![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden? | |||
| Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen |
|
9 | 18,37% |
| Bwa, ik zal wel ietske doen |
|
1 | 2,04% |
| Just geen kloten. Integendeel. |
|
39 | 79,59% |
| Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
Nobody cares...
Hoe Antwerpse winkeliers collectief foert zeggen aan black out-waarschuwingen Typisch DM... |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De rotondes worden verlicht. Wie verzint zoiets? Een eenvoudige reflector kost minder in aankoop, kost minder in installatie en verbruikt helemaal. LOMMEL - Op de avond van 11 oktober reden op anderhalf uur tijd twee auto’s tegen de rotonde op de N71. Daarbij vielen zwaargewonden. Volgens familie van de slachtoffers was de rotonde op dat ogenblik niet verlicht. Op de jongste gemeenteraad werd uitvoerig stilgestaan bij de twee ongevallen. Eén van de familieleden sprak de gemeenteraad toe. ‘Mijn schoonmoeder kwam als passagier met een kennis terug van een etentje uit de richting van Mol. Ze raakte levensgevaarlijk gewond in de tweede auto die op die avond de rotonde raakte’, zei Wannes Wilms. De bestuurder zag de rotonde te laat en moest uitzwenken. Tot vorige zondag lag mijn schoonmoeder op de afdeling intensieve zorgen. Ter plekke is duidelijk vast gesteld dat de rotonde onverlicht was. Zowel de ledverlichting in de betonnen rand als de straatverlichting waren gedoofd. Ik ben naar de plek gesneld. Buiten de verlichting van de hulpdiensten was het er pikdonker. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:20. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We kunnen ons waske en plaske natuurlijk ook doen nadat we gegeten hebben. Zo belasten we het net niet tegelijkertijd.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:22. |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als vroeger de "plomb generale" sprong zat je ook zonder elektriciteit. Pas eind jaren 60 werd overal een automatische schakelaar geïnstalleerd. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2014 om 09:30. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maakt mij het uit hoeveel Belgische huizen goed geïsoleerd zijn? Ik dacht het niet. Het onze is goed geïsoleerd en wij geen geen extra inspanning doen. We gaan daarom niet meer verbruiken, maar zeker niet minder. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Minister
|
x
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 26 oktober 2014 om 10:59. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Europees Commissaris
|
Het huidige afschakelplan is een rechtstreeks gevolg van decennia onverantwoord en niet-toekomstgericht aan politiek doen.
Als overheid nu komen te stellen dat we ons best niet wassen noch koken tussen 17u en 20u, bewijst dat men van de politici die op dit moment het land leiden niet veel meer moet verwachten dan van hun voorgangers. Stel dat we allemaal wachten tot na 22u en dan massaal beginnen koken, douchen, strijken... Wat is er dan opgelost? Turtelbooms antwoord: "ja maar, da's ook de bedoeling niet want op die manier gaat het effect totaal verloren." Laten we dan allemaal zonder ons te wassen en te eten en ipv dan maar massaal TV te kijken maar vanaf 5 uur in bed kruipen. Wie verzint nu zo'n oproepen, die nog meer wenkbrauwgefrons ontlokken dan al gedaan werd? Ik verspil al mijn hele volwassen leven geen energie. Maar ik gebruik wel wat ik nodig heb, een dienst waarvoor ik overigens royaal betaal. Ik heb jaren geleden mijn wagen van de hand gedaan, mijn partner heeft er wel nog één, uit milieubewustzijn en vanwege de stress die het onophoudelijk aanschuiven voor rode lichten en achter landbouwvoertuigen aanrijden me verschafte. Met de fiets ben ik veel meer vrij en op mijn gemak. Maar 20 kilometer naar huis tegen wind of terwijl de regen met bakken uit de lucht valt, heeft één nadeel: soms is het al eens lastig, transpireer je en voel je je in de winter al eens verkleumd. Ik zal me dan haasten om niet te eten wanneer ik honger heb, mijn microgolfoven niet aan te leggen om een kop warme soep te drinken en me als een vuilzak in mijn zetel te ploffen om mijn krant te lezen bij kaarslicht. Dat ze eerst maar eens met serieuze maatregelen afkomen als ze niet willen afgaan voor de bevolking en het buitenland. Voor wat betalen we hier eigenlijk zoveel belastingen? Godverdomde onnozelaars zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En liefst ook niet erna en masse dat wel te doen. We kunnen misschien de straat aflopen en afspreken hoe we per groepje na tienen de broodnodige verbruiken zullen plegen. Best Turtelboom nog eens raadplegen hoe ze dat precies in zijn werk ziet gaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banneling
|
Zolang de kerk in mijn gemeente iedere nacht vol in de schijnwerpers wordt geplaatst, is er energie genoeg, me dunkt.
Voor het overige betaal ik voor mijn energie. Als er te weinig energie is voor iedereen, dan moet de energieprijs maar omhoog zodat zwakke gebruikers vanzelf minder zullen verbruiken. Dat is toch de logica van de markt? |
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zitten ons allemaal te focussen op een koude mistige dag zonder wind,
maar neem eens volgende "tegenslag" : Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141101_01353204 Elektriciteitspanne zet heel Bangladesh zonder stroom .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Idd kerstverlichting aan. Wagenwijd de winkeldeuren openzetten in het putje van de winter. Geen elektriciteit, dat is ons probleem niet, we zetten gans de Maaskant wel zonder stroom voor een paar uren. Typisch voorbeeld van het hedendaags Vlaamse egoïsme. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Om hier stroom te sparen ga ik overwinteren in Ténérife.
Niet alleen de stroom is daar goedkoper en de zon krijg je er gratis bij. Ik zal wel op tijd terug zijn om mijn belasting te betalen, beloofd.
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we nog veel moeten besparen op stroom kan de regering beter de huisjes in Bokrijk verhuren, die zijn tenminste aangepast aan de besparingen van deze schijtregering...
|
|
|
#160 |
|
Banneling
|
|
|
|
|