![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel jobstudenten werken in de horeca en verdienen daar vaak slechts 7€ per uur. Maar de jobs die daar niet worden ingevuld door studenten, verdwijnen uit het officiële jobbestand en veranderen in zwart werk. Het is dus zeer moeilijk om zomaar te beweren dat jobstudenten de job van andere afnemen. Daarnaast gaat het vaak om vervangingen van zeer korte duur of jobs die slechts zeer uitzonderlijk worden uitgevoerd en waarvoor een geschoolde arbeider of bediende gewoon de neus ophaalt. Sommige van die jobs zijn zo het vuil onder de machines opkuisen tijdens de sluitingsperiode. En dan heb je nog de veelvoudige aanbiedingen via interimkantoren. Vaak word 1 job in verschillende kantoren aangeboden en staat ze nog uit in het ene kantoor terwijl ze zelfs reeds lang is ingevuld en beëindigd door een ander kantoor. De zaken liggen dus helemaal niet zo eenvoudig als men voordoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Dankzij dat systeem kunnen er nu bepaalde vakken van het eerste jaar naar het tweede jaar meegenomen worden. Het komt er eigenlijk op neer: "ik ben te dom en heb niet genoeg karakter om deze opleiding op een normaal niveau tot einde te brengen, later als ik in het echte leven sta zal ik bij tijdsgebrek ook een paar principes overboord gooien"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Burger
|
![]() Dat is weer zo'n typische boutade van de vakbond...
Neen, jobstudenten moeten niet beperkt worden. Het wordt tijd dat de arbeiders en de vakbonden zich gaan realiseren dat er in Vlaanderen geen plaats meer is voor industriële bedrijven. Arbeid kost hier waanzinnig duur. Waarom: omwille van de sociale zekerheid. Is dat slecht? Niet noodzakelijk, maar dat betekent wel dat we in plaats van hersenloze arbeid veel meer moeten gaan focussen op arbeid dat meerwaarde creëert. Van ons leven niet zullen we kunnen concurreren met lageloonlanden. Er moet dringen massaal worden geïnvesteerd in Onderwijs, Onderzoek en Ontwikkeling. Vergeet Opel Antwerpen, vergeet bandwerk, dat is aan het uitsterven en geen enkele rode zeloot zal daar nog iets aan kunnen veranderen. Laat studenten werken, en veel werken. Dat verlaagt de loonkost voor een bedrijf en de studenten die het kunnen opbrengen om zowel arbeid als studies te combineren moeten maxiamaal gestimuleerd worden. Daarbij, waarom zouden die studenten belasting betalen als ze geen enkele vorm van bescherming krijgen? Een zieke student wordt niet uitbetaald, en een werkonbekwame student heeft het al helemaal zitten. En al dat gezeik van 'studenten doen niets anders dan jobs afpakken en pinten zuipen...' Ik heb mijn studies zelf bekostigd, daarvoor heb ik 5 jaar aan een stuk de meest idiote jobjes gedaan, van microchips stofzuigen aan de lopende band tot vliegtuigen kuisen. Ondertussen ben ik al een tijd afgestudeerd, heb mijn eigen zaak gestart en in tegenstelling tot wat de vakbonden kunnen denken: ik foefel niet en draag nu jaarlijks meer dan 350 000 € (de patronale bijdragen niet meegerekend) af aan de de staat. Ik heb mijn studiejaren al ruimschoots terugbetaald. Ik heb nu trouwens drie studenten in dienst, allemaal werkstudenten (want die zijn het meest gemotiveerd) en ik kan je verzekeren, die zijn me meer waard dan mijn vakbondsafvaardiging, die niets anders doen dan zagen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diagnose EN voorschriften voor allerhande pilletjes. Gratis en voor niets. Hartelijk bedankt, beste Born2bewild ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er moet ook een minimum aan studiepunten gehaald worden per academiejaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat je je de gecompliceerde situatie omtrendt het Amerikaans onderwijssysteem wat beter bestudeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu eens de inkomensbelasting & sociale zekerheid van iedereen naar het niveau van de studenten bracht.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 september 2009 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ieder zijn of haar job uitoefenen, op welke leeftijd ook. En laat ieder dan ook, uiteraard, belastingen betalen. Vorenus, kom mij niet vertellen dat jobstudenten het werk zouden inpikken op de reguliere arbeidsmarkt. Mis. Wie werkt, betaalt ook op arbeid, hoe jong en oud ook. Alle inkomsten zouden dan ook belastbaar moeten zijn. Ook op vermogen. Dus ook op het marginaal loon dat de 15-jarige zoon verdient tijdens de vakantie als jobstudent. Op die voorwaarde dat de puber zijn studeertijdtijd mag combineren met werk dito inkomsten. Uw vraagstelling is oud. De markt zal zich uiteindelijk steeds toespitsen op wie het minst kost. Rudy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we al die jobs eens optellen...gaat dat nogal een pak zijn.
![]() |
![]() |
#151 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaamse onderwijssysteem heb je echter bezocht noch bestudeerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitstekende illustratie dat het onderwijssysteem zuigt en compleet vernietigd dient te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken maar eens uit, als je wil ijsjes verkopen met een contractueel 12maand betaalde bediendecontract wat je zou moeten vragen ??? Vb 25000euro voor een ijsventer, moet dus bvb 50.000euro ijsjes verkopen op 200werkdagen, of 250euro ijsjes per dag, of 250/8=30ijsjes per uur... Ik denk niet dat je in één minuut een ijsje verkocht krijgt, tenzij op die piekmomenten. Reken dan de variabiliteit van de vraag in functie van de warmte... en uw raadsel is opgelost Jobs waar de gewone arbeider zijn neus voor ophaalt ??? Weet je, ik denk dat die gewone arbeider een beetje verwend is hier in Belgie... iedereen kijkt naar de baas en wil zijn gedrag imiteren, en vergeet ondertussen wat hij eigenlijk zou moeten doen om alles draaiende te houden... Die veelvoudige aanbiedingen ?? Wat jij daar vertelt denk ik, is het feit dat bvb 20.000 aanbiedingen feitelijk maar 10.000 is bvb...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 september 2009 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Jobstudenten nemen alle jobs aan, wat men niet kan zeggen van de huidige 400.000 werklozen!! Jobstudenten zijn tenminste niet kieskeurig op werkvlak!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |