.

Ik ben geen voorstander van de gehele ontwapening van de burgerbevolking. Want de enigen die zich aan de wet houden zijn de brave huisvaders. Criminelen trekken zich niets van dat verbod aan. Moesten er meer mensen wapens dragen, zou zoiets nooit voorvallen. Want het is enkel mogelijk met een wapen een groot aantal burgers neer te knallen, als deze burgers ongewapend zijn. Hoe meer je de onschuldigen ontwapend, hoe makkelijker het wordt om massamoorden te plegen.
Zeer juist . Neem dat éne Kim De Gelder een crèche binnen stapt, zijn keukenmes trekt en iemand wil steken. Eén van de daar werkende kinderoppassen heeft een pistool in haar handtas, grijpt dat, en schiet Kim omver. Afgelopen.
Voor dat geval in Duitsland idem : die tiener begint te schieten maar de leraar pakt zijn vuurwapen uit z'n schouderholster, en riposteert. De schoten verwittigen de andere leraars, die allen , wapen in de hand, aangelopen komen, en de moordenaar doorzeven.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 23:02   #143
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over het algemeen heb ik meer vertrouwen in een getrainde politieagent die dit voor zijn job doet, dan een burger die in feite gewoon een obsessie heeft voor wapens en wapendracht....
Vooraleer die politieagent agent was, en getraind, was hij ook niet meer als een door wapens en wapendracht geobsedeerde burger .
Oud 12 maart 2009, 23:07   #144
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraleer die politieagent agent was, en getraind, was hij ook niet meer als een door wapens en wapendracht geobsedeerde burger .
Een getrainde agent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 23:53   #145
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Agenten kunnen niet overal zijn, burgers wel.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 00:24   #146
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik heb stiekem het gevoel dat die pa zo een typeke gelijk gij was. Verliefd op wapens, compleet geobsedeerd door ze, en door een kleine nalatigheid (of om er snel bij te kunnen voor eventuele inbrekers) heeft hij een wapen met ammunitie niet goed opgeborgen.

Mocht de zoon niet aan dit wapen kunnen geraken was zijn rampage waarschijnlijk zelfs helemaal niet gebeurd, of toch niet met zoveel slachtoffers.

Maak uzelf nog maar zoveel fabelkes wijs, want ge leest genoeg pro gun propaganda van collega wapenliefhebbers, maar zonder dat wapen was dit niet gebeurd of toch niet in deze ernstige mate.

Als onze belgische serial killer van een paar weken terug een vuurwapen had, had hij waarschijnlijk de hele creche overhoop geschoten. Met een geluk was het maar een mes....
Dat is wel juist.
Je mag dan zelf een wapen liefhebber zijn, uw verantwoordelijkheid stijgt evenredig.

Moest ik nu zelf bv een wapen hebben zoals een magnum of zo, ik zou er denk ik liever de slijpschijf doorhalen dan hem door te verkopen.

Alhoewel de prijs me van mening kan doen veranderen misschien.

Maar toch, aan een onevenwichtig persoon zou ik hem niet verkopen.
Vraag is dan...hoe weet je dat iemand onevenwichtig is?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 maart 2009 om 00:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 00:43   #147
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als onze belgische serial killer van een paar weken terug een vuurwapen had, had hij waarschijnlijk de hele creche overhoop geschoten. Met een geluk was het maar een mes....
Kom, kom; hadden die begeleidster een wapen gehad, had Kim niets kunnen doen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 00:44   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal geen obsessie voor wapens en wapendracht. Ik ben zelfs bang van wapens en ik hoop dat ik me nooit zo onveilig voel dat ik me er een zal moeten aanschaffen.

Ik ben wel een gematigd voorstander van gun control te herroepen. De huidige regulering zorgt voor een zodanige institutionele setting dat het effectief zo is dat onschuldige burgers geen wapens hebben en criminelen daar heel eenvoudig aan geraken. Policyfailure toegeven is moedig. Kun jij het?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 13 maart 2009, 00:50   #149
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En die gedachte van 'tot de tanden gewapende agenten die in groepjes van 4 overal particulieren' is nen goeie haha.

Los van 'wie gaat dat betalen' heb je dan nog het probleem dat er absoluut geen noodzakelijke connectie is tussen meer blauw en meer veiligheid. Tenzij je natuurlijk zegt dat 'misdaden door de staat' geen misdaden zijn.
Oud 13 maart 2009, 02:21   #150
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gezien de gebeurtenissen in Alabama en het Duitse Winnenden rijst bij mij de vraag op of pariculier vuurwapenbezit geheel verboden moet worden, dus ook voor leden van schietverenigingen.
Hoe meer wapens in omloop des te groter de kans op een volgend drama. Het schijnt dat die Duitse jongen een record wou verbeteren tav het aantal dodelijke slachtoffers die hij op één school kon maken.
Ik ben voor!
Ik ben tegen Derk,en wéét je waarom....
Om dat ieder voor zich moet vrij kunnen uitmaken of hij een wapen in huis wil of niet.....
Met géén enkele wapenwet houdt je hoe dan ook een gangster tegen aangezien die écht géén vergunning voor hun wapens gaan aanvragen....

Je zorgt er alléén voor dat een nu quasi weerloze burger er nóg weerlozer op wordt en maar moet afwachten of hij bij gratie gods en de goedgeluimdheid van zijn overvaller mag overleven aangezien onze flikken toch steeds weer in slagen om hopenloos té laat op te duiken...En zelfs al pakken ze die gasten,tja ,dan is er wél een of andere procureur des konings of een geflipte rechter die deze gasten de dag daarop op vrije voeten stelt "wegens géén plaats genoeg in de instellingen" of gewoonweg " deze feiten zijn niet zwaarwichtig genoeg"...

Laat die burger zélf maar beslissen of hij een wapen in huis wil....

En mijn beste Derk,destijds hebben wij geleerd om met een wapen om te gaan in het leger....Waarom zouden wij dat nu niet meer kunnen denkt U...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 02:59   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik ben tegen Derk,en wéét je waarom....
Om dat ieder voor zich moet vrij kunnen uitmaken of hij een wapen in huis wil of niet.....
Met géén enkele wapenwet houdt je hoe dan ook een gangster tegen aangezien die écht géén vergunning voor hun wapens gaan aanvragen....

Je zorgt er alléén voor dat een nu quasi weerloze burger er nóg weerlozer op wordt en maar moet afwachten of hij bij gratie gods en de goedgeluimdheid van zijn overvaller mag overleven aangezien onze flikken toch steeds weer in slagen om hopenloos té laat op te duiken...En zelfs al pakken ze die gasten,tja ,dan is er wél een of andere procureur des konings of een geflipte rechter die deze gasten de dag daarop op vrije voeten stelt "wegens géén plaats genoeg in de instellingen" of gewoonweg " deze feiten zijn niet zwaarwichtig genoeg"...

Laat die burger zélf maar beslissen of hij een wapen in huis wil....

En mijn beste Derk,destijds hebben wij geleerd om met een wapen om te gaan in het leger....Waarom zouden wij dat nu niet meer kunnen denkt U...
hier gaat 'm niet zo zeer over 'gangsters' in de betekenis van het woord maar eerder over dol doorgedraaide 'gekken' en dat is nu net het probleem dat je meestal wel degelijk kan spreken van een andere orde indien die gek slechts een mes, bijl of weet ik veel te pakken krijgt of een vuurwapen ( met voldoende ammo )
Dus als er een mogelijkheid zou bestaan _ daarom hoeft dat geen wapenverbod te worden _ om zulke potentiële gevallen minder makkellijk in de buurt van een vuurwapen te laten komen ... graag

btw 'gangsters' gaan inderdaad steeds ook aan hun trekken komen inzake bewapening of je nu een totaalverbod erdoor gaat sleuren of niet
dat de burger zich minder weerloos opstelt indien hij/zij een wapen in huis heeft tov die 'gansters' of 'gekken' lijkt me betwijfelbaar
maar een 'veilig gevoel' is ook wat waard en misschien speelt het inderdaad ook een licht ontradende rol

niettemin pleit ik voor particulier wapenbezit was het alleen maar omwille van een principekwestie

Laatst gewijzigd door praha : 13 maart 2009 om 03:01.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 08:16   #152
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kinderen hebben geen recht op zelfverdediging? En ik ben de onredelijke hier?
Kinderen hebben geen recht op wapenbezit, nee. Net zo min als ze recht hebben op autorijden en een heleboel andere zaken waarvoor ze niet volwassen genoeg zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 08:23   #153
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer juist . Neem dat éne Kim De Gelder een crèche binnen stapt, zijn keukenmes trekt en iemand wil steken. Eén van de daar werkende kinderoppassen heeft een pistool in haar handtas, grijpt dat, en schiet Kim omver. Afgelopen.
Voor dat geval in Duitsland idem : die tiener begint te schieten maar de leraar pakt zijn vuurwapen uit z'n schouderholster, en riposteert. De schoten verwittigen de andere leraars, die allen , wapen in de hand, aangelopen komen, en de moordenaar doorzeven.
Scenes in de klas:

1.

leraar: Mustafa, geef mijn pistool terug! Nu!
....
Ja.
....
leraar:En wie heeft mijn kogels gepakt!!!!!

2.

leraar: Mannen, ik heb vandaag hoofdpijn, dus DE EERSTE DIE ZIJN KLEP OPEN DOET ( met wapen in de hand)

Serieus blijven mannen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 08:27   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Scene in de kindercrèche:

Ons Natacha is met ons Kelly hare vent gaan lopen, beiden zijn collega's in een crèche.
Natacha heeft een blaffer in haar sacoche, Kelly maakt een giftige opmerking over hoe goed den Dennis wel in bed is....

BAM BAM
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 09:04   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Another Jack. je zou er verbaasd van zijn eenmaal mensen een bepaalde verantwoordelijkheid hebben aangenomen, hoe goed ze die wel uitvoeren.
(het tegenovergestelde fenomeen zien we wel in de politiek)

En zeker om dat jouw hypothetische hoofdpijnerige leraar zijn wapen niet hoeft te zwaaien- redelijk idioot want hij weet als hij maar 1 keer schiet zijn hoofdpijn permanent verholpen is. Een serieus langdurende aspro, zo'n blauwe boon.

Natachake en kelly zitten in hetzelfde schuitje. Een goed verstaander in hun buurt kan altijd ingrijpen, als de verantwoordelijkheidszin er maar is. Nu is die er totaal niet, kompleet ontraden door onze maatschappelijke instelling.

En als Natachake dan toch per see de bak in moet, omdat ze een moordenares is, wat is het verschil dan? Nu hebben we zo'n geval met een parachute nietwaar.
Oud 13 maart 2009, 09:09   #156
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is wel juist.
Je mag dan zelf een wapen liefhebber zijn, uw verantwoordelijkheid stijgt evenredig.

Moest ik nu zelf bv een wapen hebben zoals een magnum of zo, ik zou er denk ik liever de slijpschijf doorhalen dan hem door te verkopen.

Alhoewel de prijs me van mening kan doen veranderen misschien.

Maar toch, aan een onevenwichtig persoon zou ik hem niet verkopen.
Vraag is dan...hoe weet je dat iemand onevenwichtig is?
Eén gouden regel : wapens veilig en ongeladen opbergen, op een plaats die jij alleen kent, en waar jij alleen er aan kan . Munitie op een andere plaats opbergen . Je kan ook gewoon de slagpin eraf halen, als je je wapen niet nodig hebt.
Oud 13 maart 2009, 09:11   #157
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen obsessie voor wapens en wapendracht. Ik ben zelfs bang van wapens en ik hoop dat ik me nooit zo onveilig voel dat ik me er een zal moeten aanschaffen.

Ik ben wel een gematigd voorstander van gun control te herroepen. De huidige regulering zorgt voor een zodanige institutionele setting dat het effectief zo is dat onschuldige burgers geen wapens hebben en criminelen daar heel eenvoudig aan geraken. Policyfailure toegeven is moedig. Kun jij het?
Nagel op de kop. Of : slagpin op de kogel !
Oud 13 maart 2009, 09:18   #158
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Gezien in het Schipperskwartier : 4 allochtonen die met goed zichtbare pistolen in de broeksband op het voetpad stappen. Albanezen naar het scheen , volgens de mensen daar . Als een politiecombi in zicht is, gaan de vestjes er over. Geen probleem, die rijd gewoon door Ah, la belgique !
Maar ik mag geen wapen gaan kopen in de winkel !? Wat moet ik nu doen als ik er toch één wil ? Aan die schoeljes gaan vragen of ze me er ééntje verkopen zeker ...
Oud 13 maart 2009, 09:18   #159
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Gezien in het Schipperskwartier : 4 allochtonen die met goed zichtbare pistolen in de broeksband op het voetpad stappen. Albanezen naar het scheen , volgens de mensen daar . Als een politiecombi in zicht is, gaan de vestjes er over. Geen probleem, die rijd gewoon door Ah, la belgique !
Maar ik mag geen wapen gaan kopen in de winkel !? Wat moet ik nu doen als ik er toch één wil ? Aan die schoeljes gaan vragen of ze me er ééntje verkopen zeker ...
Oud 13 maart 2009, 09:18   #160
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be