Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 08:51   #141
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Oh meisje, u mag zoveel schrijven als u wilt hoor. Van mijn part vervang je zelfs dat woordje 'Marokkanen' door 'Maroefen of Makaken'. Wie ligt er nou wakker van jouw gezeik?

I&I ... the neverending zever ... http://www.youtube.com/watch?v=9a_UszdiAjI
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 08:52   #142
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat ben je dan als je niet Vlaams bent?

Limburger ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 09:15   #143
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Deze hele discussie is eigenlijk onzin.
Mijn vrouw werkt ook in een RVT. Onderbetaald, weliswaar, maar dat is een ander issue.
Als deze mevrouw van Marokkaanse origine zich heeft weten op te werken als verantwoordelijke, vind ik dat persoonlijk heel knap van haar.
Als ze deze taak uitvoert zoals het moet, waar is dan het probleem ?
De zaak zou anders liggen wanneer ze door de verkeerde redenen zou gepromoveerd zijn.
Maar dat kan niemand hier beweren/bewijzen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 09:30   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Deze hele discussie is eigenlijk onzin.
Mijn vrouw werkt ook in een RVT. Onderbetaald, weliswaar, maar dat is een ander issue.
Als deze mevrouw van Marokkaanse origine zich heeft weten op te werken als verantwoordelijke, vind ik dat persoonlijk heel knap van haar.
Als ze deze taak uitvoert zoals het moet, waar is dan het probleem ?
De zaak zou anders liggen wanneer ze door de verkeerde redenen zou gepromoveerd zijn.
Maar dat kan niemand hier beweren/bewijzen.
Ik zie hier niemand die beweert dat ze omwille van de verkeerde redenen zou gepromoveerd zijn.

alleen vraag ik me af of iemand die zelf gelooft dat mannen de voogden over vrouwen zijn (4.34) en dat ze daarom mogen worden afgeklopt als ze nog maar de indruk geven dat ze niet volgzaam zullen zijn ("waarvan ge VREEST dat ze ongehoorzaam zouden zijn"), iemand die zèlf gelooft dat ze een mankement aan haar hersenen heeft (daarom dat vrouwen steeds met twee moeten getuigen tegenover één man) weldegelijk geschikt is in een verantwoordelijke functie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 09:32   #145
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie hier niemand die beweert dat ze omwille van de verkeerde redenen zou gepromoveerd zijn.

alleen vraag ik me af of iemand die zelf gelooft dat mannen de voogden over vrouwen zijn (4.34) en dat ze daarom mogen worden afgeklopt als ze nog maar de indruk geven dat ze niet volgzaam zullen zijn ("waarvan ge VREEST dat ze ongehoorzaam zouden zijn"), iemand die zèlf gelooft dat ze een mankement aan haar hersenen heeft (daarom dat vrouwen steeds met twee moeten getuigen tegenover één man) weldegelijk geschikt is in een verantwoordelijke functie.
ja zeg, dat is verbazend, dat niet alle moslims hetzelfde denken over de islam als jij

nu is jouw wereldbeeld compleet naar de vaantjes zeker? er bestaan gewoon mensen die niet wit-zwart denken! ongelooflijk hé?
Oud 3 december 2010, 09:49   #146
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Waarom spreekt / schrijft u dan Vlaams? Of mag ik dat niet vragen?
Kun je mij eens een adres van een school geven waar ze 'Vlaams' onderwijzen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 10:04   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja zeg, dat is verbazend, dat niet alle moslims hetzelfde denken over de islam als jij

nu is jouw wereldbeeld compleet naar de vaantjes zeker? er bestaan gewoon mensen die niet wit-zwart denken! ongelooflijk hé?
Ik ga ervan uit dat als je "gelooft" in een bepaalde religie, die zo simpel in elkaar zit als islam (staat in het heilig boekje) en waarop je je baseert om door het leven te gaan (waarom draag je anders een sjalleke als het niet is omdat je gelooft dat uw godheid dat van je verlangt), dan neem ik aan dat je ook de andere dingen die in dat boekje staan voor waar aanneemt (anders is het geen geloof). Bij mijn weten aanvaardt Allah geen islam �* la carte... waarom zou je branden in de hel als je geen sjalleke draagt, maar niet branden in de hel als je vers 4.34 niet volgt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 december 2010, 10:07   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat als je "gelooft" in een bepaalde religie, die zo simpel in elkaar zit als islam (staat in het heilig boekje) en waarop je je baseert om door het leven te gaan (waarom draag je anders een sjalleke als het niet is omdat je gelooft dat uw godheid dat van je verlangt), dan neem ik aan dat je ook de andere dingen die in dat boekje staan voor waar aanneemt (anders is het geen geloof). Bij mijn weten aanvaardt Allah geen islam �* la carte... waarom zou je branden in de hel als je geen sjalleke draagt, maar niet branden in de hel als je vers 4.34 niet volgt?
geen enkele godsdienst aanvaardt geloven "�* la carte". Maar toch doet iedereen het.

kijk, ofwel zeg je dat elke moslim strikt de koran volgt en dan moet je constateren dat er veel zijn die er dagelijks tegen zondigen en zijn er dus in feite zéér weinig moslims.

ofwel zeg je dat er héél veel mensen de koran �* la carte volgen, maar dat die zich ook terecht moslim mogen noemen maar erken je dat niet iedere moslim vindt dat alle ongelovigen dood moeten of dat de homo's van de minaret moeten gesmeten worden.

iemand die wit/zwart denkt, moet toch hieruit kunnen geraken, niet?
Oud 3 december 2010, 10:13   #149
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen ze verdient is voor haar eigen portemonnee en daar mag de echtgenoot geen cent van nemen zonder haar toestemming.
Als je gelijk hebt, hoe komt het dan dat ik islamitische fabrieken heb gezien waar de vrouwen wél moesten werken tegen een hongerloon en hun venten rondreden in BMW's en op een R6 (gekocht met de winst van verkoop van producten gemaakt door eerstgenoemde) en de hele dag in essentie nietsdoen en wat TV kijken? Op welke manier dien ik dat te interpreteren? Slechte gelovigen? Waar geen enkele andere gelovige een zier om geeft? Mooie religie...
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 10:18   #150
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Als je gelijk hebt, hoe komt het dan dat ik islamitische fabrieken heb gezien waar de vrouwen wél moesten werken tegen een hongerloon en hun venten rondreden in BMW's en op een R6 (gekocht met de winst van verkoop van producten gemaakt door eerstgenoemde) en de hele dag in essentie nietsdoen en wat TV kijken? Op welke manier dien ik dat te interpreteren? Slechte gelovigen? Waar geen enkele andere gelovige een zier om geeft? Mooie religie...
ja zeg, stel je voor, dat er in de islam slechte gelovigen zouden bestaan!

de horror!
Oud 3 december 2010, 10:35   #151
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Op basis van iemands hoofdbedekking menen te weten wat die persoon gelooft en/of denkt getuigt van een arrogantie die lachwekkend zou zijn moest ze niet zo dom zijn.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 11:08   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Op basis van iemands hoofdbedekking menen te weten wat die persoon gelooft en/of denkt getuigt van een arrogantie die lachwekkend zou zijn moest ze niet zo dom zijn.
U bedoelt dat iemand met een vastgegroeide hoofddoek die zelfs tijdens de werkuren niet verwijderbaar is, in feite een volgelinge van Germaine Greer is? Waarop baseert U zulke superintelligente gevolgtrekkingen?

Oud 3 december 2010, 11:12   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat iemand met een vastgegroeide hoofddoek die zelfs tijdens de werkuren niet verwijderbaar is, in feite een volgelinge van Germaine Greer is? Waarop baseert U zulke superintelligente gevolgtrekkingen?
tiens, waar in de tekst van Abou staat Greer vermeld?
Oud 3 december 2010, 11:16   #154
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Nieuw thema voor Duveltjes.
'Vakantiecentra voor opvang asielzoekers'

"... ze 'rusten' op onze kosten ..."

Universiteit Gent heeft ook opvangplaatsen aangeboden voor de daklozen

"... ze volgen bachelor- en masteropleiding op onze kosten ..."

man-man-man

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 december 2010 om 11:25.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 11:57   #155
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
I&I ... the neverending zever ... http://www.youtube.com/watch?v=9a_UszdiAjI
Oud 3 december 2010, 11:59   #156
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  %7B0554E222-0D90-420D-8E5B-8E79031DC2E6%7DImg100.jpg‎
Bekeken: 75
Grootte:  61,8 KB
ID: 76595  

Oud 3 december 2010, 12:02   #157
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
In elk geval niet op iemands kledij.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 12:43   #158
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben hier geboren idd. En bezit alleszins geen Vlaamse eigenschappen.
Honeypop laat haar mierzoet maskertje definitief vallen.

Wees fair en eerlijk geef je Belgische nationaliteit maar af.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 12:45   #159
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat is Nederlands.

Ik spreek geen Vlaams.
Wees fair en verhuis naar je geliefde nederland. Ze zullen je met open armen ontvangen. Plezant dat de moslimas hun maskers laten vallen.
Oud 3 december 2010, 12:47   #160
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarbij je dan netjes vergeet te vermelden dat �*lle kennis in de koran vermeld staat... en het dus voldoende is als ze thuis stilletjes de koran van buiten leren rammelen, maar kom we gaan niet moeilijk doen.
Dat "werken" buitenshuis moet je me toch eens met meer bronvermelding gaan aantonen. Gewoonlijk mogen ze niet werken in een plaats waar ook mannen werken. Er is zelfs een sheikh geweest in Egypte geloof ik die dan maar vond dat de vrouwelijke werknemers elke morgen een beetje borstvoeding aan hun mannelijke collega's moesten geven (één trokske of zo) en dan was het ok! Dan werden ze melkbroers en melkzusjes.
(waar die sheikh het uithaalde dat alle vrouwen héél hun leven melk ter beschikking hebben is me een raadsel. Blijkbaar zijn muzelvrouwen met hun mankement aan hun hersenen en blijkbaar constant voorzien van moedermelk, toch iets aparts.

ge zou er al eens beginnen aan twijfelen hé.

Met twee woorden spreken aub. Wat ben je hier aan het bewijzen?

Een Belgische vrouw die leeft volgens de belgische wetten, draagt bij aan het huwelijk naar eigen vermogen. D.i. ze gaat buitenshuis werken als ze dat wil of ze gaat niet buitenshuis werken. Ze hoeft daar geen schriftelijke toestemming in haar huwelijkscontract voor laten zetten alvorens ze trouwt.
Bovendien heeft een belgische vrouw die volgens het standaard huwelijkssysteem huwt recht op 50% van alle goederen die verworven werden na het huwelijk. Het gemeenschappelijke huis is dus voor de helft van haar, ook al gaat zij niet buitenshuis werken;
Daar staat ge dan als muzelvrouw met "het recht om eigen verdiend geld bij te houden" hé.

Het fabeltje als zou de echtgenote in islam wèl recht hebben op het geld van de echtgenoot moet ge me toch eens duidelijker maken. Ze heeft recht op door hem aangeboden eten, kleding en onderdak, zelfs geen recht om te beslissen w�*t ze gaat eten of hoe ze gekleed gaat. Dat moet ze negotieren.Ook wel de zogenaamde "bed talks" genoemd nietwaar?
En wat erft ze van mannetje lief? 1/8ste van zijn vermogen... 12% dus. (ik laat hier even buiten beschouwing dat Allah niet kon rekenen, zie de erfenisregels in koran 4.11 en volgende verzen, die langs geen kanten tot een volledige breuk leiden)
Wij hebben VRUCHTGEBRUIK op alles wat van hem was, en uiteraard 50% EIGENDOM.

Da's effe slikken hé! de "rechten van de muzelvrouw". het "ik mag alles bijhouden wat ik verdien"... wat dacht je wat westerse vrouwen deden? Elke maand hun loonzakje aan de Heer des Huizes afgeven?
2
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be