Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden?
Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen 9 18,37%
Bwa, ik zal wel ietske doen 1 2,04%
Just geen kloten. Integendeel. 39 79,59%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2014, 08:28   #141
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Nobody cares...

Hoe Antwerpse winkeliers collectief foert zeggen aan black out-waarschuwingen

Typisch DM...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:19   #142
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uiteindelijk richt de campagne zich op een verkeerd publiek. Laat de overheid alvast een eerste, ingrijpende inspanning doen: sfeerverlichting van allerlei gebouwen en monumenten uitdoen. Daarnaast kan men zich afvragen of alle straten wel helverlicht moeten zijn.
Nog zo'n onnozel ding hier in Vlaanderen.

De rotondes worden verlicht.
Wie verzint zoiets? Een eenvoudige reflector kost minder in aankoop, kost minder in installatie en verbruikt helemaal.

LOMMEL -

Op de avond van 11 oktober reden op anderhalf uur tijd twee auto’s tegen de rotonde op de N71. Daarbij vielen zwaargewonden. Volgens familie van de slachtoffers was de rotonde op dat ogenblik niet verlicht.

Op de jongste gemeenteraad werd uitvoerig stilgestaan bij de twee ongevallen. Eén van de familieleden sprak de gemeenteraad toe. ‘Mijn schoonmoeder kwam als passagier met een kennis terug van een etentje uit de richting van Mol. Ze raakte levensgevaarlijk gewond in de tweede auto die op die avond de rotonde raakte’, zei Wannes Wilms. De bestuurder zag de rotonde te laat en moest uitzwenken. Tot vorige zondag lag mijn schoonmoeder op de afdeling intensieve zorgen. Ter plekke is duidelijk vast gesteld dat de rotonde onverlicht was. Zowel de ledverlichting in de betonnen rand als de straatverlichting waren gedoofd. Ik ben naar de plek gesneld. Buiten de verlichting van de hulpdiensten was het er pikdonker.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:20.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:22   #143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel ze zouden kunnen besparen door alle openbare verlichting tijdens de piekuren te doven. Me dunkt kan iedereen dan gewoon zijn waske en zijn plaske doen zonder problemen.
We kunnen ons waske en plaske natuurlijk ook doen nadat we gegeten hebben. Zo belasten we het net niet tegelijkertijd.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:22.
Oud 26 oktober 2014, 09:29   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zulke omstandigheden weet iedereen met een achtergrond uit de jeugdbeweging zijn plan wel te trekken.
Zelfs als je iets ouder bent weet je dat.
Als vroeger de "plomb generale" sprong zat je ook zonder elektriciteit.
Pas eind jaren 60 werd overal een automatische schakelaar geïnstalleerd.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:30.
Oud 26 oktober 2014, 09:38   #145
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel % van de Belgische huizen zijn goed geïsoleerde nieuwbouw huizen ???
Veel kleintjes maken een groot...
Hier heb je dat wandelend spreukenboek weer.

Maakt mij het uit hoeveel Belgische huizen goed geïsoleerd zijn? Ik dacht het niet.
Het onze is goed geïsoleerd en wij geen geen extra inspanning doen. We gaan daarom niet meer verbruiken, maar zeker niet minder.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 10:46   #146
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gelijk hebben ze
Oud 26 oktober 2014, 10:58   #147
Drosamadaris
Minister

Standaard

x

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 26 oktober 2014 om 10:59.
Oud 26 oktober 2014, 11:03   #148
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Het huidige afschakelplan is een rechtstreeks gevolg van decennia onverantwoord en niet-toekomstgericht aan politiek doen.

Als overheid nu komen te stellen dat we ons best niet wassen noch koken tussen 17u en 20u, bewijst dat men van de politici die op dit moment het land leiden niet veel meer moet verwachten dan van hun voorgangers.

Stel dat we allemaal wachten tot na 22u en dan massaal beginnen koken, douchen, strijken...
Wat is er dan opgelost?
Turtelbooms antwoord: "ja maar, da's ook de bedoeling niet want op die manier gaat het effect totaal verloren."

Laten we dan allemaal zonder ons te wassen en te eten en ipv dan maar massaal TV te kijken maar vanaf 5 uur in bed kruipen.

Wie verzint nu zo'n oproepen, die nog meer wenkbrauwgefrons ontlokken dan al gedaan werd?

Ik verspil al mijn hele volwassen leven geen energie. Maar ik gebruik wel wat ik nodig heb, een dienst waarvoor ik overigens royaal betaal. Ik heb jaren geleden mijn wagen van de hand gedaan, mijn partner heeft er wel nog één, uit milieubewustzijn en vanwege de stress die het onophoudelijk aanschuiven voor rode lichten en achter landbouwvoertuigen aanrijden me verschafte. Met de fiets ben ik veel meer vrij en op mijn gemak. Maar 20 kilometer naar huis tegen wind of terwijl de regen met bakken uit de lucht valt, heeft één nadeel: soms is het al eens lastig, transpireer je en voel je je in de winter al eens verkleumd.
Ik zal me dan haasten om niet te eten wanneer ik honger heb, mijn microgolfoven niet aan te leggen om een kop warme soep te drinken en me als een vuilzak in mijn zetel te ploffen om mijn krant te lezen bij kaarslicht.
Dat ze eerst maar eens met serieuze maatregelen afkomen als ze niet willen afgaan voor de bevolking en het buitenland. Voor wat betalen we hier eigenlijk zoveel belastingen?
Godverdomde onnozelaars zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 11:09   #149
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We kunnen ons waske en plaske natuurlijk ook doen nadat we gegeten hebben. Zo belasten we het net niet tegelijkertijd.
Die nuance was aan Turtelboom niet besteed: gelieve u tussen 17u en 22u noch te wassen noch te voeden!
En liefst ook niet erna en masse dat wel te doen.

We kunnen misschien de straat aflopen en afspreken hoe we per groepje na tienen de broodnodige verbruiken zullen plegen.
Best Turtelboom nog eens raadplegen hoe ze dat precies in zijn werk ziet gaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 12:25   #150
december
Banneling

Standaard

Zolang de kerk in mijn gemeente iedere nacht vol in de schijnwerpers wordt geplaatst, is er energie genoeg, me dunkt.

Voor het overige betaal ik voor mijn energie. Als er te weinig energie is voor iedereen, dan moet de energieprijs maar omhoog zodat zwakke gebruikers vanzelf minder zullen verbruiken. Dat is toch de logica van de markt?
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 11:51   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We zitten ons allemaal te focussen op een koude mistige dag zonder wind,
maar neem eens volgende "tegenslag" :
Citaat:
een technische storing bij een centrale die geïmporteerde elektriciteit verdeelt
Of zitten we niet op het niveau van:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141101_01353204
Elektriciteitspanne zet heel Bangladesh zonder stroom

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 13:58   #152
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Idd

Idd kerstverlichting aan. Wagenwijd de winkeldeuren openzetten in het putje van de winter. Geen elektriciteit, dat is ons probleem niet, we zetten gans de Maaskant wel zonder stroom voor een paar uren.
Typisch voorbeeld van het hedendaags Vlaamse egoïsme.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 21:20   #153
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik verander mijn gewoontes absoluut niet. Ik ben altijd tegen het afschaffen van de kernenergie geweest. Dit zijn de gevolgen nu die te verwachten waren.
Ik wil niet opdraaien voor de kortzichtigheid van onbekwame politiekers. Dat men terug de moed opbrengt nieuwe kerncentrales te bouwen.
Dan draaien enkel de mensen op die in de gebieden wonen van het afschakelplan. Moeten ze daar maar niet wonen hé.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 23:43   #154
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Om hier stroom te sparen ga ik overwinteren in Ténérife.
Niet alleen de stroom is daar goedkoper en de zon krijg je er gratis bij.
Ik zal wel op tijd terug zijn om mijn belasting te betalen, beloofd.
Oud 3 november 2014, 06:48   #155
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk richt de campagne zich op een verkeerd publiek. Laat de overheid alvast een eerste, ingrijpende inspanning doen: sfeerverlichting van allerlei gebouwen en monumenten uitdoen. Daarnaast kan men zich afvragen of alle straten wel helverlicht moeten zijn.
Voil�* , over gans t' land , is inderdaad een verstandig gedacht , maar ja de overheid in België .... hadden ze verstand gehad HADDEN ZE OOIT dan waren die problemen er nu niet, ik denk dat alles wel in de soep gaat draaien in de praktijk. Heel zekers.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 06:49   #156
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Om hier stroom te sparen ga ik overwinteren in Ténérife.
Niet alleen de stroom is daar goedkoper en de zon krijg je er gratis bij.
Ik zal wel op tijd terug zijn om mijn belasting te betalen, beloofd.
Gelukkige gepensioneerde , ook een uitstervend ras aan het worden...
Oud 3 november 2014, 07:01   #157
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die nuance was aan Turtelboom niet besteed: gelieve u tussen 17u en 22u noch te wassen noch te voeden!
En liefst ook niet erna en masse dat wel te doen.

We kunnen misschien de straat aflopen en afspreken hoe we per groepje na tienen de broodnodige verbruiken zullen plegen.
Best Turtelboom nog eens raadplegen hoe ze dat precies in zijn werk ziet gaan.
Turtelboom kan goed lullen, altijd & overal,
Oud 3 november 2014, 07:54   #158
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
De overheid die in Vlaanderen op de autosnelwegen het licht uitdoet en in Wallonie niet, daar blijven de lichten gewoon aan want er is zoals op alle gebieden daar geen probleem..... Het is maar ingebeeld.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 07:58   #159
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Als we nog veel moeten besparen op stroom kan de regering beter de huisjes in Bokrijk verhuren, die zijn tenminste aangepast aan de besparingen van deze schijtregering...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 08:09   #160
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik heb mijn 600watt verlichting vervangen door 120watt
Veronderstel dat U geen minister zijt ? want deze komen niet op zo een gedacht
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be