![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De laatste tijd zie ik meer en meer werkaanbiedingen waarbij men specifiek jobstudenten vraagt, zelfs bij interimkantoors.
Op hetzelfde moment hoor ik dat de werkloosheid zwaar aan het stijgen. Ergens zit me dit dwars, we zitten in een economische crisis en werklozen worden onderuit geconcurreert door gooedkope jobstudenten. Dit kan toch niet meer. Dat jobstudenten willen bijverdienen snap ik maar dit mag niet ten koste gaan van werkenden en werklozen. Hiervoor ijver ik dan ook dat jobstudenten enkel tijdens de vakantiemaanden (Juli en Augustus) mogen werken en dit voor een maximum van 30 werkdagen. Hierbuiten moet goedkope studentenarbeid verboden worden. Tijdens het schooljaar moeten ze leren en niet werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord hier mee.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En wat als er studenten zijn die van dit geld moeten leven i.e. hun studies betalen ?
Mogen die opeens niet meer studeren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk mogen ze studeren maar dan staan ze als werkende ingeschreven en niet als studerende. Het gaat erbij mij om dat je niet van een studentenstatus kan genieten als je gaat werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans essentieel voor studenten die niet of niet volledig door hun ouders gefinancierd worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens zijn ze totaal geen bedreiging voor de gewone werkmens: ze werken weekends, doen part time jobs, en ontvangen hiervoor bijlange geen volledig salaris voor. Kortom, die jobs zouden verloren gaan mocht je studentenarbeid beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit argument komt iedere crisis boven water. Ik heb enorm veel respect voor studenten die werken om rond te komen. Voor mijn part moesten ze zelfs een bonus krijgen, want zoveel wilskracht en inzet tonen om er toch maar te geraken getuigt van veel potentieel. En bedrijven zien ze graag komen in de toekomst als ze eenmaal hun diploma hebben...net hierdoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij die studeren en werken combineren, zijn doorgaans zeer getalenteerd én gemotiveerd. Zij verdienen alle steun.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Er worden geen jobs vervangen want mocht het studentenstatuut niet bestaan, bestonden deze jobs ook niet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denk je dat er gewone werkmensen zijn die graag 8 dagen per maand werken ? Voor een student is dit ideaal, voor een normale werknemer financieel niet haalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid heeft er alle baat bij om ze het wat makkellijker te maken. Hoe meer mensen kunnen studeren, hoe meer geschoolde mensen op de arbeidsmarkt en uiteindelijk hoe minder werkloosheid. Want dat is nog steeds hoofdzakelijk een zaak van de laag- tot niet-geschoolden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is wel een feit dat statistisch gezien mensen met een diploma hoger onderwijs beter af zijn. En een overheid moet regeren op basis van statistieken. |
|
![]() |
![]() |