![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen GGO's? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 37,50% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wijzen op een logische fout in een argument is geen ad hominem.
Jouw uitspraak hier is dat echter wel.
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jou verzoeken geen ad hominem te gebruiken is geen ad hominem. De zogenaamde logische fout die er geen is ging de persoonlijke toer op en heb ik al beantwoord, ik val dus niet in herhaling, het leidt alleen maar tot nog verder off-topic. 't Is waar dat dit forum niet veel tot niets doet tegen al die dingen, ad hominem en off-topic. Dus ga je gang, als je dat wil, maar verwacht dan geen antwoord. Laatst gewijzigd door smosty : 19 april 2012 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed. "Terminator" zaden bestaan nog niet, en het is niet waarschijnlijk dat de technologie ook effectief ooit op de markt komt.
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die relatief kleine verbeteringen in levensomstandigheden worden vaak teniet gedaan wanneer men kijkt op een globale schaal, waar die vaak slechts tijdelijk en fundamenteel oppervlakkig zijn. Waarom komen bv nog steeds grootschalige hongersnoden voor? Waarom hebben steeds minder mensen toegang tot gezondheidszorg? Daarnaast wordt er zoveel rijkdom gecreëerd, die zou kunnen aangewend worden voor een veel grondiger herziening en modernisering van bepaalde sociale problemen. Daar lijkt het me trouwens dat je de vraag ontwijkt.
![]() |
![]() |
#145 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Monsanto is een multinational, maar het is niet zo dat gesteld kan worden dat een multinational "evil" an sich is, of dat ik dat ook zou zeggen. Een multinational heeft de mogelijkheid zich zo te gedragen omwille van een bepaald politiek globaal klimaat dat een economisch klimaat schept waardoor het lucratief wordt om te handelen op de wijze waarop zij handelen.
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
En ja, er zijn nog steeds hongersnoden, maar er is wel steeds minder honger en extreme armoede in de wereld. In 1980 leefde 40% van de wereld in extreme armoede. Momenteel is dat 20%. Dat is vooruitgang. Je tweede punt is een vraag gebaseerd op een foute aanname. Je vraagt waarom steeds minder mensen toegang hebben tot gezondsheidszorg. Een vreemde vraag, want het is juist zo dat veel meer mensen toegang hebben tot goede gezondheidszorg dan ooit tevoren. Daarom zien we ook overal de kindersterfte dalen en de levensverwachting toenemen. De enige uitzondering hierop zijn streken met een aids probleem, maar dat is een ander verhaal. Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 19 april 2012 om 14:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
|
![]() Citaat:
Jouw persoonlijke voorkeuren zijn niet universeel, dus als je iemand ziet kiezen voor iets waar jij niet voor gekozen zou hebben wil dat nog niet zeggen dat er dwang of manipulatie in het spel is. Citaat:
Alles in functie van machtsrelaties zien is echter een simplificatie waar ik niet aan mee doe. Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Marketing is het brengen van de accurate informatie in zo'n vorm dat de misleidbaren sneller in de "val" lopen. Citaat:
Ik heb van zulks weinig last hoor.
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het frappant en onmenselijk dat u machtsrelaties ontkent. Dat toont volgens mij de hypocrisie aan van uw discours. U ontmenselijkt ten voordele van zij die geen enkele connectie hebben met de plaats waaraan u uw macht ontleent. Grappig dat een zogenaamd vrije markt militant het bestaan van machtsrelaties ontkent. Zolang ze maar niet van de staat komen natuurlijk, dan springen ze gelijk bokken voor "hun" rechtvaardige behandeling. Tot op het zielige af.
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() Citaat:
Je denkt toch niet dat boeren gaan blijven bij Monsanto kopen als het hen geen voordeel opleverd? Citaat:
Citaat:
Ik ontken niet dat er "macht relaties" bestaan overigens. Maar ik observeer dat ze een stuk complexer zijn dan jij blijkbaar wil zien.
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij hebben de Zwitsers nogal een berekend wereldbeeld: ze zitten op de gouden bergen van het illegaal versluisde zwartgeld en beschermen dat met hand en tand tegen transparantie. Heel duister wereldbeeld dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Volgens mij heb jij niet eens een wereldbeeld, jij hebt enkel vooroordelen...
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik herinner me dat we tijdens mijn studies een Cadmium-resistente gist ontwierpen. Een redelijke simpele procedure, maar eens het practicum afgelopen was moest er met de grootste zorg gepoetst worden. Alles wat gebruikt was, tot het kleinste materiaal toe ging in de autoclaaf (soort wasmachine om bacteriën e.d. te vernietigen). Dit om te voorkomen dat een Cadmiuum-resistente schimmel in de omgeving terecht kwam.
Als we al zulke maatregelen namen voor een simpele schimmel die wat beter om kon met Cadmium, vraag ik me af of we niet wat meer zorgelijk moeten zijn met GGO's.
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets anders kan je ook niet, als de argumentjes op zijn. Het is trouwens jouw natuurlijke reflex. Mijn wereldbeeld heeft alles met duurzaamheid te maken. daar vloekt het GGO-concept tegen. Mijn wereldbeeld heeft alles met vrije toegang te maken voor iedereen (zoals tot welvaart en vooruitgang). Daar vloekt het GGo-concept tegen. Laatst gewijzigd door smosty : 26 april 2012 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry voor de dubbele post, probeerde een spelfout te veranderen. Ben nieuw op dit forum
![]() Excuses.
![]() |
#160 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bent u bekend met het principe van accumulation by disposession? Daar zijn in de geschiedenis interessante voorbeelden van terug te vinden. Ik kan u, indien je dat wenst een artikel doorzenden dat dit mechanisme verklaart aan de hand van staatvorming in Egypte onder ISma'il. Zo werd Egypte effectief eigendom van Franse en Britse bankiers. Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 4 mei 2012 om 20:04. |
|||
![]() |
![]() |