Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2012, 17:44   #141
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jongen ik heb redelijk wat N-VA en VB vrienden en kennissen, gelukkig allemaal met meer verstand dan jij.
PA'ke, jacobus? Of geen tegenargumentatie?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:46   #142
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hyde Bekijk bericht
BDW profiteert van een leegte in het Vlaamse politieke landschap. Dat maakt nog geen goed politicus van hem.
( Wat dokter Jekyll betreft, ik heb hem voorgoed uitgeschakeld. Mijn huidige toestand is permanent. )
Dat maakt hem juist wel een goede politicus: hij voelt de Vlaming aan.
Oud 24 november 2012, 17:47   #143
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Iedere politicus streeft en streefde naar macht zonder uitzondering.
Al eens gedacht dat die ex-VB-stemmers bij die partij ooit terechtgekomen zijn vanuit de CD&V (CVP), de O-VLD (PVV) en voor een groot deel ook uit de SP.a (BSP)? Wat nu?
In de 70'er jaren had de toenmalige PSC (nu CD&h) een rechterflank die niet voor de harde kern van het VB moest onderdoen. (Cépic)
Er waren toen trouwens plannen voor een rechtse putsch �* la Griekenland, maar omdat men inzag dat er geen steun uit Vlaanderen zou komen werd dat plan opgeborgen.
Oud 24 november 2012, 17:52   #144
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In de 70'er jaren had de toenmalige PSC (nu CD&h) een rechterflank die niet voor de harde kern van het VB moest onderdoen. (Cépic)
Er waren toen trouwens plannen voor een rechtse putsch �* la Griekenland, maar omdat men inzag dat er geen steun uit Vlaanderen zou komen werd dat plan opgeborgen.
Waar zitten die CEPIC-stemmers nu? Welke Franstalige partij is daardoor 'besmet'? Je kunt weten wat voor een onzin links-België de wereld wil insturen om toch maar een partij te counteren waar steeds meer en meer vlamingen hun schouders onder zetten.
Oud 24 november 2012, 18:00   #145
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, zeker de jonge N-VA kiezers niet.
De meesten, omdat het oorlogsverleden voor hen een ver van hun bed show is.
Persoonlijk vind ik dat zelfs een goed punt, maar je kan niet ontkennen dat de kern van N-VA wel uit families stamt, die op zijn minst sympathie opbracht voor het toenmalige Duits gedachtegoed.
Verder heeft het geen zin ieder N-VA lid te zien als fascist of nazi aanbidder.
Het enige wat telt is wat N-VA in zijn programma heeft staan en dat zint mij helemaal niet.
Natuurlijk niet. Dat is ook een van de redenen dat ik weiger mee te gaan in bullshit van n-va = vlaams blok light. Dat is klootzakkerij.

Het is onmiskenbaar dat een deel van de vroegere volksunie voortkomt uit bruine families, en sommige van hun nazaten zijn daar zelfs fanatiek in. Maar ik geloof niet dat dit de dominante strekking is. Het valt nooit helemaal weg te cijferen, bv Sauwens die naar een bruin feestje ging van het sint maartensfons en dan in de pers de heilige onschuld veinsde. Maar het bijven anecdotes. Mijn voorbeeld dateert vanuit de cvp tijden, maar is naar VU toe zeker toepasselijk.
Het heeft weinig zin om een politieke partij te gaan beoordelen op basis van 5 a 10% van haar leden hun maatschappijvisie.
Anderzijds moet ik ook vaststellen dat deze partij veeeeeeeeeel toleranter is voor intern radikale gedachten dan voor eenieder die van buitenuit kritiek durft geven.
Het is gewoon allemaal niet duidelijk, voor wat men staat.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 24 november 2012 om 18:02.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:08   #146
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PA'ke, jacobus? Of geen tegenargumentatie?
Zoontje, of moet ik zeggen rechts rakkertje, die zich laat opnaaien door iedereen die verklaard, dat de Vlamingen gediscrimineerde,
arme sukkelaars zijn.
En dat je ook nog echt gelooft, dat er ook maar iets ten goede zal veranderen voor jou, met enkel Vlaamse slijmballen, postjespakkers aan de macht.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:12   #147
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Dat is ook een van de redenen dat ik weiger mee te gaan in bullshit van n-va = vlaams blok light. Dat is klootzakkerij.

Het is onmiskenbaar dat een deel van de vroegere volksunie voortkomt uit bruine families, en sommige van hun nazaten zijn daar zelfs fanatiek in. Maar ik geloof niet dat dit de dominante strekking is. Het valt nooit helemaal weg te cijferen, bv Sauwens die naar een bruin feestje ging van het sint maartensfons en dan in de pers de heilige onschuld veinsde. Maar het bijven anecdotes. Mijn voorbeeld dateert vanuit de cvp tijden, maar is naar VU toe zeker toepasselijk.
Het heeft weinig zin om een politieke partij te gaan beoordelen op basis van 5 a 10% van haar leden hun maatschappijvisie.
Anderzijds moet ik ook vaststellen dat deze partij veeeeeeeeeel toleranter is voor intern radikale gedachten dan voor eenieder die van buitenuit kritiek durft geven.
Het is gewoon allemaal niet duidelijk, voor wat men staat.
Mag ik zonder blikken of blozen zeggen dat het ook geldt voor aanhangers van andere partijen, zowel in het linkse als het rechtse spectrum? Het valt bij N-VA alleen maar meer op omdat ze zich als partij in de lift tegen alle anderen moet verdedigen terwijl die anderen al het mogelijke doen om in die aanval op N-VA elkaar te sparen. Voor wie de huidige Belgische politiek volgt, is dat vast geen nieuws. Kijk maar even naar het opgezette spel van de begrotingsbesprekingen in het parlement. De tango met drie tussen Terwingen, De Wael en Di Rupo. Wie dat niet gezien heeft is politiek stekeblind. Het was achteraf gezien beschamend: hielenlikkers van de ergste soort. Met één doel: oppsitie voeren tegen de grootste oppositiepartij en heel in de marge nog de eigen begroting verdedigen.
Oud 24 november 2012, 18:14   #148
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoontje, of moet ik zeggen rechts rakkertje, die zich laat opnaaien door iedereen die verklaard, dat de Vlamingen gediscrimineerde,
arme sukkelaars zijn.
En dat je ook nog echt gelooft, dat er ook maar iets ten goede zal veranderen voor jou, met enkel Vlaamse slijmballen, postjespakkers aan de macht.
Heb je ook bewijzen , bronnen, links voor je onzin zowel over mij als over mijn toekomst?

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 24 november 2012 om 18:15.
Oud 24 november 2012, 18:24   #149
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag ik zonder blikken of blozen zeggen dat het ook geldt voor aanhangers van andere partijen, zowel in het linkse als het rechtse spectrum? Het valt bij N-VA alleen maar meer op omdat ze zich als partij in de lift tegen alle anderen moet verdedigen terwijl die anderen al het mogelijke doen om in die aanval op N-VA elkaar te sparen. Voor wie de huidige Belgische politiek volgt, is dat vast geen nieuws. Kijk maar even naar het opgezette spel van de begrotingsbesprekingen in het parlement. De tango met drie tussen Terwingen, De Wael en Di Rupo. Wie dat niet gezien heeft is politiek stekeblind. Het was achteraf gezien beschamend: hielenlikkers van de ergste soort. Met één doel: oppsitie voeren tegen de grootste oppositiepartij en heel in de marge nog de eigen begroting verdedigen.
Ik begrijp het punt dat je wil maken, maar je gekozen voorbeeld is slecht. De regeringspartijen maakten een compromis, hun verantwoordelijkheid was dit presenteren en verdedigen in het parlement. De oppositie mag en moet het bestrijden. Maar de teks is een politiek compromis; gelooft er iemand dat een partij dom genoeg zou zijn of worden om haar eigen compromis te bestrijden in het parlement ? Dan zit ze morgen buiten. en terecht.

Hun doel is niet oppositie voeren tegen de oppositie. Hun doel is regeren, en hopen dat de oppositie het hun niet te moeilijk kan maken.

Het is de taak van de meerderheid van te regeren, en de oppositie moet haar eigen rol maar zien uit te zoeken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:39   #150
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik begrijp het punt dat je wil maken, maar je gekozen voorbeeld is slecht. De regeringspartijen maakten een compromis, hun verantwoordelijkheid was dit presenteren en verdedigen in het parlement. De oppositie mag en moet het bestrijden. Maar de teks is een politiek compromis; gelooft er iemand dat een partij dom genoeg zou zijn of worden om haar eigen compromis te bestrijden in het parlement ? Dan zit ze morgen buiten. en terecht.

Hun doel is niet oppositie voeren tegen de oppositie. Hun doel is regeren, en hopen dat de oppositie het hun niet te moeilijk kan maken.

Het is de taak van de meerderheid van te regeren, en de oppositie moet haar eigen rol maar zien uit te zoeken.
Het erge aan het compromis ala belge is dat er nooit, maar dan ook nooit ingrijpende maatregelen worden genomen (die ten goede of ten slechte kunnen zijn). Het zijn wel ingrijpende maatregelen die ons uit het slop kunnen halen. Verder klungelen met compromissen waarbij iedereen wat van de lepel honing moeten proeven helpt niet. Compromissen leiden nooit tot maatregelen die het roer kunnen omgooien, maar gewoon tot het verderzetten van het grijze. Ik heb liever te doen met een echte PVDA'er of VB'er - omwille van de duidelijkheid - dan met traditioneel die maar rondjes draait om zijn eigen positie veilig te stellen in een maatschappij die bewust eigenlijk nog laat-negentiende-eeuws gehouden wordt door diezelfde traditionele politici.
Oud 24 november 2012, 18:43   #151
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Bokken hebben geen toekomst in vlaenderen. Minder en minder gras.
Oud 24 november 2012, 18:51   #152
'XIII'
Banneling

Standaard

[quote=Mister Hyde;6430622]Waar haal jij die 2 % nazi-sympatisanten vandaan ? Bron ? Misschien een peiling gehouden in de partij ?
En ik heb gezegd dat BDW en zijn partij een ultraliberaal economisch beleid voorstaan. Het extreem rechtse aan de partij en zijn programma betreft enkel de behandeling van immigranten, allochtonen, moslims, Walen en wat weet ik nog allemaal die hij zegt te willen invoeren. Maar ik denk dat hij dat enkel vertelt om mensen over te halen voor hem te stemmen.
Ik denk niet dat de N-VA ooit Vlaanderen onafhankelijk zal maken, noch dat hij de immigranten, al dan niet illegaal, het land uit zal zetten.
Maar het minimumloon afschaffen, dopgeld afschaffen of verminderen, de ziekenkas privatiseren en meer zulke grappen, d�*t zie ik hem wel doen moest hij de baas worden in België.[/QUOTE]

Welke behandeling?
Waar heeft hij dat ooit beweerd of in een programma opgenomen? Of ben je aan je duim aan het 'lotsen'? Man, kom met bewijzen in plaats van losweg wat onzin in de kring te gooien.
Oud 24 november 2012, 18:52   #153
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
De Amerikaanse Republikeinen noem ik zonder doekjes om te winden bandieten en slavendrijvers. Zoals hun voorouders.
Van de islam moet ik ook niets hebben, noch van de RKK, maar daarvoor ga ik nog niet BDW stemmen. Ik denk dat dat een slechte oplossing is.
Er is gewoon een tekort aan degelijke politici in België ( en in Europa & USA ).
laat me raden: jij bent een overtuigde PVDA'er.
Oud 24 november 2012, 18:54   #154
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Deze oud strijders hebben gelijk. Dezelfde families, hetzelfde kapitaal is nog steeds de ruggengraat van de Vlaams nationalistische partijen. Reeds eeuwen vertoef ik vooral op het Europese vasteland. Ooit ben ik hier ter wereld gekomen. De namen van de plaatsen veranderden, de tradities, de gesproken taal (veel sneller nog vroeger voor het schrift, het schrift helpt ons onthouden, maar houdt onze innerlijke ontwikkeling door taalontwikkeling tegen doch dit ter zijde), het aanzien des mensen, ... en ga zo maar door.

Maar één ding bleef. Het accumulerend kapitaal dat zich bond en strijd aanging met ander gebonden accumulerend kapitaal en dat zich steeds achter wisselende vaandels schaarde. De leegstaande panden van kapitaalkrachtigen waar tot voor enkele jaren affiches van het Vlaamse belang de ramen sierden zijn heden ten dage verduisterd door deze van de n-va. Hetzelfde geld, hetzelfde kapitaal zit daarachter.

VNV VU VB NVA er vallen wat mensen weg, komen er wat bij, accenten veranderen, tijden veranderen maar de doelstelling blijft, de macht en rijkdom van enkelingen vergroten gebruikmakend van het archetypische stamgevoel.

Voor de gewone mens maakt het uiteindelijk niet veel uit. Als de tijden er naar zijn zoals nu met de losgeslagen verdere globalisering trekt die hoe dan ook aan het kortste eind.

Ik heb gezien, ik heb gesproken.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 november 2012 om 18:55.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 18:58   #155
Shadowke

Standaard

het aantal trollen stijgt weer op dit forum ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 19:04   #156
Shadowke

Standaard

Citaat:
N-VA trollen ?
nee Belgicistische trollen: jij en Vlad.
enkel om Vlaams nationalisme te demoniseren, te bashen op N-VA zonder enige politieke kennis

Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 november 2012 om 19:04.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 19:09   #157
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Sommige bokken heulen mee met de fascisten, alleen om lekker gras van de buurman te kunnen eten. Ze heten: collabokken!
Oud 24 november 2012, 19:12   #158
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
enkel om Vlaams nationalisme te demoniseren, te bashen op N-VA zonder enige politieke kennis
Gij snotneus. Hoe durved gij mijnen naam door de moor te halen. Eeuwen reeds zie ik hoe dwazen als uzelf zich voor karren laten spannen als levensmoeë ossen, vaandels de wortels die u boegseren, terwijl op de kar de dikken en vetten zich laven aan al waar zij zelve geen poot voor hoeven uit te steken.
En hoe durved gij mij Belgicist noemen. Ik die in 1800 lag te rollebollen met Napoleons wijven buiten zijn weten om en die de moderne wetten en geplogenheden des nachts door dezen in diens oor liet fluisteren. Den oorlog, daar heb ik nooit voor gekozen, maar de vooruitgang. Daar blijf ik voor leven!

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 november 2012 om 19:18.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 19:13   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
"Dikke foei! Stoute, stoute trollen die jullie zijn!!"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 november 2012 om 19:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 19:16   #160
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
enkel om Vlaams nationalisme te demoniseren, te bashen op N-VAers zonder enige politieke kennis
fixed
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be