![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat er nog weinig leidinggevenden allochtoon zijn lijkt mij logisch, daar zal de anciënniteit wel voor zorgen op termijn. Feit is dat zij moeite doen om hun medewerkers te integreren en om een degelijk sociaal beleid te voeren. trouwens, er stond in de eerste link ook al dat ze actief op zoek gaan naar allochtoon personeel. Ik denk dat uw betoog eerder gaat dan dat van mij.
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat deed Colruyt, ik vind niet dat dit moet of nodig is. En waaruit bestaat dan concreet die integratie waar u het over heeft,en dat degelijk sociaal beleid, is dat het niet toestaan van geweld en racisme?? U verzint zaken die nergens staan en daarom heeft u geen betoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want anders gaan we weer gezever hebben dat de kleinkinderen oppas nodig hebben etc... Citaat:
Maar het is optie met jobstudenten te werken. Te jong om gemakkelijk met kindergezeik te zitten, maar betrouwbaarheid is dan weer het struikelblok. Misschien simpel doen, en een waterdicht, loyaliteitsinspirerend contract opstellen. Maar dat mag niet.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
O ja, ik geef nochtans links waarin duidelijk wordt dat a) Colruyt allochtonen aanwerft b) hen Nederlandse les laat volgen c) werkt aan integratie d) respect eist voor de geldende normen en waarden Dat waren mijn initiële beweringen die gij probeert te weerleggen. daarin slaagt ge niet.
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Colruyt laat hen helemaal geen nederlandse les volgen maar zegt te denken dat een aantal van hen dit doen! En hoe werken ze nu precies aan die integratie, je geeft daar geen antwoord op! Het niet toestaan van geweld is verplicht voor werkgevers, evenals toezien dat er geen racisme is onder werknemers, dus wat is daar nu zo anders aan bij Colruyt dan bij ieder ander bedrijf? Ik kan nauwelijk iets weerleggen omdat je amper argumenten geeft, het lukt niet zo best in deze discussie over Colruyt denk ik dan maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal wel meevallen denk ik! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Personen zoalos gij zijn diegenen die er alles aan willen doen om allochtonen geen kansen te gunnen, opdat de eigen vooroordelen bewaarheid zouden worden. Ik geef amper argumenten? Komaan. Colruyt gaat actief op zoek naar allochtonen, begeleidt hen en heeft met die aanpak diversiteitsprijzen gewonnen, wat wilt ge nog meer horen?
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() Voelt gij dat in uwe portemonnee als ge bij Colruyt winkelt? Ik niet.
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bedrijven moeten maar naar de moskee trekken want anders zijn ze " niet actief?" Kun je wat minder persoonlijk worden op zo een neerbuigende manier? Anders moet ik ook de moderatie eens inlichten... ![]() Je lokt namelijk iets uit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik zeg niet dat alle bedrijven dat moeten. Ik zeg wel dat het een positief signaal is naar de allochtonen toe. Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij een andere supermarkt had het minstens een derde meer geweest. Maar dat maakt niet uit, iets is waard wat de gek ervoor geeft nietwaar.
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat een totaal verkeerd signaal omdat die mensen gewoon zoals alle burgers gebruik kunnen maken van reguliere kanalen om werk te zoeken en Colruyt dit ook kan aanwerven zonder in een moskee te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() Wat is nu het probleem? Colruyt vond niet voldoende medewerkers en heeft het initiatief genomen om actief op zoek te gaan naar een potentiële bron daarvan. Ze hebben die gevonden en doen er nu alles aan om het in goede banen te leiden.
Dat wil niet zeggen dat alle winkelketens dit moeten doen, het is echter wel een duw in de rug van allochtonen die de hoop hadden opgegeven, of die, die zich wentelden in zelfbeklag.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat artikel van de Standaard staat helemaal niet dat mensen tijdens de werkuren betaald door werkgever Nederlands volgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Gouverneur
|
![]() Nee? Er staat dat ze tijdens de werkuren Nederlandse les volgen. Tijdens de werkuren impliceert wel dat ze betaald worden.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wil Colruyt zo graag allochtonen en niet gewoon laaggeschoolden ongeacht origine? Toch proberen om met een diversiteitbeleid verkoopcijfers op te krikken? Dan is dit natuurlijk vanuit commercieel oogpunt goed gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat over aandacht bij aanwerving, dat is iets totaal anders dan jij ervan maakt. En er staat hoeveel werknemers Nederlandse les volgen, niet dat dit tijdens werkuren is en niet betaald door werkgever..staat er niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |