Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2011, 00:23   #141
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nergens staat dat Colruyt dus lessen Nederlands geeft of werkt aan andere zaken die u maar even stelt, of er geen probleem van maakt wanneer je nog moet leren op tijd te komen wel dat allochtonen welkom zijn, geweld of racisme niet wordt geduld, dat is in ieder bedrijf zo!

Mag ik erop wijzen dat je om rekken te vullen of boodschappenkarretjes in te laden ook geen bijzondere scholing of bekwaamheden nodig hebt?

Hoeveel leidinggevenden zijn allochtoon en hoe is hun talenkennis, scholing en komen die mensen op tijd? Daar gaat je betoog!
http://www.standaard.be/artikel/deta...LI26112003_001

Dat er nog weinig leidinggevenden allochtoon zijn lijkt mij logisch, daar zal de anciënniteit wel voor zorgen op termijn. Feit is dat zij moeite doen om hun medewerkers te integreren en om een degelijk sociaal beleid te voeren.

trouwens, er stond in de eerste link ook al dat ze actief op zoek gaan naar allochtoon personeel.

Ik denk dat uw betoog eerder gaat dan dat van mij.
Oud 6 november 2011, 00:33   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...LI26112003_001

Dat er nog weinig leidinggevenden allochtoon zijn lijkt mij logisch, daar zal de anciënniteit wel voor zorgen op termijn. Feit is dat zij moeite doen om hun medewerkers te integreren en om een degelijk sociaal beleid te voeren.

trouwens, er stond in de eerste link ook al dat ze actief op zoek gaan naar allochtoon personeel.

Ik denk dat uw betoog eerder gaat dan dat van mij.
Verwacht u nu dat ieder bedrijf de moskee intrekt om volk aan te werven?
Want dat deed Colruyt, ik vind niet dat dit moet of nodig is.

En waaruit bestaat dan concreet die integratie waar u het over heeft,en dat degelijk sociaal beleid, is dat het niet toestaan van geweld en racisme??
U verzint zaken die nergens staan en daarom heeft u geen betoog.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:35   #143
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neem alleen vrouwen in hun menopauze aan, vooropgesteld dat het zeker geen moslims zijn. is dat nu waar we naar toe gaan?
Het is een optie. Maar niet de ideale. Misschien nog selecteren op het hebben van kinderen of niet?

Want anders gaan we weer gezever hebben dat de kleinkinderen oppas nodig hebben etc...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
vrouwen in hun menopauze hebben te veel ancieniteit en kennen te veel truken. Kinderarbeid is de oplossing voor die ondernemers. Ze vinden het spijtig dat er wetten tegen zijn.
Lichaamskracht en dimensies zijn daar dan weer een struikelblok.
Maar het is optie met jobstudenten te werken. Te jong om gemakkelijk met kindergezeik te zitten, maar betrouwbaarheid is dan weer het struikelblok.

Misschien simpel doen, en een waterdicht, loyaliteitsinspirerend contract opstellen. Maar dat mag niet.
Oud 6 november 2011, 00:37   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is een optie. Maar niet de ideale. Misschien nog selecteren op het hebben van kinderen of niet?

Want anders gaan we weer gezever hebben dat de kleinkinderen oppas nodig hebben etc...

Lichaamskracht en dimensies zijn daar dan weer een struikelblok.
Maar het is optie met jobstudenten te werken. Te jong om gemakkelijk met kindergezeik te zitten, maar betrouwbaarheid is dan weer het struikelblok.

Misschien simpel doen, en een waterdicht, loyaliteitsinspirerend contract opstellen. Maar dat mag niet.
Het stelt gerust dat u schreef geen werkgever te zijn!
Oud 6 november 2011, 00:37   #145
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verwacht u nu dat ieder bedrijf de moskee intrekt om volk aan te werven?
Want dat deed Colruyt, ik vind niet dat dit moet of nodig is.

En waaruit bestaat dan concreet die integratie waar u het over heeft,en dat degelijk sociaal beleid, is dat het niet toestaan van geweld en racisme??
U verzint zaken die nergens staan en daarom heeft u geen betoog.
Nee, inderdaad, dat hoeft niet. Maar als signaal kan dit wel tellen. Colruyt doet zijn best om de vicieuze cirkel die personen als gij mee in stand houden, te doorprikken.

O ja, ik geef nochtans links waarin duidelijk wordt dat
a) Colruyt allochtonen aanwerft
b) hen Nederlandse les laat volgen
c) werkt aan integratie
d) respect eist voor de geldende normen en waarden

Dat waren mijn initiële beweringen die gij probeert te weerleggen. daarin slaagt ge niet.
Oud 6 november 2011, 01:10   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, inderdaad, dat hoeft niet. Maar als signaal kan dit wel tellen. Colruyt doet zijn best om de vicieuze cirkel die personen als gij mee in stand houden, te doorprikken.

c) werkt aan integratie

Dat waren mijn initiële beweringen die gij probeert te weerleggen. daarin slaagt ge niet.
Colruyt heeft dan genoeg geld over om onbekwaam personeel bekwaam te maken. Wat in tegenstelling is met hun standpunt, zoals hun karretjes -geen slot, want dat kost €14, hun wegmarkering-kost te veel-, met hun winkelaankleding-gewoon een rek- , etc etc.
Oud 6 november 2011, 01:16   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

c) werkt aan integratie

Kun je even toelichten wat je bedoelt met " personen zoals gij"?
Colruyt laat hen helemaal geen nederlandse les volgen maar zegt te denken dat een aantal van hen dit doen!
En hoe werken ze nu precies aan die integratie, je geeft daar geen antwoord op!

Het niet toestaan van geweld is verplicht voor werkgevers, evenals toezien dat er geen racisme is onder werknemers, dus wat is daar nu zo anders aan bij Colruyt dan bij ieder ander bedrijf?
Ik kan nauwelijk iets weerleggen omdat je amper argumenten geeft, het lukt niet zo best in deze discussie over Colruyt denk ik dan maar...
Oud 6 november 2011, 01:17   #148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Colruyt heeft dan genoeg geld over om onbekwaam personeel bekwaam te maken. Wat in tegenstelling is met hun standpunt, zoals hun karretjes -geen slot, want dat kost €14, hun wegmarkering-kost te veel-, met hun winkelaankleding-gewoon een rek- , etc etc.
Hoe bekwaam moet je zijn om rekken te vullen en aan de kassa te scannen?
Zal wel meevallen denk ik!
Oud 6 november 2011, 01:29   #149
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kun je even toelichten wat je bedoelt met " personen zoals gij"?
Colruyt laat hen helemaal geen nederlandse les volgen maar zegt te denken dat een aantal van hen dit doen!
En hoe werken ze nu precies aan die integratie, je geeft daar geen antwoord op!

Het niet toestaan van geweld is verplicht voor werkgevers, evenals toezien dat er geen racisme is onder werknemers, dus wat is daar nu zo anders aan bij Colruyt dan bij ieder ander bedrijf?
Ik kan nauwelijk iets weerleggen omdat je amper argumenten geeft, het lukt niet zo best in deze discussie over Colruyt denk ik dan maar...
Nee, Colruyt laat toe dat ze tijdens de uren Nederlandse les volgen.
Personen zoalos gij zijn diegenen die er alles aan willen doen om allochtonen geen kansen te gunnen, opdat de eigen vooroordelen bewaarheid zouden worden.
Ik geef amper argumenten? Komaan. Colruyt gaat actief op zoek naar allochtonen, begeleidt hen en heeft met die aanpak diversiteitsprijzen gewonnen, wat wilt ge nog meer horen?
Oud 6 november 2011, 01:30   #150
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voelt gij dat in uwe portemonnee als ge bij Colruyt winkelt? Ik niet.
Oud 6 november 2011, 01:49   #151
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Colruyt laat toe dat ze tijdens de uren Nederlandse les volgen.
Personen zoalos gij zijn diegenen die er alles aan willen doen om allochtonen geen kansen te gunnen, opdat de eigen vooroordelen bewaarheid zouden worden.
Ik geef amper argumenten? Komaan. Colruyt gaat actief op zoek naar allochtonen, begeleidt hen en heeft met die aanpak diversiteitsprijzen gewonnen, wat wilt ge nog meer horen?
Waar staat dat lessen Nederlands tijdens werkuren gevolgd en betaald worden ?
Dus bedrijven moeten maar naar de moskee trekken want anders zijn ze " niet actief?"
Kun je wat minder persoonlijk worden op zo een neerbuigende manier? Anders moet ik ook de moderatie eens inlichten...
Je lokt namelijk iets uit!
Oud 6 november 2011, 01:53   #152
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar staat dat lessen Nederlands tijdens werkuren gevolgd en betaald worden ?
De tweede link die ik gaf, onderaan.

Citaat:
Dus bedrijven moeten maar naar de moskee trekken want anders zijn ze " niet actief?"
Stropop.
ik zeg niet dat alle bedrijven dat moeten. Ik zeg wel dat het een positief signaal is naar de allochtonen toe.

Citaat:
Kun je wat minder persoonlijk worden op zo een neerbuigende manier? Anders moet ik ook de moderatie eens inlichten...
Je lokt namelijk iets uit!
Zoals ik al heb gedaan...., waar?
Oud 6 november 2011, 01:54   #153
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voelt gij dat in uwe portemonnee als ge bij Colruyt winkelt? Ik niet.
Ik wel, vandaag maar €190 mogen uitgeven.
Maar bij een andere supermarkt had het minstens een derde meer geweest.

Maar dat maakt niet uit, iets is waard wat de gek ervoor geeft nietwaar.
Oud 6 november 2011, 02:03   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stropop.
ik zeg niet dat alle bedrijven dat moeten. Ik zeg wel dat het een positief signaal is naar de allochtonen toe.

Ik vind dat een totaal verkeerd signaal omdat die mensen gewoon zoals alle burgers gebruik kunnen maken van reguliere kanalen om werk te zoeken en Colruyt dit ook kan aanwerven zonder in een moskee te stappen.
Oud 6 november 2011, 02:06   #155
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Wat is nu het probleem? Colruyt vond niet voldoende medewerkers en heeft het initiatief genomen om actief op zoek te gaan naar een potentiële bron daarvan. Ze hebben die gevonden en doen er nu alles aan om het in goede banen te leiden.
Dat wil niet zeggen dat alle winkelketens dit moeten doen, het is echter wel een duw in de rug van allochtonen die de hoop hadden opgegeven, of die, die zich wentelden in zelfbeklag.
Oud 6 november 2011, 02:07   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stropop.

In dat artikel van de Standaard staat helemaal niet dat mensen tijdens de werkuren betaald door werkgever Nederlands volgen...
Oud 6 november 2011, 02:08   #157
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In dat artikel van de Standaard staat helemaal niet dat mensen tijdens de werkuren betaald door werkgever Nederlands volgen...
Nee? Er staat dat ze tijdens de werkuren Nederlandse les volgen. Tijdens de werkuren impliceert wel dat ze betaald worden.
Oud 6 november 2011, 02:10   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is nu het probleem? Colruyt vond niet voldoende medewerkers en heeft het initiatief genomen om actief op zoek te gaan naar een potentiële bron daarvan. Ze hebben die gevonden en doen er nu alles aan om het in goede banen te leiden.
Dat wil niet zeggen dat alle winkelketens dit moeten doen, het is echter wel een duw in de rug van allochtonen die de hoop hadden opgegeven, of die, die zich wentelden in zelfbeklag.
Ga je dan ook Colruyt op cafe sturen voor de Vlaming die de hoop opgaf en zich wentelt in zelfbeklag? Of enkel moskee voor allochtonen?
Waarom wil Colruyt zo graag allochtonen en niet gewoon laaggeschoolden ongeacht origine?
Toch proberen om met een diversiteitbeleid verkoopcijfers op te krikken?
Dan is dit natuurlijk vanuit commercieel oogpunt goed gevonden.
Oud 6 november 2011, 02:12   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee? Er staat dat ze tijdens de werkuren Nederlandse les volgen. Tijdens de werkuren impliceert wel dat ze betaald worden.
Dat staat er helemaal niet!
Er staat over aandacht bij aanwerving, dat is iets totaal anders dan jij ervan maakt.
En er staat hoeveel werknemers Nederlandse les volgen, niet dat dit tijdens werkuren is en niet betaald door werkgever..staat er niet hoor.
Oud 6 november 2011, 02:13   #160
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ga je dan ook Colruyt op cafe sturen voor de Vlaming die de hoop opgaf en zich wentelt in zelfbeklag? Of enkel moskee voor allochtonen?
Waarom wil Colruyt zo graag allochtonen en niet gewoon laaggeschoolden ongeacht origine?
Toch proberen om met een diversiteitbeleid verkoopcijfers op te krikken?
Dan is dit natuurlijk vanuit commercieel oogpunt goed gevonden.
Ik stuur Colruyt nergens op af, ze doen dat zelf. Natuurlijk heeft dat ook met marketing te maken. Toch blijft het een positief signaal, een dat iedereen zou moeten ondersteunen. Ik hoor veel geklaag over profitariaat, maar weinig actie errond. Colruyt doet tenminste zijn best.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be