Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 23:54   #141
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
We zijn Vlamingen, Brabanders, Limburgers, Luxemburgers en ik weet niet wat voor andere volkeren nog geweest.

Het simplisme Vlamingen-Walen is wat het is: een simplisme en pertinent onjuist. Echte Vlamingen wonen in Zeeuws-, West-, Oost- en Frans-Vlaanderen; ik weet dat dat De Winter en De Wever als echte Antwerpenaren dat niet graag horen. Spijtig voor hen.
Zo'n reactie had ik verwacht. Sommige mensen begrijpen duidelijk het verschil niet tussen de twee volgende zinnen:

1. We zijn nooit Belgen geweest, wel Vlamingen en Walen;
2. We zijn nooit Belgen geweest, wel altijd Vlamingen en Walen.

Ik weet ook wel dat we niet altijd Vlamingen en Walen zijn geweest. Dedzjue toch, moet ge op dit forum nu echt ALLES gaan uitleggen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 oktober 2011, 00:05   #142
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zo'n reactie had ik verwacht. Sommige mensen begrijpen duidelijk het verschil niet tussen de twee volgende zinnen:

1. We zijn nooit Belgen geweest, wel Vlamingen en Walen;
2. We zijn nooit Belgen geweest, wel altijd Vlamingen en Walen.

Ik weet ook wel dat we niet altijd Vlamingen en Walen zijn geweest. Dedzjue toch, moet ge op dit forum nu echt ALLES gaan uitleggen?
Ge zijt trouwens de Brusselaars vergeten. Zij vormen hun eigen entiteit, krijgen binnenkort zelfs hun eigen metropolitane gemeenschap en zij willen noch bij Vlaanderen, noch bij Wallonië horen als België splitst.

Maar om op uw vraag te antwoorden, nee ge moet niet ALLES gaan uitleggen, maar als ge zulke dingen zegt om tweedracht te zaaien, tja dan moogt ge altijd antwoorden verwachten ja.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 5 oktober 2011, 00:06   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt trouwens de Brusselaars vergeten. Zij vormen hun eigen entiteit, krijgen binnenkort zelfs hun eigen metropolitane gemeenschap en zij willen noch bij Vlaanderen, noch bij Wallonië horen als België splitst.

Maar om op uw vraag te antwoorden, nee ge moet niet ALLES gaan uitleggen, maar als ge zulke dingen zegt om tweedracht te zaaien, tja dan moogt ge altijd antwoorden verwachten ja.
Tweedracht zaaien?

d'er is nooit eendracht geweest
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 oktober 2011, 00:35   #144
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn Vlamingen, Brabanders, Limburgers, Luxemburgers en ik weet niet wat voor andere volkeren nog geweest.

Het simplisme Vlamingen-Walen is wat het is: een simplisme en pertinent onjuist. Echte Vlamingen wonen in Zeeuws-, West-, Oost- en Frans-Vlaanderen; ik weet dat dat De Winter en De Wever als echte Antwerpenaren dat niet graag horen. Spijtig voor hen.
Juist!
BWarrior is offline  
Oud 5 oktober 2011, 00:58   #145
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Beke heeft het spel weer hard gespeeld. Toch een straffe onderhandelaar en strateeg.
mkb is offline  
Oud 5 oktober 2011, 05:49   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
mijn medeleven, zo grofgebekt zijn en nergens geen gehoor vinden.
Een tip voor wie het Nederlands geen geweld wil aandoen:

nergens geen gehoor = overal wél gehoor.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 oktober 2011, 06:26   #147
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Filip Dewinter (echte naam eigenlijk Philip) is geen antwerpenaar, hij is van Brugge afkomstig dus een echte west vlaming. Hij heeft echter zeer veel inspanningen gedaan om zich te integreren want hij slaagt er zelfs tijdens intervieuws niet meer in om zijn aangeleerde aantwaarps dialect weg te filteren. Enkele dagen geleden hoorde ik op de radio nog dit pareltje van hem : "zèn het eieren, of zèn het joeng ?"
peter1962 is offline  
Oud 5 oktober 2011, 06:38   #148
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Beke heeft het spel weer hard gespeeld. Toch een straffe onderhandelaar en strateeg.

Daar moet ik je gelijk in geven. Markske van de kampioenen noemden er velen hem op smalende wijze. Maar er valt gewoon niet naast te kijken dat deze man meer resultaten boekte dan welke andere politicus ook tijdens communautaire onderhandelingen.
De ironie is dat de cd&v nu ze een belangrijk deel van hun kiezers zagen weglopen en (relatief) een kleinere partij zijn geworden ze echter veel meer resultaten boekten. Het zou me niet verwonderen dat veel van hun kiezers die vorige keer naar nva verkasten, dat volgende keer gaan indachtig zijn.
Niet vergeten dat een belangrijk deel van het nva electoraat vooral resultaten wou inzake bestuur van het land. Net op dat vlak scoort cd&v.
Beke heeft gedaan wat hij beloofde : éérst het communautaire opgelost dus de kiezel bhv uit de schoen, en dan pas de socio-economische problemen (de echte problemen dus) aanpakken.
Zijn recept voor succes bestaat volgens mij uit een mix van doelgericht koppig zijn, de andere vlaamse onderhandelaars diskreet mee op dezelfde lijn krijgen, principieel over de hoofdzaak zijn en compromisbereid zijn over details. En vooral : zolang hij onderhandelt heeft hij quasi nooit in zijn kaarten laten kijken. Geen stoere praat in de gazet. Geen grote woorden over frontvorming enz want dat polariseert en wakkert de weerstand nog meer aan. En nu kunnen ze met een resultaat naar buiten komen. Het eerste sinds 2007.
peter1962 is offline  
Oud 5 oktober 2011, 06:55   #149
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De wat?
Zoek dat woord eens op. Pak een teletijdmachine naar 2500 en heel misschien kan je dan ergens een accurate beschrijving vinden. Baseer u vooral niet op nederlandstalige boeken uit vlaanderen van voor 2100.
Oud 5 oktober 2011, 06:57   #150
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Daar moet ik je gelijk in geven. Markske van de kampioenen noemden er velen hem op smalende wijze. Maar er valt gewoon niet naast te kijken dat deze man meer resultaten boekte dan welke andere politicus ook tijdens communautaire onderhandelingen.
De ironie is dat de cd&v nu ze een belangrijk deel van hun kiezers zagen weglopen en (relatief) een kleinere partij zijn geworden ze echter veel meer resultaten boekten. Het zou me niet verwonderen dat veel van hun kiezers die vorige keer naar nva verkasten, dat volgende keer gaan indachtig zijn.
Niet vergeten dat een belangrijk deel van het nva electoraat vooral resultaten wou inzake bestuur van het land. Net op dat vlak scoort cd&v.
Beke heeft gedaan wat hij beloofde : éérst het communautaire opgelost dus de kiezel bhv uit de schoen, en dan pas de socio-economische problemen (de echte problemen dus) aanpakken.
Zijn recept voor succes bestaat volgens mij uit een mix van doelgericht koppig zijn, de andere vlaamse onderhandelaars diskreet mee op dezelfde lijn krijgen, principieel over de hoofdzaak zijn en compromisbereid zijn over details. En vooral : zolang hij onderhandelt heeft hij quasi nooit in zijn kaarten laten kijken. Geen stoere praat in de gazet. Geen grote woorden over frontvorming enz want dat polariseert en wakkert de weerstand nog meer aan. En nu kunnen ze met een resultaat naar buiten komen. Het eerste sinds 2007.
Kijk, kijk, de CD&V stuurt haar zonen uit naar fora.
Oud 5 oktober 2011, 07:14   #151
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Oplossing gerechterlijke splitsing BHV!

Het worden barre tijden voor de Vlaams-nationalisten: ze stonden er weer eens bij en keken ernaar!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 oktober 2011 om 07:19.
Het Oosten is offline  
Oud 5 oktober 2011, 07:15   #152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Volgens mij doet het nog altijd zeer aan zijn gat. ...

Hun weer laten doen door wat onnozelheid bij Dexia ja, ...
Herr Flick is offline  
Oud 5 oktober 2011, 07:31   #153
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zoek dat woord eens op. Pak een teletijdmachine naar 2500 en heel misschien kan je dan ergens een accurate beschrijving vinden. Baseer u vooral niet op nederlandstalige boeken uit vlaanderen van voor 2100.
Van na 2100 zul je er wellicht niet al te veel meer vinden, vrees ik.
SDG is offline  
Oud 5 oktober 2011, 07:31   #154
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Het worden barre tijden voor de Vlaams-nationalisten: ze stonden er weer eens bij en keken ernaar!

Zoals gewoonlijk, BDW heeft gegokt en ferm verloren.
hollande is offline  
Oud 5 oktober 2011, 07:32   #155
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Er komen 5 Franstalige rechters in Halle-Vilvoorde ... 1 op de 3 Nederlandstalige rechters in H-V moeten tweetalig zijn.

Slechts 1 op de 3 (ipv 2 op de 3) rechters in Brussel moeten tweetalig zijn. 80% Franstaligen en 20% Nederlandstaligen. Ervan uitgaande dat ik vermoed dat de meeste Nederlandstaligen als tweetalig beschouwd worden, zou dit betekenen dat 1 op de 6 Franstalige rechters ook Nederlands moet spreken ...

Nu kan men overal in België (wanneer beide partijen het eens zijn) vragen om het geschil voor een andere (anderstalige) rechtbank te brengen, zodat Franstaligen in Vlaanderen bij een onderling geschil (2 Franstalige partijen dus) in het Frans kunnen beholpen worden en Nederlandstaligen in Wallonië bij een onderling geschil (2 Nederlandstalige partijen dus) in het Nederlands kunnen beholpen worden.

Als ik het goed heb, is dit zowat de korte inhoud van het akkoord? Waarom moet in H-V (ééntalig Nederlands!) 1 op de 3 Nederlandstalige rechters tweetalig zijn, terwijl in Brussel (tweetalig Nederlands-Frans!) slechts 1 op de 6 Franstalige rechters tweetalig moet zijn? Waarom moeten er Franstalige rechters komen in H-V?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 5 oktober 2011, 07:45   #156
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik was dus verkeerd. In plaats van Beke die zijn "slag" binnenhaald en dan zwaar toegeeft op begroting en asiel en migratie. Niks is echter minder waar. Zijn broek lag tot op de enkels, nu doet hij ze volledig uit en ik vraag me af wat hij bij het volgende akkoord uit zijn mouw zal schudden. Waarschijnlijk trekt hij dan de bilspleet uiteen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 oktober 2011, 08:23   #157
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

Alee, dan zien jullie toch ook dat de vlaming serieus genaaid wordt. Das dan ineens het einde van die discussie.
Oud 5 oktober 2011, 08:29   #158
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

Correct, de enige vraag die zich nog stelt, is of jij daar de juiste gevolgen uit kan trekken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 oktober 2011, 08:50   #159
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Ik moet toegeven dat we weeral eens gerold zijn door onze staatsmannen.

Moest ik Italiaan, Marokkaan, Spanjaard, Turk, ... zijn, ik zou onmiddellijk een zaak inspannen bij het grondwettelijk hof. Gewoon de argumente die ze gebruiken om dit (zoveelste) wangedrocht goed te praten, is discriminatie op basis van taal.
Oud 5 oktober 2011, 08:51   #160
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Awel, maar mijn mening is daar niks mis mee. Van mij mag men dus gebruik maken van een tolk. Als allochtonen dat mogen, waarom dan geen Walen en Vlamingen. Ik zie dus echt niet in waarom die onderhandelaars zoveel tijd steken in zo'n simpele zaak die wij hier op 2 minuten kunnen oplossen
Een Vlaming in Nijvel krijgt een Nederlandstalige tolk.
Een Franstalige in Vilvoorde krijgt een Franstalige rechter.

In tijden van CGKR, gelijkheid, discriminatieverboden langs alle kanten, kan dat toch wel tellen me dunkt.
Of denkt u dat Franstalige rechters objectief gaan zijn indien een Franstalige in Vlaanderen een conflict heeft met een Vlaming of met de Vlaamse overheid?
Dit is pure 'eigen volk eerst'.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 5 oktober 2011 om 08:51.
Wimpeus is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be