![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen? | |||
Ja ghaerne! |
![]() ![]() ![]() |
50 | 54,35% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
42 | 45,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Vreemdeling
|
![]() "Ollanders"?
![]()
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens dat Brussel en Antwerpen niet in eenzelfde provincie zouden mogen zitten. Mijn motivatie is evenwel anders. Als Antwerpenaar ben ik het grondig beu dat Antwerpen op nationaal niveau stiefmoederlijk behandeld wordt. (En stiefmoederlijk vind ik nog een eufemisme). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Allemaal goed en wel, maar:
-Ik ga gene pindakaas eten. -Ik ga wonen waar ik wil, in een huis dat zo groot is als ik wil, desnoods zonder bouwvergunning -Ik kies zelf mijn dokter -Ik mag blijven sjoemelen met mijn belastingen -Ik ga "pimmetje" niet plots nen toffe vinden -Ik ga niet naar "nederland muziekland" kijken -Ik ga niet elk jaar zat zitten meebrullen met belachelijke carnavalshits -Ik ga niet leren spreken alsof er een elastiek in mijn mond zit -Ik ga niet 1 dag per jaar volledig in het oranje gekleed dingen zitten verkopen op straat en dat dan een feest noemen -ik ga niet alles gesjellig vinden -ik doe geen polonaises -ik ga geen kereven kopen om daar dan massaal mee naar frenkrijk te rijden om daar in de graskant mij boterhammen met pindakaas te zitten op eten, en dat dan "gesjellig" noemen. -Ik rijd rechts op de autosnelweg. -Ik ga niet in collone op vakantie, ik ga niet met 10 op het middenrijvak zitten rijden, en ik ga zeker niet op dezelfde Kemping zitten als die mensen die ik het hele jaar door al zie -Ik ga niet luider spreken -ik blijf gordijnen voor mijn venster houden, zodat je niet kan binnenkijken. -Ik drink geen melk bij warm eten, en zeker niet bij frieten (yuk!) -Ik ga niet elke dag de was doen -als ik het beest wil uithangen, doe ik dat overal, niet alleen in het buitenland |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 |
Vreemdeling
|
![]() Denk vooral niet dat ik een domme ben, Tommeke.
Ik weet precies wat die kleine dingetjes betekenen. Allemaal denigrerend opgezet, gelijk de Nederlander die over "dat taaltje" sprak. Blijf vooral gaarkoken in je sop, terwijl ik bezig ben met verbroedering.
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() -Ik ga niet elk antwoord op een vraag laten beginnen met ''nou".
-Ik ga niets "prettig geregeld" vinden -ik vind iets goedkoop niet "voordelig" -Ik ga niet voor elke muggenscheet een "bond" (lees: belangenvereniging) oprichten -Ik ga niet aan de tremhalte met wildvreemden over koetjes en kalfjes zitten "kletsen". -ik eet geen gefritureerde dingen op een piccolo. -ik ga niet alles tot in de puntjes zitten regelen -ik ga niet in krek hetzelfde huis wonen als mijn bureni -ik ga geen hollands bier drinken |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De klompen, oranje-gekte, pindakaas e.d. mogen ze houden, maar essentieel kan ik dat toch bezwaarlijk noemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk aan het parodiëren, ik probeer op te schrijven hetgeen volgens mij de gemiddelde vlaming zou opwerpen. Cultuurverschillen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Waar zijn al uw uitgebreide argumenten dan voor die fusie?
![]() |
![]() |
#160 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ge ziet hoe men hier al stijgert bij het eventueel sanctioneren van bouwovertredingen, dan vraag ik mij toch serieus af hoe het hier gaat zijn als de overheid geen bouwgronden meer vrijgeeft, iedereen dus moet gaan huren, ge uit uw huis gezet kunt worden als ge volgens nen ambtenaar in een te groot huis leeft. Dat de gemeente bepaalt bij welke dokter ge moet gaan. Dat ge op alles, maar dan ook alles gecontroleerd wordt. |
||
![]() |
![]() |