Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 14:34   #141
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je eigen artikel spreekt je tegen :

" Hun motief is een raadsel.
Een gewapende Waalse bende die naar de IJzerwake trekt, en we zouden niet kunnen raden wat hun motief is?

Citaat:
Volgens Luc Dehaene, burgemeester van Ieper, is het voor eerst dat zoiets voorvalt tijdens de IJzerwake."
Tijdens de IJzerwake allicht wel, ja. Al moeten we de aanval van de BUB enkele jaren terug niet vergeten.

Citaat:
Nee qua geweld om politieke redenen zitten we hier in belgie gelukkig op 0 .
In België is het de staat die om de zoveel decennia geweldgolven tegen Vlaamsgezinden organiseert. Leer uw geschiedenis.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 augustus 2010 om 14:39.
E. Gidius is offline  
Oud 26 augustus 2010, 14:52   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
blijkbaar nog nooit van de pesterijen in de Vlaamse rand gehoord van de frankofonie of de rellen in Voeren en Leuven tussen Nederlands- en Franstaligen.
Ik spreek van nu en van serieus geweld niet een duimspijker tegen de gordel of een vechtpartij tussen plakploegen of iets uit de jaren 80 .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 14:53   #143
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een gewapende Waalse bende die naar de IJzerwake trekt, en we zouden niet kunnen raden wat hun motief is?
Tijdens de IJzerwake allicht wel, ja. Al moeten we de aanval van de BUB enkele jaren terug niet vergeten.
In België is het de staat die om de zoveel decennia geweldgolven tegen Vlaamsgezinden organiseert. Leer uw geschiedenis.
Echter kan je daar geen enkel voorbeeld van geven. Komaan geef eens wat voorbeelden van dit opflakkerend geweld.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:21   #144
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blijkbaar nog nooit van de pesterijen in de Vlaamse rand gehoord van de frankofonie of de rellen in Voeren en Leuven tussen Nederlands- en Franstaligen.
Volgens mij waren het vooral de extrimistische Vlamingen onder leiding van Voorpost en TAK die keet gingen schoppen in Voeren.
Henri1 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:24   #145
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens mij waren het vooral de extrimistische Vlamingen onder leiding van Voorpost en TAK die keet gingen schoppen in Voeren.
bestonden die al in de jaren '60 Henri1?
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:37   #146
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee, maar het Voeren-circus speelde zich wel af in jaren 80.

Je zit er maar 20 jaar naast...

(Let wel: dat is langer dan de Verenigde Nederlanden bestaan hebben...)
Another Jack is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:40   #147
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over eind de jaren '70, maar toen was jij nog niet geboren ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taal_Aktie_Komitee

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/2_12/voorpost.html

U dient zich beter te informeren alvorens onzin uit te kramen !

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 augustus 2010 om 15:41.
Henri1 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:51   #148
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij waren het vooral extremistische Walen onder leiding van Hapart met zijn extremistische Action Fouronnaise die keet schopten.
Eén van hen was zo dolgedraaid, dat ie zonder enige aanleiding met een geweer geschoten heeft op de Vlamingen. Er hadden doden kunnen vallen !
Oud 26 augustus 2010, 15:52   #149
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik had het over eind de jaren '70, maar toen was jij nog niet geboren ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taal_Aktie_Komitee

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/2_12/voorpost.html

U dient zich beter te informeren alvorens onzin uit te kramen !
dus tijdens 'Leuven Vlaams' was het Voorpost en TAK?
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:53   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus tijdens 'Leuven Vlaams' was het Voorpost en TAK?
U moet opletten, ik sprak over Voeren.
Henri1 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 15:55   #151
Shadowke

Standaard

Citaat:
U moet opletten, ik sprak over Voeren.
Voeren èn Leuven.
dus jij enkel Voeren waarin je laat zien dat je enkel Voorpost en TAK wilde aanvallen.
Franstaligen mogen van Henri1 altijd over de schreef gaan, hé Henri.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 augustus 2010 om 15:56.
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 16:01   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Volgens mij waren het vooral extremistische Walen onder leiding van Hapart met zijn extremistische Action Fouronnaise die keet schopten.
Eén van hen was zo dolgedraaid, dat ie zonder enige aanleiding met een geweer geschoten heeft op de Vlamingen. Er hadden doden kunnen vallen !
Dat waren nog eens tijden, in die fransdolle schutter zijn huis hebben we onze woede gekoeld door de inboedel kapot te slagen.

Meneer dacht ons van de straat te schieten, hij vergat dat we geen rijkswachters of politie waren die dan gewoonlijk gaan lopen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2010 om 16:02.
Xenophon is offline  
Oud 26 augustus 2010, 16:07   #153
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Weer een zeer interessante discussie die geen potten en ketels breekt, dit zonder iemand te verwijten, hé.

Het is alsof enkel de "andere kant" knokploegen en privé-milities had, alsof "wij" Ghandi waren/zijn en de "andere kant" Nazibeulen...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 augustus 2010 om 16:07.
Bad Attila is offline  
Oud 26 augustus 2010, 16:17   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voeren èn Leuven.
dus jij enkel Voeren waarin je laat zien dat je enkel Voorpost en TAK wilde aanvallen.
Franstaligen mogen van Henri1 altijd over de schreef gaan, hé Henri.
U uit beschuldigingen die kant nog wal raken.
Zoals ik al zei: Ik sprak specifiek over Voeren.

Zie:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 augustus 2010 om 16:18.
Henri1 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 16:18   #155
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat waren nog eens tijden, in die fransdolle schutter zijn huis hebben we onze woede gekoeld door de inboedel kapot te slagen.

Meneer dacht ons van de straat te schieten, hij vergat dat we geen rijkswachters of politie waren die dan gewoonlijk gaan lopen.
Dan was jij een van die idioten die in een voor hen onbekende streek de plaatselijke bevolking ging uitdagen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2010 om 16:19.
pajoske is nu online  
Oud 26 augustus 2010, 16:20   #156
Shadowke

Standaard

Citaat:
U uit beschuldigingen die kant nog wal raken.
Zoals ik al zei: Ik sprak specifiek over Voeren.

Zie:
en ik over Voeren èn Leuven.
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 16:22   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan was jij een van die idioten die in een voor hen onbekende streek de plaatselijke bevolking ging uitdagen?
Hoe kom je erbij dat de streek voor ons onbekend was?

Ik ging op een wandeltocht door de voerstreek, wat niet verboden was, begint daar een Fransdolle gek te schieten op mensen.

Wat een verrassing dat die Fransdolle gek zijn gewelddadige akties tegen onschuldigen uw goedkeuring dragen.
Oud 26 augustus 2010, 17:10   #158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dan spreek je van een revolutie , het vlaams parlement dat eventjes gaat bepalen dat de brussel regio waar ze NIET bevoegd over zijn ook maar bij vlaanderen hoort? Absurd.

Vlaanderen maakt zich belachelijk als het een regio claimt die dan vervolgens netjes vlaanderen negeert en in belgie blijft.

Er is trouwens geen meerderheid voor de vlaamse onafhankelijkheid zelfs niet eens dicht, enkel het VB wil dit zo eenzijdig doen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=95

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:39   #159
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Volgens mij maakt u de omgekeerde fout door te denken dat alle rijkdom van Brussel van buitenaf komt, quod non.
Brussel is niet zomaar een stad met enkel postbussen, hé, er zijn 650.000 jobs in Brussel en die werknemers zitten daar niet voor spek en bonen, dacht ik toch. Maar Brussel is geen industriële stad, wel een dienstverlenende stad. Denken dat dit niet als "produceren van rijkdom" beschouwd kan worden, geeft blijk van een 19de eeuwse-kijk op de economie.
Ik bevestig alle feiten die u geeft, maar dat is niet mijn punt. Ik bedoel net dat die dienstverlenende industrie geen wortels in Brussel heeft, geen verankering. Het enige wat de Brusselse bedrijven nodig hebben is een kantoorgebouw, degelijke infrastructuur en hoogopgeleide werknemers. Dat is geen uitzonderlijke troef die alleen in Brussel te vinden is, wat betreft het laatste zelfs integendeel.

Deze rijkdom is dus niet eigen aan Brussel, en Brussel draagt maar weinig meerwaarde bij aan de productie ervan.

Laten we het tenminste eens zijn dat BRP / inwonersaantal een zeer slechte maat is voor wat de gemiddelde inwoner van Brussel bijdraagt.
Nyquist is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:58   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik bevestig alle feiten die u geeft, maar dat is niet mijn punt. Ik bedoel net dat die dienstverlenende industrie geen wortels in Brussel heeft, geen verankering. Het enige wat de Brusselse bedrijven nodig hebben is een kantoorgebouw, degelijke infrastructuur en hoogopgeleide werknemers. Dat is geen uitzonderlijke troef die alleen in Brussel te vinden is, wat betreft het laatste zelfs integendeel.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar het is veel te simplistisch voorgesteld.

Brussel heeft onwaarschijnlijke troeven die geen enkele Belgische stad heeft, dat is het eerste punt.

Eventjes VOKA citeren:
"In het kader van de mondialisering manifesteert zich een internationale trend van hernieuwde concentratie van economische activiteiten rond grootstedelijke centra. De drijvende kracht achter dit proces is de aanwezigheid van belangrijke beslissingscentra, gekoppeld aan de nabijheid van een grote groep gekwalificeerde arbeidskrachten. Snellere transportverbindingen en ICT-verbindingen faciliteren deze concentratie, omdat ze deze economische knooppunten toegankelijker maakt.

Brussel beschikt in deze mondiale trend over heel wat troeven. Zo behoort het tot de Europese “banaan”, de verbinding van de Europese grootstedelijke centra met een concentratie van een koopkrachtige en gekwalificeerde bevolking en economische activiteiten, van Londen over Parijs, Brussel en de Randstad naar Frankfurt en Milaan. Brussel is bovendien de feitelijke hoofdstad van de Europese Unie. Deze stad is een van de belangrijkste internationale besluitvormingscentra in de wereld, met tal van economische activiteiten: de hoofdzetels van multinationals, consultants, lobbyisten, studiebureaus, ICT-ontwikkelingen."

Ten tweede komt geen enkele Vlaamse (noch Waalse) stad in aanmerking om Brussel te "vervangen". Indien de bedrijven zouden verlaten, kan geen noch Antwerpen, noch Leuven, noch Gent, noch Brugge (om in Vlaanderen te blijven) echt goede troeven uitspelen, zeker wanneer buitenlandse steden afkomen, zoals Parijs of Frankfurt.

Ik ga niet zeggen dat dit onmogelijk is, maar hoeveel kantoorruimte is er beschikbaar? Hoe zit het met de mobiliteit? De hotels? De congresruimtes? De luchthaven? De beslissingscentra? Die steden zouden zich volledig moeten re-oriënteren om als dienstenplatform te kunnen dienen én (niet onbelangrijk) naambekendheid te krijgen in die nieuwe domeinen én voldoende vertrouwen kweken zodat de bedrijven daadwerkelijk komen. Dat kan niet van vandaag op morgen.

Die steden hebben andere, evenwaardige functies dan Brussel. Ik citeer nog steeds VOKA:
"Brussel vormt de facto de hoeksteen van een grootstedelijk netwerk, dat zich deels uitstrekt over Waals Brabant maar vooral een onderdeel vormt van de Vlaamse Ruit. Dat is het grootstedelijk gebied met Antwerpen als industriële handelspoort, met Gent en met Leuven als internationale kennispoorten, en Brussel dat naast kenniscentrum vooral een internationale poort is voor zakelijke en publieke diensten. Die Vlaamse Ruit is een grootstedelijk netwerk vergelijkbaar met Randstad Holland. Ze vormt een enorme troef in het aantrekken van investeringen wereldwijd."

Daarom ook dat ik zeer duidelijk zeg: Vlaanderen kan niet zonder Brussel, en Brussel kan niet zonder Vlaanderen.

EDIT: uiteraard moet Brussel steeds vechten voor haar plaats en is niks definitiefs. Daarom ook dat er een aantal zaken absoluut moeten veranderen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 augustus 2010 om 17:59.
Bad Attila is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be