Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 13:20   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Rechten rechten rechten, denk ook eens aan plichten.
Daar denkt men ook aan, meisje. Niet getreurd.

Als ge goed leest zie je dat in dit topic wordt gediscussieerd over een recht dat wordt afgenomen.
Oud 10 maart 2011, 13:20   #142
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik denk daar anders over. Religieuze symbolen binnen en buiten, overal!!
Jij gaat muren bijbouwen om die symbolen op te hangen? En welk symbool krijgt dan de meeste prominente plaats?
CyberpunX is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:22   #143
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb me verkeerd uitgedrukt.

Jullie=Guido en alle nationalisten die zijn mening delen.

Wat is het standpunt van de NV.A over de hoofddoek binnen het parlement, Snerror. Ik vraag me af wat Peumans van de mening van deze allochtone vlaams nationalist vindt. Ik kan me herinneren dat hij FDW op zn plaats heeft gezet nadat die begon te gillen toen hij een hoofddoekje zag.
Blijkbaar is het standpunt van de N-VA wel doekjes in de bezoekersruimte, elders niet. Persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van hoofddoekjes, ik zie het voordeel er niet van in, alleen maar nadelen. Vanuit mijn perspectief lijkt het eerder een symbool te zijn om hun 'anders zijn' te accentueren. Er staat niets van in de Koran, het is gewoon een cultureel verschijnsel. Moest nu iedereen in het land van herkomst zo'n doekje dragen zou ik wat meer kunnen inkomen; maar er zijn verhoudingsgewijs meer vrouwen die het in België doen dan in Marokko ofzo. Dat is dus een soort van uiting van hun onwil om te integreren en in hun eigen groep te willen blijven. Ik heb het hier zelfs niet over assimileren. Bovendien vind ik vrouwen een pak minder mooi met zo'n doekje.
Oud 10 maart 2011, 13:22   #144
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge goed leest zie je dat in dit topic wordt gediscussieerd over een recht dat wordt afgenomen.
Eerder een recht dat wordt misbruikt en opgedrongen.
Oud 10 maart 2011, 13:23   #145
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat primeert er volgens jou? Scheiding kerk en staat, of het individuele recht op levensbeschouwing, rekening houdende met het feit dat een hoofddoekenverbod in het parlement de levensbeschouwing niet verhinderd.
Heeft het parlement een representatieve functie of niet? Waarom moeten we doen alsof alle componenten van het parlement neutraal zijn terwijl dit zo niet is en nooit geweest is?

Gaan we Di Rupo zijn rode strik verbieden en gaan we verbieden dat het Vlaams Belang de Vlaamse Leeuw zingt? Als we ons willen ontdoen van alle religieuze en ideologische symboliek in het parlement, dan moeten we consequent zijn. Ik ben niet voor halve maatregelen.
captain jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:29   #146
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Blijkbaar is het standpunt van de N-VA wel doekjes in de bezoekersruimte, elders niet.
Dat is dan naar mijn mening een bekrompen standpunt. Het was wel te denken dat het Peumans te doen was om allochtone kieskoeien. Althans dat gevoel heb ik momenteel.
Citaat:
Persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van hoofddoekjes, ik zie het voordeel er niet van in, alleen maar nadelen. Vanuit mijn perspectief lijkt het eerder een symbool te zijn om hun 'anders zijn' te accentueren. Er staat niets van in de Koran, het is gewoon een cultureel verschijnsel.
Met alle respect maar uw mening doet er niet toe. Of u nu een voorstander of tegenstander bent. Geen enkele moslima die zal wakker liggen van uw mening en dat bedoel ik niet verkeerd maar het is gewoon zo.

Het stoort me dat u hier de koran 'weer' bij betrekt. Kom nekeer af met een daliel? Welke studie heb je gedaan om tot die conclusie te komen? Het siert de mens niet zich te verheffen tot de status van een moefti.

Citaat:
Moest nu iedereen in het land van herkomst zo'n doekje dragen zou ik wat meer kunnen inkomen; maar er zijn verhoudingsgewijs meer vrouwen die het in België doen dan in Marokko ofzo. Dat is dus een soort van uiting van hun onwil om te integreren en in hun eigen groep te willen blijven. Ik heb het hier zelfs niet over assimileren.
Jij bent duidelijk nooit naar Marokko geweest, Snerror. Dat soort verzinsels irriteren mij mateloos. In Marokko lopen vele meer vrouwen met een hidjaab, neem dat maar van mij aan.
Citaat:
Bovendien vind ik vrouwen een pak minder mooi met zo'n doekje.
Dat is nu het laatste waar een moslima van wakker zal liggen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 13:31.
suqar_7loe is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:30   #147
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Eerder een recht dat wordt misbruikt en opgedrongen.
Niks daarvan. Dat recht hadden ze en dat wordt hen nu afgenomen door enkele idioten.
Oud 10 maart 2011, 13:31   #148
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Zuhal is van koerdische origine. Dus door de meeste Turken niet te graag gezien (heeft ze zelf mogen ondervinden tijdens het voeren van campagne)

Ten gronde nu:
medewerkers moeten in mijn ogen toch een vorm van neutraliteit uitstralen, op alle vlak, ook dat van de godsdienst.
Er wordt gezegd dat ze sowieso niet neutraal zijn omdat ze voor een politieke partij werken: kan best, maar uiterlijk zie je daar niets van hé. En mag je er ook niets van zien: maw als ik zou rondlopen in de gangen van de kamer met mijn t-shirt van vlaanderen onafhankelijk, zou men mij daar op aanspreken.

Op zich kan je dus niet zien wanneer iemand rondloopt bij ons in de gangen of die nu blauw, geel, rood, groen, oranje of iemand van de diensten van de kamer. Dus ergens is die neutraliteit toch altijd aanwezig. Wanneer je de ene medewerker (weliswaar geen ambtenarenstatuut, maar wel door de staat betaald en volgens dezelfde barema's) toestaat om wel die uiterlijke tekenen van godsdienst te dragen, maar die medewerker van de diensten van de kamer niét, dan krijg je daar volgens mij een ongelijkheid.

Ik zie het probleem dus niet in dat men dit wil verbieden, en moest het van mij zijn, zou ik het voorstel van de MR ook steunen
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:35   #149
captain jack
Gouverneur

Standaard

Van mijn part mag iemand met zijn t-shirt vlaanderen onafhankelijk in het parlement rondlopen, maar ge riskeert er wel uit te zien als jean marie pfaff.

Ik neem aan dat jullie ook tegen gekleurde dassen of pulls zijn? Voortaan iedereen in het wit dus?
captain jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:36   #150
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Zuhal is van koerdische origine. Dus door de meeste Turken niet te graag gezien (heeft ze zelf mogen ondervinden tijdens het voeren van campagne)

Ten gronde nu:
medewerkers moeten in mijn ogen toch een vorm van neutraliteit uitstralen, op alle vlak, ook dat van de godsdienst.
Er wordt gezegd dat ze sowieso niet neutraal zijn omdat ze voor een politieke partij werken: kan best, maar uiterlijk zie je daar niets van hé. En mag je er ook niets van zien: maw als ik zou rondlopen in de gangen van de kamer met mijn t-shirt van vlaanderen onafhankelijk, zou men mij daar op aanspreken.

Op zich kan je dus niet zien wanneer iemand rondloopt bij ons in de gangen of die nu blauw, geel, rood, groen, oranje of iemand van de diensten van de kamer. Dus ergens is die neutraliteit toch altijd aanwezig. Wanneer je de ene medewerker (weliswaar geen ambtenarenstatuut, maar wel door de staat betaald en volgens dezelfde barema's) toestaat om wel die uiterlijke tekenen van godsdienst te dragen, maar die medewerker van de diensten van de kamer niét, dan krijg je daar volgens mij een ongelijkheid.

Ik zie het probleem dus niet in dat men dit wil verbieden, en moest het van mij zijn, zou ik het voorstel van de MR ook steunen
3
CyberpunX is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:37   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat maakt geen fluit uit. Het punt is dat de idioten haar buiten wouden krijgen, wat trouwens goed gelukt is dankzij de bekrompen klanten die de Hema over de vloer krijgt.

Ze ging wel een klacht indienen trouwens.
De persberichten die ik las beweerden van niet, de pers is dus weeral eens goed bezig. Het was een interimmer waarvan het contract niet vernieuwd werd omwille van klachten van klanten. Dat zijn de feiten.

Of HEMA er goed aan deed of niet laat ik in het midden, hoe iemand er in de privé bijloopt is een zaak tussen werkgever & werknemer.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:40   #152
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Scheiding van Kerk en Staat betekent op zich niet dat godsdiensten geen politieke invloed mogen uitoefenen, dat er geen religieus geïnspireerde politieke partijen mogen zijn, dat leden van de clerus niet verkiesbaar mogen zijn of dat parlementsleden en hun politieke medewerkers geen religieuze symbolen mogen dragen.
Ik heb nergens ook maar de suggestie gemaakt dat deze zaken verboden moeten zijn. Wel is het zo, dat de scheiding van kerk en staat inhoudt dat de instellingen (en indirect dus ook hun werknemers) neutraal moeten zijn. Ook in het parlement.

Deze neutraliteit belet bovenstaande zaken niet.
Amon_Re is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:41   #153
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Parlementsleden kunnen ook verkozen worden om hun levensbeschouwing uit te dragen.
Ik hoop dat er een naturalist verkozen wordt, die dan in volle glorie zijn naakte levensbeschouwing toont.
Amon_Re is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:41   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt geen fluit uit. Het punt is dat de idioten haar buiten wouden krijgen, wat trouwens goed gelukt is dankzij de bekrompen klanten die de Hema over de vloer krijgt.

Ze ging wel een klacht indienen trouwens.
Op welke basis?
daiwa is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:43   #155
captain jack
Gouverneur

Standaard

Dus ook geen gekleurde dassen meer? Iedereen een wit uniform kwestie van alle schijn van partijdigheid te verbergen?
captain jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:43   #156
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op welke basis?
Zie het interview met de moslima Joyce. Gisteren tijdens het VTM nieuws.
Oud 10 maart 2011, 13:43   #157
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik wist al dat moslima's er niet wakker van liggen. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in mij of andere niet-moslims. Wat ik een héél bekrompen mentaliteit vind.
Kan jij dan tonen waar dat van die doekjes in de Koran staat? Volgens Etienne Vermeersch staat het er nergens in. (en zeg nu niet dat de bron slecht is, toon dan gewoon waar het staat). Sorry dat ik 'het boek' er weer bij betrek maar iedereen spreekt hier van een religieus symbool terwijl de islam dit eigenlijk niet voorschrijft.
Oud 10 maart 2011, 13:44   #158
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ga gaan slapen
Sorry, maar dat van Israël is de vijand is net hetzelfde als wat je het VB verwijt met hun islamfobie.
Amon_Re is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:46   #159
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sorry, maar dat van Israël is de vijand is net hetzelfde als wat je het VB verwijt met hun islamfobie.
²

Zeggen 'Israël is de vijand' is gewoon onnozel.
Oud 10 maart 2011, 13:46   #160
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Er wordt geen enkel recht afgenomen, de neutraliteit van de staatsinstellingen wordt gevrijwaard.
Amon_Re is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be