![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als je niet akkoord bent met de politiek van een bedrijf (aanrekenen van "buitensporige" aanmaningskosten) dan kan je er beter geen verbintenis mee aangaan. Als je dit toch doet en je vergeet het factuur tijdig te betalen, kan je enkel boos zijn op jezelf en je neerleggen bij de gevolgen. Zo simpel kan het leven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals eerder gesteld gaat het om de willekeur en de hoogte vd bedragen. algemene voorwaarden geeft bedrijven niet het recht om alle consumentenrechten zomaar overboord te gooien. en daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als ik meen mij te herinneren dat telenet helemaal geen aanmaning stuurt maar die 15 € gewoon bij de eerstvolgende factuur bijrekent. Maar ge hebt gelijk, als dat in de voorwaarden staat moet ge u er bij neerleggen of uw abonnement opzeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Schepen
|
![]() Bij Telenet bedraagt de nalatigheidskosten 7 euro. Die wordt dan inderdaad bij de eerstvolgende factuur aangerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en dat gaat er blijkbaar niet in
Figy als ik in fout ben heb ik er geen probleem mee om extra af te betalen. ik heb er wel een probleem mee als het bedrijf in kwestie zich op geen enkele manier aan haar plicht houdt. aangetekend ingebreke stellen bvb. ik heb er een probleem mee dat bedrijven aanrekenen wat ze willen (50% en meer vh factuurbedrag). ik heb er probleem mee dat bedrijven eenzijdig sancties nemen die op geen enkele manier in verhouding staan tot bvb een laattijdige factuur. ik heb er een probleem mee dat bedrijven sanctioneren, oa domiciliëring misbruiken, en geld stelen (waar ze nadien geen intrest op betalen), terwijl het gewoon om een foutieve factuur handelt. ik heb er een probleem mee dat bedrijven lijsten aanleggen waar ze zonder verdere reden burgers/klanten kunnen opgooien die dan een hoop miserie kennen nadien omdat andere bedrijven plots doen alsof diezelfde burgers/klanten criminelen zouden zijn. is dat nu zo moeilijk te begrijpen? en is het nu zo moeilijk te begrijpen als ik mij afvraag of dit allemaal wel rechtsgeldig is? jaja, voorwaarden ![]() als ik een contract afsluit heb ik een week tijd om dat evtl. terug op te zeggen, ongeacht wat de voorwaarden zeggen. voorwaarden dienen zich te schikken naar het recht (oa consumentenrecht) Laatst gewijzigd door 1207 : 12 maart 2010 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verzakingsrecht inderdaad. Zeker gebruik van maken als je je niet zo goed voelt bij een verbintenis. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je kunt op die lijst terecht komen omdat je simpelweg een gsmfactuur betwist. Citaat:
" je kent de voorwaarden dus moet je je er maar aan houden..." is tenslotte je eigen uitleg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ik geef je gelijk in die zin dat heel die kwestie omtrent Preventel onvoldoende transparant is naar de klant/consument toe. Als de klant omwille van principiële redenen eerst een correct factuur eist vooraleer te betalen zou dit moeten kunnen gerealiseerd worden. Een factuur is nog te vaak een onomkeerbare afsluiting van een bepaalde periode waardoor "correcties" onmogelijk zijn. Citaat:
Mijn eigen uitleg? Waar heb ik dat dan gezegd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te laat betalen is een boete, staat zo in het contract.
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien zetten ze het zo in hun contract/voorwaarden maar mag dat wel? ik denk het niet. Citaat:
uiteraard niet, en zo hebben de consumenten nog wel een batterij aan rechten waar de contractvoorwaarden aan moeten voldoen. en als een bedrijf tot 20 �* 30% vh factuurbedrag automatisch als aanmaningskost aanrekent zonder meer dan ben ik er zeker van dat zij dat recht NIET hebben. je kunt pas kosten aanrekenen na een aangetekende ingebrekestelling om maar iets te zeggen. Als bedrijven bepaalde prijzen afficheren mogen zij achteraf niet nog een batterij aan kosten aanrekenen die deze afficheprijs exponentieel de hoogte injagen. Hier maakt het geen jota uit wat de voorwaarden stellen, dat is net zo'n recht als het verzakingsrecht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Betaal gewoon het bedrag en wedden dat je niets meer hoort... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Zoals reeds gezegd, gaat het niet om interesten. Het gaat om nalatigheidskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze mogen van mij stiptheid en correctheid verwachten, maar dat verwacht ik van hen evenzeer. Telenet heeft me ooit één keer een factuur vergeten opsturen en dacht daar achteraf aanmaningskosten voor te kunnen aanrekenen. Een telefoontje volstond om dat euvel op te lossen. Dat je je tijdens dat telefoontje niet moet laten afschepen, is een evidentie. De dame aan de helpdesk dacht ook eerst slim te zijn en te weigeren, maar éénmaal de suggestie geven dat je Telenet alltogether dan wel eens kan opzeggen volstaat om ze terug in hun kot te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik was in fout en heb betaald maar onmiddellijk opgezegd. Nu verneem ik dat de boete van 15 tot 7 € gedaald is. Maar zelfs dat is nog teveel aangezien ze niet de minste kosten maken, alleen een maand langer op hun centen moeten wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij juist de meest gebruikte smoes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als het meermaals gebeurt dat een factuur niet aankomt dan is de klant genoodzaakt om bv voor automatische betaalopties te kiezen. Bij oa Telenet is bv Zoomit een oplossing. Je krijgt via online banking je factuur te zien en kan deze dan dadelijk betalen. Niet omdat het bedrijf niet te vertrouwen is maar op derden (bv De Post) onvoldoende kunt rekenen. |
|
![]() |
![]() |