Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 14:08   #141
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Neen. Dat ziet u verkeerd. Als je 150 cv's binnenkrijgt voor één job, dan selecteer je op een aantal criteria. De eerste is uiteraard het cv zelf.
Raar , ik heb nog een belangrijke opmerking .

Ik zoek mensen om te werken !!!!!!!!!!!!!!!!! en ik ben al heel content als er 5 afspreken om te komen en als er 2 komen van opdagen .

maar 150 gebakken lucht zeikerkes , ja dat krijg je natuurlijk bij elkaar en haal daar maar de grootste zeikert uit . dan moet ge al de kwalificatie van
C2C hebben
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:09   #142
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Laat mij er wel aan toevoegen dat ik enkel boerkes in de Congo recruteer, en dan nog in het gebrekkig Lingala.

Maar dat geheel terzijde.
Nu voel ik me al wat beter!
Oud 17 augustus 2012, 14:09   #143
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ko-maan! Dt-regels zijn nu ook niet zo moeilijk hé zeg! Niet dat daar uitzonderingen op bestaan of zo.
Kan best zijn. Ik ben geen taalpurist dus ik val daar niet over. De CV kan nog zo goed geschreven zijn, niets zegt dat die persoon deze zelf heeft geschreven.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:11   #144
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

c2c voor welke functies screen je dan als ik mag vragen?
Oud 17 augustus 2012, 14:12   #145
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, politieke kleur en attitudes hangen nu eenmaal sterk samen. Daar is geen taboe rond. En je weet na 5 seconden gesprek waar iemand zich op het politieke spectrum bevindt. Dus zo moeilijk is dat ook niet.
Onzin.

Citaat:
Een recruteerder die beweert zich niet te laten beïnvloeden door ideologische voorkeuren is gewoon een leugenaar. Dat bestaat ook niet. Alle handelingen die wij stellen zijn politiek gekleurd.
Er is een verschil tussen bewust dit criterium gebruiken of onbewust.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:12   #146
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
't Is ook maar om een beetje uit te dagen hé.

Maar ik begrijp soms toch niet goed waarom sommige mensen taal zo'n onding vinden. Ik vind het zalig om mooi te schrijven, of om dat althans te proberen.

Veel van de boodschap zit in de manier waarop ze gepresenteerd wordt. En zeker op een politiek forum moet dat toch gelden. Zoals de filosofen uit de Oudheid tot Orwell recent inzagen, maakt taal de politiek. Politiek bedrijven en becommentariëren is op de eerste plaats een zaak van retoriek.

Voor mijn part mag de goeie ouwe "retorica" die onze ouders verplicht volgden, heringevoerd worden. Hoe schrijf je wervend? Hoe overtuig je mensen met taal? Hoe mooi kan taal zijn?

Retorica terug verplicht maken. Nu.
Tegenwoordig wordt er daar in het onderwijs veel minder de nadruk op gelegd. In mijn tijd was een taalfout op een toets of taak voor eender welk vak een punt af, nu is dat alleen nog in het vak Nederlands (los van enkele uitzonderingen weliswaar).
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:13   #147
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Ik zoek mensen om te werken !!!!!!!!!!!!!!!!! en ik ben al heel content als er 5 afspreken om te komen en als er 2 komen van opdagen .

maar 150 gebakken lucht zeikerkes , ja dat krijg je natuurlijk bij elkaar en haal daar maar de grootste zeikert uit . dan moet ge al de kwalificatie van
C2C hebben
Ik wil wel eens solliciteren. Over wat soort werk gaat het? Als het gaat over komkommers juist schikken in zo'n bakske, dan ben ik kandidaat, want ik heb daar ervaring mee.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:15   #148
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik wil wel eens solliciteren. Over wat soort werk gaat het? Als het gaat over komkommers juist schikken in zo'n bakske, dan ben ik kandidaat, want ik heb daar ervaring mee.
Jij kijkt dus neer op bepaalde jobs ?
Oud 17 augustus 2012, 14:15   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik denk dat als hij zegt "ik rekruteer boerkes" hij het heeft over een functie. Als ik het goed begrepen heb, rekruteert hij dus landarbeiders.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:16   #150
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat besef ik ook wel, maar als iemand schrijft -> taalfouten gaan onmiddellijk de prullemand in dat is voor mij ook een vorm van machtmisbruik.
Mensen die CV's doornemen zijn op zich luie mensen, als hun niet aanstaat gaat de CV aan de kant.
Jammer voor de persoon die misschien wel bekwaam is.
2

Ik kijk vooral naar motivatie, ervaring, opleiding en logica in de CV en begeleidende mail. Eén of 2 schrijf-foutjes is storend en duidt op een mogelijk gebrek aan motivatie, maar weerhoudt mij niet voor een uitnodiging voor een gesprek.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:16   #151
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, als je het echt wil weten, wil ik dat hier wel uit de doeken doen.

Wij zoeken mensen die kennis hebben van:

-logistiek
-marketing
-financieel management
-en vooral: projectontwikkeling (in de specifieke zin van het bedenken en uitwerken van creatieve projecten in de milieu-sector)

Voor de rest recruteren wij aan de lopende band chauffeurs en technici met een brede kennis van al wat draait en maait (generators, bosmaaiers, rototillers enzo).

Dus niks overdreven.
Oud 17 augustus 2012, 14:16   #152
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

C2C hebben
Waarom moet ik ineens denken aan een garage?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:18   #153
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de moeite doen om een CV door een vriend of kennis te laten nalezen verraadt juist een interessante attitude.

Goed, je begrijpt het toch niet. Voor mij is dit onderwerp afgesloten.
Als ik helemaal niet kan schrijven zonder fouten , en ik geef jou een cv die fotloos is omwille het feit dat ik hem niet geschreven heb , dan ben ik een bedrieger of jij een blinde vink .

wat ben jij het liefst ?
Ik eerlijk !!!

wie berijpt wie nu niet ?
Oud 17 augustus 2012, 14:18   #154
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waarom moet ik ineens denken aan een garage?
Hij sprak eerder over zijn laservaring. Ik neem aan dat hij ploegleider in een lasbedrijf is.
Oud 17 augustus 2012, 14:19   #155
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kijkt dus neer op bepaalde jobs ?
Neen, want wat ik schrijf is de waarheid. Ik spendeer zowat de helft van mijn professioneel leven buiten, om met mijn handen groenten en granen van het veld naar de markt te krijgen.

Ik ga er prat op dat ik alles doe wat mijn medewerkers moeten doen. Ik werk samen met ze, en wil me vooral niet boven hen verheffen.

Ze vinden dat wel nogal ambetant, want graag hadden ze in mij een echte blanke baas gezien, die zoals onze koloniale voorouders alleen commandeert. Ik spendeer dus ook veel van mijn tijd in het uitleggen van het nut van een andere management-techniek.

Ik heb zelfs 4 jaar bij de vuilkar in België gewerkt (wel als vakantiejob, maar toch telkens een maand) en een jaar lang vuilbakken in Kinshasa onderzocht.

Ik ben dus niet vies van zelfs de meest vieze handenarbeid.

Maar ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt.
Oud 17 augustus 2012, 14:22   #156
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Amai, ik kan je verzekeren dat de meeste recruteerders graag korte CV's hebben. Hoe korter en krachtiger hoe liever.

Dat hangt natuurlijk een beetje af van de functie. Maar de regel is: hou het kort. Onderzoek wijst trouwens ook uit dat de kortere CV's de betere zijn.

CV's van 5 pagina's gaan bij de meeste HR-mensjes die ik ken ook al meteen de vuilbak in. Los van de branche waarover we spreken.
Volledig correct. Ik kan ook gemakkelijk een CV van 10 pagina's schrijven over al mijn opleidingen en dergelijke als ik dat wil. De kunst bestaat erin je CV zo op te stellen dat je enkel relevante informatie voor de rekruteerder overhoudt. Als je ooit eens een cursus koken gevolgd hebt, en je solliciteert voor boekhouder, is dat bijvoorbeeld niet echt interessant voor die functie.
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:23   #157
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als ik helemaal niet kan schrijven zonder fouten , en ik geef jou een cv die fotloos is omwille het feit dat ik hem niet geschreven heb , dan ben ik een bedrieger of jij een blinde vink .

wat ben jij het liefst ?
Ik eerlijk !!!

wie berijpt wie nu niet ?
Een CV is in basis niets meer dan een opsomming van opleidingen en ervaringen, dat zou foutloos moeten geschreven worden. Het gaat niet zozeer over eerlijkheid of het gebrek eraan, maar over een weergave van uw kunnen.

Een CV vol spelfouten en taalfouten oogt slordig en niet serieus. De effectieve kennis wordt gepeild na het selecteren of niet van de CV.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 augustus 2012, 14:25   #158
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Sorry, maar dat is wartaal. Wanneer iemand zegt dat hij of zij een CV of sollicitatiebrief in de vuilbak smijt als daar fouten instaan, is dat NIET omdat die persoon niet foutloos schrijft, maar WEL omwille van de eerste indruk die dit wekt.

Een recruteerder is op zoek naar iemand die zijn of haar job ernstig neemt. Iemand die zelfs de moeite niet doet zijn cv na te kijken of te laten nakijken op fouten wekt de indruk dat hij zelfs de sollicitatie niet ernstig neemt.

In eender welke les over hoe je een CV of sollicitatiebrief schrijft wordt dat trouwens steeds benadrukt: laat je cv en sollicitatiebrief altijd door iemand nalezen.

Ik ben zelf taalleerkracht. Ik schrijf bijgevolg weinig fouten. Wel, als ik een brief moet opstellen die naar ouders of leerlingen gaat, dan laat ik deze steeds door een collega nalezen, en die collega's doen net hetzelfde. Dat is niet omdat wij mensen willen bedriegen, maar omdat wij onze job ernstig nemen.

Dus nogmaals: een recruteerder is niet op zoek naar een feilloze speller, maar naar iemand die z'n job ernstig neemt. Hulp inroepen om er voor te zorgen dat er geen fouten in je cv staan is juist een duidelijke indicatie dat je het ernstig neemt.
VOILA , mensen als U met een bureau jobke snappen geen jota van het echte leven .
Uw briefje kan je laten controleren door iemand anders . en dus lichtelijk fraaier laten ogen dan U bent .

ALs ik een las of soldering moet doen , dan moet die juist zijn , en de voorbereiding en de uitvoering en de nazorg , en daar moet geen andere peroon nog een kakske boven op komen doen want ik heb een daad verricht die definitief is , en niet te verbeteren valt .

Vandaar dat ik werkmensen veel bekwamer en superieurder vind en dat er er meer respect voor heb dan voor een papieren lul die niets van zichzelf in de schaal kan leggen zonder dat het door 5 colega's verbeterd is .
Oud 17 augustus 2012, 14:26   #159
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Volledig correct. Ik kan ook gemakkelijk een CV van 10 pagina's schrijven over al mijn opleidingen en dergelijke als ik dat wil. De kunst bestaat erin je CV zo op te stellen dat je enkel relevante informatie voor de rekruteerder overhoudt. Als je ooit eens een cursus koken gevolgd hebt, en je solliciteert voor boekhouder, is dat bijvoorbeeld niet echt interessant voor die functie.
Het is niet ongewoon om in de IT in 5 jaar tijd 5 jobs uit te oefenen in die branche en dan heb ik het niet eens over de verschillende attestaties en opleidingen je in die 5 jaar passeert.
Oud 17 augustus 2012, 14:27   #160
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik helemaal niet kan schrijven zonder fouten , en ik geef jou een cv die fotloos is omwille het feit dat ik hem niet geschreven heb , dan ben ik een bedrieger of jij een blinde vink.
Zeg eens, als een verkoper een presentatie aan een klant laat nakijken op taalfouten, is die verkoper dan een bedrieger?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be