Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 07:44   #141
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een ambtenaar die van 's morgens tot 's avonds kruistekens loopt te maken heeft evenveel religieuze invloed in de openbare sfeer, ook al kan die voldoende onafhankelijk opereren.
Laten we er nog een oranje hare krishna volgeling bijzetten die te pas en te onpas zijn mantra begint te neuriën en het "neutrale" ambtenaarsgroepje is compleet.
Daar zeg je zoiets, zijn die zo gekleed neutraal in een openbaar ambt? Mogelijks, maar iedereen zal z'n twijfels hebben, het kan dus niet.

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  large_4554293264-03739.jpeg‎
Bekeken: 72
Grootte:  121,9 KB
ID: 87359  

Laatst gewijzigd door BonBon : 22 augustus 2012 om 07:45.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 09:39   #142
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik herhaal dan: Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke. Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen.
Dus zolang men de mensen maar dom kan houden zodat men ze in de islam kan houden en de ummah op getalsterkte kan houden en doen toenemen (de islam dient immers beschermd/verdedigd te worden) zie jij geen probleem.
Als er dan iemand de islam van 'profeet' mohammed toepast kan men dan volkomen uit de lucht vallen en zeggen, dat is niet de islam. Of als een niet-mosim die leest wat er staat (de 3 Engelse vertalingen zijn goed) de islam uit de doeken doet, dan kan men die nazi verwijten. Dat dit niet kan en nooit gewerkt heeft ziet men tot op vandaag nog wereldwijd. De jihadis hebben de bronteksten immers aan hun kant staan. Teksten verdraaien of verzwijgen zal niet-moslims niet helpen. Waarom dient een gevaarlijke ideologie zoals de islam in stand te worden gehouden ? Waarom mag de nare waarheid over de islam en 'profeet' mohammed niet bekend gemaakt worden zodat de islam verzwakt en uiteindelijk ineenstuikt ?
Oud 22 augustus 2012, 11:11   #143
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Openingspost behoort tot de Grote Islamitische Leugen.
Tot nader order behoren de Turken nog steeds tot de meer misdadige volkeren deze kant van de aardkloot.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:03   #144
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel

Ik herhaal dan: Ik heb je toch al eerder geantwoord dat ik in de moskee van Beringen een versie van de koran heb gezien met andere interpretaties over handen hakken en dergelijke. Als er moslims zijn die die keuze kunnen maken, zie ik geen problemen bij hen
.
Ik vermoed dat een facepalm hier niet zou misstaan…

Dat overspel nu met gevangenis bestraft wordt ipv –tig zweepslagen, is imo niet echt ‘progressief’ te noemen, maar het is toch al iets.
Het gaat me er echter of jij, als zelfverklaarde ‘democraat’, deze haatsoera’s nog kunt onderschrijven en of die nog passend zijn voor de islam in de 21-ste eeuw tov een evoluerend wereldbeeld.

Deze dus: “Hier zijn 448 korte beschrijvingen en verwijzingen naar teksten over intolerantie ten aanzien van niet-moslims in de koran.” http://www.ex-moslim.nl/
Citaat:
Helaas weet ik geen digitale versie, bovendien is deze koran in het Turks, er staat op dat het een verklarende koran is door de Diyanet van Turkije. Ik heb je nog eerder geschreven dat ik mij niet veel interesseer in religieuze teksten en het bestuderen ervan.
Je leest de koran amper of niet, maar je weet me wel met overtuiging te melden dat dit een ‘progressieve’ versie is.
Heb jij nooit last van krullende tenen ?
Citaat:
Ik heb je ook vaak geantwoord dat de meeste moslims net als mij de koran niet lezen en het ook niet proberen te begrijpen.
Waarom jezelf dan nog moslim noemen ? Uit gewoonte ?
Citaat:
Ik heb wel de imam van de moskee van Beringen ooit horen uitleg geven over het woord Fetih (veroveren), hij verklaarde het in haar huidige betekenis wat een innerlijke strijd moet zijn tegen je lusten, zonden en harder trachten een goede mens te worden.
Toffe imam, maar de koranvoorschriften over hoe om te gaan met ongelovigen, maakt die verheven doelstelling imo wel een beetje moeilijk.
Maar wat vind jij ervan ?
Maakt de islamitische levenswijze, strikt of amper beleden, écht een beter mens van iemand ?
Of nog beter, denk je dat jij een ‘slechter’ leven zou hebben, mocht je moslim af zijn ?
Citaat:
Ik ben inderdaad geen witte raaf, de grootste aantal vreemdelingen en moslims zijn ook zoals mij denk ik.
Hoog tijd dat al die ‘progressieve’ moslims dan eens van zich laten horen, door extremisme binnen de islam af te keuren, wat echter tegelijk ook de afkeuring inhoud van elke discriminerende/racistische soera.
Aldus, voor wanneer is er ergens zo’n ‘progressieve’ moslimmars gepland ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 11:40   #145
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Probeer eerst zelf eens je ogen te openen voor de naziberichten in je koran, hypocriet die je bent.
Die haatsoera's schilderen ongelovigen af als minderwaardig, die op tijd en stond onderworpen, getuchtigt en desnoods gedood moeten worden.
Pleur dus maar op met je eigen takkyaleugens.
Pas als je zelf de moed hebt om de racistische inhoud van je geloof te bespreken met ongelovigen, kan je hier de verontwaardigde komen uithangen.

Of staan er soms geen haatsoera's in de koran ?
Zo das dus zo klaar als een klontje !
Oud 23 augustus 2012, 11:53   #146
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd. Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen? Is dat niet racistische takkiya?
Ge moet de situatie niet anders voorstellen dan dat ze is. Dat verdraaien van zaken is jullie specialiteit, in gewoon nederlands gezegd: liegen dat je barst!!
Oud 23 augustus 2012, 12:02   #147
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door curseofdark Bekijk bericht
Have you no sense of decency?
There were thousands of muslims that helped Europe and have died in WOII who fought against the nazis.

In my eyes those men are heroes.
Dit is een nederlandstalig forum, verstaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 25 augustus 2012, 02:56   #148
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ge moet de situatie niet anders voorstellen dan dat ze is. Dat verdraaien van zaken is jullie specialiteit, in gewoon nederlands gezegd: liegen dat je barst!!
Wie is "jullie"? En noem mij aub geen leugenaar; ik haat liegen en voor leugenaar gehouden worden.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 11:44   #149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is "jullie"? En noem mij aub geen leugenaar; ik haat liegen en voor leugenaar gehouden worden.
U luistert blijkbaar naar preken geschreven in Ankara, voor het dyanet, dat daar minder agressieve boodschappen gegeven worden, dat geloof ik onmiddellijk, maar liegen werd door de koran, volgens het grote licht wat in een canvasprogramma werd aangesproken over leugens die door gelovigen verteld werden ( het ging over bekeerlingen tot islam) niet verboden, en u zou mogen weten dat ook deze interpetatie tot uw geloof behoort, ookal gedraagt u zich daar niet naar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 11:55   #150
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd. Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen? Is dat niet racistische takkiya?
Och, wij vinden dat er aan de islam verschrikkelijk veel fascistische trekjes zijn. Daarom houden we er niet van. En daarom ook zijn we pisnijdig op Europese politici die een nagenoeg ongeremde immigratie van ongeschoolde (en bijgevolg op onze arbeidsmarkt ongevraagde) moslims hebben toegelaten en zelfs hebben aangemoedigd door stommiteiten zoals de "snel-Belg-wet". Goed, die is nu wel een beetje teruggedraaid, maar ondertussen heeft die maatregel gedurende een decennium nefaste gevolgen gehad.
Oud 25 augustus 2012, 12:35   #151
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, wij vinden dat er aan de islam verschrikkelijk veel fascistische trekjes zijn. Daarom houden we er niet van. En daarom ook zijn we pisnijdig op Europese politici die een nagenoeg ongeremde immigratie van ongeschoolde (en bijgevolg op onze arbeidsmarkt ongevraagde) moslims hebben toegelaten en zelfs hebben aangemoedigd door stommiteiten zoals de "snel-Belg-wet". Goed, die is nu wel een beetje teruggedraaid, maar ondertussen heeft die maatregel gedurende een decennium nefaste gevolgen gehad.
Het is wel relatief, de wet op gezinshereniging is inderdaad verstrengd maar niet voor Eu burgers die zich hier vestigen; het resultaat is dus dat veel allochtonen uit buurlanden zich hier vestigen om zo toch de gezinshereniging te kunnen verkrijgen.
Het resultaat is nog meer druk op de woning en arbeidsmarkt van voornamelijk ongeschoolden met zeer bescheiden inkomen die verwanten die dezelfde achtergrond hebben, binnenhalen.
Daardoor nemen aantallen toe inplaats van af.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 15:46   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben verrijkt door de multikleurrijke samenleving, ik bekijk dingen nooit zwart-wit. Bij mij is er niet gemakkelijk een of-of keuze. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste moslims hier niemand willen onderwerpen en bij de onderwerpende moslims moet je mij niet bijrekenen.
Het werd al tot in den treure als voorbeeld gegeven...
Denk je dat de meeste Duitsers tijdens WOII wilden wat de nazigroep onder hen wilde? En toch...

Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2012 om 15:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 16:00   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Angst is geen goede heldere reden om allerlei besluiten te nemen. Ik verwacht niet dat die rechten en vrijheden moeten afgegeven worden, ik wil ze net zo graag als jij behouden. Ik wil samen met jouw radicaal islamieten bestrijden als jij met mij radicaal racisten en anti-islamisten wilt bestrijden.
Om het,voor het gemak, weer met de nazitijd te vergelijken...
Zolang we opgezadeld zaten met de nazi's moest er ook hier niemand rondlopen die de "anti-nazi's" als verkeerd en te bestrijden voorstelden!
Dat pakten de nazi's zelf wel aan, op het ogenblik dat ze aan de macht waren!

En natuurlijk niet veralgemenen, het gaat niet over "alle islamieten", het gaat over die groep binnen de islamieten die zich maar al te graag als de nazi's zouden gedragen mochten ze de kans krijgen!
Het valt toch niet te ontkennen dat er ook radicale islamieten zijn die als doel hebben niet-islamitisch gebied naar hun hand te zetten en op termijn er de dienst uit te maken!
Daarna, als die "radicaal islamisten" absoluut geen kans meer maken en verdreven zijn, dan is het pas logisch de "racisten" die overblijven te bestrijden!

Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2012 om 16:03.
Oud 25 augustus 2012, 16:06   #154
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Bang ? Sommige mensen zijn gewoon woedend en zijn eerder bang van hun woede.
Inderdaad, het woordje "bang" gebruiken multicullers nogal graag als tegenpool van hoe stoer zij zelf wel zijn!
De bange blanke man, nietwaar...
Niet op jou persoonlijk bedoeld hoor, Yücel!

Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2012 om 16:07.
Oud 25 augustus 2012, 18:49   #155
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U luistert blijkbaar naar preken geschreven in Ankara, voor het dyanet, dat daar minder agressieve boodschappen gegeven worden, dat geloof ik onmiddellijk, maar liegen werd door de koran, volgens het grote licht wat in een canvasprogramma werd aangesproken over leugens die door gelovigen verteld werden ( het ging over bekeerlingen tot islam) niet verboden, en u zou mogen weten dat ook deze interpetatie tot uw geloof behoort, ookal gedraagt u zich daar niet naar.
Idd, Kahraman doet hier goed z'n best, om een eerlijke indruk te maken.

Vandaar dat 'm, net zoals �*lle moslims op dit forum, pertinent weigert om het achterste van z'n 'democratische' tong te laten zien, als het aankomt op een en ander te verwerpen:

http://forum.politics.be/showthread....144&page=8#144

Waarom verwondert me dat niet ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 00:52   #156
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Om het,voor het gemak, weer met de nazitijd te vergelijken...
Zolang we opgezadeld zaten met de nazi's moest er ook hier niemand rondlopen die de "anti-nazi's" als verkeerd en te bestrijden voorstelden!
Dat pakten de nazi's zelf wel aan, op het ogenblik dat ze aan de macht waren!

En natuurlijk niet veralgemenen, het gaat niet over "alle islamieten", het gaat over die groep binnen de islamieten die zich maar al te graag als de nazi's zouden gedragen mochten ze de kans krijgen!
Het valt toch niet te ontkennen dat er ook radicale islamieten zijn die als doel hebben niet-islamitisch gebied naar hun hand te zetten en op termijn er de dienst uit te maken!
Daarna, als die "radicaal islamisten" absoluut geen kans meer maken en verdreven zijn, dan is het pas logisch de "racisten" die overblijven te bestrijden!
Ok, klinkt logisch
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 26 augustus 2012, 01:17   #157
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Vergelijkenissen

Anti-islam propaganda: De moslim gastarbeider is een giftige erfenis.
Nazi propaganda: De jood vergiftigt onze leven.
Oud 26 augustus 2012, 04:18   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijkenissen

mis

Vergelijkenissen
Anti-islam verwittiging: De moslim heeft een gelijkaardige ideologie als de nazi's.
Nazi propaganda: De jood vergiftigt onze leven

klinkt al heel wat herkenbaarder vind je niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2012 om 04:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 06:03   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vergelijkenissen

De leugen hier zit in't woord gastarbeider. Wat is die import-moslim nu, een geeërde gast? of een arbeider?

En waarom schrijft U niet " de Italiaanse gastarbeider is een giftige erfenis". En daar durf ik nog een naam op plakken ook. DiRupo.

Citaat:
En Nazi-propaganda is goed te keuren want?
Trouwens, wat zegt de islam over de Joden?
Oud 26 augustus 2012, 07:13   #160
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben verrijkt door de multikleurrijke samenleving,.....
Ik ben fameus verarmd door de multiculturele samenleving als ik de rekeningen van de OCMW's bekijk.

Als u er zich door verrijkt voelt, gelieve dan het geld onverwijld terug te storten aan al wie zich ongewenst verarmd voelt.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2012 om 07:14.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be