![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bartje is op weg om een dure vogel te worden, de ocmw's die nu al kraken onder het gewicht gaan het nog moeilijker krijgen en nig duurder worden voor de maatschappij op deze manier. Komt daar nog bij dat er veel volwaardige jobs zullen verdwijnen net door de extra hoeveelheid tijdelijke contracten. De enigen die blij gaan zijn, zijn de werkgevers die een overvloed aan door 't OCMW betaald personeel kunnen krijgen, en de winst die ze erdoor maken gaat ook niet terug naar de belastingen, eerder aan de horeca in Mallorca of zo...
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een totale broekzak-vestzak operatie. Maar wel een issue die een groot pak kiezers oplevert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leve de nieuwe slaven met een eigen huis ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2014 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of de werklozenkas, of het ocmw Bartje nu betaalt, maakt eigenlijk niet zoveel uit. In elk geval zal door het ocmw minder uitbetaalt worden, dan als er door de werklozenkas zou uitbetaalt zijn. Maar wat is het nu eigenlijk. Zijn de werkgevers winnaars, of verliezers bij het systeem. Want meen ook al gelezen te hebben dat ze er als verliezer zouden uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat wat de anderen betreft. Vindt gij het normaal dat de belastingbetaler moet opdraaien voor al degenen die werklozenvergoeding trekken, en niet de minste ambitie hebben om ook maar gaan te werken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voordelen dopper: - Sociale woning huur afhankelijk van het inkomen. Te kiezen afhankelijk van comfort in de woning (alle woningen voldoen uiteraard aan de Vlaamse wooncode), variërend van een 100 euro per maand tot pakweg een 300 euro per maand voor een meergezinswoning (5 of meer slaapkamers). (De grootste winnaar is hier de bouwmaatschappij) - Sociale koopwoning - prijzen ook hier afhankelijk van het comfort (open bebouwing, halfopen of gesloten, grote of kleine tuin, in de buurt van Brussel of niet, ...). Prijzen variëren pakweg tussen 100 000 euro en 250 000 euro voor een ruime meergezinswoning. - Huursubsidie indien op wachtlijst woning, in het oude systeem in het begin een 220 euro per maand, geleidelijk verminderd tot een 150(?) euro per maand - Sociale lening (rente is soms lager dan de inflatie) Vervoer: - De Lijn: Abonnement voor 30 euro per jaar voor een volwassene 25 euro per jaar voor een kind (normaal voor 12 maanden: 250 euro) - Steun van het OCMW voor aantoonbare kosten (bv medische kosten (bril, tanden, gewone zorg, ...), vervoerskosten, verhuiskosten, familiale kosten, ... noem maar op ): in theorie onbeperkt. Er staat geen maximumbedrag op hoeveel het OCMW voor een persoon mag tussenkomen in zijn privé-kosten. Vele mensen vergeten ook constant dat het leefloon een minimumloon is, en dat de cijfers van 800 euro gelden voor een alleenwonende. (Een gezinshoofd krijgt een 1100 euro (de samenwonende partner krijgt 500 euro). - sociaal tarief voor telecom (bv bij telenet) - sociaal tarief voor electriciteit (bv bij electrabel) - sociaal tarief voor gsm-gebruik bij proximus - terugbetaling van socioculturele activiteiten (bv. pretparken, cinemabezoeken, zwem- of toneellessen,...) - ieder OCMW mag één groep naar keuze (bv. studenten, asielzoekers, alleenstaande moeders, bejaarden +85, ...) extra voordelen geven en krijgt hiervoor een budget. Dit kan in principe alles zijn. - terugbetaling stookolie (stookoliefonds) - jaarlijkse studiebeurs (variërend afhankelijk van het aantal studiepunten dat het kind opneemt. Minimum: 250 euro (bij heel weinig studiepunten) Maximum: 5100 euro ("de uitzonderlijke studietoelage bv ingeval het inkomen voor 70% uit leefloon, alimentatie, werkloosheidsuitkeringen, ... bestaat) - Gesubsidieerd kot voor studerend kind (minimum huurprijs 105 euro, max. huurprijs 280 euro -in dit geval krijg je meestal zo'n kot niet daar er genoeg mensen aan het laagste inkomen zitten) of jaarlijks 1050 tot 2800). (Normale kosten om je kind te laten studeren per jaar = ?). - Forfaitair inschrijvingsgeld hoger onderwijs = 80 euro (normaal: 800 euro). - in sommige scholen volledige terugbetaling van cursussen en schooluitstappen (incluis schoolreizen naar het buitenland met overnachtingen, vliegreis, etc) - verhoogde tegemoetkoming in de ziektekosten (idem bij tandarts) (!) Bv. 1 euro voor een bezoek bij de huisarts (normaal 4 �* 6 euro). --> dit kan zeer veel schelen! Bovendien ook een maximumfactuur van 400 euro - verhoogde kinderbijslag - jaarlijkse tegemoetkoming van 250 euro bij aankoop van een energiezuinig toestel (niet voor alle gemeentes) - sociale reizen (soms organiseert het ocmw sociale uitstappen bv een dag aan zee voor 2 euro) - ...
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is het mogelijk dat die mensen hun dopgeld op krijgen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb 5 jaar gespaard voor een fiets (lees: me zelfs geen fiets kunnen veroorloven) en vervolgens 10 jaar door weer en wind enkel met de fiets gereden. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2014 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() [quote=Groentje-18;7154236]
Je slaat voor het gemak voordelen van dopper en leefloner door elkaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Na zes jaar wachtlijst: sociale woning toegewezen aan 310€ 1 slaapkamer. Ik heb ze geweigerd wegens te duur. Citaat:
Citaat:
Dus heb ik 220€x12x6=1584o€ gemist Citaat:
Citaat:
Ik heb 5 jaar gespaard voor een fiets (lees: me zelfs geen fiets kunnen veroorloven) en vervolgens 10 jaar door weer en wind enkel met de fiets gereden. Citaat:
Ik heb voor al het citeerde als dopper nooit 1€ bemachtigd. Citaat:
Citaat:
Bovendien woonde 6 jaar in woningen met gemeenschappelijke meter of waar de huisbaas de energiefaktuur betaalde. Onwettelijk wellicht, maar het was zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar 400€ medische kosten op 850€ is wel een persoonlijk failliet. Mijn ziektes kosten me nu veel geld, maar ik kan tenminste betalen...sinds ik niet onbemiddeld geworden ben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Partijlid
|
![]() Levenslange 1000 euro niet veel?
Een passief levenslang inkomen van 1000 euro, dat is hetzelfde als een huis van 400 000 euro cadeau krijgen en leven van de huurinkomsten!!! Daarbij komende dat er geen renovatiewerken en belastingen op te betalen zijn natuurlijk. En geen tijd die je erin moet steken. Het is een WIN FOR LIFE!!! Een gegarandeerd vast inkomen en een volledige dag de tijd om een zaakje op te starten in 't zwart. Wat een droomleven .... Degene die de dop trekken en een ganse dag niets doen en dan klagen dat ze niet genoeg hebben leven als losers en verdienen die dop niet eens. Ik leef in de Emiraten en heb GEEN vangnet. Ben vorig jaar zes maanden werkloos geweest en heb het gevoeld. En ik heb ALLES gedaan om aan werk te geraken. Nu heb ik terug een dikbetaalde job hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is geen 30 maar 38 euro voor een volwassene .. en dat sociaal tarief voor electriciteit, telecom .. dat is enkel voor gehandicapten, oorlogswezen ... ik ben dit - als dopper - in het verleden speciaal gaan navragen -> voor mij geldt het althans niet, ik betaal gewoon de volle pot .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() De oorzaken van mijn langdurige werkloosheid zijn talrijk en complex.
Ik heb als 50 plusser gedopt van 1995 tot 2010. Laat ons zeggen: een soort van goedkoop prepensioen aan de dop. Door een cumulatie van factoren van onaanwerfbaarheid Leeftijd. Maar ook dingen die je niet graag in het openbaar zegt. (Geen strafblad, dat niet) Een slecht CV, zou BDW heel terecht zeggen. Sinds 2010 op pensioen en uit de armoede daardoor. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2014 om 23:54. |
![]() |
![]() |