![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dt-fouten zijn niet fraai, evenals de ei- en ij-verwisselingen.
Maar pak een willekeutig dames- of meisjesblad zoals de CosmoGirl. Hoeveel forummers gebruiken 'thread' ipv 'draad' of 'draadje Beauty, fashion, love, boose ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen zetten daar teven een t achter in spreektaal, maar officieel is het zonder 't' en ik probeer die regel te volgen (vb.: zwijg! i.p.v. zwijgt.) Doodeenvoudig!
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heeft u eigenlijk strafpunten gekregen voor die persoonlijke aanvallen van enkele dagen geleden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 juli 2010 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat geen draad over mijn "banverleden". En ik ben niet op dit forum om "populair" te zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien was het onderwijs vroeger minder in kwaliteit, want je leert in het zesde leerjaar van de lagere school woordklassen onderscheiden. Let wel, ik probeer u geen complex aan te praten en bezie ik zeker niet als 'ongeschoold' ofzo. Overigens was het ook zo dat niet lang geleden Nederlands op een andere manier gegeven werd (zo herinner ik me forumleden die beweerden dat bij hen op school 'jullie' en 'jij' fout gerekend werden wegens Hollandismen, en de gebiedende wijs werd hier vroeger met stam + t geschreven, wellicht is het ook daarmee.)
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2010 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132940 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwarring is m.i. niet de imperatief zelf, maar het herkennen van een imperatief in een zin. Houd u vast = imperatief, dus stam. Houdt u zich goed vast is blijkbaar geen echte imperatief meer omdat u nu als onderwerp dient (maar niet in de vorige zin) en dan is het wel met t. Vervoeging op zich is niet zo moeilijk maar soms komt er heel wat zinsontleding aan te pas om te weten hoe je moet vervoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2010 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen zit ik al 25 jaar in een technische sector waar niemand geen moer geeft om dt-fouten.. Ik ben ook al wat te oud om daarover nog complexen te krijgen...maar het belangrijkste is dat dt fouten een tekst hoegenaamd NIET onleesbaar of onbegrijpbaar maken..daar een drama over maken zegt meer over de 'klager' dan de 'beklaagden' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus zelfs daar hecht men belang aan een correcte spelling... Go figure.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() trollen stalken uitlokken..
De boom in jongen met uw taalkundige heksenjacht...ik ben een vent geen schooljuffrouw.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om in een topic over de Nederlandse taal toch even een zijsprongetje te maken naar het Engels: what goes around, comes around. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dat bericht dat je net gerapporteerd hebt?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |